Laimėję autorių teisių gynėjai kovos dėl realios žalos atlyginimo

Publikuota: 2020-04-07
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Autorių teisių gynėjai sulaukė palankaus Kauno apygardos teismo sprendimo, tačiau toliau kovodami su piratais nutartį nusprendė skųsti Lietuvos Aukščiausiajam Teismui.

Kauno apygardos teismas vasario pabaigoje priėmė sprendimą ir kaltais pripažino du fizinius asmenis, kurie administravo svetainę „www.baltracker.net“ bei rinko pinigus už galimybę atsisiųsti neribotą filmų kiekį.

Už autorių teisių pažeidimus ieškovams jie turės sumokėti 17.000 Eur.

Šį ieškinį dar 2017 m. ieškinį inicijavo Intelektinės nuosavybės apsaugos centro (toliau INAC) vadovas Vytas Simanavičius, drauge su audiovizualinių kūrinių autorių teisių asociacija AVAKA. Ieškinio pagrindu tapo surinkta informacija apie dabar jau nebeveikiančios svetainės „www.baltracker.net“ vykdomus neteisėtus veiksmus. Svetainės naudotojai be autorių leidimo galėjo atsisiųsti kūrinių dalis iš kitų tinklalapio naudotojų (lankytojų) kompiuterių ir taip atgaminti pilnus kūrinius savo kompiuteriuose.

Neteisėtai šiame tinklapyje buvo platinami tokie filmai kaip „Ekskursantė“, „Lošėjas“, „Nepatyręs“, „Santa“, „Zero 2“ ir kiti.

Tyrimas nustatė, kad šie bei kiti autorių teisėmis saugomi Lietuvos kūrėjų darbai buvo atsisiųsti daugiau nei 17.000 kartų.

Ieškinys buvo paduotas UAB „Litl Baz Pictures“, VšĮ „Tauras kino namai“, UAB „Cinemark“, VšĮ „Uljana Kim ir Ko“, UAB „Incognito films“, UAB „Singing Fish“, UAB „Artbox“, VšĮ „Kino kultas“, UAB „Garsų pasaulio įrašai“ bendrovių vardu. Iš atsakovų buvo reikalaujama priteisti 67.811 Eur sumą.

Pasak Lietuvos kūrėjams atstovaujančio advokatų profesinės bendrijos „Žabolienė ir partneriai METIDA“ partnerio, advokato Eriko Saukalo, byla iš esmės neturi analogų suformuotos teisminės praktikos požiūriu.

Nors ir pavyko pasiekti pergalę, advokatas mano, kad priteista kompensacijos suma yra per menka. Teismas priteisė iš atsakovų tik tas sumas, kurias jie neteisėtai gavo. Jo nuomone, tokia kompensacija nėra teisinga ir netgi skatina daryti pažeidimus, nes pažeidėjams tektų sumokėti tik tiek, kiek jie uždirbo pažeisdami teises.

„Matome, kad dabar nelegaliai turinį platinančios svetainės slepia savo gaunamas pajamas, pavyzdžiui siūlo atsiskaitymą kriptovaliutomis. Surinkti informaciją apie tokias pajamas, atsekti kokios sumos juda, būtų beveik neįmanoma, todėl manau, kad kompensacijos apskaičiavimas remiantis pažeidėjų gaunama nauda nėra adekvatus. Siekiame suformuoti tokią praktiką, kuri leistų apskaičiuojant žalą atsižvelgti į tinklalapio veikimo principą, kuris suponuoja pažeidimų mastą ir skatina vartotojus dalintis neteisėtu turiniu“, – išplatintame pranešime teigia E. Saukalas.

Autorių teisių gynėjai skaičiuoja, kad mūsų šalies rinkai neteisėtai filmus platina apie 200 interneto svetainių, TV turinį – 60, muziką – 75, knygas – apie 20.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
„INK agency“ krizių valdymo padaliniui vadovaus G. Galdikas

Komunikacijos agentūros „INK agency“ neseniai įsteigtam komunikacijos krizių valdymo padaliniui vadovaus...

Rinkodara
10:50
„Maxima LT“ grynasis pelnas augo 168%: vadovai akcentuoja struktūrinius pokyčius Premium 16

Prekybos tinklo „Maxima LT“ bendrosios pajamos pernai sumenko 1,2%, arba 20,5 mln. Eur, ir siekė 1,69 mlrd.

Prekyba
05:45
Lietuvoje gimęs, Azijoje išaugęs, „Eskimi“ grįžta nusiteikęs plėtrai Premium 2

Prieš daugiau nei 10 m. Lietuvoje įkurtas socialinis tinklas „Eskimi“ išaugo iki skaitmeninės reklamos...

Rinkodara
2021.04.12
„Pigu.lt“ komandoje – buvusi TV3 komunikacijos vadovė

Prie e. platformos „Pigu.lt“ komandos prisijungia Asta Brazaitienė, kuri eis korporatyvinės komunikacijos...

Rinkodara
2021.04.12
„PR Impact Awards“ dalyvių kampanijas vertins ir „Mediaskopas“

Žiniasklaidos analizės bendrovė „Mediaskopas“ tapo komunikacijos konkurso „PR Impact Awards 2021“ partnere ir...

Rinkodara
2021.04.12
„co:agency“ ir „Relevant“ pernai skaičiavo augimą

Komunikacijos įmonių grupė, kurią sudaro komunikacijos agentūra „co:agency“ ir skaitmeninės rinkodaros...

Rinkodara
2021.04.12
Ginčas dėl „About“ prekės ženklo: abi pusės ieško kompromiso Premium

SBA grupės valdomas „Utenos trikotažas“ ir Vokietijos drabužių e. prekybininkė „About You GmbH & Co“ ginčą...

Rinkodara
2021.04.12
Interneto tiekėjai: reklamos viena už kitą gražesnės, o parduoda kas antras Premium 1

Tyrimų bendrovės „Shopper Quality Group“ atliktas interneto tiekėjų tyrimas rodo, kad stipriausius pardavimų...

Rinkodara
2021.04.11
 „Google“ pradėjo testuoti alternatyvą slapukams „Chrome“ naršyklėje

Technologijų milžinė „Google“ praėjusią savaitę išleido pirminę programėlių programavimo sąsajos „Federated...

Inovacijos
2021.04.11
Agentūra „Not Perfect Vilnius“ laimėjo konkursą – analizuos LRT ženklus

LRT skelbtą „Komunikacijos konsultacijų ir kūrybos paslaugų pirkimo“ konkursą laimėjo kūrybinė agentūra „Not...

Rinkodara
2021.04.11
Velykinės prekybos rezultatai: mokėjimų duomenys rodo pokyčius Premium

Lietuviško kapitalo elektroninių mokėjimų tinklas „Paysera“ ir finansų platforma „Revolut“ dalijasi mokėjimų...

Prekyba
2021.04.10
„Litexpo“ jau planuoja reklamas būsimiems renginiams

„Litexpo“ parodų centras su komunikacijų planavimo agentūra „Carat“ pasirašė preliminarią iki 250.000 Eur...

Rinkodara
2021.04.10
„Versli Lietuva“ pasirinko partnerius eksporto komunikacijai

Lietuvos eksporto plėtros užsienio rinkose komunikacijos kampanijai vykdyti „Versli Lietuva“ viešojo konkurso...

Rinkodara
2021.04.10
Vartojimo prekių kainos per metus padidėjo 0,6%, paslaugų – 4% 

2021 m. kovo metinė (2021 m. kovą, palyginti su 2020 m. kovu) infliacija sudarė 1,6%, praneša Statistikos...

Prekyba
2021.04.09
Teisingumo ministrės komandoje – nauja atstovė spaudai

Teisingumo ministrės Evelinos Dobrovolskos komunikacijos patarėja ir atstove spaudai dirbs Rasa...

Rinkodara
2021.04.08
„15min“ ir BNS valdančios įmonės jungiasi su „Media bitėmis“

Naujienų portalą „15min“ ir naujienų agentūrą BNS valdančios įmonės, iki šiol 100% priklausiusios Estijos...

Rinkodara
2021.04.08
„Pasidaryk pats“ sektoriaus analizė: lyderiai išlaikė pozicijas ir uždaryti Premium

„Pasidaryk pats“ segmento, kuriam priskiriame tokius prekybininkus kaip „Senukai“, „Moki veži“, IKEA, „Depo“...

Prekyba
2021.04.08
Į TOP 10 lankomiausiųjų patenkanti įmonė įvardija, kokius įrankius naudoja internete  Premium

Į e. svetainių TOP 10 Lietuvoje pagal lankytojų srautus patenkančių prekės ženklų valdytoja UAB „Interneto...

Prekyba
2021.04.07
Baltijos šalyse kukliau augusi „Maxima grupė“ išmokės 106 mln. Eur dividendų

Vienintelė „Maxima Grupės“ akcininkė UAB „Vilniaus prekyba“ nusprendė dividendams skirti 106 mln. Eur.

Prekyba
2021.04.07
„Baltika“ parduoda „Monton“ prekės ženklą

Estijos kapitalo drabužių prekybos bendrovės „Baltika“ parduoda „Monton“ prekės ženklą.

Prekyba
2021.04.07

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku