Verslo istorijos: galėjo užkalti duris, bet atrado e. prekybą  

Reklama publikuota: 2021-10-21
Sonata Kurmanskienė, UAB „Barteris“ vadovė: „Startas platformoje mus įgalino nestabdyti savo verslo, nebankrutuoti, išlaikyti visas prekybines vietas, padengti nuomos išlaidas“. BENTROVĖS NUOTR.
svg svg
Sonata Kurmanskienė, UAB „Barteris“ vadovė: „Startas platformoje mus įgalino nestabdyti savo verslo, nebankrutuoti, išlaikyti visas prekybines vietas, padengti nuomos išlaidas“. BENTROVĖS NUOTR.

Karantino ribojimai smulkiam ir vidutiniam prekybos verslui, ypač prekiaujantiems fizinėse parduotuvėse, smogė itin skaudžiai. Bet, užuot užvėrę duris, kai kurie ieškojo galimybių išgyventi ir ryžosi nerti į e. prekybą.  Po e. prekybos platformos „Pigu.lt“ sparnu įsikūrusių verslų pavyzdžiai rodo, kad teisinga pagalba gali padėti įvairiais atvejais: ir kai reikia išsaugoti verslą, ir siekiant perlipti užsienio rinkų barjerus bei Išplėsti veiklos apimtis.

Tris fizines „Magy žaislai“ parduotuves Klaipėdoje, Gargžduose ir Kretingoje  valdanti įmonė „Barteris“ per karantiną turėjo laikinai visas jas uždaryti. Pajutę skaudų smūgį, po pirmojo karantino „Barterio“ komanda ryžosi išbandyti prekybą „Pigu.lt“ e. prekybos platformoje. Šiemet įmonė jau planuoja dvigubai didesnę apyvartą ir apie verslo uždarymus nebegalvoja.

„Startas platformoje mus įgalino nestabdyti savo verslo, nebankrutuoti, išlaikyti visas prekybines vietas, padengti nuomos išlaidas. Po antrosios karantino bangos užteko apyvartinių lėšų sėkmingai atidaryti parduotuves su išplėstu sezoniniu asortimentu. Mūsų atveju, šis žingsnis tikrai pasiteisino, padėjo pasiekti vartotoją“, – pasakoja „Barterio“ vadovė Sonata Kurmanskienė.

Ji pripažįsta, kad pradedant e. prekybą kamavo įvairios baimės, tačiau kartu su „Pigu.lt“ bendrovei ne tik pavyko sklandžiai ir greitai startuoti, bet ir žengti į kitas Baltijos šalis, auginti rezultatus. Pasak S. Kurmanskienės, norint atskirai atidaryti savo e. parduotuvę, į visus įrankius reikėtų investuoti itin daug ir sėkmingai konkuruoti su didesniais verslais vargu ar pavyktų. Vadovė ir kitiems pardavėjams pataria nebijoti, išbandyti ir nevengti prekiauti visose šalyse, nes galimybės – ranka pasiekiamos.

Skirtingos patirtys

Pandemijos gniaužtų išvengė ir Vilkaviškio verslininkas Artūras Bluzdžiūnas, kurio vadovaujama įmonė „Artodelfas“ valdo 6 fizines sporto prekių parduotuves e. parduotuvę sportsman.lt. Pasak A. Bluzdžiūno, apie „Pigu.lt“ e. prekybos platformą jis išgirdo būtent per pandemiją ir nustebo, kad Lietuvoje veikia vietinis „amazonas“. Tuomet nusprendė pasitikrinti, susisiekė su platformos kūrėjais ir netrukus į platformą jau patalpino savo parduotuvės prekes.

nuotrauka::1 left

„Abu karantinai skyrėsi kaip diena ir naktis“, – iššūkius prisimena verslininkas. Per pirmąjį karaliavo chaosas: žmonės niekuomet nebuvo tiek daug pirkę internetu. Apyvartos augo, tačiau taip pat daugėjo prekių grąžinimų ir administracinio darbo. Tuo tarpu antrasis karantinas žmones įpratino prie procesų, apsipirkimas internetu tapo sklandus ir keliantis mažiau rūpesčių. Prekyba per „Pigu.lt“ prisidėjo prie augančios sėkmės: skaičiuojama, kad apie 10–15% išaugusius įmonės pardavimus lėmė būtent prekyba šioje platformoje.

„Interneto versle reikia analizuoti, skaičiuoti ir nuolat ieškoti naujų galimybių“, – tokią pagrindinę pamoką vilkaviškietis norėtų perteikti būsimiesiems verslininkams. A. Bluzdžiūnas rekomenduoja išanalizuoti „Pigu.lt“ asortimentą, įvertinti, kokių prekių ar prekių grupės galimai trūksta, ir tik tuomet pradėti ieškoti tos prekės, kuri pirkėjams tikrai būtų įdomi.

Pasiūlė tai, ko reikia

Panašų sprendimą kaip tik priėmė dar vienas „Pigu.lt“ pardavėjas, verslininkas Sigitas Baškys. Jo vadovaujamos įmonės „Omnia vincit“ pagrindinė veikla – prekyba defibriliatoriais – per karantiną sustojo. Todėl S. Baškys nusprendė pabandyti prekiauti „Pigu.lt“ e. prekybos platformoje. Ėmėsi tiekti tai, ko tuo metu labiausiai reikėjo – medicinines kaukes ir dezinfekcinį skystį. Vėliau susikoncentravo ir į įvairią elektronikos įrangą.

nuotrauka::2 right

„Sekiau „Pigu.lt“ nuo pat jų įsikūrimo, labai patiko šios įmonės priimami sprendimai ir pasirinktas kelias. Prieš pat pandemijos pradžią vedžiau derybas su tiekėjais dėl galimybės prekiauti Baltijos šalyse, todėl, prasidėjus karantinui, nusprendžiau įkurti parduotuvę e. platformoje“, – prisimena S. Baškys.

Taip vos per porą mėnesių jis sukūrė prekių aprašymus ir startavo. Bemaž 250.000 Eur metinės apyvartos gaunanti įmonė apie 30% elektronikos prekių šiuo metu parduoda būtent e. platformos pagalba.

Sėkmei reikia pastangų

UAB „PIGU“ valdoma e. prekybos platforma veikia visose Baltijos šalyse: Lietuvoje veikima „Pigu.lt“ vardu, Latvijoje – „220.lv“, Estijoje –  „Kaup24.ee”. Kiekvienas pardavėjas gali rinktis: prekiauti tik vienoje šalyje ar per visas valstybes, o bene vienintelis papildomas darbas – pasirūpinti prekių aprašymų vertimais. Latvijos bei Estijos verslas, atradęs pardavimų platformą, taip pat plečia savo galimybes. Tiesa, kelias nebūtinai iškarto būna sklandus.

Svetlana Jauce, Latvijos bendrovės „Anija“, kuri atstovauja „Milana“, „Carbonax“, „Lustro“, „Anchialo“ ir „Black Sea Stars“ prekių ženklams, vadovė, prie latviškos „220.lv“ e. prekybos platformos prisijungė birželį. Vadovė neslepia – pradžia buvo sunki, nes įmonė pradžioje nesulaukė užsakymų gausos.

„Labiau orientavomės į projektą nei į reklamą. „220.lv“ darbuotojai nuolat mums skambino, rašė, klausė, ar mums reikia pagalbos, ar galime pasiūlyti daugiau prekių, galbūt norime dalyvauti elektroniniame seminare, ar planuojame prekiauti Lietuvoje ir Estijoje. Iš pradžių buvo nelengva suprasti visą sistemą“, – prisimena S. Jauce.

Tačiau vėliau vadovė sako supratusi, kad įdedant daugiau prekių, atsiranda galimybė dalyvauti nuolaidų akcijose, taip pat jos tampa matomos socialiniuose tinkluose. Šiuo metu „Anija“ jau plečia prekybą Lietuvos ir Estijos prekybos platformose, taip pat ruošiasi galimybei prekiauti Suomijos rinkoje, į kurią „Pigu.lt“ planuoja žengti jau kitąmet.

Patys nepadarytų

Sėkmingu startu platformoje džiaugiasi ir kojinių parduotuvei „Sokisahtel“ bei druskos prieskonių parduotuvei „SaltsUp“ Estijoje vadovaujanti Piret Ilver. Pasak jos, visi maži ir vidutiniai verslai, kurie nori žengti į kitas rinkas, susiduria su itin rimtais iššūkiais.

„Mažos ir vidutinės įmonės neretai nespėja visko padaryti pačios. Jos neišgali nusipirkti visų paslaugų. Todėl e. prekybos platformos yra labai gera galimybė pradedančiai ir bandančiai įsitvirtinti įmonei. Šios platformos padeda įveikti įvairius technologinius ar kultūrinius skirtumus, išvengti didelių pardavimo skatinimo išlaidų kitose šalyse“, – sako P. Ilver.

Internetinės platformos siūlo platų įrankių rinkinį, pavyzdžiui, supaprastintą elektroninės parduotuvės struktūrą, reklamos galimybes, CRM sprendimus, rūpinasi prekių pristatytu, apmokėjimų surinkimu ir kt. Jei nebūtų tokių pažangių platformų, mažos įmonės turėtų investuoti nemažai pinigų bei laiko, kad sukurtų ir sukonfigūruotų visas šias priemones. O tokių lėšų ir galimybių, pasak P. Ilver, ypač pandemijos akivaizdoje, turi ne visi.

Reikia žengti dabar

nuotrauka::3 right

Trijose šalyse veikianti e. prekybos platforma jungia beveik 4.000 pardavėjų, o jų parduodamą asortimentą sudaro apie 1 mln. prekių. „PIGU“ jau aktyviai ruošiasi kitąmet pradėti veikti ir Suomijos rinkoje, taip pardavėjams atverdama dar apie 5 mln. pirkėjų rinką. Bendrovės atstovai pažymi, kad norintiems nerti į e. prekybą, delsti ar ilgai laukti nereikėtų. Apsipirkimas internetu vartotojams jau tapo įprastu, tad randasi vis daugiau norinčių užsiimti e. prekyba, tad konkurencija auga.

„E. prekyba toliau auga ir tokios tendencijos išliks. Žmonės įprato pirkti internetu, atrado privalumus ir mielai tuo naudojasi – perka ir dažniau, ir daugiau. O verslai išmoko parduoti. Konkurencija auga kasdien ir vėliau bus tik sunkiau įžengti į e. prekybą, atrasti čia savo nišą bei savo pirkėją“, – veikti dabar pataria Raimondas Žilėnas, „PIGU“ e. prekybos platformos vadovas.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:














Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
„Kūrybiniai čekiai“ suteikė įmonėms paspirtį popandeminiam atsigavimui    Verslo tribūna

Šiemet liepą-rugpjūtį vykęs kvietimas teikti paraiškas ES finansavimui pagal priemonę „Kūrybiniai čekiai...

Rethink! Business
2021.10.21
Verslo istorijos: galėjo užkalti duris, bet atrado e. prekybą   Verslo tribūna

Karantino ribojimai smulkiam ir vidutiniam prekybos verslui, ypač prekiaujantiems fizinėse parduotuvėse,...

Rethink! Business
2021.10.21
Tiekimo ekspertas: buvo svarbu efektyvumas, dabar – tvarumas Verslo tribūna

Vieni didžiausių pokyčių, kuriuos pastarosios krizinės situacijos, vyksta tiekimo grandinėse, ypač gabenant...

Rethink! Business
2021.10.19
Startuoja „Pigu“ e. prekybos mokymai „Learning Fridays“ Verslo tribūna

E. prekybos platforma „Pigu“ pradeda mokymų ciklą, skirtą visiems, besidomintiems e. prekybos galimybėmis.

Rethink! Business
2021.10.18
Sveikatos duomenų rebusas: slėpti ar nesibaiminti? Verslo tribūna

Europos Sąjungoje 2018 m. įsigaliojus Bendrajam duomenų apsaugos reglamentui (BDAR) visuomenė pradėjo akyliau...

Rethink! Business
2021.10.13
Verslo projektų valdymo ekspertas: Tai neišvengiamai susiję su rizikom ir skeletais spintoje Verslo tribūna

Projektas versle – kai kuri kažką nauja ir ankstesnė patirtis nelabai gali padėti, sako bendrovės  „Mažeika...

Rethink! Business
2021.10.07
Ką CEO gali pažadėti 2022 metais? Verslo tribūna

Pandeminis laikotarpis analitikus skatina ieškoti paralelių su praeitimi, ir nėra staigmena, kad prisimenama...

Rethink! Business
2021.09.23
Sėkmei reikia ir ambicijos: „Pigu.lt“ patarimai startuojantiems internete Verslo tribūna

Pandemija išryškino e. prekybos poreikį ir šis kanalas šiandien kaip niekad svarbus, tačiau jame galioja...

Rethink! Business
2021.09.23
Nesėkmingi projektai reiškia nuostolius: kaip vadovai gali sumažinti rizikas? Verslo tribūna

Nesėkmingas projektas organizacijai reiškia nuostolius – kartais šimtus, kartais tūkstančius, o kai kuriais...

Rethink! Business
2021.09.08
Verslo aplinka: audra aprimo, bet kursą gali tekti keisti Verslo tribūna

Nuo pandemijos pradžios praėjo pusantrų metų, ir jau galima pasakyti, kad Lietuvoje dauguma bendrovių su jos...

Rethink! Business
2021.09.02

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku