2021-07-04 11:54

Tyrimas: 8 iš 10 lietuvių po pandemijos dirbs, pirks, maitinsis, bendraus kitaip

Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Lietuvoje tik ką buvo atšauktas net 8 mėnesius trukęs karantinas. Ilgą laiką buvę ribojimai ir gyventojų atsargumas pakeitė kasdienius įpročius, kai kuriuos – negrįžtamai.

Labiausiai pandemija paveikė naudojimosi elektroninėmis paslaugomis, maisto ruošimo ir rūpinimosi sveikata įpročius, rodo elektroninės maisto ir kasdienių prekių parduotuvės „Barbora“ inicijuota apklausa. Po pandemijos didžiųjų miestų gyventojai ketina ir toliau bent dalį laiko dirbti nuotoliniu būdu, dažniau maistą pirkti internetu ar sportuoti namuose.

Kad pandemija kasdienių įpročių nepakeitė ar jie planuoja grįžti prie senųjų, nurodė mažiau nei penktadalis apklaustųjų – 18%.

E. paslaugų bumas

Tyrimas rodo, kad labiausiai pandemija ir karantinas pakeitė gyventojų požiūrį į įvairias elektronines paslaugas.

4 iš 10 ir po pandemijos ketina e. paslaugomis naudotis dažniau nei tą darė iki COVID-19 pandemijos.

Savo ruožtu kavinių ir restoranų uždarymas karantino metu neišvengiamai paskatino gyventojus daugiau gaminti namuose. 35% jų šio įpročio neketina atsisakyti ir pasibaigus visiems ribojimams – naminis maistas tapo jų neatsiejama mitybos dalimi.

Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Panašus skaičius apklaustųjų (33%) nurodo po pandemijos skirsiantys didesnį dėmesį savo sveikatai nei tą darė anksčiau. Daugiausiai taip atsakiusiųjų 45-54 m. amžiaus grupėje.

„Gyventojų įpročių pasikeitimai visą pandemiją buvo viena iš labiausiai diskutuojamų temų. Jie analizuoti įvairiuose tarptautiniuose tyrimuose, o mes norėjome sužinoti, kaip 8 mėnesius trukęs karantinas paveikė lietuvių gyvenimo būdą. Be minėtų pokyčių, galima išskirti ir naujus darbo, maisto pirkimo, bendravimo įpročius. Pavyzdžiui, ketvirtadalis gyventojų po pandemijos ketina ir toliau dažniau maistą ir kasdienes prekes pirkti internetu. To paties paklausėme ir savo klientų: tarp jų įprotis pirkti maistą internetu susiformavęs dar stipriau – 62% tą ketina daryti ir pandemijai pasibaigus“, – apklausos rezultatus komentuoja Jurgita Gižaitė-Tulabienė, „Barboros“ komunikacijos vadovė.

Ji pastebi, kad tyrimo rezultatus patvirtina ir realus pirkėjų elgesys. Nepaisant laisvėjančių ribojimų ir sparčiai mažėjančio COVID-19 atvejų skaičiaus, maistą e. parduotuvėje šiuo metu perka pustrečio karto daugiau gyventojų nei iki pandemijos ir kone dukart daugiau nei praėjusią vasarą – po pirmojo karantino.

Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

„Akivaizdu, kad ilgiau trukęs karantinas leido gyventojams priprasti prie naujų įpročių ir atrasti visus elektroninio apsipirkimo, nuotolinio darbo ir kitų pokyčių privalumus. Prie įpročių susiformavimo prisidėjo ir išaugęs gyventojų technologinis pažangumas. Daug naujų vartotojų išmoko pirkti „Barboroje“ tiek kompiuteryje, tiek mobiliojoje programėlėje, išmoko bendrauti per vaizdo konferencijų platformas, pasirašyti dokumentus elektroniniu parašu ir t.t.“, – situaciją vertina J. Gižaitė-Tulabienė.

Į ofisą ir sporto klubą grįš ne visi

Apklausa taip pat parodė, kad apie trečdalis gyventojų neplanuoja pilnai grįžti į biurus. Po pandemijos jie ketina derinti darbą biure su nuotoliniu darbu.

Daugiausiai gyventojų, norinčių likti prie mišraus darbo, yra tarp jaunų dirbančiųjų – 25-34 m. amžiaus grupėje.

26% respondentų po pandemijos ketina tęsti savarankišką sportą namuose arba gamtoje, o 23% sako, kad darbinius susitikimus dažniau darys virtualius.

Bene mažiausiai pasikeitė lietuvių darbinių kelionių planai. Apklausa rodo, kad tik 1 iš 10 respondentų po pandemijos ketina ir toliau į užsienį darbo reikalais keliauti rečiau nei iki pandemijos.

E. parduotuvės inicijuotą apklausą šių metų pavasarį atliko KOG institutas.

52795
130817
52791