Prekyba Prekyba Prekyba Prekyba Prekyba
2023-05-11 08:45

Gaiviųjų gėrimų pramonės apžvalga: metų baltos varnos, pakuočių iššūkiai, naujų mokesčių grėsmė

Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Didžiosios gėrimų gamybos įmonės atidžiai seka ES direktyvose numatytus reikalavimus ir, nors jie dar neperkelti į nacionalinę teisę, jau ima ruoštis bei proaktyviai pristatyti naujoves. Pavyzdžiui, pritvirtintus kamštelius, kurie bus būtini kitąmet, rinkos lyderiai jau naudoja. Tačiau lieka aibė neaiškumų, susijusių su naujuoju taršos mokesčiu, tetrapakų perdirbimu ir tuo, kiek naujieji įsipareigojimai didins verslų kaštus.

Didžiausia Lietuvoje sulčių, nektarų ir vaisių gėrimų gamintoja „Eckes-Granini Baltic“ supranta, kad jos naudojamos tetrapakų pakuotės prie tvarumo tikslų neprisideda. Tačiau ši populiariausia pakuotė leidžia turėti ilgesnį produkto galiojimo laiką, yra pigesnė, o tai, ypač dabartinėje infliacijos ir tiekimo iššūkių kupinoje aplinkoje, yra svarūs argumentai.

Vidas Komparskas, „Eckes-Granini Baltic“ rinkodaros vadovas, praėjusią savaitę kasmečiame Gėrimų pramonės forume, kurį organizavo asociacija „Lietuvos gėrimai“, samprotavo, kad būtų galima iš tetrapakų pašalinti aliuminio folijos sluoksnį, kuris šiuo metu naudojamas, tačiau tai sutrumpintų produktų galiojimo terminą iki trijų mėnesių.

52795
130817
52791