Bandymas kopijuoti – neatleistina prekių ženklų klaida

Publikuota: 2021-05-09
Reklamos agentūros „New!“ kūrybos vadovas Tomas Ramanauskas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Reklamos agentūros „New!“ kūrybos vadovas Tomas Ramanauskas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Prekių ženklai žengia į neįtikėtiną nuobodulio ir vienodybės etapą, kuris prasidėjo dar anksčiau nei pandemija.

Tyrimai rodo, kad prekių ženklams priskiriami prasmingumo parametrai krenta jau pastaruosius aštuonerius metus.

„Tai lemia, kad menksta lojalumas, mažėja vartotojų simpatijos prekių ženklams, visur matome praktiškumo desperaciją ir norą parduoti greičiau“, – konstatuoja Tomas Ramanauskas, kūrybinės reklamos agentūros „New!“ kūrybos vadovas, komunikacijos strategas.

Situaciją jis iliustruoja ir „Bloomberg“ ne taip seniai skelbta analize apie mados prekės ženklų pokyčius per pastaruosius metus.

„Aišku, čia matome tik logotipus, tai tik dalis prekės ženklo identiteto. Tačiau tendencija neraminanti – visi darosi vienodi ir panašūs. Jei to dar negana, tai pažvelkime ir į naujuosius verslus, jų logotipus, čia matome tą patį (nuotrauka žemiau). Nenumaldomas vajus viską daryti kuo paprasčiau, aiškiau, kuo mažesniu formatu veda į vienodybę. Žmonės pasimeta vienodybės jūroje, arba kitais žodžiais tariant, prekių ženklai daro viską, kad juos kuo greičiau užmirštų“, – ironizuoja T. Ramanauskas.

nuotrauka::1leftnocrop

Pasak jo, didžiulė prabanga yra bijoti išsiskirti, ir, sutirštinant spalvas, tai turėtų būti baudžiama karjeros mirties bausme prekių ženklų pasaulyje.

„O bandymas kopijuoti – neatleistina klaida, nebent dirbate labai specifinėje auditorijoje, kur yra akivaizdus rinkos lyderis, tačiau net ir tuo atveju reikia ieškoti savo unikalumo. Kartu tai nereiškia, kad kas kartą privalu sulaužyti viską, kas iki tol padaryta. Egzistuoja tam tikri kategorijų lūkesčiai, tačiau kas kartą pasirinkdami kampaniją, pagalvokite, ar nebandome „praslysti“ beveik nematomi net ir mokėdami pinigus už reklamą. Kokia prasmė bijoti, kai moki pinigus už savo komunikaciją? Kiekvienu žingsniu turėtume stengtis pabrėžti savo unikalumą“, – „Password 2021“ konferencijoje kalbėjo T. Ramanauskas.

Jis priduria, kad šiandien gyvename patarimų pertekliaus eroje, kiekvienas iš mūsų galime rasti šimtus patarimų internete, kaip elgtis vienoje ar kitoje situacijoje, ir per mažai naudojame tai, ką nešiojame ant pečių, esame pernelyg linkę pasiduoti tai pačiai tėkmei.

„Tačiau turime prisiminti, kad žmonės pastebi, atkreipia dėmesį į tai, kas yra nauja, netikėta, neįprasta, o bene vienintelė komunikacijos užduotis yra atkreipti į save dėmesį. Ir nereikia sureikšminti kūrybiškumo, tai nėra supermenininkų galia. Kūrybiškumas yra neatsiejamas nuo kiekvieno sėkmingo verslo, kuriam reikia kūrybingų ir inovatyvių dalykų“, – svarsto T. Ramanauskas.

Pasak jo, kūrybingumas yra tai, ką mes į save įdedame, o įkvepiančių pavyzdžių pirmiausia reikėtų ieškoti ne savo ar artimose prekės ženklui kategorijose, o kitose srityse.

„Bet dar svarbiau gebėti rasti laiko per dieną skirti 15-20 min prie tuščio popieriaus lapo ir pamąstyti, kaip reikėtų spręsti tam tikrą problemą, o ne ieškoti atsakymo internete. Nepameskime savo prekės ženklo stuburo. Turime suprasti, kad žmonės yra linkę nematyti ir nekreipti dėmesio į tokius pačius dalykus – „tokiapatybes“, – skatindamas pokyčius galvoje ir komunikacijoje, kalbėjo T. Ramanauskas.

Plačiau skaitykite.

VŽ primena, kad konferencijojej efektyviausia kampanija „Password 2021“ buvo išrinkta „Tele2“ prekės ženklo „Pildyk YouTube kanalo“ kampanija. Ji padėjo krintančioje rinkoje pasiekti verslo tikslų ir išauginti lojalią auditoriją, savo ruožtu prekės ženklas nepabijojo komunikacijos „atiduoti“ į „youtuberių“ rankas.

nuotrauka::2

„Supratome, kad atiduodame prekės ženklą į nepatyrusių jaunuolių rankas. Jie neturėjo patirties nei rinkodaroje, nei darbuose. Supratome ir įvertinome riziką. Tačiau rizika ir drąsa yra ir „Pildyk“ ženklo DNR“, – pristatydama kampaniją kalbėjo Dominyka Jonušienė, prekės ženklo „Pildyk“ vadovė.

Plačiau skaitykite čia.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose

Tema „Rinkodara“

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
„Revolut“ vėl platina vaivorykštės kortelę

Pasaulinė finansų platforma „Revolut“, turinti 15 mln. klientų, paskelbė prisidedanti prie visame pasaulyje...

Rinkodara
09:20
„Nord Security“ rinkodaros vadovė: svarbiausia duomenys, o ne „gražu-negražu“ sąvokos

Toma Sabaliauskienė, „Nord Security“ rinkodaros vadovė, šiemet pelnė „Metų CMO“, stipriausios metų rinkodaros...

Rinkodara
08:30
„Kilo Health“ vadovas: pernelyg dažnai siekiame būti geriausi ir super herojai Premium

Sparčiai per pastaruosius augančio startuolio „Kilo Health“ vadovas apie sėkmės receptą kalba paprastai: nėra...

Rinkodara
08:00
Prekybininkų strategijose – dėmesys maisto gamybos ir tiekimo ekosistemai  Premium

Maisto sauga dar niekada iki šiol nebuvo tokia svarbi prekybos tinklams kaip prasidėjus pandemijai,...

Prekyba
2021.06.18
Autorių teisų direktyva: brangi, klampi ir vis dar derinama Premium

Iki šių metų birželio 7-osios Lietuvoje, kaip ir kitose ES valstybėse, turėjo būti įgyvendinta dar 2019-ųjų...

Rinkodara
2021.06.18
Elektrotechnikos bendrovė „SLO Lithuania“ keičia pavadinimą

Elektrotechnikos prekybos ir sprendimų bendrovė „SLO Lithuania“ keičia pavadinimą ir tampa „Helso“.

Rinkodara
2021.06.17
„Mid Europa“ užbaigė sandorį: įsigijo dvi e. prekybos lyderes – „Pigu“ ir „Hobby Hall Group“ Premium

Privataus kapitalo investuotoja „Mid Europa Partners“, investavusi 100 mln. Eur, baigė bendrovių „Pigu“ ir...

Prekyba
2021.06.17
„Mantinga“ turi naują komunikacijos vadovę

Duonos, užkandžių ir šaldytų gaminių įmonės „Mantinga“ komunikacijos vadovės pareigas pradėjo eiti Kristina...

Rinkodara
2021.06.16
„Akropolis Group“ refinansavo dukterinių įmonių paskolas bankuose

Prekybos ir pramogų centrų vystymo ir valdymo įmonė „Akropolis Group“ dalimi euroobligacijų emisijos metu...

Prekyba
2021.06.16
Buvęs „Camelia“ akcininkas imasi NT

Bendrovės „Nemuno vaistinės“, valdančios „Camelia“ vaistines, akcininkais tapo įmonės „Medigate Management“,...

Prekyba
2021.06.16
Tarp prasmingiausių prekių ženklų – ir vaistinės, ir siuntų bendrovės

Pasaulinė pandemija ir pasikeitę prioritetai paveikė šalies vartotojų požiūrį į prasmingus prekių ženklus bei...

Rinkodara
2021.06.16
Į Lietuvą ateinantis „Aldi Nord“ per pandemiją sustiprino pozicijas privačios etiketės segmente  Premium

Vienas didžiausių pasaulyje žemų kainų tinklas „Aldi Nord“ savo strategiją grindžia kokybiškų privačios...

Prekyba
2021.06.16
LGBT palaikymas: svarbu nuoseklumas, o ne vienadienė „šlovė“ Premium 5

Visame pasaulyje birželį reiškiant palaikymą LGBT judėjimui, vaivorykštės spalvomis nusidažė ne vienas prekės...

Rinkodara
2021.06.15
Teismas atmetė F. Kirkorovo skundą 1

Vilniaus apygardos administracinis teismas atmetė Rusijos ir Bulgarijos piliečio Filipo Kirkorovo skundą...

Rinkodara
2021.06.14
„Metų CMO“ titulą pelniusi T. Sabaliauskienė: nieko nedarėme ir nedarome, ko negalime pamatuoti Premium 3

Toma Sabaliauskienė, „Nord Security“ rinkodaros vadovė, šiemet pelnė „Metų CMO“, stipriausios metų rinkodaros...

Rinkodara
2021.06.14
Baudos tiekėjams: „Maxima“ jų atsisako, Seime – naujų ribojimų svarstymas  Premium

Konkurencijos tarybos (KT) nuomone, didžiosioms prekybos įmonėms turėtų būti draudžiama iš tiekėjų reikalauti...

Prekyba
2021.06.14
„Publicum“ išsaugojo lyderystę, „Bosanova“ labiausiai augo Premium

Pandemijos metai komunikacijos agentūroms nebuvo blogi: pavasario krytį žemyn pavyko amortizuoti. Tiesa,...

Rinkodara
2021.06.14
Lauko reklama: sunkūs pandemijos metai ir pavasario optimizmas

Dauguma lauko reklamos agentūrų per praėjusius metus skaičiuoja kritimą, bet daugiau nei dešimtadaliu auginti...

Rinkodara
2021.06.13
„Kilo Health“: naudą iš influencerių skaičiuojame kitaip nei daugelis  Premium

Sveikatingumo startuolis „Kilo Health“ influencerių kampanijų efektyvumą matuoja ne pagal jų auditorijos...

Prekyba
2021.06.13
Apdovanoti geriausi komunikacijos projektai, Metų agentūra – „Bosanova“

Metinio komunikacijos profesionalų renginio „PR Impact Awards 2021“ metu paskelbti ir apdovanoti geriausi per...

Rinkodara
2021.06.10

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku