D. Maksimavičius: „Tele2“ išmoktos karantino pamokos

Reklama publikuota: 2021-02-25
„Tele2“ verslo pardavimų vadovas Dominykas Maksimavičius.
svg svg
„Tele2“ verslo pardavimų vadovas Dominykas Maksimavičius.

Beveik metus dėl pandemijos visiškai kitaip darbą organizuojantys verslai į įprastas vėžes greičiausiai nebegrįš. „Tele2“ verslo pardavimų vadovo Dominyko Maksimavičiaus teigimu, 2020-aisiais verslai išmoko ne tik pasitikėti darbuotojais ar lanksčiai organizuoti darbus, bet ir įgavo drąsos bendrauti nuotoliniu būdu.

Lankstumas leido greičiau prisitaikyti

„Tele2“ ir iki pandemijos taikė mišraus darbo principus – darbuotojai gali laisvai rinktis, kur dirbti jiems patogiau – biure ar iš namų. D. Maksimavičiaus teigimu, lankstumas organizacijoje padėjo lengviau ir greičiau prisitaikyti prie pandemijos diktuojamų nuotolinio darbo sąlygų.

„Pasitikėjimas kolegomis, galimybė jiems patiems planuoti laiką, priimti sprendimus ir už juos atsakyti mums pasiteisino. Būtent tai leido operatyviai pereiti prie nuotolinio darbo modelio bei taikyti mišrius darbo principus vėliau. Tuo tarpu karantinas parodė, kad sėdėjimas biure nuo 8 iki 17 val. neturi nieko bendro su darbo efektyvumu“, – patirtimi dalijasi D. Maksimavičius.

Anot pašnekovo, perorganizavus darbą produktyvumas nesumažėjo, tačiau pasikeitė dalis procesų. Pavyzdžiui, trumpa dešimties minučių diskusija su kolegomis, kuri biure įvyktų spontaniškai, dabar turi būti suplanuota iš anksto.

„Pastebėjome, kad dirbant biure tam tikra informacija tarsi savaime „suvaikšto“ bendraujant su kolegomis ir niekam nereikia tuo atskirai pasirūpinti. Komunikacija per nuotolį šiuo atžvilgiu turi savo iššūkių. Taip pat kartais sunkiau jausti savo kolegas – jų nuotaiką, motyvaciją. Tad nuotolinis darbas reikalauja didesnio vadovų įsitraukimo, reikia skirti daugiau laiko situacijos stebėjimui, rezultatų matavimui“, – pažymi telekomunikacijų bendrovės atstovas.

Dėmesys komandiniam darbui

Pastebima, kad ilgą laiką atskirai iš namų dirbantiems žmonėms vis sunkiau jaustis komandos dalimi. Todėl darbdaviams svarbu ieškoti naujų būdų, kaip suburti ir suvienyti žmones bei reguliariai atlikti vidines darbuotojų apklausas ar savijautos tyrimus.

D. Maksimavičiaus teigimu, komandos jausmą skatinti galima įvairiai: nuo nuotolinio savaitinio komandos užduočių aptarimo iki naujų, visos komandos įsitraukimo reikalaujančių projektų. Tai ir atneša rezultatą, ir leidžia pasijusti bendruomenės dalimi.

nuotrauka::1 right

Praėjus trims mėnesiams po pirmojo karantino, „Tele2“ atliko biuro darbuotojų apklausą. Paaiškėjo, kad trečdalis apklausoje dalyvavusių darbuotojų norėtų laisvai pasirinkti, kada dirbti namuose, o kada  – biure.

„Žmonės yra pasiilgę savo kolegų, darbo ir namų balanso. Kuo ilgiau trunka karantinas, tuo labiau žmonės pavargsta nuo nesikeičiančios aplinkos, o labiausiai juos slegia neapibrėžtumas“,– sakė įmonės pardavimų vadovas.

Anot pašnekovo, nėra vienos formulės, kiek žmonės turėtų praleisti dirbdami biure, ir kiek – namuose. Tiesa, mišraus darbo balansą atrasti padeda kolegoms suteikta pasirinkimo laisvė.

„Tai priklauso nuo daugybės veiksnių, todėl kiekviena įmonė turėtų rasti geriausią būdą sau derinti darbą iš namų su darbu iš biuro. Žmonių poreikiai skiriasi, gal vienas geriau susikaupia kelias dienas per savaitę dirbdamas iš namų, kitam visas penkias dienas patogiau praleisti biure. Todėl į kiekvieną atvejį reikia žiūrėti individualiai“, – pastebi D. Maksimavičius.

Peržengti komforto zoną ir bendrauti online

Karantinas padėjo patobulinti naujus, nuotoliniam darbui reikalingus įgūdžius. Nors ir iki pandemijos verslo skambučiai internetu vykdavo, tačiau pirmenybė visuomet buvo teikiama gyviems susitikimams.

„Iki karantino buvo įprasta su esamais ar būsimais klientais susitikti gyvai. Nuotolines konferencijas darydavome dažniau išskirtiniais atvejais arba su užsienyje esančiais klientais. Reikia pripažinti, kad susitikimų kambariams persikėlus į elektroninę erdvę, daliai kolegų teko išeiti iš komforto zonos ir parduoti klientui jo gyvai nematant“, – patirtimi dalijasi D. Maksimavičius.

Anot pašnekovo, nuotolinis darbas visus paskatino patobulinti savo online bendravimo, o ypatingai –gebėjimo suprasti ir atliepti kliento poreikius, įgūdžius.

„Netekus gyvo kontakto galimybės, gebėjimas rasti ryšį su klientu tapo ypatingai svarbus. Nematai daugybės detalių, kurios svarbios verslo susitikimo metu – pavyzdžiui, ką sako kliento kūno kalba. Ilgainiui kiekvienas atradome naujus kokybiško bendravimo su klientais būdus“, – pasakoja D. Maksimavičius.

Neatskiriama šių dienų darbo dienos dalimi tapę konferenciniai skambučiai, anot įmonės atstovo, greičiausiai turės įtakos ir pasibaigus karantinui. Žmonės, įgavę drąsos ir pasitikėjimo bendrauti nuotoliniu būdu, į juos žiūrės ne kaip į išimtiniais atvejais naudojamą susitikimo priemonę, bet kaip į patogų, laiką taupantį sprendimą.

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Personalo valdymas pandemijos metu: ilgoms diskusijoms laiko neliko Verslo tribūna

Pamenate begalines diskusijas įmonėse, kokias sąlygas ir kokiomis aplinkybėmis sudaryti darbuotojams dirbti...

Reshape! Business
2021.03.30
Pakeitus požiūrį į IT, aplikacijai sukurti gali pakakti ir keleto savaičių Verslo tribūna 2

Galimybė greitai prisitaikyti prie aplinkos iššūkių pandemijos ribojimų akivaizdoje tapo atsparumo sąlyga...

Reshape! Business
2021.03.29
E-komercija atvėrė daugiau galimybių verslui, tačiau ir čia lengvo kelio nėra Verslo tribūna

Žinome, kad istorija mėgsta kartotis. E-komercijai veržiantis į naujas aukštumas, kalbiname vietos rinkos e.

Reshape! Business
2021.03.24
ES investicijos į MTEP: sukurtos inovacijos didina konkurencingumą Verslo tribūna 1

Moksliniai tyrimai ir eksperimentinė plėtra (MTEP) bei šioje srityje įgyvendinami šalies bendrovių projektai...

Reshape! Business
2021.03.18
Tiekimo grandinė: vyksta esminiai pokyčiai Verslo tribūna

Pasaulis jau daugiau nei metus mėgina susidoroti su žmogiškaisiais ir ekonominiais iššūkiais, kuriuos sukėlė...

Reshape! Business
2021.03.18
Skaitmeninė ateitis – per ES remiamus projektus Verslo tribūna

Pokyčiai, technologijos, skaitmenizavimas – šios sąvokos linksniuojamos daugelio įmonių, didelių ir mažų,...

Reshape! Business
2021.02.25
Kodėl daugiau perkame internetu: kaip per metus pasikeitė šalies gyventojų kasdienybė Verslo tribūna

Koronaviruso pandemija iš pamatų pakeitė ne tik mūsų kasdienę rutiną, bet ir  apsipirkimo įpročius. Dar iki...

Reshape! Business
2021.02.25
D. Maksimavičius: „Tele2“ išmoktos karantino pamokos Verslo tribūna

Beveik metus dėl pandemijos visiškai kitaip darbą organizuojantys verslai į įprastas vėžes greičiausiai...

Reshape! Business
2021.02.25
Projektų valdymas: pandemijos pamokos ir iššūkiai Verslo tribūna

Pandemija atsėlino jau prieš metus, ir per šį laikotarpį daugeliui verslų teko pripažinti: be pokyčių – nė iš...

Reshape! Business
2021.02.24
Verslo strategija: laikas užkurti antrą variklį Verslo tribūna 1

2020-aisiais pasaulį užgriuvusi pandemija daugelį verslų užvertė sunkiai išsprendžiamais rebusais, o...

Reshape! Business
2021.02.04
„Pigu.lt“ e. prekybos platforma per metus pritraukė apie 2000 pardavėjų: viršyti apyvartos lūkesčiai ir pagalba šimtams verslų Verslo tribūna 8

Verslo pasaulį pernai sukausčiusi koronaviruso pandemija ir toliau diktuoja savo taisykles – tęsti savo...

Reshape! Business
2021.01.27
G. Mažeika: „Kai kuriems verslams – tai ne krizė, o tiesiog stipriai pasikeitusi verslo aplinka“ Verslo tribūna

Verslo valdymo paslaugų bendrovės „Mažeika ir partneriai” ekspertai nuolat intensyviai dirba su įmonių...

Reshape! Business
2021.01.26
„Reshape! Business“: kaip staigius pokyčius paversti gairėmis, vedančiomis į verslo augimą   Verslo tribūna

Pandemija paveikė valstybes, bendruomenes, įmones, kiekvieną visuomenės narį atskirai. Visiems teko išmokti...

Reshape! Business
2021.01.25

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku