Z kartos diktatas socialiniuose tinkluose

Publikuota: 2016-11-28
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Visame pasaulyje socialiniai tinklai tampa patrauklesni ne tik aktyviausiai vartotojų daliai, bet ir vyresniems žmonėms, tačiau neretai prekių ženklai juose labiau linkę taikytis prie Z kartos, arba jaunuolių, gimusių po 1995 m., poreikių.

Jarūnė Narkevičiūtė, socialinių medijų bendrovės „bigNow“ vadovė, pastebi, kad Z kartos bruožai, jos išskirtinumas tampa vis populiaresne tema ne tik užsienio, tačiau ir Lietuvos žiniasklaidoje – tam dedikuojamos konferencijos, rašomos knygos. Vis daugiau dėmesio tam skiria ir prekių ženklai, neretai pamiršdami vyresnės auditorijos dalies poreikius.

Socialinių tinklų ekspertė pastebi, kad didelė dalis aktyviai socialiniuose tinkluose veikiančių Lietuvos kompanijų pasuko būtent Z kartos poreikių tenkinimo keliu.

„Nuolat sulaukiame užduočių socialinių medijų sprendimus pritaikyti Z kartai – kurti vizualiai patrauklų ir interaktyvų turinį, pritaikytą mobiliesiems, skatinantį lojalumą t.t., – sako ji. – Peržvelgus bendrovių puslapius socialiniuose tinkluose ryški bendra tendencija – turinys tampa interaktyvesnis. Tekstinius pranešimus jau senokai pakeitė GIF paveikslėliai, panoraminės 360° nuotraukos, trumpi vaizdo klipai“.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Tačiau „Kantar TNS“ atliktas „Connected Life“ tyrimas atskleidžia, kad šiandien vienas iš penkių 55–65 metų amžiaus interneto vartotojų pasaulyje jau naudojasi „Instagram“. Beveik dešimtadalis (9%) naudojasi „Snapchat“ teikiamomis galimybėmis. Kasmet jų daugėja ir socialiniame tinkle „Facebook“.

Pasak „Kantar TNS“ Media departamento projektų vadovės Justinos Tauginienės, nors Z karta yra labai svarbi internetinėje erdvėje, tačiau nevertėtų orientuotis vien į juos, vyresnio amžiaus žmonės taip pat disponuoja didesnėmis pajamomis, turi nusistovėjusius pirkimo įpročius ir praleidžia vis daugiau laiko internete.

„Tiek jaunesni, tiek vyresni interneto vartotojai lankosi panašiuose kanaluose, tačiau tai, kas jiems aktualu, įdomu ir atrodo patikima, skiriasi, todėl reklamos kūrėjai ir užsakovai turėtų pamąstyti, kas ir kaip kiekvienai tikslinei grupei skirtoje reklamoje turėtų būti vaizduojama ir sakoma“ , – dėmesį atkreipia p. Tauginienė.

Pasak jos, tyrimai rodo, kad skirtingų amžiaus grupių elgesys ir nuostatos internete skiriasi. Jaunesnio amžiaus žmonės labiau linkę reikšti nuomonę apie produktus bei paslaugas internete ir patys labiau pasitiki kitų žmonių atsiliepimais. Tuo tarpu vyresnio amžiaus interneto vartotojai priešingai – mažiau pasitiki kitų vartotojų atsiliepimais bei rekomendacijomis internete ir didesnę reikšmę teikia oficialioms prekių ar paslaugų tiekėjų svetainėms, apžvalgų tinklalapiams, gerai žinomų asmenybių bei ekspertų komentarams. Todėl ir ryšį prekių ženklams su jais reikėtų megzti kitaip nei su Z kartos atstovais.

Pasak p. Narkevičiūtės, prekių ženklams tikslų greičiau pavyktų pasiekti koncentruojantis į platesnei auditorijai aktualius dalykus – nuoširdaus ryšio su klientu kūrimą, operatyvų reagavimą į užklausas ir kilusių problemų sprendimą.

„Turime galvoti apie tikslinę auditoriją per jų pomėgių, interesų prizmę, kas jiems patinka, yra svarbu, kaip prekės ženklas gali padėti. Teigti, kad kuriame turinį tik Y, Z ar kažkuriai kitai kartai, neteisinga. Prekės ženklai, ypač masinio vartojimo prekių, į savo pusę dažniausiai siekia patraukti 18–60 metų auditoriją, tad turinys turi būti įdomus visiems į šią kategoriją patenkantiems įvairaus amžiaus žmonėms“, – pabrėžia p. Narkevičiūtė.

Ieškodami vis naujesnių, labiau įtraukiančių turinio formų, prekių ženklai kartais, anot „bigNow“ vadovės, neįsigilina į siunčiamos žinutės esmę, t.y. kokią pridėtinę vertę ji teikia prekės ženklo sekėjui.

„Forma padeda atkreipti dėmesį, tačiau nesuklysime to pavadindami lengva apgaule. Neretai „Facebook“ profiliai dabar žaižaruoja, mirga visomis spalvomis, yra prisotinta iki tobulybės retušuotų produktų nuotraukų, tačiau visų prekės ženklų taikomi vienodi metodai prekių ženklus suniveliuoja, paskandina komunikaciniame triukšme. Prabėgame ir neprisimename ką matėme“, – kalba p. Narkevičiūtė.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Didžiausia reklamdavė Lietuvoje „Lidl“ turi naują rinkodaros vadovę Premium

Kristina Mažeikytė stojo prie prekybos tinklo „Lidl Lietuva“ Rinkodaros departamento vadovės vairo.

Rinkodara
12:36
DFDS patirtis: kaip išgryninti auditorijos segmentai leido parduoti daugiau Premium

Efektyviausia Metų kampanija šiemetiniame „Password“ konkurse tapo išankstinių keltų bilietų pardavimų...

Rinkodara
05:45
„Stiprūs kartu“ pamokos: draudimai pernelyg lengvai apeinami Premium

Paramos iniciatyvai „Stiprūs kartu“ tenka ginti teises į savo prekės ženklą, nes Registrų centre neseniai...

Rinkodara
2022.05.17
„Eurovizija“ su Monika Liu prie ekranų sutraukė per milijoną žiūrovų

Tarptautinį „Eurovizijos“ konkursą, kuriame šiemet Lietuvai atstovavo Monika Liu, buvo įsijungę daugiau nei...

Rinkodara
2022.05.17
Nuteisti be teismo: teisės ir komunikacijos iššūkiai karo padiktuotoje naujojoje realybėje Premium

Tiek teisininkams, tiek komunikacijos specialistams naujų iššūkių atneša šiandienė situacija – Lietuvoje...

Rinkodara
2022.05.16
Teisė ir komunikacija: kur riba tarp nuobodų ir klounų Premium

Nors sprendžiant komunikacijos klausimus, ypač krizinėse situacijose, teisininkams ir viešųjų ryšių...

Rinkodara
2022.05.15
„BPN Intense“ vadovų komandą papildė M. Marčenkovas Premium

Žiniasklaidos planavimo agentūros „BPN Intense“ vadovų komandą papildė klientų vystymo direktorius Marius...

Rinkodara
2022.05.11
Taiklus DFDS rinkodaros šūvis: kaip nišinėje kategorijoje parduoti svajonę Premium

„DFDS Seaways“ kampanija „Early Bird: Travel Guarantee“, laimėjusi ir didelio biudžeto pardavimų skatinimo...

Rinkodara
2022.05.11
Lietuvos banko komunikacijai vadovauja G. Mierkienė

Lietuvos banko (LB) komunikacijos skyriaus vadove nuo pirmadienio dirba Gintarė Mierkienė, iki kovo vidurio...

Rinkodara
2022.05.09
10 stipriausių rinkodaros vadovų – pretendentų į „Metų CMO“ titulą

Lietuvos marketingo asociacija LiMA aštuntąjį kartą renka Metų rinkodaros vadovą(-ę). Rinkodaros...

Rinkodara
2022.05.09
T. Ramanauskas: emocijos triuškina racionalumą, arba „Naujakalbė“ reklamoje Premium 1

Nėra vienos ir magiškos formulės, kuri lemtų rinkodaros kampanijos efektyvumą, nors nuolat užsiimame...

Rinkodara
2022.05.09
Geriausios reputacijos influenceriai „Instagram“ tinkle Premium

Visuomenės vertinimu, geriausią reputaciją socialiniame tinkle „Instagram“ turinčių nuomonės formuotojų...

Rinkodara
2022.05.08
Kai tenka mokėti didžiausią reputacijos kainą 3

Nors vadovėlių apie krizių valdymą netrūksta, į aštrias situacijas įklimpusių verslų istorijų ir pamokų –...

Nuomonės
2022.05.05
„Password 2022“: taiklus DFDS šūvis, per žingsnį – įtraukianti „Barboros“ kampanija

Efektyviausia Metų rinkodaros kampanija „Password 2022“ išrinkta „DFDS Seaways“ kampanija „Early Bird: Travel...

Rinkodara
2022.05.04
Renkamas Metų komunikatorius: savo balsą atiduoti galės ir publika

Konkurso „PR Impact Awards 2022“ organizatoriai skelbia apie „Metų komunikatoriaus“ rinkimų pradžią ir...

Rinkodara
2022.05.03
„Password 2022“: efektyviausių rinkodaros kampanijų rinkimai

Šiandien ir rytoj vyksta „Verslo žinių“ organizuojama efektyvumo konferencija „Password“. Jos metu konkurso...

Rinkodara
2022.05.03
M. Katkus apie „Vičiūnus“: tai ne komunikacijos, o lyderystės krizė Premium 35

Tarp didžiausių verslo krizių Lietuvoje neabejotinai atsidūrė ir „Vičiūnų“ grupės elgesys Rusijos karo...

Rinkodara
2022.05.03
„Iki“ išsirinko naujus žiniasklaidos planavimo partnerius

Prekybos tinklo „Iki“ skelbtą žiniasklaidos planavimo agentūros konkursą laimėjo „Inspired UM“.

Rinkodara
2022.05.02
Reklamai pasitelkė šokolado meditaciją

Pastaruosius du mėnesius visas pasaulis gyvena karo Ukrainoje nuotaikomis – tai sekina ir psichologiškai, ir...

Rinkodara
2022.05.01
Didžiųjų komunikacijos agentūrų rodikliai – rekordiniai šuoliai pandemijos metais Premium

Didžiosios komunikacijos agentūros pandemijos metus braukia su optimizmu: žymiai augo ir pardavimai, ir...

Rinkodara
2022.04.29

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku