Tyla krizės metu – ne sąjungininkė

Publikuota: 2020-04-27
Agentūros nuotr.
svg svg
Agentūros nuotr.

Daugelyje medijų kanalų drastiškai kritus reklamos apimtims, žiniasklaidos planavimo agentūra „Inspired UM“ pradėjo kampaniją, primenančią, kad tyla krizės metu pražūtinga, o reklama tuo laikotarpiu deda pagrindus prekių ženklo sėkmei.

„Pasauliniai tyrimai rodo, kad krizės metu investuojant į reklamą prekių ženklai laimi ne tik ilgojoje, bet ir artimoje perspektyvoje. Suprantame, kad krizės metu rinkodaros skyriai patiria didelį finansų skyrių spaudimą mažinti kaštus, nes komunikacijos nutraukimas iš pirmo žvilgsnio atrodo puiki priemonė skubiai sumažinti išlaidas“, – išplatintame pranešime pažymi Vasaris Oržekauskas, „Inspired UM“ vadovas.

Jis priduria, kad su šia kampanija nori pasakyti, jog reklama nėra „kaštai“, ji yra gerai veikianti investicija, kuri duoda ir trumpalaikę, ir ilgalaikę grąžą.

„Reklamos nuvertinimo priežastis labai paprasta – matavimo nebuvimas“, – svarsto V. Oržekauskas.

Reklama per krizę neerzina

„Nors galima girdėti skirtingų nuomonių, bet tyrimai rodo, kad krizės metu reklama neerzina žmonių daugiau nei ne įprastu metu. Tai patvirtina tiek užsienio tyrimai, tiek periodinės KOG instituto Lietuvoje atliekamos gyventojų nuomonės apklausos karantino metu. Atvirkščiai, žmonės persisotinę blogomis naujienomis, nori matyti gyvenimą kaip ankščiau ir vertina, kad reklama yra naudinga. Žinoma, efektyvi reklama turi būti kokybiška, o turinys adaptuotas prie situacijos“, – kalba V. Oržekauskas.

VŽ rašė, kad rinkos tyrimų ir įžvalgų bendrovės „Kantar“ „Covid–19 Barometer“ apžvalga rodo, kad tik 8% vartotojų mano, kad prekės ženklai šiuo metu turėtų liautis reklamavęsi.

64% apklaustųjų teigia, kad reklamuotis per koronaviruso krizę tinka, o 19% mano, kad reklama šiuo laikotarpiu tinkama tik kai kuriems prekių ženklams.

„Panašu, kad kol kas reklama labiau susirūpinimą kelia patiems reklamdaviams nei vartotojams. Maža to, kai kurie respondentai akcentavo, kad šiame niūrių naujienų sraute, reklama suteikia šiokio tokio atokvėpio, jausmą, kad gyvenimas teka įprasta vaga“, – kalbėjo Giedrė Juronienė, „Kantar“ reklamos monitoringo vadovė Lietuvoje.

Kovo pabaigoje, „Kantar“ penkiose rinkose ištestavo dešimt TV ir skaitmeninių reklamų, kurios buvo tirtos ir iki pandemijos krizės. Į jas pateko tokios kategorijos kaip alkoholiniai gėrimai, pramogos, maistas, namų apyvokos prekės, nekilnojamasis turtas ir technologijos.

95% vartotojų vertinimų nesiskyrė nuo atliktų iki krizės.

Praėjusios krizės pamokos

Darius Budzinauskas, žiniasklaidos planavimo agentūros „Open Agency“ partneris ir verslo vystymo vadovas, skaičiuoja, kad per 2008-2009 m. krizę Lietuvos reklamos rinkoje „dingo“ 12% prekių ženklų.

„Kaip elgėsi likę 88%? O jie ne tik nesumažino reklamos svorių, bet 10% jį padidino, siekdami išlikti, konkuruoti ir sėkmingai augti. Mažiau prekių ženklų, mažiau reklamos triukšmo“, – kalba D. Budzinauskas.

Puiki tuometė pamoka – telekomunikacijų bendrovės, kurios 2008 m. pasirinko skirtingus kelius.

„Žvelgiant iš komunikacijos veiksmų pusės, „Omnitel“ prekės ženklas pradėjo mažinti reklamos kiekius, tuo tarpu „Tele2“, pamatę galimybę, reklamos intensyvumą kaip tik padidino. 2010 m. abu prekės ženklai vėl susilygino reklamos investicijomis, tačiau panašu, kad buvo per vėlu. Prarandama greitai, o susigrąžinti reikia gerokai daugiau pastangų“, – pamokas primena D. Budzinauskas.

Jis skaičiuoja, kad 2008 m. skirtumas tarp paslaugų naudotojų buvo 7 procentiniai punktai, o 2010 m. jau 17 p. p.

„Nuolatinė, intensyvi „Tele2“ ir tuomečio „Omnitel“ kova iš esmės ir baigėsi praeitos recesijos metu, – įsitikinęs D. Budzinauskas. – Kiekvienas sunkmetis išmoko būti efektyvesniais. Tačiau efektyvumas nėra tik kaštų valdymas.“

Pasak V. Oržekausko, visų pasaulinių tyrimų išvada panaši – reklama ir ypač įvaizdžio reklama krizių metu ilguoju periodu teigiamai veikia rinkos dalies augimą bei kitus svarbius verslo rezultatus.

„Patariame įmonėms nepanikuoti, nuolat analizuoti pardavimų pokyčius, tirti savo vartotojus, jų struktūrą ir motyvacijos pokyčius. Tai leis priimti pagrįstus sprendimus, kaip stimuliuoti pirkimą, susitvarkyti e. pardavimų kanalų platformas, sistemas bei analitiką tam, kad kiek įmanoma būtų amortizuotas pardavimų smukimą“, – sako V. Oržekauskas.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Pandemijos akivaizdoje Lietuvoje dominuoja fatalistai 2

„Kas bus, tas bus“, – toks gyventojų požiūris Lietuvoje yra dominuojantis koronaviruso kontekste, rodo...

Rinkodara
2020.10.24
„Samsono“ mėsos gaminių reklama galėjo klaidinti vartotoją 2

Vilniaus apygardos administracinis teismas atmetė UAB „Samsonas“ skundą, kuriame buvo prašoma panaikinti...

Rinkodara
2020.10.22
Komunikacijos arkliukas Seimo rinkimuose: dėlioja pliusus ir minusus Premium 1

Po pirmojo turo ryškiausią šuolį vertinant matomumą žiniasklaidoje skaičiuoja Laisvės partijos atstovai, rodo...

Rinkodara
2020.10.22
Ryšių su visuomene agentūrų asociacija keičia pavadinimą

Ryšių su visuomene agentūrų asociacija (RSVA) plečia veiklos lauką, pakeitė pavadinimą ir tapo Komunikacijos...

Rinkodara
2020.10.22
Nauja realybė – kitokie renginiai arba niša viešbučiams Premium

Koronaviruso pandemija keičia renginius ir konferencijas, didžioji jų dalis persikėlė į internetą, tačiau...

Rinkodara
2020.10.21
Teismas paliko galioti vartotojų teises ginančios institucijos „Iki“ skirtą baudą 

Vilniaus apygardos administracinis teismas atmetė pareiškėjos prekybos tinklą „Iki“ valdančios „Palink“...

Prekyba
2020.10.20
Prekybos sektoriaus TOP 1.000: aukščiausias pozicijas dalijasi didieji tinklai  Premium

Tūkstančiui didžiausių pagal pardavimus Lietuvos įmonių, kurių sąrašą kasmet sudaro „Verslo žinios“,...

Prekyba
2020.10.20
Susikirto interesai dėl „L’Occitane“ prekės ženklo Premium

Valstybinis patentų biuras atmetė UAB „Rubela“ prašymą ir tenkino Prancūzijos kosmetikos gamintojos...

Rinkodara
2020.10.20
Rugsėjį labiausiai Lietuvoje augo „Aboutyou.lt“, Estijoje – „Membershop.ee“ Premium 1

Pagal pritraukiamus klientų srautus Baltijos šalių e. komercijos platformų reitingo pirmas dešimtukas šį...

Prekyba
2020.10.19
„Nielsen“: vartojimo pokyčiai – ilgalaikiai

COVID-19 sukelta pandemija tiesiogiai palietė kas trečią namų ūkį visame pasaulyje.

Prekyba
2020.10.18
Tyrimas: Kalėdos šiemet bus kitokios

20% Lietuvos gyventojų teigia, kad dėl pandemijos šių metų Kalėdos kardinaliai skirsis nuo įprastų švenčių.

Prekyba
2020.10.17
Kuria nišinę agentūrą prabangos prekių ženklams 3

Veiklą Lietuvoje pradeda turinio rinkodaros agentūra „Talat studio“, teiksianti komunikacijos paslaugas...

Rinkodara
2020.10.16
Seimo rinkimų antrasis turas: stiprių veidų koziris Premium 1

Nors Seimo rinkimų pirmasis turas ir baigėsi konservatorių pergale, šiandien ir politikai, ir politologai...

Rinkodara
2020.10.15
LRT biudžetas kitąmet turėtų didėti beveik 7,5 mln. Eur

Nacionalinio transliuotojo LRT biudžetas kitąmet turėtų siekti 53,794 mln. Eur, tai beveik 7,5 mln. daugiau...

Rinkodara
2020.10.14
„Vilniaus vandenys“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo bendrovei „Vilniaus vandenys“ ryšių su visuomene paslaugas teiks...

Rinkodara
2020.10.14
E. maisto pardavėjai raitojasi rankoves, bet sėkmė lydi ne visus Premium 1

Į viršų kylant sergančiųjų koronavirusu rodikliams, didesnį pirkėjų aktyvumą skaičiuoja ir prekybos tinklai...

Prekyba
2020.10.14
„Facebook“ draus Holokaustą neigiantį turinį

Socialinis tinklas „Facebook“ paskelbė drausiantis skelbti turinį, neigiantį Holokaustą ir iškreipiantį jo...

Rinkodara
2020.10.13
M. Katkus: šiuose rinkimuose įvyko kartų kaita politikoje Premium 30

Ateinančios beveik dvi savaitės partijoms, besivaržančioms dėl didesnio mandatų skaičiaus Seime, bus...

Rinkodara
2020.10.13
Globalus „Adform“ įrankis prisitaikys prie individualių verslo reklamos poreikių Verslo tribūna 1

Šį rudenį danų kapitalo programinės įrangos kūrėja „Adform“ reklamos rinką papildė nauja globalia...

Rinkodara
2020.10.12
Tik mitas, kad e. prekyba maistu – nepelninga Premium 4

Maistas ir kasdienio vartojimo prekės e. komercijoje tapo aktualios pastarąjį pusmetį, iki tol tai buvo gana...

Prekyba
2020.10.12

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus