Tyla krizės metu – ne sąjungininkė

Publikuota: 2020-04-27
Agentūros nuotr.
svg svg
Agentūros nuotr.

Daugelyje medijų kanalų drastiškai kritus reklamos apimtims, žiniasklaidos planavimo agentūra „Inspired UM“ pradėjo kampaniją, primenančią, kad tyla krizės metu pražūtinga, o reklama tuo laikotarpiu deda pagrindus prekių ženklo sėkmei.

„Pasauliniai tyrimai rodo, kad krizės metu investuojant į reklamą prekių ženklai laimi ne tik ilgojoje, bet ir artimoje perspektyvoje. Suprantame, kad krizės metu rinkodaros skyriai patiria didelį finansų skyrių spaudimą mažinti kaštus, nes komunikacijos nutraukimas iš pirmo žvilgsnio atrodo puiki priemonė skubiai sumažinti išlaidas“, – išplatintame pranešime pažymi Vasaris Oržekauskas, „Inspired UM“ vadovas.

Jis priduria, kad su šia kampanija nori pasakyti, jog reklama nėra „kaštai“, ji yra gerai veikianti investicija, kuri duoda ir trumpalaikę, ir ilgalaikę grąžą.

„Reklamos nuvertinimo priežastis labai paprasta – matavimo nebuvimas“, – svarsto V. Oržekauskas.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Reklama per krizę neerzina

„Nors galima girdėti skirtingų nuomonių, bet tyrimai rodo, kad krizės metu reklama neerzina žmonių daugiau nei ne įprastu metu. Tai patvirtina tiek užsienio tyrimai, tiek periodinės KOG instituto Lietuvoje atliekamos gyventojų nuomonės apklausos karantino metu. Atvirkščiai, žmonės persisotinę blogomis naujienomis, nori matyti gyvenimą kaip ankščiau ir vertina, kad reklama yra naudinga. Žinoma, efektyvi reklama turi būti kokybiška, o turinys adaptuotas prie situacijos“, – kalba V. Oržekauskas.

VŽ rašė, kad rinkos tyrimų ir įžvalgų bendrovės „Kantar“ „Covid–19 Barometer“ apžvalga rodo, kad tik 8% vartotojų mano, kad prekės ženklai šiuo metu turėtų liautis reklamavęsi.

64% apklaustųjų teigia, kad reklamuotis per koronaviruso krizę tinka, o 19% mano, kad reklama šiuo laikotarpiu tinkama tik kai kuriems prekių ženklams.

„Panašu, kad kol kas reklama labiau susirūpinimą kelia patiems reklamdaviams nei vartotojams. Maža to, kai kurie respondentai akcentavo, kad šiame niūrių naujienų sraute, reklama suteikia šiokio tokio atokvėpio, jausmą, kad gyvenimas teka įprasta vaga“, – kalbėjo Giedrė Juronienė, „Kantar“ reklamos monitoringo vadovė Lietuvoje.

Kovo pabaigoje, „Kantar“ penkiose rinkose ištestavo dešimt TV ir skaitmeninių reklamų, kurios buvo tirtos ir iki pandemijos krizės. Į jas pateko tokios kategorijos kaip alkoholiniai gėrimai, pramogos, maistas, namų apyvokos prekės, nekilnojamasis turtas ir technologijos.

95% vartotojų vertinimų nesiskyrė nuo atliktų iki krizės.

Praėjusios krizės pamokos

Darius Budzinauskas, žiniasklaidos planavimo agentūros „Open Agency“ partneris ir verslo vystymo vadovas, skaičiuoja, kad per 2008-2009 m. krizę Lietuvos reklamos rinkoje „dingo“ 12% prekių ženklų.

„Kaip elgėsi likę 88%? O jie ne tik nesumažino reklamos svorių, bet 10% jį padidino, siekdami išlikti, konkuruoti ir sėkmingai augti. Mažiau prekių ženklų, mažiau reklamos triukšmo“, – kalba D. Budzinauskas.

Puiki tuometė pamoka – telekomunikacijų bendrovės, kurios 2008 m. pasirinko skirtingus kelius.

„Žvelgiant iš komunikacijos veiksmų pusės, „Omnitel“ prekės ženklas pradėjo mažinti reklamos kiekius, tuo tarpu „Tele2“, pamatę galimybę, reklamos intensyvumą kaip tik padidino. 2010 m. abu prekės ženklai vėl susilygino reklamos investicijomis, tačiau panašu, kad buvo per vėlu. Prarandama greitai, o susigrąžinti reikia gerokai daugiau pastangų“, – pamokas primena D. Budzinauskas.

Jis skaičiuoja, kad 2008 m. skirtumas tarp paslaugų naudotojų buvo 7 procentiniai punktai, o 2010 m. jau 17 p. p.

„Nuolatinė, intensyvi „Tele2“ ir tuomečio „Omnitel“ kova iš esmės ir baigėsi praeitos recesijos metu, – įsitikinęs D. Budzinauskas. – Kiekvienas sunkmetis išmoko būti efektyvesniais. Tačiau efektyvumas nėra tik kaštų valdymas.“

Pasak V. Oržekausko, visų pasaulinių tyrimų išvada panaši – reklama ir ypač įvaizdžio reklama krizių metu ilguoju periodu teigiamai veikia rinkos dalies augimą bei kitus svarbius verslo rezultatus.

„Patariame įmonėms nepanikuoti, nuolat analizuoti pardavimų pokyčius, tirti savo vartotojus, jų struktūrą ir motyvacijos pokyčius. Tai leis priimti pagrįstus sprendimus, kaip stimuliuoti pirkimą, susitvarkyti e. pardavimų kanalų platformas, sistemas bei analitiką tam, kad kiek įmanoma būtų amortizuotas pardavimų smukimą“, – sako V. Oržekauskas.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Rinkodara“
Norite pasiūlyti temą, turite pastabų, pasiūlymų ar klausimų? Parašykite „Verslo žinių“ redaktoriams.

Jei norite suteikti konfidencialios informacijos, rašykite vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt

C. Eastwoodo advokatai dėl žalos atlyginimo kreipėsi į „Mediatono“ likvidatorių Premium

Klaipėdos apygardos teisme tęsiasi aktoriaus Clinto Eastwoodo atstovų ir UAB „Mediatono“ likvidatorių...

Rinkodara
11:52
IKEA likviduoja antrinę įmonę Rusijoje

Švedijos baldų milžinė IKEA nusprendė likviduoti savo antrinę įmonę Rusijoje „Ikea Dom“, kuriai priklauso...

Prekyba
10:33
Siekdama valdžios dėmesio „Norfa“ valandai išjungs šviesas 17

Trečiadienį 18.00 val. visose šalies „Norfose“ valandai bus stipriai sumažintas apšvietimas, prekybos salėse...

Prekyba
09:28
Į eterį grįžta žurnalistas Edmundas Jakilaitis 18

Didžiausia TV3 sezono naujiena – laida „Dėmesio centre su Edmundu Jakilaičiu“, į žurnalistiką po dviejų metų...

Rinkodara
2022.08.16
„Baltika“ rado investuotoją prekės ženklui „Ivo Nikkolo“ 2

Drabužių prekybos bendrovė „Baltika Lietuva“, kurios pardavimo pajamos 2021 m. sudarė 2,303 mln. Eur ir,...

Prekyba
2022.08.16
Pakeisti nepopuliarią technologiją: interneto slapukų galas Premium 1

Slapukai (angl. cookies) yra nedidelis teksto blokas, kurią svetainė siunčia į lankytojo naršyklę ir išsaugo...

Inovacijos
2022.08.15
Efektyvi komunikacija socialiniuose tinkluose: kartais verta laužyti taisykles Premium

Vis daugiau įmonių socialiniuose tinkluose bando papasakoti apie savo paslaugą ar prekę, pasidalinti kūryba,...

Rinkodara
2022.08.13
„Stiprūs kartu“ kviečia padėti sunkumų Lietuvoje patiriančioms ukrainiečių šeimoms 1

Iniciatyva „Stiprūs kartu“ kviečia gyventojus remti sunkumų Lietuvoje patiriančias nuo karo pabėgusias...

Verslo aplinka
2022.08.12
Agentūra „New!“ laimėjo „Lidl“ kūrybos partnerio konkursą

Vasarą vykęs trečio didžiausio Lietuvoje prekybos tinklo „Lidl Lietuva“ kūrybos ir komunikacijos partnerių...

Rinkodara
2022.08.12
Didmenininkė „Norameda“ viršijo augimo prognozę, bet pelnas sumažėjo Premium

Didžia dalimi lietuviško kapitalo farmacijos įmonė „Norameda“, daugiausia užsiimanti didmenine vaistų...

Prekyba
2022.08.12
„About You“ ir „Zalando“ apyvartos Lietuvoje auga, bet „Aprangos“ neaplenkė Premium

Tarptautinių elektroninės prekybos įmonių „About You“, „Zalando“, „eavalyne.lt“ valdančios „Modivo“, drąsiai...

Prekyba
2022.08.11
Verslui remiant kuriamas lietuviškas serialas apie karą Ukrainoje

Siekdamas padėti kolegoms ukrainiečiams, žinomas aktorius Andrius Paulavičius ryžosi prodiusuoti pirmąjį...

Rinkodara
2022.08.10
K. Gečas. Artėjant krizės audrai. Žmonių psichologija ir verslo komunikacija

Viešojoje erdvėje vis daugiau kalbama apie artėjančią krizę, nors kol kas tai pavadinama ne tokiu ryškiu...

Nuomonės
2022.08.10
„Moki veži“: pirmą pusmetį pardavimai žymiai išaugo

Statybos, remonto, apdailos, šildymo ir sodo prekių parduotuvių tinklą „Moki veži“ valdanti bendrovė...

Prekyba
2022.08.09
Pigiausių maisto produktų vidutinis krepšelis liepą brango

Palyginti su birželiu, pigiausių maisto produktų vidutinis krepšelis birželį brango 0,4%, o palyginti su...

Prekyba
2022.08.09
Grūdų supirkimo kainos liepos pabaigoje mažėjo

Lietuvos grūdų supirkimo įmonėse liepos 25–31 dienomis kviečiai buvo superkami vidutiniškai po 316,8 Eur už...

Prekyba
2022.08.08
A. Dulkio atstovu spaudai tapo T. Bagdonas

Sveikatos apsaugos ministro Arūno Dulkio atstovo žiniasklaidai pareigas nuo pirmadienio pradeda eiti...

Vadyba
2022.08.08
TOP 50 didžiausių mokesčių mokėtojų prekyboje: vartojimas pradeda šlubuoti Premium 1

2022 m. pirmąjį pusmetį Lietuvos mažmeninės prekybos įmonės į Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) sąskaitą...

Prekyba
2022.08.08
„Revolut“ klientai birželį ir liepą Lenkijoje išleido 7 mln. Eur 6

„Revolut“ klientų duomenys rodo, kad šiemet per birželio ir liepos mėnesius lietuvių išlaidos buvo rekordinės...

Prekyba
2022.08.07
TOP mokesčių mokėtojai 2022 m. I pusmetį didmeninės prekybos sektoriuje Premium

2022 m. pirmąjį pusmetį Lietuvos didmeninės prekybos įmonės į VMI sąskaitą sumokėjo 656,5 mln. Eur mokesčių,...

Prekyba
2022.08.06

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku