2017-10-25 16:32

Prekių išdėstymo menas: kaip parduoti daugiau

Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Pasauliniai tyrimai rodo, kad apsipirkdamas žmogus vidutiniškai aplanko tik 20–30% parduotuvės ploto, čia pamato tik mažiau nei 1% ten esančių prekių, o produktams ieškoti skiria net 80% laiko, praleidžiamo parduotuvėje.

Pasak Eleonoros Šeimienės, Rinkodaros ir komunikacijos mokslų instituto KOG vadovės, kiekviename prekybos centre yra vietų, kur prekės yra labiau perkamos, ir teritorijų, kurios vadinamos pilkosiomis arba mirusiomis zonomis, kur pirkėjas tėra retas svečias.

„Prekybininkai tebesivadovauja nuostata, kad daugiau prekių reiškia didesnius pardavimus, tačiau pasaulyje atliekami neurorinkodaros tyrimai mažmeninėje aplinkoje rodo ką kita. Parduotuvėje vidutiniškai per vieną apsilankymą pamatome vos 1% visų prekių. Tad reikėtų ne vien plėsti asortimentą, bet, atsižvelgiant į pirkėjų srautus, pirmiausia optimizuoti efektyvesnį parduotuvių ploto panaudojimą ir kurti geresnę vartotojų patirtį“, – kalba p. Šeimienė.

52795
130817
52791