Z kartos diktatas socialiniuose tinkluose

Publikuota: 2016-11-28
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Visame pasaulyje socialiniai tinklai tampa patrauklesni ne tik aktyviausiai vartotojų daliai, bet ir vyresniems žmonėms, tačiau neretai prekių ženklai juose labiau linkę taikytis prie Z kartos, arba jaunuolių, gimusių po 1995 m., poreikių.

Jarūnė Narkevičiūtė, socialinių medijų bendrovės „bigNow“ vadovė, pastebi, kad Z kartos bruožai, jos išskirtinumas tampa vis populiaresne tema ne tik užsienio, tačiau ir Lietuvos žiniasklaidoje – tam dedikuojamos konferencijos, rašomos knygos. Vis daugiau dėmesio tam skiria ir prekių ženklai, neretai pamiršdami vyresnės auditorijos dalies poreikius.

Socialinių tinklų ekspertė pastebi, kad didelė dalis aktyviai socialiniuose tinkluose veikiančių Lietuvos kompanijų pasuko būtent Z kartos poreikių tenkinimo keliu.

„Nuolat sulaukiame užduočių socialinių medijų sprendimus pritaikyti Z kartai – kurti vizualiai patrauklų ir interaktyvų turinį, pritaikytą mobiliesiems, skatinantį lojalumą t.t., – sako ji. – Peržvelgus bendrovių puslapius socialiniuose tinkluose ryški bendra tendencija – turinys tampa interaktyvesnis. Tekstinius pranešimus jau senokai pakeitė GIF paveikslėliai, panoraminės 360° nuotraukos, trumpi vaizdo klipai“.

Tačiau „Kantar TNS“ atliktas „Connected Life“ tyrimas atskleidžia, kad šiandien vienas iš penkių 55–65 metų amžiaus interneto vartotojų pasaulyje jau naudojasi „Instagram“. Beveik dešimtadalis (9%) naudojasi „Snapchat“ teikiamomis galimybėmis. Kasmet jų daugėja ir socialiniame tinkle „Facebook“.

Pasak „Kantar TNS“ Media departamento projektų vadovės Justinos Tauginienės, nors Z karta yra labai svarbi internetinėje erdvėje, tačiau nevertėtų orientuotis vien į juos, vyresnio amžiaus žmonės taip pat disponuoja didesnėmis pajamomis, turi nusistovėjusius pirkimo įpročius ir praleidžia vis daugiau laiko internete.

„Tiek jaunesni, tiek vyresni interneto vartotojai lankosi panašiuose kanaluose, tačiau tai, kas jiems aktualu, įdomu ir atrodo patikima, skiriasi, todėl reklamos kūrėjai ir užsakovai turėtų pamąstyti, kas ir kaip kiekvienai tikslinei grupei skirtoje reklamoje turėtų būti vaizduojama ir sakoma“ , – dėmesį atkreipia p. Tauginienė.

Pasak jos, tyrimai rodo, kad skirtingų amžiaus grupių elgesys ir nuostatos internete skiriasi. Jaunesnio amžiaus žmonės labiau linkę reikšti nuomonę apie produktus bei paslaugas internete ir patys labiau pasitiki kitų žmonių atsiliepimais. Tuo tarpu vyresnio amžiaus interneto vartotojai priešingai – mažiau pasitiki kitų vartotojų atsiliepimais bei rekomendacijomis internete ir didesnę reikšmę teikia oficialioms prekių ar paslaugų tiekėjų svetainėms, apžvalgų tinklalapiams, gerai žinomų asmenybių bei ekspertų komentarams. Todėl ir ryšį prekių ženklams su jais reikėtų megzti kitaip nei su Z kartos atstovais.

Pasak p. Narkevičiūtės, prekių ženklams tikslų greičiau pavyktų pasiekti koncentruojantis į platesnei auditorijai aktualius dalykus – nuoširdaus ryšio su klientu kūrimą, operatyvų reagavimą į užklausas ir kilusių problemų sprendimą.

„Turime galvoti apie tikslinę auditoriją per jų pomėgių, interesų prizmę, kas jiems patinka, yra svarbu, kaip prekės ženklas gali padėti. Teigti, kad kuriame turinį tik Y, Z ar kažkuriai kitai kartai, neteisinga. Prekės ženklai, ypač masinio vartojimo prekių, į savo pusę dažniausiai siekia patraukti 18–60 metų auditoriją, tad turinys turi būti įdomus visiems į šią kategoriją patenkantiems įvairaus amžiaus žmonėms“, – pabrėžia p. Narkevičiūtė.

Ieškodami vis naujesnių, labiau įtraukiančių turinio formų, prekių ženklai kartais, anot „bigNow“ vadovės, neįsigilina į siunčiamos žinutės esmę, t.y. kokią pridėtinę vertę ji teikia prekės ženklo sekėjui.

„Forma padeda atkreipti dėmesį, tačiau nesuklysime to pavadindami lengva apgaule. Neretai „Facebook“ profiliai dabar žaižaruoja, mirga visomis spalvomis, yra prisotinta iki tobulybės retušuotų produktų nuotraukų, tačiau visų prekės ženklų taikomi vienodi metodai prekių ženklus suniveliuoja, paskandina komunikaciniame triukšme. Prabėgame ir neprisimename ką matėme“, – kalba p. Narkevičiūtė.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Vilniaus duona“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Strateginės komunikacijos agentūra „Adverum“ ir UAB „Vilniaus duona“ pasirašė komunikacijos paslaugų teikimo...

Rinkodara
2019.09.18
Po konkurentų šūvio reklamose „Cbet“ valdytoja registruoja prekės ženklus Premium 6

Lošimų bendrovė „Tete-a-tete kazino“, valdanti prekės ženklą „Cbet“, pateikė registruoti daugiau nei 10...

Rinkodara
2019.09.17
„Litgrid“ skelbtą konkursą laimėjo „Adverum“ 4

Elektros tinklų sinchronizavimo su Europa projekte elektros perdavimo bendrovę „Litgrid“ už 48.400 Eur...

Rinkodara
2019.09.13
Sostinės „Ryto“ arena vadinsis nauju vardu 3

Vilniaus „Ryto“ krepšininkai šiame Lietuvos krepšinio lygos ir Karaliaus Mindaugo taurės sezone varžovus...

Rinkodara
2019.09.12
„Magnusson“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Advokatų bendrija „Magnusson“ išsirinko naujus komunikacijos partnerius Lietuvoje – agentūrą „Idea prima“,...

Rinkodara
2019.09.12
Užsienio žiniasklaida: Vilnius talentingai realizavo Ronaldo perdavimą 3

Cristiano Ronaldo vizito Vilniuje proga sukurta reklamos kampanija jau tapo virusine. Pradėjusi plisti...

Rinkodara
2019.09.11
Kampanija, skirta C. Ronaldo, buvo daugiau svajonė nei pamatuotas siekis 14

Vilniaus miesto turizmo ir verslo plėtros agentūra „Go Vilnius“ kartu su sostinės meru ir menininke Jolita...

Rinkodara
2019.09.11
Startavo „Ignitis“, naujojo „Lietuvos energijos“ vardo, komunikacijos kampanija 17

Prasidėjo „Lietuvos energijos“ įmonių prekės ženklo atnaujinimo reklaminė kampanija – energetikos bendrovė...

Rinkodara
2019.09.10
Rungsis geriausi Baltijos šalių pakuotės dizaino darbai

Lietuvos grafinio dizaino asociacija LGDA produktų pakuočių kūrėjus ir užsakovus kviečia teikti paraiškas jau...

Rinkodara
2019.09.10
„Rimi“, pasirinkusi naują šūkį, atsitraukė nuo „Maximos“ 5

Prekybos tinklas „Rimi“ keičia ne vienerius metus naudotą šūkį „Tai, ko nori tu“ į „Kiekvieną dieną geriau“...

Rinkodara
2019.09.10
„Go Vilnius“ futbolo žvaigždę Cristiano Ronaldo kviečia į TOP10 sostinės restoranų 15

Lietuva negali pasigirti nei futbolo stadionais nei pergalėmis futbolo aikštėse, tačiau bando sužibėti...

Rinkodara
2019.09.09
Komunikacijos agentūroje „Fabula ir partneriai“ – nauji akcininkai 2

Komunikacijos paslaugų agentūros „Fabula Hill+Knowlton Strategies“ partnerių komanda pasipildė trimis...

Rinkodara
2019.09.09
Ieškomas personalo specialistas su rinkodaros specializacija 9

Keičiantis verslo aplinkai ir įmonėms susirūpinus darbdavio įvaizdžio vadyba, darbdavio komunikacijos...

Rinkodara
2019.09.08
Kaip įdarbinti „LinkedIn“ savo verslo sėkmei 5

Jei norite padidinti savo prekės ženklo žinomumą, įmonės pardavimus arba išplėsti savo verslo kontaktų ratą,...

Rinkodara
2019.09.08
Rinka svarsto, ar antras didžiausias prekybos tinklas skelbs naują konkursą

Šiandien paskelbta, kad Berta Čaikauskaitė, ligšiolinė prekybos tinklo „Iki“ komunikacijos vadovė tampa...

Rinkodara
2019.09.06
„Lietuvos energija“ tampa „Ignitis“: pamokų semiasi iš telekomunikacijų sektoriaus Premium 19

„Lietuvos energijos“ įmonės keičia pavadinimą ir tampa „Ignitis“ grupės dalimi. Naujasis ženklas turėtų...

Rinkodara
2019.09.06
„vipcommunications“ vadovai atsitraukia, įmonė turi naują partnerę   5

Berta Čaikauskaitė tampa integruotos komunikacijos agentūros „vipcommunications“ vykdomąja partnere ir...

Rinkodara
2019.09.06
Mažiau plastiko: viešbučiuose nelieka vienkartinių vonios reikmenų buteliukų Premium 4

Didžiausias pasaulyje viešbučių tinklas „Marriott International“ žengia kitos apgyvendinimo paslaugų milžinės...

Paslaugos
2019.09.04
Į „Eurovaistinę“ grįžta komunikacijos vadovė L. Bielskė 13

Į vaistinių tinklo „Eurovaistinė“ Komunikacijos vadovės pareigas nuo rugsėjo po motinystės atostogų...

Rinkodara
2019.09.04
„MG Baltic“ byloje apklausiamas M. Katkus: palankus R. Kurlianskio vertinimas buvo svarbus 5

Vilniaus apygardos teisme koncerno „MG Baltic“ politinės korupcijos byloje trečiadienį apklaustas viešųjų...

Rinkodara
2019.09.04

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau