Teismas: „Philip Morris Baltic“ bauda skirta pagrįstai

Publikuota: 2020-09-16
Kampanijos nuotr.
svg svg
Kampanijos nuotr.

Vilniaus apygardos administracinis teismas atmetė pareiškėjos UAB „Philip Morris Baltic“ skundą dėl Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento nutarimo, kuriuo bendrovei skirta 2.896 Eur ekonominė sankcija, panaikinimo.

Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas 2020 m. sausio 9 d. priėmė nutarimą, kad UAB „Philip Morris Baltic“ pažeidė Tabako, tabako gaminių ir su jais susijusių gaminių kontrolės įstatymo nuostatas, akcija „Lemiamas metimas“ neteisėtai reklamuodama tabako ir su juo susijusius gaminius, neteisėtai rėmė veiklas ir asmenis bei tokia parama skatino įsigyti ir vartoti tabako ir su juo susijusius produktus, paskleidė tabako gaminių paslėptą reklamą.

Pareiškėja skunde teigė, kad akcijos „Lemiamas metimas“ esmė buvo skatinti rūkančius asmenis visiškai atsisakyti tabako ir nikotino gaminių, papasakoti sėkmės istorijas tų žmonių, kurie metė šį žalingą įprotį, ir suteikti tikslią informaciją apie esamas cigarečių alternatyvas tiems, kurie nenori atsisakyti rūkymo.

Atmesdamas skundą, teismas pažymėjo, kad bendrovė šiai akcijai sukurtoje interneto svetainėje pateikė tabako gaminius ir su jais susijusius gaminius gaminančios įmonės „Philip Morris International“ pavadinimą, savo pavadinimą bei kontaktus, o šios svetainės žinomumui buvo pasitelktos įvairios komunikacijos priemonės (lauko reklama, internetinė žiniasklaida ir pan.). Tokiose vietose skelbti tabako gamintojų ir jų gaminių pavadinimus draudžia Tabako, tabako gaminių ir su jais susijusių gaminių kontrolės įstatymo nuostatos.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Teismas pripažino, kad „Philip Morris Baltic“, vykdydama šią akciją, paskelbė paslėptą reklamą: buvo paskleista informacija apie tabako gaminius, elektronines cigaretes, jų pildykles, kitus prietaisus, kaitinamąjį tabaką ir kt., taip pat buvo pateikta informacija apie tabako gaminių gamintoją ir pardavėją.

Šios akcijos metu bendrovė vartotojams neatskleidė savo komercinio tikslo, t. y. kad yra suinteresuota didinti savo produkcijos platinimą.

Anot teismo, pareiškėja už informacijos pateikimą yra sumokėjusi tiek reklamos agentūroms, tiek viešosios nuomonės formuotojams, tiek internetinės žiniasklaidos priemonėms bei fiziniams asmenims, pasidalijusiems savo istorijomis, o tai irgi laikoma paslėpta reklama.

Teismas pripažino, kad „Philip Morris Baltic“ iš esmės rėmė, t. y. prisidėjo prie įmonių grupės „Philip Morris International“ inicijuotos ir tarptautiniu mastu vykdomos akcijos „UNSMOKE“, kuri skatina įsigyti ir vartoti alternatyvius tabako gaminius (elektronines cigaretes, jų pildykles ir kt.), nors Lietuvos Respublikoje juridiniams asmenims ir užsienio juridinių asmenų filialams, gaminantiems tabako gaminius, draudžiama bet kokia forma ir bet kokiomis priemonėmis remti visus renginius, veiklas, asmenis ir visuomenės informavimo priemones.

Be to, šioje akcijoje pareiškėja prisistatė kaip socialiai atsakinga įmonė, formavo teigiamą savo įvaizdį, tokiais savo veiksmais skatino išlaikyti esamus tabako gaminių vartotojus savo klientais, o naujus vartotojus įsigyti ir vartoti pareiškėjos platinamus tabako gaminius.

Sprendimas per 30 kalendorinių dienų nuo jo priėmimo ir paskelbimo dienos gali būti skundžiamas apeliacine tvarka Lietuvos vyriausiajam administraciniam teismui.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Rinkodara“
Norite pasiūlyti temą, turite pastabų, pasiūlymų ar klausimų? Parašykite „Verslo žinių“ redaktoriams.

Jei norite suteikti konfidencialios informacijos, rašykite vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt

„Maxima LT“ nebėra vienintelė pelningiausia tarp TOP 5 lyderių Premium

Didžiausią Lietuvoje mažmeninės prekybos maisto produktais tinklą valdanti „Maxima LT“ visuomet pasižymėjo ne...

Prekyba
2022.08.18
D. Dundulis: kiekviena krizė kaip reikiant išjudina smegenis, o šiuo metu ir yra krizė Premium 4

Dainiaus Dundulio, „Norfos“ įmonių grupės pagrindinio akcininko, vertinimu, visos tinklo parduotuvės,...

Prekyba
2022.08.18
C. Eastwoodo advokatai dėl žalos atlyginimo kreipėsi į „Mediatono“ likvidatorių Premium

Klaipėdos apygardos teisme tęsiasi aktoriaus Clinto Eastwoodo atstovų ir UAB „Mediatono“ likvidatorių...

Rinkodara
2022.08.17
IKEA likviduoja antrinę įmonę Rusijoje

Švedijos baldų milžinė IKEA nusprendė likviduoti savo antrinę įmonę Rusijoje „Ikea Dom“, kuriai priklauso...

Prekyba
2022.08.17
Siekdama valdžios dėmesio „Norfa“ valandai išjungs šviesas 37

Trečiadienį 18.00 val. visose šalies „Norfose“ valandai bus stipriai sumažintas apšvietimas, prekybos salėse...

Prekyba
2022.08.17
Į eterį grįžta žurnalistas Edmundas Jakilaitis 19

Didžiausia TV3 sezono naujiena – laida „Dėmesio centre su Edmundu Jakilaičiu“, į žurnalistiką po dviejų metų...

Rinkodara
2022.08.16
„Baltika“ rado investuotoją prekės ženklui „Ivo Nikkolo“ 2

Drabužių prekybos bendrovė „Baltika Lietuva“, kurios pardavimo pajamos 2021 m. sudarė 2,303 mln. Eur ir,...

Prekyba
2022.08.16
Pakeisti nepopuliarią technologiją: interneto slapukų galas Premium 1

Slapukai (angl. cookies) yra nedidelis teksto blokas, kurią svetainė siunčia į lankytojo naršyklę ir išsaugo...

Inovacijos
2022.08.15
Efektyvi komunikacija socialiniuose tinkluose: kartais verta laužyti taisykles Premium

Vis daugiau įmonių socialiniuose tinkluose bando papasakoti apie savo paslaugą ar prekę, pasidalinti kūryba,...

Rinkodara
2022.08.13
„Stiprūs kartu“ kviečia padėti sunkumų Lietuvoje patiriančioms ukrainiečių šeimoms 1

Iniciatyva „Stiprūs kartu“ kviečia gyventojus remti sunkumų Lietuvoje patiriančias nuo karo pabėgusias...

Verslo aplinka
2022.08.12
Agentūra „New!“ laimėjo „Lidl“ kūrybos partnerio konkursą

Vasarą vykęs trečio didžiausio Lietuvoje prekybos tinklo „Lidl Lietuva“ kūrybos ir komunikacijos partnerių...

Rinkodara
2022.08.12
Didmenininkė „Norameda“ viršijo augimo prognozę, bet pelnas sumažėjo Premium

Didžia dalimi lietuviško kapitalo farmacijos įmonė „Norameda“, daugiausia užsiimanti didmenine vaistų...

Prekyba
2022.08.12
„About You“ ir „Zalando“ apyvartos Lietuvoje auga, bet „Aprangos“ neaplenkė Premium

Tarptautinių elektroninės prekybos įmonių „About You“, „Zalando“, „eavalyne.lt“ valdančios „Modivo“, drąsiai...

Prekyba
2022.08.11
Verslui remiant kuriamas lietuviškas serialas apie karą Ukrainoje

Siekdamas padėti kolegoms ukrainiečiams, žinomas aktorius Andrius Paulavičius ryžosi prodiusuoti pirmąjį...

Rinkodara
2022.08.10
K. Gečas. Artėjant krizės audrai. Žmonių psichologija ir verslo komunikacija

Viešojoje erdvėje vis daugiau kalbama apie artėjančią krizę, nors kol kas tai pavadinama ne tokiu ryškiu...

Nuomonės
2022.08.10
„Moki veži“: pirmą pusmetį pardavimai žymiai išaugo

Statybos, remonto, apdailos, šildymo ir sodo prekių parduotuvių tinklą „Moki veži“ valdanti bendrovė...

Prekyba
2022.08.09
Pigiausių maisto produktų vidutinis krepšelis liepą brango

Palyginti su birželiu, pigiausių maisto produktų vidutinis krepšelis birželį brango 0,4%, o palyginti su...

Prekyba
2022.08.09
Grūdų supirkimo kainos liepos pabaigoje mažėjo

Lietuvos grūdų supirkimo įmonėse liepos 25–31 dienomis kviečiai buvo superkami vidutiniškai po 316,8 Eur už...

Prekyba
2022.08.08
A. Dulkio atstovu spaudai tapo T. Bagdonas

Sveikatos apsaugos ministro Arūno Dulkio atstovo žiniasklaidai pareigas nuo pirmadienio pradeda eiti...

Vadyba
2022.08.08
TOP 50 didžiausių mokesčių mokėtojų prekyboje: vartojimas pradeda šlubuoti Premium 1

2022 m. pirmąjį pusmetį Lietuvos mažmeninės prekybos įmonės į Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) sąskaitą...

Prekyba
2022.08.08

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku