2018-07-09 09:00

Klaidos, kurias daro įmonės, keisdamos prekės ženklus

Lineta Ramonienė, ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto Tarptautinės rinkodaros ir vadybos programos vadovė. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Lineta Ramonienė, ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto Tarptautinės rinkodaros ir vadybos programos vadovė. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Verslai, nusprendę keisti, atnaujinti savo valdomus prekės ženklus, neretai susitelkia tik į logotipo keitimą, tačiau tokiais atvejais visų pirma privalu pradėti nuo strateginių pranašumų išryškinimo.

Lineta Ramonienė, ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto Tarptautinės rinkodaros ir vadybos programos vadovė, išskiria keletą pagrindinių klaidų, kurias dažniausiai įmonės daro keisdamos prekės ženklą. Viena svarbiausių, kad šio žingsnio imasi neįvertinusios savo strateginių pranašumų, nepradėdamos nuo savo misijos ir vizijos.

„Įmonės misija atsako į klausimą „Kodėl mūsų įmonė egzistuoja? Kokia yra mūsų pagrindinė paskirtis?“. Tai apima strateginę kryptį – kur mes norime būti netolimoje ateityje. Be atsakymų į šiuos esminius klausimus prekės ženklo keitimas yra trumpalaikis pokytis, nenešantis ilgalaikės vertės įmonei, nes nedera su įmonės autentiškumu. Prekės ženklo keitimas turi atspindėti pasikeitusią strateginę kryptį, kaip, pavyzdžiui, pasirinktas naujas klientų segmentas, planuojamas eksportas, identifikuoti nauji siūlomos vertės klientui elementai ir t. t. Prekės ženklo keitimo tikslas dažnai nesutampa su strateginiais įmonės pokyčiais ir dažnai yra daromas mechaniškai, pavyzdžiui, siekiant tikslo atrodyti moderniau, nors niekas įmonėje nepasikeitė. Klientas apgavystę pajunta labai greitai“, – teigia p. Ramonienė.

52795
130817
52791