„Kauno grūdų“ rinkodaros vadovas: su išplėsta maisto kategorija vietinėje rinkoje darosi ankšta

Lyderis skubančių lentynoje
AB „Kauno grūdai“ gamina miltus, greitai ar jau vartojimui paruoštus produktus, pašarus, maistą naminiams gyvūnams, prekiauja žaliavomis, veterinarinės farmacijos bei kenkėjų kontrolės ir higienos prekėmis. Pasak bendrovės rinkodaros vadovo A. Skairio, siekiant vartotojams pasiūlyti daugiau aukštesnės pridėtinės vertės produktų, įmonėje natūraliai prieita prie strateginio klausimo, kaip išplėsti greitai paruošiamos produkcijos krepšelį.

Tam tiko Širvintose gaminami AUGA group produktai – konservuotos daržovės, pievagrybiai ir vartojimui paruoštos sriubos, troškiniai. A. Skairio teigimu, prieš daugiau nei metus kartu su AUGA group sriubų gamykla įsigyta ir teisė naudoti „Augos“ prekių ženklą pereinamuoju laikotarpiu. Šiam terminui einant į pabaigą, „Kauno grūdai“ jau pasiruošę produkciją pakeisti į „Activus“ ir pradžiuginti vartotojus naujo dizaino pakuotėmis. Kurti jų dizainą padeda ilgamečiai bendrovės partneriai – agentūra „Bold Brands“.
„Auga“ produktų krepšelis labai natūraliai papildė mūsų vystomą „Activus“ prekių ženklo portfelį. Pagrindiniai jo kriterijai – greitai paruošiamas, skanus patiekalas patogioje pakuotėje, suteikiantis visavertės energijos laiko neturinčiam ar jį taupančiam vartotojui, – dalijasi A. Skairys. – Taikantis į platesnį vartotojų ratą, buvo pergalvotas ir papildytas įsigytos sriubų linijos asortimentas – įtraukėme ir troškinių variantus su mėsa. Šios variacijos rinkai neseniai pristatytos bendradarbiaujant kartu krepšinio klubu „Žalgiris“ – lentynose atsirado grikių patiekalas su vištiena ir grybais bei aštri aitriųjų paprikų sriuba su jautiena.“
Šią dieną intensyviai ir aktyviai gyvenantiems ir savo sveikata besirūpinantiems skirtas „Activus“ prekių ženklas po savo sparnu turės įvairių skonių užpilamas košes, troškinius, sriubas, konservuotas daržoves, pievagrybius ir baltyminius batonėlius. Vietinėje rinkoje šiandien prekių ženklas geriausiai žinomas greitai paruošiamų košių kategorijoje, o kasmet atliekamos „Nielsen“ prekių ženklo žinomumo apklausos duomenimis, palyginti su 2022 m., bendras „Activus“ žinomumas Lietuvoje pernai pakilo 14 proc. ir siekė 71 proc.
.jpg)
Namų rinkoje jau ankšta
A. Skairio teigimu, išplėsta „Activus“ produktų linija, jau dabar gerokai nutolusi nuo konkurentų savo kategorijoje Lietuvos rinkoje, leis patikrinti prekių ženklo svorį tiek Baltijos šalių regione, tiek Vakarų Europoje.
„Su tokiais pardavimų rezultatais namų rinkoje jau darosi ankšta, todėl ieškome naujų plėtros galimybių ne tik produktų portfelio, bet ir eksporto rinkų atžvilgiu. Laimėta greitai paruošiamų košių kategorija namuose ir naujų patiekalų su „Žalgirio“ ženklu pardavimų rezultatai rodo, kad žinome, ką darome. Tikime, kad su išplėstu greitai paruošiamų ir vartojimui paruoštų produktų krepšeliu padidinsime savo patrauklumą eksporto šalims“, – dėsto „Kauno grūdų“ rinkodaros vadovas.
Pasak jo, „Grybai LT“ įsigijimas ne tik praplėtė bendrovės gaminamų produktų asortimentą, bet ir leido jį vartotojams pasiūlyti inovatyvioje, patogioje pakuotėje. Gaminiai netradicinėse pakuotėse (angl. pouches) atvėrė ir kelius į tokias eksporto šalis kaip Japonija, JAV. Tačiau šioms rinkoms, pažymi A. Skairys, produktai bus tiekiami kitu, užsienio rinkoms skirtu, prekių ženklu.
„Šiandien apie 30 proc. „Augos“ sriubų keliauja į JAV. Perimant produkcijos tiekimą į šią rinką, ją nusprendėme ženklinti „Eatiful“ prekių ženklu. Tiek JAV, tiek Azijos šalis pasieks ne tik įprastos sriubos, bet ir naujos patiekalų variacijos. Pagal vartotojų poreikį, „Eatiful“ atspindės ekologiškumo lūkestį, išlaikant esamą „Kauno grūdų“ maisto produktų krepšelio filosofiją, kad maistas gali būti paruoštas greitai ir paprastai, taupant laiką ar paliekant jį pasidžiaugti buvimu kartu, ne buitimi“, – sako A. Skairys.
Dar pernai vasarą žemės ūkio, maisto gamybos ir prekybos bendrovės „Akola group“ valdoma bendrovė „Kauno grūdai“ už 12,9 mln. Eur įsigijo 100% „Grybai LT“ pajų iš jį valdžiusių įmonių – kooperatinių bendrovių „AgroMilk“, „Juodmargėlis“ ir „Šventosios pievos“, UAB Baltic Champs ir UAB „Auga Luganta“.
Širvintose įsikūrusioje kooperatinėje bendrovėje „Grybai LT“ šiuo metu dirba virš 40 darbuotojų, robotizuotoje gamykloje, užimančioje apie 3.600 kv. m., gaminami vartojimui paruošti maisto produktai: ekologiškos sriubos, troškiniai bei ekologiškos daržovės pakeliuose.