Tyla krizės metu – ne sąjungininkė

Publikuota: 2020-04-27
Agentūros nuotr.
svg svg
Agentūros nuotr.

Daugelyje medijų kanalų drastiškai kritus reklamos apimtims, žiniasklaidos planavimo agentūra „Inspired UM“ pradėjo kampaniją, primenančią, kad tyla krizės metu pražūtinga, o reklama tuo laikotarpiu deda pagrindus prekių ženklo sėkmei.

„Pasauliniai tyrimai rodo, kad krizės metu investuojant į reklamą prekių ženklai laimi ne tik ilgojoje, bet ir artimoje perspektyvoje. Suprantame, kad krizės metu rinkodaros skyriai patiria didelį finansų skyrių spaudimą mažinti kaštus, nes komunikacijos nutraukimas iš pirmo žvilgsnio atrodo puiki priemonė skubiai sumažinti išlaidas“, – išplatintame pranešime pažymi Vasaris Oržekauskas, „Inspired UM“ vadovas.

Jis priduria, kad su šia kampanija nori pasakyti, jog reklama nėra „kaštai“, ji yra gerai veikianti investicija, kuri duoda ir trumpalaikę, ir ilgalaikę grąžą.

„Reklamos nuvertinimo priežastis labai paprasta – matavimo nebuvimas“, – svarsto V. Oržekauskas.

Reklama per krizę neerzina

„Nors galima girdėti skirtingų nuomonių, bet tyrimai rodo, kad krizės metu reklama neerzina žmonių daugiau nei ne įprastu metu. Tai patvirtina tiek užsienio tyrimai, tiek periodinės KOG instituto Lietuvoje atliekamos gyventojų nuomonės apklausos karantino metu. Atvirkščiai, žmonės persisotinę blogomis naujienomis, nori matyti gyvenimą kaip ankščiau ir vertina, kad reklama yra naudinga. Žinoma, efektyvi reklama turi būti kokybiška, o turinys adaptuotas prie situacijos“, – kalba V. Oržekauskas.

VŽ rašė, kad rinkos tyrimų ir įžvalgų bendrovės „Kantar“ „Covid–19 Barometer“ apžvalga rodo, kad tik 8% vartotojų mano, kad prekės ženklai šiuo metu turėtų liautis reklamavęsi.

64% apklaustųjų teigia, kad reklamuotis per koronaviruso krizę tinka, o 19% mano, kad reklama šiuo laikotarpiu tinkama tik kai kuriems prekių ženklams.

„Panašu, kad kol kas reklama labiau susirūpinimą kelia patiems reklamdaviams nei vartotojams. Maža to, kai kurie respondentai akcentavo, kad šiame niūrių naujienų sraute, reklama suteikia šiokio tokio atokvėpio, jausmą, kad gyvenimas teka įprasta vaga“, – kalbėjo Giedrė Juronienė, „Kantar“ reklamos monitoringo vadovė Lietuvoje.

Kovo pabaigoje, „Kantar“ penkiose rinkose ištestavo dešimt TV ir skaitmeninių reklamų, kurios buvo tirtos ir iki pandemijos krizės. Į jas pateko tokios kategorijos kaip alkoholiniai gėrimai, pramogos, maistas, namų apyvokos prekės, nekilnojamasis turtas ir technologijos.

95% vartotojų vertinimų nesiskyrė nuo atliktų iki krizės.

Praėjusios krizės pamokos

Darius Budzinauskas, žiniasklaidos planavimo agentūros „Open Agency“ partneris ir verslo vystymo vadovas, skaičiuoja, kad per 2008-2009 m. krizę Lietuvos reklamos rinkoje „dingo“ 12% prekių ženklų.

„Kaip elgėsi likę 88%? O jie ne tik nesumažino reklamos svorių, bet 10% jį padidino, siekdami išlikti, konkuruoti ir sėkmingai augti. Mažiau prekių ženklų, mažiau reklamos triukšmo“, – kalba D. Budzinauskas.

Puiki tuometė pamoka – telekomunikacijų bendrovės, kurios 2008 m. pasirinko skirtingus kelius.

„Žvelgiant iš komunikacijos veiksmų pusės, „Omnitel“ prekės ženklas pradėjo mažinti reklamos kiekius, tuo tarpu „Tele2“, pamatę galimybę, reklamos intensyvumą kaip tik padidino. 2010 m. abu prekės ženklai vėl susilygino reklamos investicijomis, tačiau panašu, kad buvo per vėlu. Prarandama greitai, o susigrąžinti reikia gerokai daugiau pastangų“, – pamokas primena D. Budzinauskas.

Jis skaičiuoja, kad 2008 m. skirtumas tarp paslaugų naudotojų buvo 7 procentiniai punktai, o 2010 m. jau 17 p. p.

„Nuolatinė, intensyvi „Tele2“ ir tuomečio „Omnitel“ kova iš esmės ir baigėsi praeitos recesijos metu, – įsitikinęs D. Budzinauskas. – Kiekvienas sunkmetis išmoko būti efektyvesniais. Tačiau efektyvumas nėra tik kaštų valdymas.“

Pasak V. Oržekausko, visų pasaulinių tyrimų išvada panaši – reklama ir ypač įvaizdžio reklama krizių metu ilguoju periodu teigiamai veikia rinkos dalies augimą bei kitus svarbius verslo rezultatus.

„Patariame įmonėms nepanikuoti, nuolat analizuoti pardavimų pokyčius, tirti savo vartotojus, jų struktūrą ir motyvacijos pokyčius. Tai leis priimti pagrįstus sprendimus, kaip stimuliuoti pirkimą, susitvarkyti e. pardavimų kanalų platformas, sistemas bei analitiką tam, kad kiek įmanoma būtų amortizuotas pardavimų smukimą“, – sako V. Oržekauskas.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Logistikos „Integre Trans“ pasirinko komunikacijos partnerius

Integruotos komunikacijos agentūra „INK agency“ pradeda bendradarbiavimą su transporto ir logistikos paslaugų...

Rinkodara
11:39
„Juodosios“ SEO konkurentų atakos: „Solet Technics“ patirtis Premium 2

Kiekvieno verslo siekiamybė yra atsidurti pirmose „Google“ paieškos pozicijose. Siekdamos susižerti visą...

Rinkodara
05:45
Vasaros atostogų planai: kur krypsta lietuvių norai

Tolimų kelionių šią vasarą dažnas atsisakys: net 53% apklaustųjų teigė atostogoms pasirinksiantys Lietuvą.

Rinkodara
2021.04.18
Trys esminiai patarimai, kaip startuoliams paskleisti žinią apie save  

Pažinti tikslinę auditoriją, pasirinkti tinkamus kanalus jai pasiekti ir sulauktą dėmesį paversti pardavimais...

Gazelė
2021.04.18
3 sėkmingiausios naujienos parduotuvių lentynose

Pernai greitojo vartojimo prekių gamintojai šalies mažmeninei rinkai pasiūlė mažiau naujų produktų nei...

Prekyba
2021.04.17
VSD atstovė spaudai traukiasi iš pareigų 2

Valstybės saugumo departamento (VSD) komunikacijos vadovės pareigas palieka Eglė Samoškaitė. Penktadienis yra...

Rinkodara
2021.04.16
A. Mačys apie parduotuvių nuomos kainas: dabar vietoj 60 Eur moku 20 Eur už kv. m  Premium 4

Avalynės ir aksesuarų parduotuves „Salamander“, „Step Top“, „Žygio batai“, Batų centrą, „Geox“, „Hogl“,...

Prekyba
2021.04.16
„Password 2021“ finale – 17-a efektyviausių rinkodaros kampanijų

Šiemetiniame „Password 2021“ finale – 17-a stipriausių rinkodaros kampanijų. Aštriausia konkurencija virė...

Rinkodara
2021.04.16
Eksportas į Japoniją: plėstis per pandemiją padeda vėl „gyvos“ parodos Premium

Nors daugelis verslų ir šalių tebegyvena suvaržymų sąlygomis dėl pandemijos, vis dėlto palengva bandoma...

Prekyba
2021.04.16
Reklamos rinka Baltijos šalyse: po pernykščio nuosmukio mato pozityvių signalų Premium

Pandemijos metais, 2020-aisiais, Baltijos šalių reklamos rinka siekė 259,3 mln. Eur, tai 16% mažiau nei 2019...

Rinkodara
2021.04.15
Žurnalistai galės neatlygintinai gauti duomenis iš valstybės registrų

Seimas priėmė Visuomenės informavimo įstatymo pataisas, kuriomis nuo liepos 1 d. nuspręsta sudaryti sąlygas...

Rinkodara
2021.04.15
„Bennet distributors“ keičia įmonės pavadinimą

Gėrimų platinimo ir prekybos UAB „Bennet distributors“ keičia įmonės pavadinimą į „Amber Distribution...

Rinkodara
2021.04.15
COVID-19 informavimo kampanijai skirta dar 3,3 mln. Eur 2

Informavimo kampanijai apie COVID-19 Vyriausybė trečiadienį skyrė dar 3,3 mln. Eur.

Rinkodara
2021.04.14
„Kantar“: 2020-aisiais Lietuvos reklamos rinka traukėsi

Lietuvos reklamos rinka pernai smuko mažiau nei prognozuota – 12,5%, arba 15 mln. Eur, ir siekė 105 mln. Eur.

Rinkodara
2021.04.14
CUP siekiamybė – atsiėmimo punktų centras: nutraukiant sutartis su nuomininkais auga „Pigu“ plotas  Premium

Sostinės prekybos centras CUP dėl patogios savo vietos ir nemažų automobilių parkavimo galimybių tampa įdomus...

Prekyba
2021.04.14
Reklamos rinka: skrydis žemyn, bet Lietuva geriausiai atlaikė krizę Premium

Pandemijos metais, 2020-aisiais, Lietuvos reklamos rinka, palyginti su ankstesniais metais, krito beveik 13%,...

Rinkodara
2021.04.14
„Eurovaistinė“ pasirinko socialinių tinklų komunikacijos partnerius

Vaistinių tinklas „Eurovaistinė“ pasirinko komunikacijos socialiniuose tinkluose partnerius – nuo šiol...

Rinkodara
2021.04.13
„INK agency“ krizių valdymo padaliniui vadovaus G. Galdikas

Komunikacijos agentūros „INK agency“ neseniai įsteigtam komunikacijos krizių valdymo padaliniui vadovaus...

Rinkodara
2021.04.13
„Maxima LT“ grynasis pelnas augo 168%: vadovai akcentuoja struktūrinius pokyčius Premium 17

Prekybos tinklo „Maxima LT“ bendrosios pajamos pernai sumenko 1,2%, arba 20,5 mln. Eur, ir siekė 1,69 mlrd.

Prekyba
2021.04.13
Lietuvoje gimęs, Azijoje išaugęs, „Eskimi“ grįžta nusiteikęs plėtrai Premium 2

Prieš daugiau nei 10 m. Lietuvoje įkurtas socialinis tinklas „Eskimi“ išaugo iki skaitmeninės reklamos...

Rinkodara
2021.04.12

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku