Kodėl daugiau perkame internetu: kaip per metus pasikeitė šalies gyventojų kasdienybė

Reklama publikuota: 2021-02-25
„Pigu.lt“ prekybos centro internete rinkodaros vadovas Ernestas Kačerauskas.
svg svg
„Pigu.lt“ prekybos centro internete rinkodaros vadovas Ernestas Kačerauskas.

Koronaviruso pandemija iš pamatų pakeitė ne tik mūsų kasdienę rutiną, bet ir  apsipirkimo įpročius. Dar iki pernai metų pavasario gana nuspėjamai didėję e. prekybos mastai dėl karantino apribojimų įgavo pagreitį – augo tiek internetu siūlomų prekių pasiūla, tiek jų paklausa. Kokios permainos reguliariose šalies gyventojų apsipirkinėjimo praktikose ir kas tai lėmė?

„Pigu.lt“ prekybos centro internete rinkodaros vadovo Ernesto Kačerausko teigimu, karantino aktualijos ir suvaržymai fizinei prekybai lėmė gerokai didesnį dėmesį e. prekybai. Po kone metų nuo pirmojo karantino pradžios galima tvirtai kalbėti ne apie laikiną e-komercijos bumą, o stabilų augimą, mat pardavimus e. prekyboje generavo ne tik naujų pirkėjų apsisprendimas išmėginti apsipirkimą internete, bet didžiausia dalimi lojalūs klientai, kurie saugų ir patogų apsipirkimą internete įtraukė į savo kasdienę rutiną.

„Nors iš pradžių gyventojai tiesiog rinkosi saugesnį apsipirkimo būdą, bet tuo pat metu pamatė ir kitus internetinės prekybos privalumus: milžinišką asortimentą, galimybę taupyti laiką ir rinktis sau patogiausią mokėjimo ar pristatymo būdą. Jei lygintume 2019 ir 2020 metus, pastaraisiais „Pigu.lt prekybos centre internete fiksavome didesnį nei 30 proc. pardavimų augimą. O paskui klientus į internetą persikėlė ir prekybininkai, taip užtikrindami tvarų e-komercijos augimą“, – pasakoja „Pigu.lt“ rinkodaros vadovas.

Pasak pašnekovo, pirmo karantino piko metu „Pigu.lt“ stebėjo ir 80 proc. didesnius pardavimus nei tuo pačiu laikotarpiu 2019 metais, tačiau ir antrasis karantinas parodė, kad poreikis e. prekybai yra stabilus. Didžiųjų išpardavimų, tokių kaip „Viengungių diena“, „Juodasis penktadienis“, rezultatai, lyginant su metais prieš tai, buvo dvigubi.

Internetu dažniau perka ir būtiniausias, ir prabangos prekes

E. Kačerausko teigimu, vartotojų įpročių permainas galima pamatyti analizuojant pirkinių krepšelį. Nors vidutinio pirkinių krepšelio suma auga nežymiai, pernai jame atsirado smulkesnių ir įvairesnių prekių, itin išaugo kai kurių prekių kategorijų paklausa.

„Stebint ne tik Lietuvos, bet ir Latvijos bei Estijos rinkas, gyventojai įsirenginėjo patogias vietas darbui, laisvalaikiui ar mokslui namuose. Tiesiog kartais augo kompiuterinės įrangos ir kai kurių biuro baldų pardavimai. Pastarieji itin augo paskutinį praėjusių metų ketvirtį, ir šiuo metu paklausa yra 2-3 kartus didesnė nei 2020 m. sausį“, – sako E. Kačerauskas, „Pigu.lt“ rinkodaros vadovas.“

Anot „Pigu.lt“ rinkodaros vadovo, transformavosi gyventojų kasdienio apsipirkimo įpročiai – vietoje kelionės į parduotuvę, jie vis dažniau renkasi saugų ir patogų apsipirkimą namuose. Vis didesnio susidomėjimo sulaukia ir anksčiau nišinėmis e. prekyboje laikytos juvelyrikos bei maisto prekių kategorijos. Pavyzdžiui, siekiant patenkinti visus kliento lūkesčius, „Pigu.lt“ prekybos centras internete neseniai savo asortimentą papildė ir tokia netradicine kategorija kaip gyvos gėlės.

Auganti žvaigždė – mados kategorija

Baltijos šalių rinkose bene sparčiausiai e. prekyboje auga mados prekių – rūbų, avalynės, aksesuarų –kategorija. Šio segmento atstovai, prekiaujantys per „Pigu.lt“ e. prekybos platformą, sako greitai pajutę klientų susidomėjimą ir poreikį savo asortimentą vystyti dar plačiau.

nuotrauka::1 left

„Nors mes turime savo svetainę ir savo produktus parduodame ir kitose platformose, „Pigu“ e. prekybos platformą vertiname kaip galimybę išplėsti pardavimo kanalus. Tiesa, pernai kovą pradėjus prekiauti pardavimai nebuvo dideli, tačiau pastebėjome, kad jie kiekvieną mėnesį stabiliai auga. Šiuo metu siūlome beveik 100 produktų, tačiau planuojame padidinti savo asortimentą, nes dėl pandemijos mūsų klientai vis dažniau renkasi apsipirkti nuotoliniu būdu – internetu“, – pasakoja Linda Matisone, bendrovės „Lauma Lingerie“ valdybos narė.

Šiuo metu „Pigu.lt“ aprangos, avalynės ir aksesuarų kategorijos asortimente yra apie 100 tūkst. skirtingų prekių, ir šis skaičius su kiekviena diena auga. Kategorijos prekių pardavimai per praėjusius metus išaugo daugiau nei 5 kartus. Tam įtakos turi sparčiai augantis asortimentas ir besijungiantys populiarūs prekiniai ženklai, tokie kaip „Tissot“, „Furla“, „Ivo Nikkolo“, „Baltman“, „Guess“, „Pierrie Cardin“, „Geox“, „Rieker“ ir t. t.

Verslų transformacija

Karantinas transformavo ne tik vartotojus, bet ir prekybininkus, keleriais metais į ateitį nukeldamas visą e. komercijos sektorių. E. Kačerausko teigimu, vos ne per naktį pasikeitusios verslo sąlygos paskatino prekybininkus ieškoti alternatyvų prekybos kanalų pasiekti savo klientus, tad rinkoje stebėtas naudojimosi e. prekybos platformomis augimas.

„Prieš daugiau nei metus įmonėms pasiūlėme vieną patikimiausių prekybos kanalų – galimybę tapti mūsų prekybos centro internete dalimi ir pasinaudoti užtikrintu klientų srautu. Ir pernai stebėjome tokį augimą, kokį buvo gana sunku prognozuoti. Paprastas būdas startuoti ir tai, kad nereikia papildomų investicijų, tapo mūsų e. prekybos platformos pranašumu, o sėkmės istorijos jau tarnauja kaip rekomendacija iš lūpų į lūpas, tad ir šiais metais ruošiamės sparčiai toliau augti“, – pasakoja „Pigu.lt“ rinkodaros vadovas.

Anot jo, „Pigu.lt“ e. prekybos platforma jau vienija daugiau nei 2000 parduotuvių, o jos asortimentas per praėjusius metus pasipildė daugiau nei puse milijono naujų prekių. Taip „Pigu.lt“ prekiaujantys prekybininkai jau skaičiuoja pardavę prekių už daugiau nei 12 mln. eurų.

Pasitikėjimu paremto ryšio kūrimas

E. Kačerauskas pastebi, kad augant ne tik e. parduotuvių, bet ir internete apsiperkančių klientų skaičiui, pasitikėjimu grįsto santykio su vartotojais kūrimas taps itin svarbiu aspektu, nulemsiančiu, kur apsipirks šalies gyventojai.

„Norint nenuvilti pirkėjo, verslas turi pasiūlyti tris pagrindinius elementus: platų asortimentą, greitą pristatymą ir konkurencingą kainą. Tai yra savotiškas pamatas, jungiantis klientą ir pardavėją, kuriantis tarp jų ilgalaikį ir tvarų ryšį. Praradus kliento pasitikėjimą, akys kaip niekada greitai nukrypsta į konkurentus. Tad pristatymas dar tą pačią dieną, aiškus ir greitas prekių grąžinimo procesas, konkurencinga kaina, aukšta aptarnavimo kartelė tampa šių dienų aktualija“, – sako „Pigu.lt“ rinkodaros vadovas.

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Personalo valdymas pandemijos metu: ilgoms diskusijoms laiko neliko Verslo tribūna

Pamenate begalines diskusijas įmonėse, kokias sąlygas ir kokiomis aplinkybėmis sudaryti darbuotojams dirbti...

Reshape! Business
2021.03.30
Pakeitus požiūrį į IT, aplikacijai sukurti gali pakakti ir keleto savaičių Verslo tribūna 2

Galimybė greitai prisitaikyti prie aplinkos iššūkių pandemijos ribojimų akivaizdoje tapo atsparumo sąlyga...

Reshape! Business
2021.03.29
E-komercija atvėrė daugiau galimybių verslui, tačiau ir čia lengvo kelio nėra Verslo tribūna

Žinome, kad istorija mėgsta kartotis. E-komercijai veržiantis į naujas aukštumas, kalbiname vietos rinkos e.

Reshape! Business
2021.03.24
ES investicijos į MTEP: sukurtos inovacijos didina konkurencingumą Verslo tribūna 1

Moksliniai tyrimai ir eksperimentinė plėtra (MTEP) bei šioje srityje įgyvendinami šalies bendrovių projektai...

Reshape! Business
2021.03.18
Tiekimo grandinė: vyksta esminiai pokyčiai Verslo tribūna

Pasaulis jau daugiau nei metus mėgina susidoroti su žmogiškaisiais ir ekonominiais iššūkiais, kuriuos sukėlė...

Reshape! Business
2021.03.18
Skaitmeninė ateitis – per ES remiamus projektus Verslo tribūna

Pokyčiai, technologijos, skaitmenizavimas – šios sąvokos linksniuojamos daugelio įmonių, didelių ir mažų,...

Reshape! Business
2021.02.25
Kodėl daugiau perkame internetu: kaip per metus pasikeitė šalies gyventojų kasdienybė Verslo tribūna

Koronaviruso pandemija iš pamatų pakeitė ne tik mūsų kasdienę rutiną, bet ir  apsipirkimo įpročius. Dar iki...

Reshape! Business
2021.02.25
D. Maksimavičius: „Tele2“ išmoktos karantino pamokos Verslo tribūna

Beveik metus dėl pandemijos visiškai kitaip darbą organizuojantys verslai į įprastas vėžes greičiausiai...

Reshape! Business
2021.02.25
Projektų valdymas: pandemijos pamokos ir iššūkiai Verslo tribūna

Pandemija atsėlino jau prieš metus, ir per šį laikotarpį daugeliui verslų teko pripažinti: be pokyčių – nė iš...

Reshape! Business
2021.02.24
Verslo strategija: laikas užkurti antrą variklį Verslo tribūna 1

2020-aisiais pasaulį užgriuvusi pandemija daugelį verslų užvertė sunkiai išsprendžiamais rebusais, o...

Reshape! Business
2021.02.04
„Pigu.lt“ e. prekybos platforma per metus pritraukė apie 2000 pardavėjų: viršyti apyvartos lūkesčiai ir pagalba šimtams verslų Verslo tribūna 8

Verslo pasaulį pernai sukausčiusi koronaviruso pandemija ir toliau diktuoja savo taisykles – tęsti savo...

Reshape! Business
2021.01.27
G. Mažeika: „Kai kuriems verslams – tai ne krizė, o tiesiog stipriai pasikeitusi verslo aplinka“ Verslo tribūna

Verslo valdymo paslaugų bendrovės „Mažeika ir partneriai” ekspertai nuolat intensyviai dirba su įmonių...

Reshape! Business
2021.01.26
„Reshape! Business“: kaip staigius pokyčius paversti gairėmis, vedančiomis į verslo augimą   Verslo tribūna

Pandemija paveikė valstybes, bendruomenes, įmones, kiekvieną visuomenės narį atskirai. Visiems teko išmokti...

Reshape! Business
2021.01.25

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku