„Žemiškesnės“ inovacijos smulkiesiems nebūtinai yra brangios

Publikuota: 2017-10-08
Vietoj įprastos reklamos verta pasakoti prekės ženklo kūrimo istoriją.  „Uoga Uoga“ kosmetika, dizanerės Julijos Janus drabužiai. Juditos Grigelytės, Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
svg svg
Vietoj įprastos reklamos verta pasakoti prekės ženklo kūrimo istoriją. „Uoga Uoga“ kosmetika, dizanerės Julijos Janus drabužiai. Juditos Grigelytės, Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Inovacijos smukiesiems būtinos, kad išsiskirtų iš konkurentų, o jų taikymas nebūtinai brangus ir sudėtingas, tikina verslo konsultantai. Pranašumą suteikiančios naujovės neprivalo būti pagrįstos moderniausiomis technologijomis ir kainuoti smulkiesiems neįkandamas sumas.

Daugiau kaip pusė – 53% – smulkių įmonių mano, kad inovacijų kūrimas neaktualus, mažiau kaip penktadalis – 14% – naujovėmis visai nesidomi, o 34% neplanuoja investuoti į mokslinius tyrimus tam, kad plėstų verslą. Tokius smulkiųjų apklausos rezultatus pateikia Valdymo inovacijų agentūra, šiemet apklaususi 160 smulkių įmonių Lietuvos didmiesčiuose.

„Inovacijos viešojoje erdvėje dažniausiai būna nukreiptos į naujausias technologijas, robotiką, tačiau inovacijos gali būti taikomos ir kitose srityse, pavyzdžiui, efektyviau organizuojant įmonės darbo procesus arba pozicionuojant savo verslą rinkoje“, – apie „žemiškesnes“ inovacijas smulkiesiems kalba Ieva Adomaitytė-Subačienė, Valdymo inovacijų agentūros vadovė. Ji išskiria rinkodaros ir vadybos inovacijas, kurių taikymas nereikalauja didelių investicijų.

Susitarti su darbuotojais

Vienas pavyzdžių – lankstumas, kurį smulkieji gali pasiūlyti savo darbuotojams, ypač tais atvejais, kai neišgali mokėti solidžių atlyginimų. Nauji sprendimai, kaip susitarti su darbuotoju, aktualūs kaistant situacijai darbo rinkoje. VšĮ „Versli Lietuva“ duomenimis, darbuotojų stoka šiemet tapo svarbiausiu verslo stabdžiu, 2017 m. liepą darbuotojų stoką kaip veiklą ribojantį veiksnį nurodė 25% statybos sektoriaus įmonių, 19% prekybos įmonių, 16% pramonės sektoriaus įmonių ir 12% paslaugų sektoriaus įmonių.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

„Nemažai įmonių neišgyvena, nes negali mokėti didesnių atlyginimų darbuotojams, todėl viena vadybos inovacijų – siūlyti nuotolinio ar darbo ne visą dieną galimybes. Jei, tarkime, įmonei reikia gero rinkodaros specialisto, galima samdyti jį dirbti puse etato, kad jis galėtų derinti darbą su kita veikla. Tokiu būdu gerų specialistų prisivilioti lengviau, nei siekti išlaikyti juos biure visą darbo dieną“, – nurodo p. Adomaitytė-Subačienė.

Rinkodaros srityje laimėti prieš konkurentus gali „istorijų pasakotojai“ – vietoj tiesioginės pardavimus skatinančios ir daliai klientų įgrisusios reklamos pasirinkę pasakoti prekės ženklo kūrimo istoriją ir transliuoti savitą žinutę. Daug tokių pavyzdžių galima rasti socialinių tinklų komunikacijoje, o tokia reklama gali kainuoti ne pinigų, bet žinių.

„Pavyzdžiui, lietuviškos kosmetikos gamintoja „Uoga Uoga“ pasakoja istoriją apie verslą, kuris gimė iš draugystės, dizainerė Julija Janus pabrėžia, kad stilius neturi ribų, kviečia demonstruoti drabužių neprofesionalius modelius ir siunčia žinutę, kuri paveikia dalį vartotojų“, – sako p. Adomaitytė-Subačienė.

Idėjos – inovacijos

Valdymo inovacijų agentūros vadovė prie vertingų inovacijų priskiria ir idėjas, kai ieškoma kitokių sprendimų, nei rado konkurentai. Tokių ieškoti gali bet kuris verslas. Ponios Adomaitytės-Subačienės pateikiamas pavyzdys – kitaip įrengtas „Kori Kori“ vaikų žaidimo kambarys, kuriame vietoj įprastų laipynių ir kamuoliukų baseinų yra lavinamųjų žaidimų, galvosūkių ir kitų priemonių vyresniems vaikams.

Naują idėją pasiūlė ir drabužių linija „Dress in Art“ – ant palaidinių, suknelių audinio perkelti dailininko tapytojo Artūro Braziūno darbai. Tiesa, ši mintis kilo ieškant būdų, kaip populiarinti autoriaus tapybą, drabužių kurti specialiai neplanuota.

„Suknelių idėja gimė kaip rinkodaros priemonė, galinti populiarinti mano vyro, dailininko, kuriamą meną. Norėjome, kad menas būtų arčiau žmonių, o tam reikėjo ko nors kasdieniško, pavyzdžiui, rūbų, kurie dėvimi kasdien“, – pasakoja Jolita Braziūnė, „Dress in Art“ sumanytoja. Ji priduria, kad drabužių liniją prieš pusantrų metų pradėjo maždaug nuo 1.000 Eur investicijų, kuriuos skyrė pirmiesiems gaminiams.

Artėjant spalio 19 d., kai įmonės galės teikti paraiškas Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūrai (MITA) ir gauti „Inovacinių čekių“ finansavimą techninių galimybių studijoms atlikti arba MTEP projektams vykdyti, Valdymo inovacijų agentūra konsultuoja nedidelius verslus, turinčius tokių idėjų kaip mobilioji programėlė, kuria galėtų naudotis interaktyvių mokymų dalyviai; virtualiosios realybės pagrindu sukurta programa, kuri leistų pirkėjui „pasimatuoti“ dailininko paveikslą ant sienos, užuot važiavus jo pasiimti išbandyti; buhalterijos paslaugų įmonė siekia sukurti mobiliąją programėlę, kuri leistų apsieiti be šūsnies dokumentų siuntimo klientams. Pagal „Inovacinių čekių“ priemonę mažos ir labai mažos įmonės gali gauti 4.696–5.682 Eur finansavimą, o pačios turėtų prisidėti 1.408–3.125 Eur.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Rinkodara“
„Maxima grupės“ įsigijimas Lenkijoje: „Stokrotka“ perka dar keturiolika parduotuvių

Mažmeninės maisto prekybos tinklas „Stokrotka“ sudarė sutartį, pagal kurią rengiamasi perimti 14-a maisto...

Prekyba
2022.06.30
„ACME grupės“ grynasis pelnas – 19,3 mln. Eur, per metus šoktelėjo dukart

Vienos didžiausių Baltijos šalyse didmeninės prekybos e. įrenginiais, filmais ir kitomis verslo sritimis...

Prekyba
2022.06.30
„Snapchat“ pristato mokamą prenumeratos paslaugą

Socialinio tinklo „Snapchat“ valdytoja „Snap“ trečiadienį pranešė, kad išleidžia mokamą paslaugų planą...

Inovacijos
2022.06.30
Derlingi „Camelia“ metai: nauji akcininkai, trys įsigijimai ir ūgtelėjęs pelnas Premium

UAB „Nemuno vaistinė“, valdanti „Camelia“ prekės ženklo vaistines Lietuvoje, 2021 m. pagal pardavimo pajamas,...

Prekyba
2022.06.29
„Simitri“ patirtis ir milijoninė apyvarta pirmaisiais metais: kaip sukurti pelningą e. parduotuvę Premium 5

2020-aisiais įkurta e. parduotuvė „Simitri“ „nulūžo“ per 10 min. po to, kai jos įkūrėjai – influenceriai...

Gazelė
2022.06.29
„Eavalyne.lt“ savininkė suplanavo keleriopą augimą Premium 5

Lenkijos kapitalo CCC įmonių grupė, prekiaujanti avalyne ir drabužiais, per artimiausius penkerius metus...

Prekyba
2022.06.28
„Man ne dzin“ ženklo dilema: kaip išnarplioti viešosios tvarkos pinkles Premium

Po pakartotinės ekspertizės Valstybiniame patentų biure (VPB) buvo įregistruotas Lietuvos jaunimo...

Rinkodara
2022.06.27
VMI patikrinimai parodė, kad kaip atsargos apskaitytos prekės iš tiesų jau parduotos 1

Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI), patikrinusi įmonę, ne vienerius metus buhalteriškai kaupusią maisto...

Prekyba
2022.06.27
Kaip įvertinti, ar jūsų pasiūlymas yra konkurencingas Premium

Neringa Petrauskaitė, UAB „We Are Marketing“ strategė, partnerė, sako, kad kai kalbame apie pardavimus,...

Rinkodara
2022.06.26
Lietuvos kūrėjai pelnė sidabrą Europos dizaino apdovanojimuose

Europos dizaino apdovanojimuose (angl. European Design Awards) šiemet Lietuvai atiteko du sidabro...

Rinkodara
2022.06.24
Pernai Lietuvoje kas aštunta žiniasklaidos priemonė buvo valdoma politikų 2

68 politikai, valstybės tarnautojai bei jų sutuoktiniai pernai Lietuvoje valdė 129 arba kas aštuntą...

Rinkodara
2022.06.23
Prie „Audimo“ rinkodaros vairo – nauja vadovė Premium

Tatjana Rudienė tapo UAB „Audimas Brand“ rinkodaros vadove. Prieš tai ji buvo ilgametė mineralinio vandens...

Rinkodara
2022.06.23
Interneto reklama karo akivaizdoje: mažėjo NT komunikacijos, sprogo kelionių pasiūla Premium

Per pirmuosius 4 šių metų mėnesius reklamos kiekius skaitmeninėje erdvėje labiausiai didino mobiliojo ryšio,...

Rinkodara
2022.06.22
„Vinted“ pristato siuntimo paslaugų verslą, M. Mikuckas atsitraukia nuo kasdienės veiklos įmonėje 12

„Vinted“ grupė, valdanti didžiausią Europoje internetinę naudotų mados prekių tarpusavio prekybos platformą...

Inovacijos
2022.06.22
„Kanų liūtuose“ – karšta lietuvių sėkmė

Didžiausiame ir svarbiausiame kūrybiškumo festivalyje pasaulyje „Kanų liūtai“ vaizdo meno gamybos...

Rinkodara
2022.06.22
„Nordcurrent“ rinkodaros vadovas S. Stūrys: žaidimų industrija jau varžosi su pramonės gigantais Premium

Didžiausia Lietuvoje žaidimų kūrimo ir leidybos įmonė „Nordcurrent“ šiemet planuoja 110 mln. eurų apyvartą.

Inovacijos
2022.06.22
„Kanų liūtuose“ varžosi 15 reklamos darbų iš Lietuvos

Birželio 20–24 d. vykstančiame didžiausiame ir svarbiausiame kūrybiškumo festivalyje pasaulyje „Kanų liūtai“...

Rinkodara
2022.06.20
Spaudos, radijo ir televizijos rėmimo fondą turėtų pakeisti naujas Medijų rėmimo fondas

Kultūros ministerijos siūlomas steigti Medijų rėmimo fondas galės skirti paramą ne tik leidiniams, bet ir...

Rinkodara
2022.06.20
Agentūros „Influenceriai.lt“ apyvarta pernai augo beveik 50%

Specializuotos nuomonės formuotojų rinkodaros agentūros „Influenceriai.lt“ pardavimo pajamos praėjusiais...

Rinkodara
2022.06.20
Lietuvos pašto viražai: kartais augančios pristatymo kainos – šantažas leidėjams Premium

Lietuvos paštas (LP) antrus metus iš eilės kelia leidinių prenumeratos pristatymo kainas miestuose. Pernai...

Rinkodara
2022.06.20

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku