Įvaizdžio nėra, fantazija išlaidauti – be ribų

Publikuota: 2019-01-15
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Redakcijos nuomonė

Lietuva neturi įvaizdžio. Nes jo kūrėjai – nieko verti. Metų metais kiekviena Vyriausybė išleidžia šiam procesui krūvas pinigų, o rezultato vis nėra. Tiksliau, jis lyg ir yra: tas rezultatas – nesibaigiančios nesėkmės, vadinamosios „kūrybos“ perliukai. Už kuriuos valstybinės institucijos nesibodi sumokėti mokesčių mokėtojų pinigais. Niekaip nesukuriamo šalies įvaizdžio reikalų dabar imasi Sauliaus Skvernelio Vyriausybės kanceliarija.

Kanceliarija, siekdama sužinoti lietuvių (?) ir užsieniečių nuomonę apie Lietuvą, pasamdė įmonę KOG institutą, kurios atstovaujama įmonių grupė darys interviu, tyrimus, juos apibendrins. O kad viskas atrodytų moksliškiau (juk – tyrimai), „vienur bus atliekami kokybiniai ir kiekybiniai tyrimai, kitur – tik kokybiniai, t. y. giluminiai interviu su ekspertais“. Visa tai atgulti turėtų į naują Lietuvos įvaizdžio strategiją. Raktinis žodis „naują“, nes tų strategijų prikurta sočiai. Tiesa, Eleonora Šeimienė, KOG instituto direktorė, BNS aiškino: naujausi gyventojų nuomonių tyrimai apie šalies įvaizdį daryti prieš 13 metų, situacija nuo to laiko yra pakitusi. Tačiau žadama „atsižvelgti į ankstesnių tyrimų rezultatus“.

Tad štai – už interviu ir žvilgsnį į „ankstesnių tyrimų rezultatus“ turėsime minėtai įmonei sumokėti 264.300 Eur. Daug tai ar mažai, priklauso nuo to, iš kurio taško pažvelgsime. Kalbame ne tiek (ir ne tik) apie sumas, o apie tai, kaip lengvai valdžios atstovai pinigus ištaško abejotinos vertės, nuolat kartojamoms „priemonėms“. Regis, jau kiek kartų pasimokyta, pasimauta ant visokio plauko „įvaizdžių“, „šalies ženklų“, „žinomumo“ ir kitokių kritikos neatlaikiusių projektėlių. Lietuvos pristatymas pasauliui jau turi savo ilgą istoriją, kurios puslapius margina „kūrybos“ nesėkmės. Viena jų – ženklas „Lietuva – drąsi šalis“, sudėliotas iš kelių spalvų kubelių, žmonių šmaikščiai pramintų šaltibarščiais. Ne ką geresnis buvo ir kitas tvora pramintas ženklas. Kažkelintą konkursą laimėjo ženklas, it dvynys panašus į Kanados Londono miesto ženklą. Teko kurti naują. Visam projektui su studija ir ženklu skirta 1,4 mln. Lt (405.468 Eur). O kur dar kone klasika tapęs pavyzdys – 2,5 mln. Lt ( daugiau nei 724.000 Eur) buvo sumokėta už katę maiše: už dar nesukurtą šalies ekonominio įvaizdžio strategiją. Tiek įvaizdžio kūrėjui Wally Olinsui atseikėjo tuometė Lietuvos ekonominės plėtros agentūra. Valstybės kontrolė, atlikusi auditą dėl Lietuvos įvaizdžio formavimo, konstatavo: per 4 metus vėjais paleista apie 63 mln. Lt (daugiau nei 18 mln. Eur).

Išlaidavimas sėkmingai tęsiasi – beveik prieš porą metų išgirdome apie naują skandalą: mūsų šaliai reklamuoti su šūkiu „Lithuania. Real is beautiful“ buvo naudojamos ne Lietuvoje darytos nuotraukos. Tokia „chaltūra“ mokesčių mokėtojams kainavo 140.000 Eur. Panašių pavyzdžių sąrašas gana ilgas. Tačiau niekas pamokų neišmoko (nes jų ir nesimokė), tad talento stokojančių įvaizdžio darytojų kišenės valstybės sąskaita pildomos ir toliau. Jei kas nors iš tų kišenių nubyra ir užsakovams, niekas per daug nenustebtų. Tokios „tradicijos“.

Valstybinės institucijos pinigų ir toliau neskaičiuoja. Štai Valstybinių miškų urėdija (VMU) irgi nusprendė apsipirkti: prekės ženklą urėdijai už 28.300 Eur kurs kūrybos agentūra „Milk“. Vilija Railaitė, VMU atstovė, BNS tikino, kad dabar naudojamas logotipas „yra šiek tiek modifikuotas buvusios Generalinės urėdijos logotipas – savo neturėjome ir dėl to yra natūralus poreikis jį sukurti ir naudoti“. Kažin kokius dar „natūralius poreikius“ pasirengusios mokesčių mokėtojų pinigais patenkinti valstybės institucijos ir įmonės?

VŽ nuomone, valstybės įvaizdžio vis dar neturime. Kol kas regėjome ir, regis, toliau stebime tik milžiniškų pinigų „įsisavinimą“. Lietuva gali būti drąsi, graži ir be jokių šūkių, tyrimų, vizijų ir popierinių strategijų. Ir gali būti bent kiek turtingesnė, jei kuri nors valdžia ryžtųsi užsukti čiaupą, iš kurio liejasi pinigai abejotiniems projektams. Gal Valstybės kontrolei vėl metas pasitelkti skaičiuotuvus?

REDAKCINIS STRAIPSNIS (vedamasis) - redakcijos nuostatas atspindintis, jos vardu parašytas, neretai nenurodant konkretaus autoriaus, rašinys, dažnai atsiliepiantis į kokius nors įvykius, paaiškėjusius faktus, tendencijas. Būdinga nedidelė, neretai vienoda visiems leidinio redakciniams straipsniams apimtis, glaustas minčių dėstymas, tezių pobūdžio argumentacija, naudojami publicistinės retorikos elementai. Įprasta pateikti išvadas, apibendrinimus, atspindinčius redakcijos nuostatas. / Žurnalistikos enciklopedija /
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

5 kriterijai, kurie lemia komunikacijos partnerių pasirinkimą

Pagrindinis kriterijus, kurį, besirinkdamos komunikacijos bendrovę, vertina Lietuvos įmonės ir organizacijos...

Rinkodara
2019.04.20
„Gravitas Partners“ laimėjo 0,31 mln. Eur konkursą 1

Ryšių su visuomene agentūra „Gravitas Partners“ laimėjo „Būsto energijos taupymo agentūros“ konkursą...

Rinkodara
2019.04.19
Prezidento rinkimai: perdėtai malonių kandidatų lygtį išspręs paskutiniųjų savaičių įvykiai Premium

Šie rinkimai į prezidentus – kol kas be strategijos ir ryškesnės rinkimų kampanijos, pastebi ekspertai. Tai...

Rinkodara
2019.04.18
Konkurencijos taryba: reklamos pažeidimų mastas – rimtas iššūkis 1

Reklamos priežiūrą Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai perleidžianti Konkurencijos taryba sako,...

Rinkodara
2019.04.18
Prekybos centro atnaujinimas neužsidarant nė dienai: patirtys skirtingos Premium

Šiuo metu atnaujinami Vilniaus ir Kauno „Akropoliai“, tęsiasi griovimo ir statybų darbai „Ogmios mieste“.

Prekyba
2019.04.18
„Mediashop“, viena iš „Elektromarkt“ tinklo valdytojų, neapgynė savo teisių Premium 5

UAB „Mediashop“, viena iš buitinės technikos parduotuvių „Elektromarkt“ valdytojų, turės sumokėti 1,3 mln.

Prekyba
2019.04.18
Komunikacijos lyderiai: G. Nausėda atlaisvino vietą T. Povilauskui 2

Bankų atstovai pernai išliko dažniausiai Lietuvos žiniasklaidoje cituojamų nuomonės lyderių sąrašo viršūnėje,...

Rinkodara
2019.04.18
„Aprangos“ grupė turi naują komunikacijos vadovą 3

Tadas Marčiukaitis, buvęs naujienų portalo „Alfa.lt“ vyriausiasis redaktorius, pastaruoju metu dirbęs „MG...

Prekyba
2019.04.17
„Mars“ korporacijos istorija: kodėl keičiasi didieji prekių ženklai Premium 2

„Mars, Incorporated“, labiausiai pasaulyje žinoma kaip populiariausių šokoladinių batonėlių ir gyvūnų maisto...

Rinkodara
2019.04.17
Populiariausi socialinės inžinerijos būdai ir kaip nuo jų apsisaugoti? Verslo tribūna 2

Per pastarąjį dešimtmetį kibernetinio saugumo kontekste vis daugiau dėmesio sulaukianti socialinė inžinerija...

Išmani Lietuva
2019.04.16
NTAKD riboja tarptautinių „Vyno dienų“ reklamą Premium 8

Didžiausią Baltijos ir Šiaurės Europos šalių vyno parodą „Vyno dienos“ rengiantis „Vyno klubas“ pranešė, jog...

Laisvalaikis
2019.04.16
„Iki“ savininkės „Rewe“ grupės valdybos narys: asmeniškai kuruoju „Iki“, nes čia kelio pradžia Premium 4

Januszo Kuliko, Vokietijos mažmeninės prekybos tinklo „Rewe“, valdančio beveik 94% prekybos tinklo „Iki“...

Prekyba
2019.04.16
„Bitė Lietuva“ pirmoji Lietuvoje bando įregistruoti garsinį ženklą

Telekomunikacijų bendrovė „Bitė Lietuva“, neseniai pristačiusi atnaujintą savo pagrindinį prekės ženklą ir...

Rinkodara
2019.04.16
Kakė Makė eina į „Akropolius“ 9

„Alma littera“ pranešė plečianti savo valdomo „Kakės Makės“ prekės ženklo pasaulį – rugpjūtį Vilniaus ir...

Laisvalaikis
2019.04.15
ES Taryba patvirtino Autorių teisų direktyvą 1

Europos Sąjungos Taryba pirmadienį pritarė Autorių teisių direktyvai internete. Žalia šviesa šiai direktyvai...

Rinkodara
2019.04.15
„LinkedIn“ galimybėmis vejasi „Facebook“, patrauklia auditorija – pralenkia Premium 9

Per pastaruosius metus socialinis tinklas „LinkedIn“ skaičiuoja šuolį į viršų, o labiausiai prie to prisidėjo...

Rinkodara
2019.04.15
Feisbukas ir pelnas: įsitraukę vartotojai jį kilsteli 1

40% visų pasaulio 18-29 m. amžiaus vartotojų yra aktyvūs socialinėje medijoje. Socialinių tinklų atsiradimas...

Gazelė
2019.04.15
„Vikonda“ svarsto, ar reaguoti atsiradus dar vienam „Mini Market“ Premium

Vilniuje smulkiam prekybininkui atidarius vieną „Mini Market“ parduotuvę tokiu pačiu pavadinimu kaip jau...

Prekyba
2019.04.15
H&M nebepristato prekių nemokamai perkantiems nedaug

Švedijos mados milžinė „Hennes&Mauritz“ atnaujino internetu užsakytų prekių pristatymo sąlygas lojalumo klubo...

Prekyba
2019.04.14
Rado paprastą ir nebrangų būdą pakliūti į akis potencialiam klientui Premium

Dažnas gamintojas savo produktą pirmiausiai pristato mugėse, parodose ir miesto šventėse. Tačiau verta būti...

Gazelė
2019.04.14

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau