Lietuvos pristatymo strategiją kurs „New!“ su partneriais

Strategiją rengs strateginė kūrybos agentūra „New!“, verslo konsultavimo įmonių grupė „Synthesis Consulting Group“, socialinių tinklų agentūra „SuperYou“ ir ryšių su visuomene bendrovė „Blue Oceans PR“. Jiems talkins gerai pasaulyje žinomas šalių prekių ženklų kūrėjas Simonas Anholtas, per savo karjerą konsultavęs net 40 šalių vyriausybes, pažymima Vyriausybės išplatintame pranešime.
„Neturime koordinuotos šalies pristatymo užsienyje strategijos, dėl to sumažėja mūsų atpažįstamumo galimybės tikslinėse užsienio rinkose ir sunkiau išryškinti konkurencinius pranašumus regione. Todėl būtina sukurti vieningą šalies pristatymo sistemą, susitarti dėl komunikavimo krypčių bei gairių ir siekti didesnio Lietuvos žinomumo, kryptingo mūsų valstybės užsienyje pristatymo“, – pranešime pažymi Deividas Matulionis, Vyriausybės kanclerio pirmasis pavaduotojas.
Pasak agentūros „New!“ įkūrėjų Tomo Ramanausko ir Maksimo Kuzmino, šis darbas yra atsakingas ir svarbus, jį akylai stebės visuomenė, nes Lietuvos įvaizdis itin jautri tema.
Vyriausybės kanceliarijos užsakymu atliktas Lietuvos žinomumo ir reputacijos tyrimas parodė, kad nors šalies vardas tikslinėse užsienio rinkose žinomas beveik šimtu procentų, trūksta nuodugnių žinių ir aiškesnio valstybės profilio.
Tyrimas atskleidė, kad Lietuva tikslinėse užsienio šalyse labiausiai siejama su turistiniu potencialu – apklaustų septynių užsienio šalių gyventojai Lietuvą sieja su tik su emociniu faktoriumi – keturiais metų laikais, ekologiškumu.
Rengiant strategiją Lietuvos pasiekimų ir prioritetinių valstybės sričių plėtros pagrindu bus išgrynintos Lietuvos komunikavimo kryptys, visuomenės vertybės, parengtos komunikavimo gairės svarbiais Lietuvai klausimais.
Kartu su šalies institucijomis bus pasiektas susitarimas dėl tikslinių užsienio rinkų, šalies pristatymo užsienyje tikslų ir uždavinių, veiklų vertinimo rodiklių, parengtas 10 m. trukmės veiksmų planas.
Strategija kuriama dešimčiai metų, o jai parengti skirti 6 mėnesiai.
Laimėtojas buvo atrinktas viešame konkurse, vadovaujantis ekonominio naudingumo kriterijais, iš trijų pasiūlymus pateikusių ūkio subjektų grupių.
Strategija yra Vyriausybės kanceliarijos vykdomo projekto „Vieningos, viešuosius interesus atitinkančios ir į rezultatus orientuotos Lietuvos pristatymo užsienyje sistemos sukūrimas“, finansuojamo 2014–2020 m. Europos Sąjungos fondų lėšomis, dalis. Strategijos parengimo kaina – 163.326 Eur.