Įvaizdžio nėra, fantazija išlaidauti – be ribų

Publikuota: 2019-01-15
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Redakcijos nuomonė

Lietuva neturi įvaizdžio. Nes jo kūrėjai – nieko verti. Metų metais kiekviena Vyriausybė išleidžia šiam procesui krūvas pinigų, o rezultato vis nėra. Tiksliau, jis lyg ir yra: tas rezultatas – nesibaigiančios nesėkmės, vadinamosios „kūrybos“ perliukai. Už kuriuos valstybinės institucijos nesibodi sumokėti mokesčių mokėtojų pinigais. Niekaip nesukuriamo šalies įvaizdžio reikalų dabar imasi Sauliaus Skvernelio Vyriausybės kanceliarija.

Kanceliarija, siekdama sužinoti lietuvių (?) ir užsieniečių nuomonę apie Lietuvą, pasamdė įmonę KOG institutą, kurios atstovaujama įmonių grupė darys interviu, tyrimus, juos apibendrins. O kad viskas atrodytų moksliškiau (juk – tyrimai), „vienur bus atliekami kokybiniai ir kiekybiniai tyrimai, kitur – tik kokybiniai, t. y. giluminiai interviu su ekspertais“. Visa tai atgulti turėtų į naują Lietuvos įvaizdžio strategiją. Raktinis žodis „naują“, nes tų strategijų prikurta sočiai. Tiesa, Eleonora Šeimienė, KOG instituto direktorė, BNS aiškino: naujausi gyventojų nuomonių tyrimai apie šalies įvaizdį daryti prieš 13 metų, situacija nuo to laiko yra pakitusi. Tačiau žadama „atsižvelgti į ankstesnių tyrimų rezultatus“.

Tad štai – už interviu ir žvilgsnį į „ankstesnių tyrimų rezultatus“ turėsime minėtai įmonei sumokėti 264.300 Eur. Daug tai ar mažai, priklauso nuo to, iš kurio taško pažvelgsime. Kalbame ne tiek (ir ne tik) apie sumas, o apie tai, kaip lengvai valdžios atstovai pinigus ištaško abejotinos vertės, nuolat kartojamoms „priemonėms“. Regis, jau kiek kartų pasimokyta, pasimauta ant visokio plauko „įvaizdžių“, „šalies ženklų“, „žinomumo“ ir kitokių kritikos neatlaikiusių projektėlių. Lietuvos pristatymas pasauliui jau turi savo ilgą istoriją, kurios puslapius margina „kūrybos“ nesėkmės. Viena jų – ženklas „Lietuva – drąsi šalis“, sudėliotas iš kelių spalvų kubelių, žmonių šmaikščiai pramintų šaltibarščiais. Ne ką geresnis buvo ir kitas tvora pramintas ženklas. Kažkelintą konkursą laimėjo ženklas, it dvynys panašus į Kanados Londono miesto ženklą. Teko kurti naują. Visam projektui su studija ir ženklu skirta 1,4 mln. Lt (405.468 Eur). O kur dar kone klasika tapęs pavyzdys – 2,5 mln. Lt ( daugiau nei 724.000 Eur) buvo sumokėta už katę maiše: už dar nesukurtą šalies ekonominio įvaizdžio strategiją. Tiek įvaizdžio kūrėjui Wally Olinsui atseikėjo tuometė Lietuvos ekonominės plėtros agentūra. Valstybės kontrolė, atlikusi auditą dėl Lietuvos įvaizdžio formavimo, konstatavo: per 4 metus vėjais paleista apie 63 mln. Lt (daugiau nei 18 mln. Eur).

Išlaidavimas sėkmingai tęsiasi – beveik prieš porą metų išgirdome apie naują skandalą: mūsų šaliai reklamuoti su šūkiu „Lithuania. Real is beautiful“ buvo naudojamos ne Lietuvoje darytos nuotraukos. Tokia „chaltūra“ mokesčių mokėtojams kainavo 140.000 Eur. Panašių pavyzdžių sąrašas gana ilgas. Tačiau niekas pamokų neišmoko (nes jų ir nesimokė), tad talento stokojančių įvaizdžio darytojų kišenės valstybės sąskaita pildomos ir toliau. Jei kas nors iš tų kišenių nubyra ir užsakovams, niekas per daug nenustebtų. Tokios „tradicijos“.

Valstybinės institucijos pinigų ir toliau neskaičiuoja. Štai Valstybinių miškų urėdija (VMU) irgi nusprendė apsipirkti: prekės ženklą urėdijai už 28.300 Eur kurs kūrybos agentūra „Milk“. Vilija Railaitė, VMU atstovė, BNS tikino, kad dabar naudojamas logotipas „yra šiek tiek modifikuotas buvusios Generalinės urėdijos logotipas – savo neturėjome ir dėl to yra natūralus poreikis jį sukurti ir naudoti“. Kažin kokius dar „natūralius poreikius“ pasirengusios mokesčių mokėtojų pinigais patenkinti valstybės institucijos ir įmonės?

VŽ nuomone, valstybės įvaizdžio vis dar neturime. Kol kas regėjome ir, regis, toliau stebime tik milžiniškų pinigų „įsisavinimą“. Lietuva gali būti drąsi, graži ir be jokių šūkių, tyrimų, vizijų ir popierinių strategijų. Ir gali būti bent kiek turtingesnė, jei kuri nors valdžia ryžtųsi užsukti čiaupą, iš kurio liejasi pinigai abejotiniems projektams. Gal Valstybės kontrolei vėl metas pasitelkti skaičiuotuvus?

REDAKCINIS STRAIPSNIS (vedamasis) - redakcijos nuostatas atspindintis, jos vardu parašytas, neretai nenurodant konkretaus autoriaus, rašinys, dažnai atsiliepiantis į kokius nors įvykius, paaiškėjusius faktus, tendencijas. Būdinga nedidelė, neretai vienoda visiems leidinio redakciniams straipsniams apimtis, glaustas minčių dėstymas, tezių pobūdžio argumentacija, naudojami publicistinės retorikos elementai. Įprasta pateikti išvadas, apibendrinimus, atspindinčius redakcijos nuostatas. / Žurnalistikos enciklopedija /

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Žalia šviesa „Telia“ pirkiniui – „Bonnier Broadcasting“

Europos Komisija patvirtino telekomunikacijų grupės „Telia Company“ sandorį, kuriuo ji iš Švedijos...

Rinkodara
2019.11.12
„Rubiko kubo“ prekės ženklo valdytojai patyrė dar vieną pralaimėjimą Premium

Europos Sąjungos (ES) Bendrasis Teismas priėmė dar vieną nepalankų sprendimą gerai žinomo žaislo Rubiko kubo...

Rinkodara
2019.11.12
Apdovanojimas „Vilnius – Europos G taškas“ kampanijai vėl patraukė pasaulio dėmesį 2

Žinia, kad Vilniaus reklama „Vilnius – Europos G taškas“ buvo įvertinta auksu tarptautiniuose turizmo...

Rinkodara
2019.11.12
Registruoja A. Unikausko vardo kliniką, bet planų neatskleidžia 1

Valstybiniame patentų biure UAB „Viva Idea“ registruoja žodinį prekės ženklą „Daktaro Unikausko klinika.

Rinkodara
2019.11.12
Didžiausią reklamos šuolį demonstruoja „Švyturys-Utenos alus“

Per devynis šių metų mėnesius, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu 2018 m., tarp reklamos užsakovų labiausiai...

Rinkodara
2019.11.12
Medijos – ir streso, ir atsipalaidavimo šaltinis Premium

Šiandieniame technologijų pasaulyje medijomis naudojamės vis daugiau, o prekių ženklams tai atveria didesnių...

Rinkodara
2019.11.11
Keičiasi SBA rinkodaros ir verslo vystymo vadovai 1

SBA grupei, plečiant veiklą ir tęsiant plėtrą užsienio rinkose, vyksta pokyčiai grupės vadovybėje: verslo...

Rinkodara
2019.11.11
Slaptieji pirkėjai daugiausiai simpatijų skyrė „Senukams“

Slaptų pirkėjų tyrimas rodo, kad geriausiai klientus vadinamajame DIY (ang. do it yourself) segmente...

Prekyba
2019.11.10
„Social Media Fest 2019“: renka įtakingiausiuosius socialiniuose tinkluose

Socialinių tinklų atradimų festivalio „Social Media Fest 2019“ komisija įvertino Lietuvos influencerius,...

Rinkodara
2019.11.10
Vienas iš darbų „NAPA Baltic 2019“ diskvalifikuojamas

Komisijos sprendimu vienas iš Estijos dizaino darbų, laimėjusių sidabrą „NAPA Baltic 2019“ apdovanojimuose,...

Rinkodara
2019.11.08
Kampanija „Lietuvos DNR“ pelnė tarptautinį apdovanojimą

Vyriausybės kanceliarijos Lietuvos įvaizdžio grupės inicijuota komunikacinė kampanija „Lietuvos DNR“...

Rinkodara
2019.11.08
„NAPA Baltic 2019“ – daugiausia laimėjimų Lietuvos dizaineriams

Kasmetiniuose Baltijos ir Šiaurės šalių pakuotės dizaino renginyje „NAPA Baltic 2019“ išrinkti geriausi...

Rinkodara
2019.11.07
LRT teisininkė prisijungė prie advokatų profesinės bendrijos „AAA Law“

Nuo šių metų lapkričio autorių teisių, žiniasklaidos teisės ir darbo teisės ekspertė Daiva Apšegienė...

Rinkodara
2019.11.07
Registrų centras atnaujina savo prekės ženklą 28

Registrų centras Valstybiniam patentų biurui pateikė paraišką registruoti savo naują prekės ženklą, kurį kūrė...

Rinkodara
2019.11.07
Vilniui – turizmo „Oskaras“ už „G-spot“ reklaminę kampaniją 4

Vilniaus turizmo rinkodaros kampanija „Vilnius – the G-spot of Europe“ (liet. „Vilnius – Europos G taškas“)...

Rinkodara
2019.11.06
A. Žakas vadovaus dar vienai reklamos agentūrai

Skaitmeninės reklamos ir komunikacijos agentūros „Socialus marketingas“ vadovas Arijus Žakas paskirtas ir tai...

Rinkodara
2019.11.06
„Vienos kėdės istorija“: neįgyvendinti lūkesčiai ir neplanuota pabaiga

Vilniaus Katedros aikštėje nuo rugsėjo vidurio vyksta paramos fondo „Mamų unija“ projektas „Vienos kėdės...

Rinkodara
2019.11.05
„Lidl“ startuoja su plastiko mažinimo kampanija 3

Šiemet paskelbęs, kad iki 2020 m. atsisakys vienkartinių plastikinių pirkinių maišelių, prekybos tinklas...

Rinkodara
2019.11.04
Po rekonstrukcijos „Panoramos“ „Rimi“ – 80 savitarnos skenerių 5

Po rekonstrukcijos „Panoramos“ „Rimi“ pirkėjams siūlo kelis kartus greičiau atsiskaityti už prekes, jas...

Prekyba
2019.11.03
Paskelbti pakuotės dizaino „NAPA Baltic 2019“ finalininkai

Kasmetiniuose Baltijos ir Šiaurės šalių pakuotės dizaino renginiui „NAPA Baltic“ šiemet pateiktas 121 darbas,...

Rinkodara
2019.11.02

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau