Kitokia reklama: skatina rinktis ilgai „grojančias“ pakuotes
„Naujos muzikalios reklamos tikslas – kalbėti apie tinkamo rūšiavimo svarbą ir skatinti žmones bei verslus rinktis tokias pakuotes, kurios ilgai „grotų“. Tai jos gali daryti arba grįždamos tarnauti perdirbtos, arba naudojamos pakartotinai. O jei pakuotė savo jau „atgrojo“, saugiai palydėkime ją iki atitinkamo rūšiavimo konteinerio tam, kad beprasmiškai nenugultų sąvartyne“, – sako Diana Ramanauskaitė, gamintojų ir importuotojų asociacijos „Gamtos ateitis“ viešinimo ir rinkodaros vadovė.
Renata Šarkauskaitė, reklamą kūrusios reklamos agentūros „Marios Agency“ partnerė ir kūrybos vadovė, pastebi, kad apie tvarumą ir rūšiavimą reklamoje kalbėta daug ir įvairiai, tačiau įvairūs gąsdinimai, didaktika nebelabai veikia žmones, tad tenka kurti kažką visiškai kitokio.
„Daug didesnį poveikį galima pasiekti pozityvia žinute. Tik ją, kai reikia kalbėti apie atliekas, taršą ir jos pasekmes, nelengva sugalvoti. Pasirinkome pozityvią ir šviesią visos kampanijos pagrindinę mintį: rūšiuojant nebereikalingas pakuotes galima paversti kai kuo gražiu ir amžinu. Muzika, šiuo atveju, yra metafora, kaip atliekos gali transformuotis į kažką gražaus ir gero“, – išplatintame pranešime teigia R. Šarkauskaitė.
Reklamos kampanijos kūrėjai kaip pagrindinį kampanijos simbolį sukūrė grojančią skulptūrą, padarytą iš perdirbamų pakuočių. Ji nufilmuota tikroje meno galerijoje – kaip meno kūrinys. Iš šio grojančio muzikinio aparato skleidžiamų garsų ir tikrų garsų, įrašytų pakuočių perdirbimo gamyklose („Kauno stiklas“ ir kt.), šiuolaikinės muzikos kompozitoriai sukūrė tikrą, autentišką muziką. Ji ir tapo šio reklamos vaizdo įrašo muzikiniu garso takeliu.
D. Ramanauskaitė primena, kad nors didžioji dalis lietuvių stengiasi rūšiuoti atliekas, dar, toli gražu, ne visi atskiria, kas yra pakuotė, o kas – daiktas, produktas, ir į pakuotėms skirtus konteinerius meta netinkamus daiktus. Be to, pasak jos, ir ne visos pakuotės gali būti perdirbamos, todėl apie galimybes jas panaudoti dar kartą verta pasidomėti dar prieš įsigyjant prekę.
„Ilgiausiai „grojančios“ ir lengviausiai perdirbamos pakuotės yra iš popieriaus, jei jos nesuteptos, ir stiklo. Tuo tarpu įsigyjant produktus plastiko pakuotėse, rekomenduojame atkreipti dėmesį, ar tokia pakuotė galės būti lengvai perdirbama. Ypač gamtai nedraugiškos yra kombinuotos pakuotės, sudarytos, pavyzdžiui, iš kelių skirtingų medžiagų, kurias sunku atskirti, tad toks plastikas bus deginamas ir tokios pakuotės sugrota melodija truks graudžiai trumpai“, – pastebi D. Ramanauskaitė.
Praeitų metų pabaigoje atlikta visuomenės nuomonės apklausa atskleidė, kad tik kas 5–tas gyventojas, rinkdamasis prekes, atkreipia dėmesį į tai, iš ko pagamintos pakuotės ir ar jos perdirbamos.