Z kartos diktatas socialiniuose tinkluose

Publikuota: 2016-11-28
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Visame pasaulyje socialiniai tinklai tampa patrauklesni ne tik aktyviausiai vartotojų daliai, bet ir vyresniems žmonėms, tačiau neretai prekių ženklai juose labiau linkę taikytis prie Z kartos, arba jaunuolių, gimusių po 1995 m., poreikių.

Jarūnė Narkevičiūtė, socialinių medijų bendrovės „bigNow“ vadovė, pastebi, kad Z kartos bruožai, jos išskirtinumas tampa vis populiaresne tema ne tik užsienio, tačiau ir Lietuvos žiniasklaidoje – tam dedikuojamos konferencijos, rašomos knygos. Vis daugiau dėmesio tam skiria ir prekių ženklai, neretai pamiršdami vyresnės auditorijos dalies poreikius.

Socialinių tinklų ekspertė pastebi, kad didelė dalis aktyviai socialiniuose tinkluose veikiančių Lietuvos kompanijų pasuko būtent Z kartos poreikių tenkinimo keliu.

„Nuolat sulaukiame užduočių socialinių medijų sprendimus pritaikyti Z kartai – kurti vizualiai patrauklų ir interaktyvų turinį, pritaikytą mobiliesiems, skatinantį lojalumą t.t., – sako ji. – Peržvelgus bendrovių puslapius socialiniuose tinkluose ryški bendra tendencija – turinys tampa interaktyvesnis. Tekstinius pranešimus jau senokai pakeitė GIF paveikslėliai, panoraminės 360° nuotraukos, trumpi vaizdo klipai“.

Tačiau „Kantar TNS“ atliktas „Connected Life“ tyrimas atskleidžia, kad šiandien vienas iš penkių 55–65 metų amžiaus interneto vartotojų pasaulyje jau naudojasi „Instagram“. Beveik dešimtadalis (9%) naudojasi „Snapchat“ teikiamomis galimybėmis. Kasmet jų daugėja ir socialiniame tinkle „Facebook“.

Pasak „Kantar TNS“ Media departamento projektų vadovės Justinos Tauginienės, nors Z karta yra labai svarbi internetinėje erdvėje, tačiau nevertėtų orientuotis vien į juos, vyresnio amžiaus žmonės taip pat disponuoja didesnėmis pajamomis, turi nusistovėjusius pirkimo įpročius ir praleidžia vis daugiau laiko internete.

„Tiek jaunesni, tiek vyresni interneto vartotojai lankosi panašiuose kanaluose, tačiau tai, kas jiems aktualu, įdomu ir atrodo patikima, skiriasi, todėl reklamos kūrėjai ir užsakovai turėtų pamąstyti, kas ir kaip kiekvienai tikslinei grupei skirtoje reklamoje turėtų būti vaizduojama ir sakoma“ , – dėmesį atkreipia p. Tauginienė.

Pasak jos, tyrimai rodo, kad skirtingų amžiaus grupių elgesys ir nuostatos internete skiriasi. Jaunesnio amžiaus žmonės labiau linkę reikšti nuomonę apie produktus bei paslaugas internete ir patys labiau pasitiki kitų žmonių atsiliepimais. Tuo tarpu vyresnio amžiaus interneto vartotojai priešingai – mažiau pasitiki kitų vartotojų atsiliepimais bei rekomendacijomis internete ir didesnę reikšmę teikia oficialioms prekių ar paslaugų tiekėjų svetainėms, apžvalgų tinklalapiams, gerai žinomų asmenybių bei ekspertų komentarams. Todėl ir ryšį prekių ženklams su jais reikėtų megzti kitaip nei su Z kartos atstovais.

Pasak p. Narkevičiūtės, prekių ženklams tikslų greičiau pavyktų pasiekti koncentruojantis į platesnei auditorijai aktualius dalykus – nuoširdaus ryšio su klientu kūrimą, operatyvų reagavimą į užklausas ir kilusių problemų sprendimą.

„Turime galvoti apie tikslinę auditoriją per jų pomėgių, interesų prizmę, kas jiems patinka, yra svarbu, kaip prekės ženklas gali padėti. Teigti, kad kuriame turinį tik Y, Z ar kažkuriai kitai kartai, neteisinga. Prekės ženklai, ypač masinio vartojimo prekių, į savo pusę dažniausiai siekia patraukti 18–60 metų auditoriją, tad turinys turi būti įdomus visiems į šią kategoriją patenkantiems įvairaus amžiaus žmonėms“, – pabrėžia p. Narkevičiūtė.

Ieškodami vis naujesnių, labiau įtraukiančių turinio formų, prekių ženklai kartais, anot „bigNow“ vadovės, neįsigilina į siunčiamos žinutės esmę, t.y. kokią pridėtinę vertę ji teikia prekės ženklo sekėjui.

„Forma padeda atkreipti dėmesį, tačiau nesuklysime to pavadindami lengva apgaule. Neretai „Facebook“ profiliai dabar žaižaruoja, mirga visomis spalvomis, yra prisotinta iki tobulybės retušuotų produktų nuotraukų, tačiau visų prekės ženklų taikomi vienodi metodai prekių ženklus suniveliuoja, paskandina komunikaciniame triukšme. Prabėgame ir neprisimename ką matėme“, – kalba p. Narkevičiūtė.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Gravitas Partners“ laimėjo 0,31 mln. Eur konkursą 1

Ryšių su visuomene agentūra „Gravitas Partners“ laimėjo „Būsto energijos taupymo agentūros“ konkursą...

Rinkodara
2019.04.19
Prezidento rinkimai: perdėtai malonių kandidatų lygtį išspręs paskutiniųjų savaičių įvykiai Premium

Šie rinkimai į prezidentus – kol kas be strategijos ir ryškesnės rinkimų kampanijos, pastebi ekspertai. Tai...

Rinkodara
2019.04.18
„Aprangos“ grupė turi naują komunikacijos vadovą 3

Tadas Marčiukaitis, buvęs naujienų portalo „Alfa.lt“ vyriausiasis redaktorius, pastaruoju metu dirbęs „MG...

Prekyba
2019.04.17
„LinkedIn“ galimybėmis vejasi „Facebook“, patrauklia auditorija – pralenkia Premium 9

Per pastaruosius metus socialinis tinklas „LinkedIn“ skaičiuoja šuolį į viršų, o labiausiai prie to prisidėjo...

Rinkodara
2019.04.15
„Akvilė“ apgynė savo teises į registruotą ženklą 2

Net jei registruotą prekės ženklą ginčija tarptautiniai verslai, savo poziciją galima atstovėti.

Rinkodara
2019.04.14
Rungiasi efektyviausi komunikacijos projektai

Prasideda paraiškų teikimas į šeštą kartą organizuojamą ryšių su visuomene ir komunikacijos renginį „PR...

Rinkodara
2019.04.13
„Huawei Technologies“ aktyviau dirbs su nuomonės formuotojais  8

Telekomunikacijų bendrovė „Huawei Technologies“ pradeda bendradarbiavimą su nuomonės formuotojų rinkodaros...

Rinkodara
2019.04.12
Reklamdavių žinutė „Facebook“: stabdome paskyras ir remsimės influenceriais Premium

Pasaulinis Jungtinės Karalystės (JK) rankų darbo kosmetikos prekės ženklas „Lush“ praneša išjungiantis...

Gazelė
2019.04.11
Po kritikos lavinos „Revolut“ atsisako dviprasmiško šūkio 8

Jungtinės Karalystės finansinių technologijų startuolis „Revolut“, reaguodamas į pastaruoju metu jį...

Rinkodara
2019.04.08
Patrauklaus darbdavio įvaizdis: gražesnių skelbimų nepakanka 4

Susidaro įspūdis, kad patrauklaus darbdavio įvaizdis (angl. employer branding), paskutiniu metu yra...

Rinkodara
2019.04.07
„Radiocentro“ metiniai pardavimai ir pelnas šovė į viršų 7

UAB „Radiocentras“ pajamos per 2018 m. išaugo 67%, grynasis pelnas – septynis kartus, iki 269.474 Eur, rodo...

Rinkodara
2019.04.05
„Maximos“ ir „Lidl“ kova dėl kiekvieno kliento kaitina reklamos rinką Premium 5

2018 m. Lietuvos reklamos rinka fiksavo 4,3% augimą ir siekė 116 mln. Eur. Pridėjus verslo investicijas į...

Rinkodara
2019.04.03
Kaip veiks neleistino turinio blokavimas internete

Nuo šiandien, balandžio 1-osios įsigalioja nauja Autorių teisių ir gretutinių teisių įstatymo redakcija,...

Rinkodara
2019.04.01
„Maximos“ atstovas spaudai tampa „Bankera“ komunikacijos vadovu 11

Prekybos tinklas „Maxima“ šiandien paskelbė ryšių su visuomene atstovo atranką, nes ligšiolinis prekybininkės...

Rinkodara
2019.04.01
Krizė įmonėje: požymiai ir didžiausi priešai

Atsidūrus sudėtingoje situacijoje, verslui svarbu pirmiausia įvertinti, ar tai jau yra krizinė situacija ar...

Rinkodara
2019.04.01
„Aprangos“ komunikacijoje – įmonės darbuotojai 3

Naujoje mažmeninės prekybos drabužiais bendrovės „Apranga“ reklaminėje kampanijoje – visi modeliai yra...

Rinkodara
2019.03.31
„Bolt“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius 3

Tarptautinė pavežėjimo paslaugų platforma „Taxify“ kovo mėnesį paskelbė keičianti pavadinimą į „Bolt“, labiau...

Rinkodara
2019.03.29

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau