2025-03-04 09:01

Dosniausius atlyginimus mokančios rinkodaros ir komunikacijos agentūros

VŽ koliažas.
VŽ koliažas.
Didžiausią atlyginimą savo darbuotojams iš reklamos, rinkodaros, žiniasklaidos planavimo, komunikacijos ir lauko reklamos agentūrų praėjusiais metais mokėjo UAB „Skaitmeninė reklama“. Lyderio poziciją pagal mokamą atlygį ši agentūra užėmė ir ankstesniais metais. Kaip rodo VŽ surinkta statistika, atlyginimai segmente augo kur kas daugiau nei šalies vidurkis, 2024 m. siekęs 10,2%.

Nesikeičiantį 6-ių darbuotojų kolektyvą turinti „Skaitmeninė reklama“ per 2024-uosius vidutiniškai mokėjo po 5.853 Eur/mėn. bruto atlyginimą, tai 16% daugiau nei 2023 m.

Mindaugas Girkus, agentūros vadovas, VŽ teigia, kad pernai bendrovei pavyko pasiekti strateginius tikslus: išlaikyti „Google Premier“ partnerių statusą, kurį gauna tik 3% geriausių reklamos agentūrų, plėtėsi klientų skaičius ir geografija.

„Skaitmeninės rinkodaros“ darbuotojai iš kairės: projektų vadovai Tadas Rinkūnas, Daumantas Vygėlis, Google reklamos specialistas Vygandas Jurkonis, projektų vadovas Rokas Pščolovskis ir direktorius Mindaugas Girkus. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
„Skaitmeninės rinkodaros“ darbuotojai iš kairės: projektų vadovai Tadas Rinkūnas, Daumantas Vygėlis, Google reklamos specialistas Vygandas Jurkonis, projektų vadovas Rokas Pščolovskis ir direktorius Mindaugas Girkus. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

„Reklamą transliavome ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje: Vokietijoje, Prancūzijoje, JAV, Didžiojoje Britanijoje, Danijoje ir kt. Metinė apyvarta šiek tiek sumažėjo, bet bendros klientų reklamos išlaidos buvo didesnės, kas kėlė įmonės pelningumą ir darbuotojų atlyginimus. Visų šių tikslų leido pasiekti ilgamečiai darbuotojai, kurie kuria pridėtinę vertę ne tik agentūrai, bet jų patirtis ir žinios suteikia daug naudos mūsų klientams“, – akcentuoja M. Girkus.

Jis priduria, kad 2025-uosius pasitinka pozityviai, planuoja kolektyvo plėtrą ir tolimesnį augimą.

Antroje vietoje pagal mokamą atlygį besirikiuojanti UAB „Strive Baltic“ (prekės ženklas „Tradedoubler“), jį per metus augino 14%, iki 4.134 Eur. Agentūroje pastaraisiais metais dirba 5 darbuotojai.

Trečioje pozicijoje pagal šį rodiklį – 27 darbuotojus jungianti UAB „Reprise Media“. Čia vidutinis atlygis per metus didėjo beveik dešimtadaliu, iki 3.534 Eur. Agentūra yra didžiausia pagal apyvartą tarp šio segmento įmonių.

Didesniais atlyginimais analizuojamame segmente išsiskiria ir komunikacijos agentūros.

Tradiciškai didžiausią vidutinį atlyginimą 2024 m. mokėjo 25-is darbuotojus turinti „Publicum“. Čia jis siekė 4.656 Eur ir palyginti su ankstesniais metais buvo 10% didesnis.

„Viskas labai paprasta – agentūros sėkmė priklauso tik nuo mūsų žmonių. Ir atvirkščiai – žmonių gerovė priklauso nuo visos agentūros rezultatų. Šis supratimas per 25 veiklos metus jau tapęs „Publicum“ DNR dalimi ir yra mūsų ilgalaikės sėkmės pamatas“, – akcentuoja Ričardas Jarmalavičius, komunikacijos agentūros „Publicum“ valdybos pirmininkas.

Pasak jo, tik motyvuoti ir dėl savo ateities tikri darbuotojai gali realizuoti savo kompetencijas ir patirtį, o į iššūkius, kurių niekada netrūksta jų ir klientų gyvenimuose, gali žiūrėti kaip į naujas galimybes.

VŽ koliažas (iš kairės): Mindaugas Girkus, „Skaitmeninės reklamos“ vadovas, Ričardas Jarmalavičius, „Publicum“ valdybos pirmininkas, Dovydas Kėdikas, „Ogilvy Vilniaus“ vadovas, Žaneta Fomova, „JCDecaux Lietuva“ direktorė, Vasaris Oržekauskas, „Inspired UM“ direktorius, Gediminas Užkuraitis, „Synthesis Consulting Group“ vadovas.

„Mūsų lyderystę sudaro daug dedamųjų, kurių esmė – būti keliais žingsniais priekyje, formuoti tendencijas ir standartus. Iš finansinės pusės, lyderystę liudija tai, kad jau daugelį metų daugiausiai rinkoje uždirba ir pati „Publicum“, ir „Publicum“ žmonės“, – teigia R. Jarmalavičius.

Antroje vietoje pagal mokėtą atlyginimą darbuotojams 2024 m. – 4 darbuotojus turinti agentūra „Fcomm“. VŽ primena, kad su „Publicum“ grupe užaugusi „Fcomm“ 2024 m. pavasarį tapo savarankiška agentūra: „Publicum Group“ pardavė valdytą „Publicum FComm“ valdytą akcijų paketą jos bendrasavinininkiui ir vadovui Vaidotui Vyšniauskui. Agentūra tęsia veiklą su „Fcomm“ vardu.

Trejetuką tarp komunikacijos agentūrų užbaigiančios agentūros „Bosanova“ vadovas Vytautas Matulevičius pabrėžia, kad viskas remiasi į jų verslo filosofiją: dėmesio centre yra klientai, jiems siekiama teikti geriausias paslaugas, o tai gali padaryti geriausi darbuotojai.

„Tad, kad turėtume, išlaikytume tuos kvalifikuotus žmones turime jiems mokėti ir konkurencingą atlyginimą. Tą matome ir statistikoje. Atlyginimų augimas pernai buvo kiek ryškesnis nei ankstesniais metais, nes augo kolektyvo kompetencijos, plėtėsi paslaugų spektras“, – akcentuoja V. Matulevičius.

Vytautas Matulevičius, komunikacijos agentūros „Bosanova“ direktorius. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vytautas Matulevičius, komunikacijos agentūros „Bosanova“ direktorius. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Jis priduria, kad agentūroje darbuotojų kaita yra nedidelė – pavyksta išlaikyti jų pagrindinį branduolį.

„Tačiau, be abejo, dėl gerų žmonių konkuruoja visos agentūros. Tai natūrali verslo dalis“, – kalba V. Matulevičius.

Agentūroje „Bosanova“ vidutinis atlyginimas per metus šoktelėjo 21%, iki 3.573 Eur.

Atlyginimų augimą į viršų skaičiuoja ir žiniasklaidos planavimo agentūros. 

Čia didžiausią vidutinį atlyginimą darbuotojams mokėjo UAB „Inspired Communications“ (prekės ženklas „Inspired UM“) – 4.203 Eur, o per metus jis paaugo 16%. Tai didžiausias šuolis tarp šio segmento bendrovių.

Vasaris Oržekauskas, žiniasklaidos planavimo agentūros „Inspired UM“ direktorius, teigia, kad labiausiai koncentruojasi ne į kiekį, o į kokybę, tad už pakankamas kompetencijas yra pasiruošę mokėti solidų atlyginimą.

„Agentūroje turime mažiau pradedančiųjų darbuotojų, dauguma mūsų kolektyvo dirba jau nemažai metų. Kalbant apie ateitį, tai kaip ir visi verslai susiduriame su sparčiau augančiais kaštais, tačiau ne taip greitai didėjančiomis pajamomis, tos žirklės tikrai jaučiamos, tad stengiamės kiek įmanoma labiau automatizuoti procesus ir darbą bei turėti kuo mažiau techninių žmonių“, – kalba V. Oržekauskas.

Tarp lauko reklamos bendrovių didžiausius atlyginimus mokėjo UAB „JCDecaux Lietuva“. Vidutinis atlyginimas per metus čia didėjo dešimtadaliu, iki 4.032 Eur.

Daugiau svyravimo ir nuosaikumo

Žvelgiant į atlyginimų pokyčius per metus, kiek daugiau nuosaikumo matyti tarp reklamos, jos gamybos, kūrybinių, dizaino agentūrų.

Mažesnį vidutinį atlygį darbuotojams mokėjo ir didžiausia pagal apyvartą kūrybinė agentūra „Ogilvy Vilnius“ (UAB „Adell reklama“). Vidutinis čia mokamas atlyginimas per metus susitraukė dešimtadaliu, iki 3.522 Eur/mėn.

„2024-ieji metai buvo kupini iššūkių ir pokyčių, tačiau prisitaikėme prie besikeičiančios rinkos. Išlaikėme konkurencingą atlyginimų politiką ir nuolat ieškojome naujų būdų motyvuoti bei ugdyti savo talentus. Kadangi mūsų atlyginimų fondas dalinai priklauso nuo įmonės rezultatų, kuklesni metai natūraliai atsispindėjo ir atlyginimų dinamikoje. Mūsų prioritetas išlieka tas pats – auginti stiprią, kūrybišką komandą, kuri kuria išskirtinę vertę klientams“, – kalba Dovydas Kėdikas, „Ogilvy Vilniaus“ vykdomasis direktorius.

Kiek kuklesnius atlyginimus segmente moka dizainos agentūros.

Didžiausią vidutinį atlygį per mėnesį 2024 m. mokėjusi dizaino studija „Monotwo“, jį per metus augino bemaž 10%, iki 3.099 Eur/mėn. 

Labiausiai atlygį per metus didino „Synthesis Consulting Group“, 43%, iki 2.676 Eur/mėn.

Gediminas Užkuraitis, „Synthesis Consulting Group“ vadovas, partneris, VŽ sako, kad per pastaruosius metus kryptingai plėtė savo sprendimų spektrą, siekdami sukurti stipriausias strategijos ir duomenų komandas ženklodaros agentūrų sektoriuje Baltijos šalyse. 

„Tam pritraukėme patyrusius duomenų mokslininkus, strategus ir tyrimų specialistus iš Lietuvos bei užsienio, sustiprindami savo komandą tiek skaičiumi, tiek patirties lygiu. Agentūros konkuruoja ne tik tarpusavyje, bet ir su kitomis industrijomis, todėl norėdami pritraukti geriausius specialistus, turime užtikrinti tiek patrauklias darbo sąlygas, tiek profesinio augimo galimybes ir bendrą darbuotojų patirtį Per paskutinius metus daug talentų paliko mūsų sektorių ir perėjo į kliento pusę arba į jį net neatėjo, norime sukurti kitokią tendenciją“, – kalba G. Užkuraitis.

 

 

52795
130817
52791