Bandymas kopijuoti – neatleistina prekių ženklų klaida

Publikuota: 2021-05-09
Reklamos agentūros „New!“ kūrybos vadovas Tomas Ramanauskas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Reklamos agentūros „New!“ kūrybos vadovas Tomas Ramanauskas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Prekių ženklai žengia į neįtikėtiną nuobodulio ir vienodybės etapą, kuris prasidėjo dar anksčiau nei pandemija.

Tyrimai rodo, kad prekių ženklams priskiriami prasmingumo parametrai krenta jau pastaruosius aštuonerius metus.

„Tai lemia, kad menksta lojalumas, mažėja vartotojų simpatijos prekių ženklams, visur matome praktiškumo desperaciją ir norą parduoti greičiau“, – konstatuoja Tomas Ramanauskas, kūrybinės reklamos agentūros „New!“ kūrybos vadovas, komunikacijos strategas.

Situaciją jis iliustruoja ir „Bloomberg“ ne taip seniai skelbta analize apie mados prekės ženklų pokyčius per pastaruosius metus.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

„Aišku, čia matome tik logotipus, tai tik dalis prekės ženklo identiteto. Tačiau tendencija neraminanti – visi darosi vienodi ir panašūs. Jei to dar negana, tai pažvelkime ir į naujuosius verslus, jų logotipus, čia matome tą patį (nuotrauka žemiau). Nenumaldomas vajus viską daryti kuo paprasčiau, aiškiau, kuo mažesniu formatu veda į vienodybę. Žmonės pasimeta vienodybės jūroje, arba kitais žodžiais tariant, prekių ženklai daro viską, kad juos kuo greičiau užmirštų“, – ironizuoja T. Ramanauskas.

nuotrauka::1leftnocrop

Pasak jo, didžiulė prabanga yra bijoti išsiskirti, ir, sutirštinant spalvas, tai turėtų būti baudžiama karjeros mirties bausme prekių ženklų pasaulyje.

„O bandymas kopijuoti – neatleistina klaida, nebent dirbate labai specifinėje auditorijoje, kur yra akivaizdus rinkos lyderis, tačiau net ir tuo atveju reikia ieškoti savo unikalumo. Kartu tai nereiškia, kad kas kartą privalu sulaužyti viską, kas iki tol padaryta. Egzistuoja tam tikri kategorijų lūkesčiai, tačiau kas kartą pasirinkdami kampaniją, pagalvokite, ar nebandome „praslysti“ beveik nematomi net ir mokėdami pinigus už reklamą. Kokia prasmė bijoti, kai moki pinigus už savo komunikaciją? Kiekvienu žingsniu turėtume stengtis pabrėžti savo unikalumą“, – „Password 2021“ konferencijoje kalbėjo T. Ramanauskas.

Jis priduria, kad šiandien gyvename patarimų pertekliaus eroje, kiekvienas iš mūsų galime rasti šimtus patarimų internete, kaip elgtis vienoje ar kitoje situacijoje, ir per mažai naudojame tai, ką nešiojame ant pečių, esame pernelyg linkę pasiduoti tai pačiai tėkmei.

„Tačiau turime prisiminti, kad žmonės pastebi, atkreipia dėmesį į tai, kas yra nauja, netikėta, neįprasta, o bene vienintelė komunikacijos užduotis yra atkreipti į save dėmesį. Ir nereikia sureikšminti kūrybiškumo, tai nėra supermenininkų galia. Kūrybiškumas yra neatsiejamas nuo kiekvieno sėkmingo verslo, kuriam reikia kūrybingų ir inovatyvių dalykų“, – svarsto T. Ramanauskas.

Pasak jo, kūrybingumas yra tai, ką mes į save įdedame, o įkvepiančių pavyzdžių pirmiausia reikėtų ieškoti ne savo ar artimose prekės ženklui kategorijose, o kitose srityse.

„Bet dar svarbiau gebėti rasti laiko per dieną skirti 15-20 min prie tuščio popieriaus lapo ir pamąstyti, kaip reikėtų spręsti tam tikrą problemą, o ne ieškoti atsakymo internete. Nepameskime savo prekės ženklo stuburo. Turime suprasti, kad žmonės yra linkę nematyti ir nekreipti dėmesio į tokius pačius dalykus – „tokiapatybes“, – skatindamas pokyčius galvoje ir komunikacijoje, kalbėjo T. Ramanauskas.

Plačiau skaitykite.

VŽ primena, kad konferencijojej efektyviausia kampanija „Password 2021“ buvo išrinkta „Tele2“ prekės ženklo „Pildyk YouTube kanalo“ kampanija. Ji padėjo krintančioje rinkoje pasiekti verslo tikslų ir išauginti lojalią auditoriją, savo ruožtu prekės ženklas nepabijojo komunikacijos „atiduoti“ į „youtuberių“ rankas.

nuotrauka::2

„Supratome, kad atiduodame prekės ženklą į nepatyrusių jaunuolių rankas. Jie neturėjo patirties nei rinkodaroje, nei darbuose. Supratome ir įvertinome riziką. Tačiau rizika ir drąsa yra ir „Pildyk“ ženklo DNR“, – pristatydama kampaniją kalbėjo Dominyka Jonušienė, prekės ženklo „Pildyk“ vadovė.

Plačiau skaitykite čia.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Rinkodara“
Norite pasiūlyti temą, turite pastabų ar klausimų?

Parašykite redaktorių komandai arba vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt. Konfidencialumą užtikriname.

I. Trakimaitė-Šeškuvienė vadovaus „Maxima LT“ komunikacijai 1

Nuo 2022 m. spalio be nuolatinio Komunikacijos ir korporatyvinių reikalų departamento vadovo dirbusi...

Prekyba
09:41
Didžiausi atlyginimai žiniasklaidos segmente: TV lyderystė Premium

Didžiausius atlyginimus iš žiniasklaidos bendrovių moka komercinės televizijos – dosniausiu vidutiniu atlygiu...

Įtakingiausi verslo lyderiai ir nauji veidai

Nuomonės lyderių įtakos reitinge šiemet staigmena – šalia garsių ekonomistų Nerijaus Mačiulio, Žygimanto...

Rinkodara
2023.03.23
„Iki“ pristato naujo formato parduotuves: pirmojo etapo investicija – 5 mln. Eur Premium 8

Vienai stambiausių Vokietijos mažmeninės prekybos įmonių grupių „Rewe“ priklausantis antras pagal dydį...

Prekyba
2023.03.23
Dukart kino teatro atidarymą atidėjęs „Vilnius Outlet“: suderinome sąlygas su „Apollo“ iš naujo Premium

Vilniuje šalia Vakarinio aplinkkelio prieš metus atidarytas daugiau nei 73.000 kv. m ploto „Vilnius Outlet“...

Prekyba
2023.03.23
„LastMile“ šuolis: neria į tarptautinius vandenis, apyvartą Lietuvoje beveik patrigubino Premium 3

Technologijų bendrovė „Greituolis“, plėtojanti e. platformą „LastMile“, preliminariais duomenimis, pernai...

Prekyba
2023.03.22
Nuo „Piguoliai“ iki „Genijaus Eugenijaus“: kaip neprašauti pro šalį su kainų komunikacija Premium

Svyruojant vartotojų nuotaikoms, kai pasaulį tebekrečia rekordinė infliacija, šoktelėjusios palūkanos, netyla...

Rinkodara
2023.03.22
„Password 2023“: pratęsiamas terminas paraiškų pateikimui

Dvidešimtą kartą „Verslo žinios“ kviečia varžytis dėl efektyviausios Metų rinkodaros kampanijos titulo.

Rinkodara
2023.03.21
„Maxima“ be komunikacijos komandos užleido pozicijas „Iki“ ir „Rimi“ Premium

Kol prekybos tinklas „Maxima“ tebeformuoja naują komunikacijos ir rinkodaros komandą, konkurentai šių metų...

Rinkodara
2023.03.20
V. Sinkevičius: naujos pakuočių taisyklės gyventojui kasmet padės sutaupyti iki 100 Eur 3

Virginijaus Sinkevičiaus, už aplinką atsakingo Europos Komisijos nario, teigimu, direktyva dėl pakuočių ir...

Pramonė
2023.03.20
„Maistas – ne ginklai“, arba Kaip „Vičiūnai“ prekiauja ir Kryme, ir Donbase 5

Lietuvos maisto produktų gamybos „Vičiūnų grupė“ jau devynerius metus tiekia savo produkciją į Rusijos...

Pramonė
2023.03.20
Kino pavasaris: filmų maratono nepraleidžia ir didieji prekių ženklai Premium

Kovo 16 d. šalies kino teatruose startavo dešimt dienų karaliausiantis „Kino pavasaris“, kuris kasmet...

Rinkodara
2023.03.19
Gydytojai-influenceriai – alternatyva draudžiamam paciento įvaizdžiui 1

Aktyvesnė gydytojų komunikacija socialiniuose tinkluose kartu tampa ir teisėta alternatyva draudžiamam...

Rinkodara
2023.03.18
„Amazon“ – ne karalius, „AliExpress“ – vis aršesnė konkurentė Lietuvos e. prekybininkams Premium

Lankomiausių e. komercijos prekybininkų reitingas Lietuvoje, įtraukus ir globalias platformas, – kitoks.

Rinkodara
2023.03.17
Gydytojai influenceriai – megažvaigždės konservatyviame medicinos pasaulyje Premium

Gydytojai nuomonės formuotojai – vis dažniau pastebima rinkodaros tendencija ir Lietuvoje, ir užsienyje.

Rinkodara
2023.03.16
Tyrimas: siekiant parduoti per socialinius tinklus, akys krypsta į „TikTok“

Pardavimas transliuojant gyvai socialiniuose tinkluose tapo reikšmingu kanalu per pandemiją. Nemažai...

Prekyba
2023.03.15
Griauna NT skelbimų monopolį: naujas žaidėjas nusitaikė į antrą vietą Premium 38

Į Lietuvos nekilnojamojo turto (NT) skelbimų rinką žengia naujas vardas – „Realu.lt“. Naujojo portalo...

Rinkodara
2023.03.15
Dakaro ralio žvaigždės: skirtingos „Redbull“, „Teltonikos“ ir Šiaulių banko istorijos Premium

Sporto renginių rėmimo projektai atneša ne tik matomumą ir žinomumą prekių ženklams: skirtingos sporto šakos...

Rinkodara
2023.03.14
„LastMile“ įkūrėjas – apie projektus su „Rewe“ Vokietijoje ir Rumunijoje, naujus sumanymus ir išskirtinę rinkodarą Premium 2

„Verslo žinių“ podkastų studijoje – Tadas Norušaitis, technologijų bendrovės „LastMile“ vienas įkūrėjų,...

Prekyba
2023.03.14
Iš Rygos komunikacijos agentūros grįžta su apdovanijomais 1

Rygoje vykusiuose Baltijos šalių komunikacijos kampanijų apdovanojimuose „Mi:t&links. Baltic Communication...

Rinkodara
2023.03.13

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku