J. Bivainytė apie naująjį logistikos centrą: tai kokybinis šuolis ir naujas etapas tiekimo grandinėje
Jolanta Bivainytė, „Maxima LT“ generalinė direktorė, VŽ sako, kad 69 mln. Eur investicija į beveik 46.000 kv. m. ploto objektą yra didžiausias įmonės infrastruktūros projektas per daugiau nei 30 gyvavimo metų.
„Visgi svarbiausia, kad tai yra kokybinis šuolis ir naujas etapas mūsų tiekimo grandinėje, kuris padės sutrumpinti ir supaprastinti prekių pristatymą į parduotuves, sumažinti poveikį aplinkai, sukurti geresnes darbo sąlygas tiek mūsų darbuotojams, tiek partneriams ir tiekėjams“, – pažymi vadovė.
Iš naujojo logistikos centro ateinantį savaitgalį į tinklo parduotuves bus pradėtos tiekti pirmosios šviežios prekės – vaisiai, daržovės ir gėlės.
Vėliau į naująjį logistikos centrą palaipsniui bus perkeliamos visos šviežios prekės iš bendrovei priklausančių dviejų sandėlių ir dviejų „Maxima LT“ partnerių, iki šiol teikusių tinklui logistikos paslaugas.
Naujajame pastate bus priimamas ir į parduotuves skirstomas šviežias maistas, pavyzdžiui, šviežia mėsa ir jos gaminiai, žuvies gaminiai, pienas ir jo produktai, kiaušiniai, vaisiai ir daržovės, „Maximos“ meistrų pagaminti kulinarijos ir konditerijos gaminiai, taip pat skintos bei vazoninės gėlės. Logistikos centras vienu metu galės priimti apie 50 tiekėjų automobilių.
J. Bivainytės teigimu, logistikos centre įdiegti technologiniai sprendimai padės produktus ilgiau išlaikyti šviežius bei užtikrinti pirkėjams dar geresnę jų kokybę.
„Šviežios prekės tinklo parduotuves pasieks vienu pristatymu ir iš vieno logistikos centro – tai leis sumažinti sunkiasvorių automobilių srautą į parduotuves, prekės pirkėjus pasieks dar greičiau. Visa tai teigiamai atsilieps ne tik prekių kokybei ir kainai, bet ir aplinkai“, – sako J. Bivainytė.
Technologiniai sprendimai
Logistikos centro pastatas didžiąją dalį elektros energijos pasigamins iš saulės. Dar iki šių metų pabaigos planuojama įrengti 1,4 MW galios saulės elektrinę, kuri saulėtomis dienomis patenkins visą šalčio gamybai reikalingą elektros energijos kiekį, o sandėlių šaldymo metu išskirta šilumos energija bus naudojama kitoms patalpoms šildyti. Pastate ir teritorijoje sumontuotas išmanus LED lauko ir vidaus apšvietimas.
Planuojama, kad dar šių metų pabaigoje logistikos centre pradės veikti 700 metrų ilgio prekių rūšiavimo konvejerinė sistema, kurioje prekes nuo palečių į prekių rūšiavimo įrenginį darbuotojams padės krauti ir rūšiuoti trys robotai. Toks technologinis sprendimas padės sumažinti fizinį krūvį darbuotojams ir greičiau paruošti užsakymus į parduotuves.
Dirbs 450 žmonių
Logistikos centre iš viso dirbs 450 darbuotojų, naujai sukurta apie 200 darbo vietų. Daug dėmesio skiriama darbuotojų darbo aplinkai – įrengtos poilsio zonos, veiks darbo drabužių skalbykla. Valgykloje darbuotojai galės nemokamai valgyti, o prekes į parduotuves vežantys vairuotojai turės ir atskirus poilsio kambarius, kur galės pailsėti po kelionių bei turės galimybę pasinaudoti dušu, teigia bendrovė.
Atokiau gyvenantiems darbuotojams bus suteiktas transportas vykti į darbą ir iš jo. Specialūs autobusai kursuos Vilniaus, Varėnos, Šalčininkų, Eišiškių ir kt. kryptimis. Bus pasirūpinta ir dalies naujų kolegų nemokamu apgyvendinimu. Dar ir šiuo metu vyksta darbuotojų atrankos į naująjį logistikos centrą.
Apie 85% sunkiojo transporto parkavimo vietų įrengtos logistikos centro vidinėje teritorijoje, kad gyventojai kuo mažiau susidurtų su aptarnaujančiuoju transportu bei negirdėtų triukšmo. Logistikos veiklos zona nuo gyvenamųjų teritorijų atskirta žaliąja zona.
Savo lėšomis „Maxima LT“ pradėjo rekonstruoti Fabriko g. ir A16 kelio sankryžą – čia įrengs šviesoforo reguliuojamą sankryžą, lėtėjimo ir greitėjimo juostas. Tikimasi, kad pavyks darbus užbaigti dar iki tol, kol pradės judėti didysis sunkiojo transporto srautas – iki šių metų pabaigos, teigia bendrovės atstovai.
„Maxima LT“ logistikos centrą suprojektavo „Užupio architektai“, darbus įgyvendino statybų generalinės rangos bendrovė „Baltijos pašvaistė“ ir infrastruktūros statybos bendrovė „Fegda“.
Investuoja ir kiti
Prieš tris savaites naująjį logistikos centrą Vilniuje irgi netoli Lentvario atidarė Vokietijos kapitalo prekybos tinklas „Lidl“. 64.000 kv. m ploto logistikos centre įrengta beveik 180 rampų, daugiau nei 21.000 kv. m skirta specialaus temperatūrinio režimo patalpoms. Šis projektas įmonei atsiėjo 100 mln. Eur. Terminale įdarbinta apie 200 specialistų. Be naujojo objekto, „Lidl“ Lietuvoje turi vieną logistikos centrą, esantį Kauno rajone, Ramučiuose. Kaune esančiame terminale įrengtos 134 krovimo rampos, jo plotas kiek viršija 49.000 kv. m. Kiek daugiau nei 14.000 kv. m šio ploto skirta šaldomoms patalpoms.
„Rimi“ taip pat išaugo Vievyje naudojamą terminalą, todėl netoli Elektrėnų stato 40.000 kv. m logistikos centrą, kuriame šiuo metu darbai vyksta pagal planą, planuojama užbaigti iki 2026 m. 60 mln. Eur kainuosiančiame objekte bus įrengtos visų kategorijų bei temperatūrinių režimų zonos: bakalėjos, vaisių ir daržovių, ne maisto prekių, šviežių maisto produktų ir šaldytų, kurių kiekiai pastaruoju metu itin auga. Pagrindinį „Rimi“ logistikos centrą Baltijos šalyse vysto nekilnojamojo turto (NT) plėtros bendrovė „Darnu Group“.