Z kartos diktatas socialiniuose tinkluose

Publikuota: 2016-11-28
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Visame pasaulyje socialiniai tinklai tampa patrauklesni ne tik aktyviausiai vartotojų daliai, bet ir vyresniems žmonėms, tačiau neretai prekių ženklai juose labiau linkę taikytis prie Z kartos, arba jaunuolių, gimusių po 1995 m., poreikių.

Jarūnė Narkevičiūtė, socialinių medijų bendrovės „bigNow“ vadovė, pastebi, kad Z kartos bruožai, jos išskirtinumas tampa vis populiaresne tema ne tik užsienio, tačiau ir Lietuvos žiniasklaidoje – tam dedikuojamos konferencijos, rašomos knygos. Vis daugiau dėmesio tam skiria ir prekių ženklai, neretai pamiršdami vyresnės auditorijos dalies poreikius.

Socialinių tinklų ekspertė pastebi, kad didelė dalis aktyviai socialiniuose tinkluose veikiančių Lietuvos kompanijų pasuko būtent Z kartos poreikių tenkinimo keliu.

„Nuolat sulaukiame užduočių socialinių medijų sprendimus pritaikyti Z kartai – kurti vizualiai patrauklų ir interaktyvų turinį, pritaikytą mobiliesiems, skatinantį lojalumą t.t., – sako ji. – Peržvelgus bendrovių puslapius socialiniuose tinkluose ryški bendra tendencija – turinys tampa interaktyvesnis. Tekstinius pranešimus jau senokai pakeitė GIF paveikslėliai, panoraminės 360° nuotraukos, trumpi vaizdo klipai“.

Tačiau „Kantar TNS“ atliktas „Connected Life“ tyrimas atskleidžia, kad šiandien vienas iš penkių 55–65 metų amžiaus interneto vartotojų pasaulyje jau naudojasi „Instagram“. Beveik dešimtadalis (9%) naudojasi „Snapchat“ teikiamomis galimybėmis. Kasmet jų daugėja ir socialiniame tinkle „Facebook“.

Pasak „Kantar TNS“ Media departamento projektų vadovės Justinos Tauginienės, nors Z karta yra labai svarbi internetinėje erdvėje, tačiau nevertėtų orientuotis vien į juos, vyresnio amžiaus žmonės taip pat disponuoja didesnėmis pajamomis, turi nusistovėjusius pirkimo įpročius ir praleidžia vis daugiau laiko internete.

„Tiek jaunesni, tiek vyresni interneto vartotojai lankosi panašiuose kanaluose, tačiau tai, kas jiems aktualu, įdomu ir atrodo patikima, skiriasi, todėl reklamos kūrėjai ir užsakovai turėtų pamąstyti, kas ir kaip kiekvienai tikslinei grupei skirtoje reklamoje turėtų būti vaizduojama ir sakoma“ , – dėmesį atkreipia p. Tauginienė.

Pasak jos, tyrimai rodo, kad skirtingų amžiaus grupių elgesys ir nuostatos internete skiriasi. Jaunesnio amžiaus žmonės labiau linkę reikšti nuomonę apie produktus bei paslaugas internete ir patys labiau pasitiki kitų žmonių atsiliepimais. Tuo tarpu vyresnio amžiaus interneto vartotojai priešingai – mažiau pasitiki kitų vartotojų atsiliepimais bei rekomendacijomis internete ir didesnę reikšmę teikia oficialioms prekių ar paslaugų tiekėjų svetainėms, apžvalgų tinklalapiams, gerai žinomų asmenybių bei ekspertų komentarams. Todėl ir ryšį prekių ženklams su jais reikėtų megzti kitaip nei su Z kartos atstovais.

Pasak p. Narkevičiūtės, prekių ženklams tikslų greičiau pavyktų pasiekti koncentruojantis į platesnei auditorijai aktualius dalykus – nuoširdaus ryšio su klientu kūrimą, operatyvų reagavimą į užklausas ir kilusių problemų sprendimą.

„Turime galvoti apie tikslinę auditoriją per jų pomėgių, interesų prizmę, kas jiems patinka, yra svarbu, kaip prekės ženklas gali padėti. Teigti, kad kuriame turinį tik Y, Z ar kažkuriai kitai kartai, neteisinga. Prekės ženklai, ypač masinio vartojimo prekių, į savo pusę dažniausiai siekia patraukti 18–60 metų auditoriją, tad turinys turi būti įdomus visiems į šią kategoriją patenkantiems įvairaus amžiaus žmonėms“, – pabrėžia p. Narkevičiūtė.

Ieškodami vis naujesnių, labiau įtraukiančių turinio formų, prekių ženklai kartais, anot „bigNow“ vadovės, neįsigilina į siunčiamos žinutės esmę, t.y. kokią pridėtinę vertę ji teikia prekės ženklo sekėjui.

„Forma padeda atkreipti dėmesį, tačiau nesuklysime to pavadindami lengva apgaule. Neretai „Facebook“ profiliai dabar žaižaruoja, mirga visomis spalvomis, yra prisotinta iki tobulybės retušuotų produktų nuotraukų, tačiau visų prekės ženklų taikomi vienodi metodai prekių ženklus suniveliuoja, paskandina komunikaciniame triukšme. Prabėgame ir neprisimename ką matėme“, – kalba p. Narkevičiūtė.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Komunikacijos agentūra „Idea prima“ atnaujino prekės ženklą 1

Veiklą nuo strategijų kūrimo, ryšių su žiniasklaida iki rinkodaros, dizaino, socialinių tinklų, renginių...

Rinkodara
2018.12.10
Komunikacijos kryptys: kokią kortą traukia sėkmingi prekių ženklai 1

Šiandien laimi tie prekės ženklai, kurie geba būti aktualūs vartotojui tada, atsižvelgia į kontekstą ir...

Rinkodara
2018.12.09
2019 m. „Facebook“ tendencijos: ką reikia žinoti 6

Planuojant kitų metų komunikaciją socialiniame tinkle „Facebook“ svarbiausios yra dvi sritys: privačios...

Rinkodara
2018.12.08
Rinkodaros ir komunikacijos sektoriaus atlyginimai auga sparčiau nei šalyje Premium

Du pastaruosius ketvirčius iš eilės atlyginimų metinis augimas Lietuvoje išlieka dviženklis. Gerokai...

Rinkodara
2018.12.07
„Bitės“ ir „Eurovaistinės“ šuolis tarp didžiųjų reklamdavių

Per 10 šių metų mėnesių bendra reklamos apimtis Lietuvoje ūgtelėjo beveik 13%. Kritimą tyrėjai fiksuoja tik...

Rinkodara
2018.12.05
„Victoria‘s Secret“ pamokos: nejautrumas ir arogancija kainuoja Premium 3

Milijonai amerikiečių šiemet vėl įsijungė „Victoria‘s Secret“ mados šou – kasmetinę ekstravagantišką naujos...

Rinkodara
2018.12.04
Beveidė komunikacija – vis dar madingiausia reklamos forma Premium 5

Nors prekių ženklai, reklamos kūrėjai savo rankose žongliruoja vis pažangesnėmis technologijomis, kurios...

Rinkodara
2018.12.03
Pakuotės dizainas: analizė padeda išvengti klaidų Premium

Dažnai pakuotė produktui būna bene vienintelė komunikacijos priemonė, tad kuriant ar atnaujinant dizainą...

Rinkodara
2018.12.01
TV3 ir „Tipro“ bendradarbiavimą vainikavo įsigijimas 7

UAB „All Media Lithuania“, valdanti televizijos kanalą TV3, įsigijo interneto portalų tinklą UAB „Tipro...

Rinkodara
2018.11.29
„Tele2“ pristato naują prekės ženklą 5

Telekomunikacijų bendrovei „Tele2“ priklausantis prekės ženklas „Telefonų priežiūros centras“ keičia...

Rinkodara
2018.11.29
„YouTube“ keičia strategiją – bus daugiau nemokamo turinio 1

„YouTube“ planuoja visą čia patenkantį turinį vartotojams siūlyti nemokamai su reklama.

Rinkodara
2018.11.29
Galimybė „LinkedIn“: kalbėti ne darbdavio, o darbuotojų lūpomis Premium

„LinkedIn“ atsiranda daugiau galimybių dalytis naujienomis ir straipsniais, dalykiniais darbuotojų įrašais...

Rinkodara
2018.11.28
„Facebook“ reikėtų „out of office“ funkcijos

Valandų valandos per dieną praleistos su socialiniais tinklais, gali sukelti depresiją. Tuo metu ribojant...

Rinkodara
2018.11.25
IKEA nuotraukų istorija: atsakas neeiliniam pirkėjų pokštui parduotuvėje 6

Praėjusią savaitę jauna vilniečių pora iškrėtė pokštą ir sostinės IKEA parduotuvėje esančias įrėmintas...

Rinkodara
2018.11.24
Nuo „Facebook“ iki liūdesio ar net depresijos – vienas žingsnis Premium 3

Mokslininkai teigia, kad žmonėms, kurie socialiniuose tinkluose praleidžia pernelyg daug laiko, tai gali...

Rinkodara
2018.11.21
„Ergo“ komunikacijos vadovė Baltijos šalyse palieka bendrovę 6

Po beveik 10-ties karjeros metų „Ergo“ bendrovėje Korporatyvinės komunikacijos direktorė Baltijos šalyse Lina...

Rinkodara
2018.11.21

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau