„GetJet Airlines“ apgynė savo teises į prekių ženklą

Rusijoje veikusi įmonė „Your Charter Solutions Limited Liability Company“ buvo sulaukusi palankaus Valstybinio patentų biuro (VPB) Apeliacinio skyriaus sprendimo 2018 m. rugsėjį, kai buvo tenkintas jos protestas ir prekių ženklo „GetJet Airlines“ registracija Lietuvoje buvo pripažinta negaliojančia 12 ir 39 klasės prekėms ir paslaugoms, tarp kurių yra antžeminės, oro, vandens transporto priemonės, laivai, lėktuvai ir kt.
Šis sprendimas buvo apskųstas Vilniaus apygardos teismui, tačiau byla buvo sustabdyta iki pat 2025 m. pradžios.
Žvelgiant chronologiškai, „GetJet Airlines“ teisės į žymenį „Get Jet“ yra ankstesnės. Todėl, remdamasi savo teisėmis į Lietuvoje registruotą prekių ženklą, Lietuvos bendrovė užginčijo tuo metu vis dar Rusijoje veikusiai įmonei „Your Charter Solutions Limited Liability Company“ priklausiusio ES prekių ženklo „GetJet“, kuriuo ir buvo grindžiamas protestas, registraciją.
Tačiau minėta Rusijos įmonė nesutiko geruoju pripažinti Lietuvos įmonės pirmumo ir, nepaisydama žinomo fakto, kad minėtas Lietuvoje registruotas prekių ženklas yra naudojamas, ji VPB pateikė prašymą panaikinti prekių ženklo „Get Jet“ registraciją dėl nenaudojimo. Sprendimas dėl šio prašymo buvo palankus jau Lietuvos įmonei.
Lietuvos bendrovės naudai buvo išspręstas ir dar vienas ginčas Europos Sąjungos Intelektinės nuosavybės tarnyboje (ESINT), kurios sprendimas paskelbtas 2024 m.
„Būtent tai ir buvo pagrindas pagaliau grįžti prie dar 2019 m. Vilniaus apygardos teisme pradėto ginčo – vertinimo, ar VPB Apeliacinis skyrius pagrįstai patenkino Rusijos įmonės protestą“, – situaciją aiškina Inga Lukauskienė, intelektinės nuosavybės teisinių paslaugų grupės „Metida“ (atstovavusios Lietuvos įmonės interesams) advokatė.
Pasak jos, kadangi prekių ženklo, kuriuo buvo grindžiamas protestas, registracija buvo pripažinta negaliojančia, tai reiškė, kad protestas neturėjo teisinio pagrindo, todėl Vilniaus apygardos teismas 2025 m. kovo 13 d. sprendimu ieškinį patenkino nusprendęs panaikinti VPB Apeliacinio skyriaus sprendimą ir palikti ieškovės – UAB „GetJet Airlines“ – prekių ženklo registraciją galiojančią. Taip pat teismas iš Maltos bendrovės „Get Jet Limited“ ieškovei „GetJet Airlines“ priteisė 1.566 Eur bylinėjimosi išlaidų.
Minėta Rusijos įmonė taip pat buvo užginčijusi ir Lietuvos bendrovės ES prekių ženklą „GetJet Airlines“, tačiau dėl tos pačios priežasties – Rusijos įmonės prekių ženklo registracijos pripažinimo negaliojančia – šis prekių ženklas taip pat buvo įregistruotas.
Savo ruožtu „GetJet Airlines“ Lietuvoje turi galiojantį žodinį prekių ženklą „GetJet“, taip pat grafinį sprendimą su raudonos ir mėlynos spalvų juostomis ženkle. Taip pat ESINT yra įregistravusi grafinį prekių ženklą, susidedantį iš lėktuvų atvaizdų sudaryto pienės pūko su įmonės pavadinimu, kuris ir yra aktyviai naudojamas pastaraisiais metais.
Naudojamas ar ne?
Pasak I. Lukauskienės, šio ginčo istorija, užtrukusi net 7 metus, yra klasikinis pavyzdys, kokiomis priemonėmis galima apginti savo prekių ženklą. Iš vienos pusės, jeigu dėl prekių ženklo yra pareiškiamas protestas ar negaliojimo prašymas, visuomet reikia įvertinti, ar ankstesnis prekių ženklas yra naudojamas, ir jeigu ne – ankstesnio prekių ženklo nuginčijimas dėl jo nenaudojimo ar bent jau reikalavimas pateikti ženklo naudojimo įrodymų yra tinkamiausia ir didžiausią sėkmę garantuojanti priemonė.
„Žinoma, jeigu ankstesnis ženklas yra naudojamas, ši priemonė yra neveiksminga, tik didina abiejų ginčo šalių patiriamas išlaidas ir lemia ginčo vilkinimą, kaip nutiko ir šiuo atveju. Kita vertus, ši priemonė drausmina ankstesnių prekių ženklų savininkus ir verčia persvarstyti, ar apsimoka protestuoti vėlesnį prekių ženklą tuo atveju, jeigu turimas prekių ženklas nėra naudojamas“, – kalba I. Lukauskienė.
Kartu advokatė priduria, jog pastaroji istorija parodė, kad ginčai dėl prekių ženklų ne visuomet vyksta sąžiningai, – minėta Rusijos įmonė negalėjo nežinoti, kad Lietuvos įmonė turi ankstesnį ženklą, kurį naudoja, be to, ir įmonės pavadinime yra žymuo „Get Jet“.
„Todėl džiaugiuosi, kad „GetJet Airlines“ užteko ryžto ginti savo teises, nes, kaip matyti iš šio ginčo istorijos, tai pareikalavo iš tiesų nemažų pastangų ir laiko. Taip pat labai svarbu kuo anksčiau ir kuo plačiau geografine prasme apsaugoti savo prekių ženklą, nes ne visuomet, turint tik nacionalinio prekių ženklo registraciją, pavyks sėkmingai užginčyti ES prekių ženklo registraciją ir sutrukdyti konkurentui ateiti į tą pačią rinką su tokiomis pačiomis prekėmis ar paslaugomis“, – primena I. Lukauskienė.
Darius Viltrakis, „GetJet Aviation Holdings“ vadovas, taip pat pasidžiaugia, kad ilgus metus trukusi kova dėl prekių ženklo pasibaigė pergale.
„Esame žinomi rinkoje, tad buvo bandoma pasipelnyti iš mūsų prekių ženklo“, – teigia D. Viltrakis.
VŽ rašė, kad 2023 m. „GetJet Airlines“ pajamos siekė 176 mln. Eur, tai 70% daugiau nei ankstesniais metais, o grynasis pelnas buvo 24,6 mln. Eur, augimas siekė 469%.
Nuo 2022 m. įmonė priklauso „GetJet Aviation Holdings“ grupei, kurios kontrolinį paketą valdo įkūrėjas Aleksandras Čeliadinas. „GetJet Airlines“ vykdo skrydžius į daugiau nei 170 oro uostų ir daugiau nei 50 šalių.
Tik iki rugsėjo 30 d.
fiziniams asmenims nuo 18 Eur/mėn.
- Esminių naujienų santrauka kasdien
- Podkastai - patogu keliaujant, sportuojant ar tiesiog norint išnaudoti laiką produktyviau
- Manopinigai.lt - praktiški patarimai apie investavimą, realūs dienoraščiai