Vilniaus gatvėse daugėja naujų taksi

Naujos bendrovės „Amber Vilnius“ vadovai – ne naujokai taksi versle. Tomas Peleckas, įmonės vykdomasis direktorius, yra „Amber taxi association“ direktorius. Ši asociacija buvo išsinuomojusi dalį VšĮ „Vilnius veža“ automobilių, tačiau, kaip skelbė delfi.lt, balandžio pabaigoje „Šiaulių banko lizingas“ nutraukė sutartį su „Vilnius veža“ ir automobilius perdavė naujam vežėjui „Sostinė veža“.
Ponas Peleckas VŽ pasakoja, kad po tokio veiksmo apsispręsta plėsti veiklą, įsteigta bendrovė „Amber Vilnius“, ji veiklą pradėjo liepos 15 d.
„Investuoti į taksi veiklą nusprendėme matydami kokybiškos taksi paslaugos poreikį Vilniaus miesto rinkoje. Stebėdami konkurencinę aplinką pamatėme, kad kokybiškos paslaugos poreikis Vilniaus mieste auga, vis daugiau miesto viešbučių, norėdami turėti gerą viešbučio įvaizdį, renkasi kiek brangesnes, tačiau kokybiškas paslaugas, kurios yra teikiamos naujais taksi automobiliais“, – komentuoja p. Peleckas.
Pasak jo, analogiška situacija yra ir kalbant apie verslo įmones – jos peržiūri savo transporto išlaidas ir mieliau renkasi taksi paslaugas, nes viską suskaičiavus toks pasirinkimas pigesnis.
„Įmonė, kurioje dirba aukštos kvalifikacijos darbuotojai, privalo garantuoti patogų savo darbuotojų transportą, ir tarnybinis automobilis nėra išeitis, nes įmonė turi automobilį darbuotojui nupirkti, tad įšaldo didelį kapitalą. Vėliau turi rūpintis automobilio draudimu, priežiūra, plovimu, stovėjimo aikštelės išlaidomis ir degalais, natūralu, kad juos kartais darbuotojai panaudoja ir savo reikmėms, o po kelerių metų automobilis jau būna nuvertėjęs, tad taksi paslaugos yra labai patogi ir pigesnė alternatyva“, – sako p. Peleckas.
Pasak jo, taip skaičiuoja beveik visos tarptautinės bendrovės. Jis tikisi, kad Lietuvos verslas artimoje ateityje taip pat imsis mažinti įmonių automobilių parkus ir persės į taksi automobilius.
„Šiuo metu didelį progresą daro visos verslo įmonės ir viešbučiai, tikiu, kad greitai matysime ir fizinių asmenų požiūrio į taksi paslaugas pokytį“, – mano bendrovės vadovas.
Įvaizdis ir nauda
Ponas Peleckas įsitikinęs, kad nauji automobiliai taksi bendrovei suteikia visokeriopą naudą.
„Pirmiausia tai – įvaizdžio klausimas. Aukščiausios kokybės paslaugas teikianti įmonė privalo turėti naujų automobilių parką“, – sako „Amber Vilniaus“ vadovas.
Kitas svarbus veiksnys – sąnaudų skaičiavimas.
„Taip, naujas automobilis nuvertėja greitai, tačiau mainais gauname patikimą automobilį, kuris neturi prastovų dėl techninių gedimų, degalų sąnaudos yra mažesnės, taip pat bankams finansuoti naują automobilių parką yra priimtiniau“, – mano p. Peleckas.
Anot jo, finansavimą taksi automobilių parkui gauti tikrai nelengva.
„Didžioji dalis komercinių bankų į tai žiūri labai atsargiai, nes įsigyjamas turtas yra greitai nuvertėjantis, automobiliai greitai dėvisi, o praeityje suformuotas požiūris į taksi kaip didesnės rizikos verslą vis dar egzistuoja, tačiau mums pavyko gauti finansavimą iš banko, nes tinkamai argumentavome visas veiklos detales“, – mano p. Peleckas.
Jis nurodo, kad finansavimą įsigyti automobilių gavo UAB „Amber Motors“, ji šiuos automobilius išnuomojo bendrovei „Amber Vilnius“, kurios tiesioginė veikla yra taksi paslaugos.
Šiuo metu taksi paslaugų teikėjai yra įsigiję 20 automobilių „Volkswagen Jetta“, p. Peleckas nurodo, kad automobilių parką planuojama plėsti dar šį rudenį. Parką papildys ne tik automobiliai „Jetta“, bet ir šiek tiek didesni modeliai, kuriuose yra daugiau sėdimų vietų. Kita vertus, p. Peleckas skaičiuoja, kad dabar naudojamos mašinos atitinka rinkos poreikius, nes pagal įmonės atliktus skaičiavimus taksi automobiliu naudojasi vidutiniškai 1,6 kliento.
Šiuo metu bendrovėje dirba 37 darbuotojai, tačiau jų skaičius auga kiekvieną dieną, vykdomi būsimų įmonės vairuotojų mokymai, laukiama, kol jiems bus išduotos licencijos, tad netrukus jų bus 70–80.
Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ liepos 28 d.