Teismas: „Philip Morris Baltic“ bauda skirta pagrįstai

Publikuota: 2020-09-16
Kampanijos nuotr.
svg svg
Kampanijos nuotr.

Vilniaus apygardos administracinis teismas atmetė pareiškėjos UAB „Philip Morris Baltic“ skundą dėl Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento nutarimo, kuriuo bendrovei skirta 2.896 Eur ekonominė sankcija, panaikinimo.

Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas 2020 m. sausio 9 d. priėmė nutarimą, kad UAB „Philip Morris Baltic“ pažeidė Tabako, tabako gaminių ir su jais susijusių gaminių kontrolės įstatymo nuostatas, akcija „Lemiamas metimas“ neteisėtai reklamuodama tabako ir su juo susijusius gaminius, neteisėtai rėmė veiklas ir asmenis bei tokia parama skatino įsigyti ir vartoti tabako ir su juo susijusius produktus, paskleidė tabako gaminių paslėptą reklamą.

Pareiškėja skunde teigė, kad akcijos „Lemiamas metimas“ esmė buvo skatinti rūkančius asmenis visiškai atsisakyti tabako ir nikotino gaminių, papasakoti sėkmės istorijas tų žmonių, kurie metė šį žalingą įprotį, ir suteikti tikslią informaciją apie esamas cigarečių alternatyvas tiems, kurie nenori atsisakyti rūkymo.

Atmesdamas skundą, teismas pažymėjo, kad bendrovė šiai akcijai sukurtoje interneto svetainėje pateikė tabako gaminius ir su jais susijusius gaminius gaminančios įmonės „Philip Morris International“ pavadinimą, savo pavadinimą bei kontaktus, o šios svetainės žinomumui buvo pasitelktos įvairios komunikacijos priemonės (lauko reklama, internetinė žiniasklaida ir pan.). Tokiose vietose skelbti tabako gamintojų ir jų gaminių pavadinimus draudžia Tabako, tabako gaminių ir su jais susijusių gaminių kontrolės įstatymo nuostatos.

Teismas pripažino, kad „Philip Morris Baltic“, vykdydama šią akciją, paskelbė paslėptą reklamą: buvo paskleista informacija apie tabako gaminius, elektronines cigaretes, jų pildykles, kitus prietaisus, kaitinamąjį tabaką ir kt., taip pat buvo pateikta informacija apie tabako gaminių gamintoją ir pardavėją.

Šios akcijos metu bendrovė vartotojams neatskleidė savo komercinio tikslo, t. y. kad yra suinteresuota didinti savo produkcijos platinimą.

Anot teismo, pareiškėja už informacijos pateikimą yra sumokėjusi tiek reklamos agentūroms, tiek viešosios nuomonės formuotojams, tiek internetinės žiniasklaidos priemonėms bei fiziniams asmenims, pasidalijusiems savo istorijomis, o tai irgi laikoma paslėpta reklama.

Teismas pripažino, kad „Philip Morris Baltic“ iš esmės rėmė, t. y. prisidėjo prie įmonių grupės „Philip Morris International“ inicijuotos ir tarptautiniu mastu vykdomos akcijos „UNSMOKE“, kuri skatina įsigyti ir vartoti alternatyvius tabako gaminius (elektronines cigaretes, jų pildykles ir kt.), nors Lietuvos Respublikoje juridiniams asmenims ir užsienio juridinių asmenų filialams, gaminantiems tabako gaminius, draudžiama bet kokia forma ir bet kokiomis priemonėmis remti visus renginius, veiklas, asmenis ir visuomenės informavimo priemones.

Be to, šioje akcijoje pareiškėja prisistatė kaip socialiai atsakinga įmonė, formavo teigiamą savo įvaizdį, tokiais savo veiksmais skatino išlaikyti esamus tabako gaminių vartotojus savo klientais, o naujus vartotojus įsigyti ir vartoti pareiškėjos platinamus tabako gaminius.

Sprendimas per 30 kalendorinių dienų nuo jo priėmimo ir paskelbimo dienos gali būti skundžiamas apeliacine tvarka Lietuvos vyriausiajam administraciniam teismui.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
„Revolut“ turi naują komunikacijos vadovę Baltijos šalyse 2

Jungtinės Karalystės finansinių technologijų platformos „Revolut“, Lietuvoje turinčios specializuoto banko...

Rinkodara
2020.09.30
TV rinka: į konkurencinę kovą dėl lyderio pozicijų įsitraukė ir LRT Premium

TV3 grupės kanalai pandemiją išgyveno lengviau ir skaičiuoja mažiau praradusi reklamos sekundžių nei LNK.

Rinkodara
2020.09.29
„Pigu“ ambicijos: 30 parduotuvių iki metų pabaigos Premium 4

Vienintelis būdas užtikrinti gerą klientų patirtį ir operatyvų prekių pristatymą yra toks, kai prekės...

Prekyba
2020.09.29
Rugpjūtį mažmeninės prekybos įmonių apyvarta padidėjo 0,5% 

Išankstiniais duomenimis, mažmeninės prekybos įmonių apyvarta be PVM 2020 m. rugpjūtį sudarė...

Prekyba
2020.09.28
FNTT atliko kratas kompiuterine technika prekiaujančioje įmonėje  9

Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos (FNTT) Vilniaus apygardos valdyba, vadovaujant Vilniaus apygardos...

Prekyba
2020.09.28
IKEA keičia darbdavio komunikacijos kryptį

IKEA keičia darbdavio komunikaciją – dirbti bendrovėje kvies jos esami darbuotojai.

Rinkodara
2020.09.27
Sprendžia lygtį, ar auganti e. komercija – ilgalaikė tendencija Premium

Sportinės aprangos gamybos milžinė „Nike“ viliasi, kad e. prekybos šuolis, sekęs po koronaviruso pandemijos...

Prekyba
2020.09.27
TOP 10 turtingiausiųjų mados versle  Premium

Didžiausios pasaulyje prabangos prekių grupės LVMH vadovas Bernard’as Jeanas Etienne’as Arnault yra...

Prekyba
2020.09.26
Teismas: bauda „Eurovaistinei“ skirta teisingai 1

8.700 Eur bauda vaistinių tinklui „Eurovaistinė“ už klaidinančią reklamą skirta pagrįstai, nusprendė teismas.

Rinkodara
2020.09.25
Darbo išteklius planuoti „Iki“ padės dirbtinis intelektas  Premium 1

Prekybos tinklas „Iki“ savo parduotuvėse pradeda diegti automatizuotą darbo išteklių planavimo (DIP) sistemą,...

Prekyba
2020.09.25
„Varlė.lt“ investuoja į naują sandėlį 9

Prekybos centras internete „Varlė.lt“ atsisako kai kurių logistikos ir sandėliavimo partnerių ir keliasi į...

Prekyba
2020.09.24
Džiaugsmo kartėlis tarp „Akropolio“ ir restorano „Džiaugsmas“ Premium 4

Valstybinis patentų biuras nagrinėja kelis ginčus tarp UAB „Akropolis Group“ ir UAB „Džiugu“, valdančios...

Rinkodara
2020.09.24
„Fielmann“ pasirinko naujus žiniasklaidos planavimo partnerius

Optikos bendrovė „Fielmann“ pradeda bendradarbiavimą su žiniasklaidos planavimo agentūra „Open Agency“.

Rinkodara
2020.09.23
Vartojimo tendencijos teigiamos, nuotaikos – atsargios Premium

Didžiausią galvos skausmą šiandien mažmenininkams kelia lėta vartojimo atsigavimo kreivė ir vis dar...

Prekyba
2020.09.23
„Ozas“ baigia įrengti baseinų kompleksą 3

Prekybos ir pramogų centras „Ozas“ nekeičia planų įrengti tris mokymo plaukti baseinus. Baseino erdvėje...

Prekyba
2020.09.22
„Triniti Jurex“ turi naują rinkodaros ir komunikacijos vadovę

Besijungiančių advokatų kontorų „Triniti“ ir „Jurex“ komunikacijos ir rinkodaros vadove pradeda dirbti Rita...

Rinkodara
2020.09.21
LRT: Eurolygos transliacijų kaina – dvigubai mažesnė nei spekuliuota 3

Lietuvos nacionalinis transliuotojas LRT teigia, kad naujojo sezono Eurolygos rungtynių transliavimo teisių...

Rinkodara
2020.09.21
Dizaino darbai vėl varžysis „NAPA Baltic“

Lietuvos dizaino asociacija (LDA) produktų pakuočių kūrėjus ir verslus kviečia teikti paraiškas į jau šeštus...

Rinkodara
2020.09.20
IPRA konkursas keliamas į kitus metus

Tarptautinė ryšių su visuomene asociacija (IPRA) nukėlė šių metų spalį Vilniuje planuotą komunikacijos...

Rinkodara
2020.09.20
„Lidl Lietuva“ ir „Tele2“ apsikeitė vietomis

Tyrimų bendrovės „Kantar“ duomenys rodo, kad liepą fiksuodamas spartesnis reklamos rinkos atsigavimas.

Rinkodara
2020.09.20

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus