Jei norite toliau klausytis „Verslo žinių“ tinklalaidžių, prašome tapti VŽ premium nariu.
RUBRIKOS NAUJAUSI
2022-10-19 11:30
2021-09-03 12:30
2021-09-01 18:01
2021-03-24 09:41
Komentuoti ir vertinti gali tik prisijungę skaitytojai
VISI KOMENTARAI
12 metų mokosi ir kas trečias neišlaiko egzamino...Lieku prie savo nuomonės, išmokai skaičiuoti, rašyti ir skaityti, tai gali drąsiai mesti mokyklą ir bandyti kurti savo verslą
KItaip tariant, po pradinės mokyklos - keliauti kurti savo verslą?:) Nagi, kiek žinote Lietuvos sėkmingų verslininkų su pradinuko išsilavinimu? (Nebent darytumei kokį narko-biznį Lotynų Amerikoje, ten gal ir mokėti rašyti būtų perteklinė inteligencija :-):D)
Vėl podkastas. Vėl nėra kada užsiimt šitom klausimo KVAILYSTĖM. AČIŪ kad bent du sakinius įmetėt iš konteksto, o tema labai įdomi.
švieisi ateitis nusimato su tokia švietimo sistema, šturmuosims pasaulio aukštomas aukštososiose technologijose.
pasižiūrėkit verčiau koks % pas mus "siekia aukštojo", o kiek kitose šalyse, tarp jų ir pirmaujančiose aukštų technologijų srity. Būtų įdomu apklausti neišlaikiusius matematikos valstybinio, ką jie planavo daryti po mokyklos.
Manyčiau, kad vien jau tas faktas, kad jie laikė VALSTYBINĮ matematikos egzaminą, o ne mokyklinį, liudija, kad jie ketino studijuoti universitetuose. Ką gi, teko skaudžiai suvokti, kad tokioms studijoms jie nėra deramai pasiruošę. Geriau anksčiau, negu po kelerių semestrų "prasitrynimo" universiteto suole.
tai kad ministrė sako - nebėra mokyklinio, gali arba valstybinį, arba nelaikyti. "2013 metais priimtas sprendimas panaikinti mokyklinį egzaminą ir tai, kad šiandien dalis vaikų mokosi bendruoju kursu, o laiko egzaminą valstybinį, kaip ir tie, kurie mokėsi išplėstiniu kursu, tikrai buvo nekoks ir mes jį esame pasiruošę keisti." Bet tie kas bandė laimę ir nesurinko 15% maks. balo, panašu išties turėjo iliuzijų studijuoti, nes stojant jo reikia daug kur.
tai bent drama. Gal palengvinam užduotis, ir vualia? O jei pasižiūrėjus atgal, labai panašiai kaip 2020 m. kai matematikos egzaminą išlaikė "67,61 proc. kandidatų." Skaitykite daugiau: https://www.delfi.lt/projektai/studijos2022/matematikos-egzaminas-sudave-skaudu-smugi-abiturientu-nuotaikos-prastos-tikisi-bent-jau-islaikyti.d?id=90448971#cxrecs_s
iš tiesų kokia čia gali būti drama. Įdomu tik ką mąsto tie jaunuoliai, kurie neišlaikė egzamino, kur juos avinų bandą nuneš gyvenimas.
Plytelių klijuotoju ir gipso kartono sukėjų visad reikėjo ir reikės. Liūdna turėtų būti nebent kad veltui sugaišo papildomus du metus...
Dėl visad konkrečiai šitų profesijų nežinau, bet taip, amatininkai šiais laikais pirmus 10 metų minimum, tikrai geriau uždirba net.
Butent, o dabar net 75% islaike kam tie tikslieji mokslai reikalingi....
Amatininkas amatininkui nelygu, bet jei plytelščikas ar gipsininkas nemoka skaičiuot ir išskaičiuot dalykų, tai bus tik pagalbinis bendriems plotams dėti/sukti.
tikrai taip, bet ką tai turi bendro su egzamino užduotimis? Jos apie funkcijas, kurių jokiam meistrui nereikia, o sudėti skaičius ir pagal Pitagoro teoremą suskaičiuoti trikampio kraštinę užtenka 8 klasių.
Jeigu jie sugeba mąstyti, tai, tur būt, gailisi, kad iki šiol manė, jog "kaip nors prasisuksiu ir gausiu tą univero diplomą". Pamoka jiems ir po jų eisiantiems. O gyvenime ir avinai yra reikalingi, ne tik skerdžiai :-)
meistrai gerai funkcijomis nemokantys naudotis, tokiems paskui greitieji kreditai paskolas parduoda tik su 3% mėnesinių palūkanū.
Na tu ir beraštis: https://vlkk.lt/konsultacijos/174-atgal
Taigi cia valstybinis egzamimas, dalis mokiniu mokosi zemesniu matematikos lygiu, tai viskas normaliai. Be to, kaip sako, viskas priklauso nuo sunkumo. Ar geriau jaustumetes jei butu kiek lengvesni padare ir neislaikusiu butu tik tarkim 20proc?
Kai mokytojo alga lygi pasalpai, tai galima įsivaiztuot, kokia "prestizine" sita specialybe ir kokie ten kadrai musu vaikus mokina. Todel nenuostabu, kad ir rezultatai tokie.
jeigu mokinys nesuinteresuotas isisavinti zinias net ir geriausias pedagogas nesugebes jo paversti simtukininku. Nes ne mokytojas egzamino uzduotis spres o mokinys. mokytojo paraiga mokinti, o mokinio atsakomybe mokintis. o sie metai parodo kad net trecdalis mokiniu savo pareigos nenorejo atlikti
O tai musu vaikai gal kitokie nei pvz. suomiu? Viskas priklauso nuo sistemos.Ne vaikus reiktu kaltint, kad nenori mokintis, o sistema. Reikia galvot ne kaip priverst vaika mokintis, o kaip ji sudomint, bet tam reikia turet smegenu ir noro kazka keist svietimo sistemoj, dabar vien lozungai like.
Būtent. Kaip sakoma, "tango šokamas dviese": mokinys ne pliauska, o mokytojas - ne "tėtė Karlas", tad ne tik nuo mokytojo priklauso rezultatas. Ne greta mokymO yra dar mokymasIS. Jei mokiniui trūksta motyvacijos, stropumo, darbštumo ir, pagaliau, gabumų, tai joks mokytojas negalės jo nei "sudomint", nei išmokyt. Net ir geriausių mokytojų klasėse visada būna nemokšų.
Tik įdomumo dėlei - jūs apie getus ir panašius dalykus JAV tokios pat nuomomės? T.Y. aplinka kalta, tie vargšai nekalti, reikia keisti sistemą?
Ar tu toks kvailys esi, kad pastoviai kazka lygindamas lendi i krastutinumus? Visada visuomenej bus ir blogai besimokanciu, ir nedirbanciu, ir valkatu, nepriklausomai nuo sistemos. Todel i kvailus klausimus neatsakineju.
Ar jus toks kvail.ys esat, kad pastoviai kazka lygindamas lendat i krastutinumus? Visada visuomenej bus ir blogai besimokanciu, ir nedirbanciu, ir valkatu, nepriklausomai nuo sistemos. Zinoma, kalciausi juk patys vaikai, kad nenori mokintis ir svietimo sistemos rezultatai blogi. O kas dar galk buti kaltas, negi suaugę ?
Vaikai :D Getuose irgi pilna nekaltų "vaikučių"... Mes ne apie pradinių klasių rezultatus kalbam. 11-12 klasės užtenka pasiruošti išlaikyti matematikos egzą praktiškai nuo nulio. 17-18 metų žmogus jau turėtų kažkiek būti savarankiškas gal? Tai visiškai sutinku, kad sistemoje ne viskas gerai, bet man pirmiausia žmogus yra atsakingas už savo veiksmus ar jų nebuvimą, o ne aplinka kalta.
Neskaičiau tamstos komentaro, nesiruošiu ginčytis ir polemizuot. Mano nuomonę žinot.
P.S. 17-18metis už savo veiksmus pilnai negali būti atsaakingas, todėl visas bėdas vert ant vaikų pečių - kvaila. pats mokinausi super gerai, bet man nepatiko šita sistema ir noro eit į mokyklą buvo nedaug. kodėl ? Aš pats kaltas dėl to buvau ?
Nežinau nei vieno savo aplinkoje, kuriam/i būtų vienodai patikę VISI dalykai mokykloje ar universitete. Taipgi bent vyresnėse klasėse neatsimenu nei vieno savo klasioko ar klasiokės, kuri būtų nesidžiaugusi atostogomis ar, sakykime, kokio nors mokytojo liga, dėl kurios sutrumpėdavo pamokos. Man pačiam kai kurie dalykai nepatiko, tad juos mokytis reikėjo prisiversti - bet išmokau, nes žinojau, kad reikės laikyti jų egzaminus - ir išlaikyti gerai, stengiantis laimėti konkursus ar gauti stipendijas. To atkaklumo ar užsispyrimo "tėvais" tikrai buvo ne mokytojai, o asmeninė motyvacija, galvojant apie artimesnę ar tolimesnę ateitį. VISAS bėdas verst ant vaikų pečių gal ir nėra protinga, tačiau jei toje pačioje klasėje/laidoje to paties mokytojo mokomi ne vienas ir ne keli vaikai sugeba puikiai išmokti jo dėstomą dalyką, neretai - netgi sėkmingai stoja jį vėliau studijuoti į universitetus, tai ieškoti mokytojo kaltės, kad jis "nesugebėjo išmokyti neišmokusio", yra dar kvailiau.
Mokytojai nemoka ir gydytojai negydo, o tik padeda išmokti ar pasveikti. Taip ir čia - ar visa šita banda nori būti matematikais? Tikrai ne. Sistema nori.
ar tragedija? Didesnė dalis pasaulio ir turtingųjų su sudėtinga matematika nedraugauja. PAts gyvenime bent kelis VU matematikos egzaminus esu išlaikęs, bet po 20 metų nelabai pamenu net apie ką. Gerai gyventi padeda bet kokia įvaldyta profesija, gerulis meistras, profkės nebaigęs, gali suikurti šaunesnę gerovę ir buitį nei magistras be tikslo. Pakankamai tokių pažįstu ir su tokiais teko studijuoti
9 balus nesurinkti iš 60, tai čia analfabetai visiški. Mes aukštąją matematiką spręsdavome per tris naktis priskeldavome praktiškai nuo nulio iki septynių, aštuonių dešimtbalėje
Buvęs egzaminų sudarinėtojas Dzindzalieta byloja, kad "paprastai egzaminų sudarytojams nurodoma, koks turi būti išlaikymo procentas, esą nuo to priklauso egzamino užduočių sudėtingumas." Kažkodėl jis apie tai tylėjo, kai sudarinėjo tuos egzaminus. Kodėl? Ir koks gi tas neišlaikiusiųjų procentas būdavo nurodomas JAM, anuomet? (Kažkodėl skaitant to Dzin. rašinukus -pasirodančius kasmet po abitūros egzaminų- susidaro įspūdis, kad turime reikalą su aštriu "lapės vynuogyne" sindromu :-):)
Yra du labai skirtingi dalykai - mokyti matematikos ir ismokyti matematikos. Bijau, kad ministerija tiesiog orientuojasi i pirmaji.