Įvaizdžio nėra, fantazija išlaidauti – be ribų

Publikuota: 2019-01-15
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Redakcijos nuomonė

Lietuva neturi įvaizdžio. Nes jo kūrėjai – nieko verti. Metų metais kiekviena Vyriausybė išleidžia šiam procesui krūvas pinigų, o rezultato vis nėra. Tiksliau, jis lyg ir yra: tas rezultatas – nesibaigiančios nesėkmės, vadinamosios „kūrybos“ perliukai. Už kuriuos valstybinės institucijos nesibodi sumokėti mokesčių mokėtojų pinigais. Niekaip nesukuriamo šalies įvaizdžio reikalų dabar imasi Sauliaus Skvernelio Vyriausybės kanceliarija.

Kanceliarija, siekdama sužinoti lietuvių (?) ir užsieniečių nuomonę apie Lietuvą, pasamdė įmonę KOG institutą, kurios atstovaujama įmonių grupė darys interviu, tyrimus, juos apibendrins. O kad viskas atrodytų moksliškiau (juk – tyrimai), „vienur bus atliekami kokybiniai ir kiekybiniai tyrimai, kitur – tik kokybiniai, t. y. giluminiai interviu su ekspertais“. Visa tai atgulti turėtų į naują Lietuvos įvaizdžio strategiją. Raktinis žodis „naują“, nes tų strategijų prikurta sočiai. Tiesa, Eleonora Šeimienė, KOG instituto direktorė, BNS aiškino: naujausi gyventojų nuomonių tyrimai apie šalies įvaizdį daryti prieš 13 metų, situacija nuo to laiko yra pakitusi. Tačiau žadama „atsižvelgti į ankstesnių tyrimų rezultatus“.

Tad štai – už interviu ir žvilgsnį į „ankstesnių tyrimų rezultatus“ turėsime minėtai įmonei sumokėti 264.300 Eur. Daug tai ar mažai, priklauso nuo to, iš kurio taško pažvelgsime. Kalbame ne tiek (ir ne tik) apie sumas, o apie tai, kaip lengvai valdžios atstovai pinigus ištaško abejotinos vertės, nuolat kartojamoms „priemonėms“. Regis, jau kiek kartų pasimokyta, pasimauta ant visokio plauko „įvaizdžių“, „šalies ženklų“, „žinomumo“ ir kitokių kritikos neatlaikiusių projektėlių. Lietuvos pristatymas pasauliui jau turi savo ilgą istoriją, kurios puslapius margina „kūrybos“ nesėkmės. Viena jų – ženklas „Lietuva – drąsi šalis“, sudėliotas iš kelių spalvų kubelių, žmonių šmaikščiai pramintų šaltibarščiais. Ne ką geresnis buvo ir kitas tvora pramintas ženklas. Kažkelintą konkursą laimėjo ženklas, it dvynys panašus į Kanados Londono miesto ženklą. Teko kurti naują. Visam projektui su studija ir ženklu skirta 1,4 mln. Lt (405.468 Eur). O kur dar kone klasika tapęs pavyzdys – 2,5 mln. Lt ( daugiau nei 724.000 Eur) buvo sumokėta už katę maiše: už dar nesukurtą šalies ekonominio įvaizdžio strategiją. Tiek įvaizdžio kūrėjui Wally Olinsui atseikėjo tuometė Lietuvos ekonominės plėtros agentūra. Valstybės kontrolė, atlikusi auditą dėl Lietuvos įvaizdžio formavimo, konstatavo: per 4 metus vėjais paleista apie 63 mln. Lt (daugiau nei 18 mln. Eur).

Išlaidavimas sėkmingai tęsiasi – beveik prieš porą metų išgirdome apie naują skandalą: mūsų šaliai reklamuoti su šūkiu „Lithuania. Real is beautiful“ buvo naudojamos ne Lietuvoje darytos nuotraukos. Tokia „chaltūra“ mokesčių mokėtojams kainavo 140.000 Eur. Panašių pavyzdžių sąrašas gana ilgas. Tačiau niekas pamokų neišmoko (nes jų ir nesimokė), tad talento stokojančių įvaizdžio darytojų kišenės valstybės sąskaita pildomos ir toliau. Jei kas nors iš tų kišenių nubyra ir užsakovams, niekas per daug nenustebtų. Tokios „tradicijos“.

Valstybinės institucijos pinigų ir toliau neskaičiuoja. Štai Valstybinių miškų urėdija (VMU) irgi nusprendė apsipirkti: prekės ženklą urėdijai už 28.300 Eur kurs kūrybos agentūra „Milk“. Vilija Railaitė, VMU atstovė, BNS tikino, kad dabar naudojamas logotipas „yra šiek tiek modifikuotas buvusios Generalinės urėdijos logotipas – savo neturėjome ir dėl to yra natūralus poreikis jį sukurti ir naudoti“. Kažin kokius dar „natūralius poreikius“ pasirengusios mokesčių mokėtojų pinigais patenkinti valstybės institucijos ir įmonės?

VŽ nuomone, valstybės įvaizdžio vis dar neturime. Kol kas regėjome ir, regis, toliau stebime tik milžiniškų pinigų „įsisavinimą“. Lietuva gali būti drąsi, graži ir be jokių šūkių, tyrimų, vizijų ir popierinių strategijų. Ir gali būti bent kiek turtingesnė, jei kuri nors valdžia ryžtųsi užsukti čiaupą, iš kurio liejasi pinigai abejotiniems projektams. Gal Valstybės kontrolei vėl metas pasitelkti skaičiuotuvus?

REDAKCINIS STRAIPSNIS (vedamasis) - redakcijos nuostatas atspindintis, jos vardu parašytas, neretai nenurodant konkretaus autoriaus, rašinys, dažnai atsiliepiantis į kokius nors įvykius, paaiškėjusius faktus, tendencijas. Būdinga nedidelė, neretai vienoda visiems leidinio redakciniams straipsniams apimtis, glaustas minčių dėstymas, tezių pobūdžio argumentacija, naudojami publicistinės retorikos elementai. Įprasta pateikti išvadas, apibendrinimus, atspindinčius redakcijos nuostatas. / Žurnalistikos enciklopedija /

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Šiaulių banko inovacijai – apdovanojimas už lauko reklamos sprendimą

Lietuvoje įgyvendintai Šiaulių banko inovacijai teko išskirtinis globalaus tinklo „JCDecaux“ apdovanojimas.

Rinkodara
2020.01.23
Konkurencijos taryba: daugiausia baudų už konkurenciją ribojančius susitarimus

Konkurencijos taryba 2019 m. už Konkurencijos, Reklamos įstatymų ir Mažmeninės prekybos įmonių nesąžiningų...

Prekyba
2020.01.23
Lietuvos paštas pasirašė naują reklamos paslaugų sutartį

Lietuvos paštas pasirinko naujus reklamos partnerius – 2 m. sutartis pasirašyta su kūrybine agentūra „Truth“.

Rinkodara
2020.01.23
„MV Group“ turi naują rinkodaros vadovę 

„MV Group“ turi naują rinkodaros vadovę – praėjusią savaitę šias pareigas pradėjo eiti Ieva Matulaitienė,...

Rinkodara
2020.01.22
„Pildyk“ simboliškai atnaujino prekės ženklą 1

Telekomunikacijų bendrovei „Tele2“ priklausanti išankstinio mokėjimo paslauga „Pildyk“ atnaujino savo prekės...

Rinkodara
2020.01.22
Komunikacijos tonas „Grigeo“ atveju kitoks nei per Alytaus gaisrą Premium 2

Apie „Grigeo Klaipėdos“ taršos skandalą per pirmąją savaitę pasirodė vidutiniškai po 191 straipsnį ir...

Rinkodara
2020.01.22
Autorių teisių gynėjai reikalauja stabdyti „Payseros“ paslaugų teikimą „Filmai.in“ 5

Autorių teisių gynimo asociacijos kreipėsi į Lietuvos banko priežiūros tarnybą, LRTK ir Kultūros ministeriją...

Rinkodara
2020.01.21
„General Financing“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Finansines paslaugas teikianti bendrovė „General Financing“ pasirinko naujus partnerius savo komunikacijai –...

Rinkodara
2020.01.21
Teisme sprendžia ginčą dėl „Arimex“ prekių ženklo „Studentų maistas“ Premium 3

Riešutais ir džiovintais vaisiais prekiaujanti UAB „Arimex“ kreipėsi į Vilniaus apygardos teismą dėl...

Rinkodara
2020.01.21
Efektyvų rinkodaros būdą išnaudoja dar ne visi – paprasčiausiai drovisi Premium

Kuo dažniau įmonės vadovas cituojamas spaudoje ar dalyvauja renginiuose, tuo daugiau vartotojų sužino apie...

Gazelė
2020.01.20
Teismas mėnesiui nušalino Panevėžio merą R. Račkauską nuo pareigų

Panevėžio apylinkės teismas pirmadienį mėnesiui nuo pareigų nušalino Panevėžio miesto merą Rytį Račkauską,...

Rinkodara
2020.01.20
Lietuvos paštas pasirinko naujus socialinės žiniasklaidos partnerius

Lietuvos paštas pasirinko naujus socialinės medijos komunikacijos partnerius – sutartis pasirašyta su...

Rinkodara
2020.01.20
Vis daugiau prekių ženklų palieka „Amazon“, bet ši strategija rizikinga  Premium

Švedijos baldų gamybos ir prekybos milžinei IKEA pasitraukus iš „Amazon“ platformos svarstoma, kuris prekės...

Prekyba
2020.01.19
IKEA valdytoja dividendams skirs 7 mln. Eur

Prekybos centrą IKEA Vilniuje valdančios bendrovės „Felit“ pajamos praėjusiais finansiniais metais išaugo...

Prekyba
2020.01.19
Vilnius reklamai užsienyje išleis beveik 100.000 eurų

Vilnius naujai reklamos kampanijai Jungtinėje Karalystėje ir Vokietijoje skirs beveik 97.000 eurų (su PVM).

Paslaugos
2020.01.18
Išdalinti Lietuvos komunikacijos projektų apdovanojimai „PR Lapės“

Komunikacijos projektų apdovanojimuose „PR Lapės“ buvo įteiktos septynios nominacijos, o nugalėtojų gretose –...

Rinkodara
2020.01.18
Maitinimo paslaugų bendrovė „Pontem“ keičia pavadinimą Premium 2

UAB „Pontem“ valdybos sprendimu nuo 2020 m. sausio 29 d. keičia bendrovės pavadinimą į UAB „Handelshus“.

Prekyba
2020.01.17
Kaip pigiau atlikti rinkos tyrimą

Pradedantiesiems verslą ekspertai pataria pirmiausiai pasitikrinti, ar jų idėja yra įdomi ir reikalinga. Tam...

Gazelė
2020.01.16
K. Gečas: „Grigeo“ krizė yra giliausia ir sudėtingiausia mano karjeroje Premium 6

„Grigeo“, kurios antrinė įmonė „Grigeo Klaipėda“ į Kuršių marias leido nevalytas nuotekas, ne vien savo...

Rinkodara
2020.01.16
Per penkerius metus IKEA pardavimai Lietuvoje padvigubėjo Premium 1

Prekybos centrą IKEA Vilniuje valdanti bendrovė „Felit“ praėjusiais finansiniais metais uždirbo 7,14 mln. Eur...

Prekyba
2020.01.15

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau