E. sveikatai sutrikus grįžtama prie popierinių receptų

Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) pranešė skubiai rengianti rekomendacijas vaistinėms, kaip organizuoti jų pardavimą, kol bus pašalinti sutrikimai – numatoma trumpam grįžti prie popierinių receptų ar skubiu atveju sudaryti galimybę įsigyti mažą kiekį reikiamo vaisto.
Pirmadienio vakarą dėl smarkios liūties Vilniuje Registrų centro veikla – antradienio rytą, kaip pranešė Registrų centras, daugelis funkcijų buvo atstatyta, tačiau sutriko e. sveikatos sistemos veikla.
Anot SAM pranešimo, šiuo metu, jeigu pacientai gali palaukti, jų prašoma atsiimti vaistus kitą dieną.
Jei vaistų pacientui reikia skubiai ir galimybės palaukti kitos dienos nėra, numatoma siūlyti kreiptis į gydytoją, kad būtų išrašytas popierinis receptas. Jei pacientas neturi kompensuojamųjų vaistų paso, kompensuojamasis vaistas ar medicinos priemonės gali būti išrašytos ant išimties atvejams skirto recepto blanko. jei pacientui skubiai reikia vaistų, o išrašyti popierinio recepto nėra galimybės, galima būtų pasiūlyti nedidelį kiekį jam paskirto receptinio vaisto įsigyti be recepto.
Jeigu nėra galimybės įsitikinti, kad receptinis vaistas paciento buvo vartotas anksčiau, vaistininkai gali susisiekti su pacientą gydančiu gydytoju ir paprašyti patvirtinti, kad vaistas tikrai yra paskirtas.
Atkurs per parą
Registrų centras tvirtina, kad jų tvarkomi registrų ir informacinių sistemų duomenys yra saugūs.
E.sveikatos darbas turėtų būti atkurtas maždaug per parą, antradienį spaudos konferencijoje sakė ekonomikos ir inovacijų ministras Rimantas Sinkevičius.
„Dėl trūkusio vamzdžio buvo užpilta Registrų centro serverinė. Duomenys yra išsaugoti, jie niekur nedingo. Visi ryšiai yra arba atstatyti, arba atstatinėjami. Blogiausia padėtis yra su e.sveikata. Matyt, per parą tie ryšiai bus atkurti“, – sakė jis.
Notarai negali aptarnauti klientų
„Šiandien visiškai neveikia Gyventojų, Hipotekos ir Areštų registrai, smarkiai stringa Nekilnojamojo turto sandorių viešoji elektroninė paslauga. Notarų darbas visiškai paralyžiuotas, ir dėl to atsiprašome klientų“, – pranešime teigė Notarų rūmų prezidentas Marius Stračkaitis.
Jo teigimu, notarinių veiksmų atlikti nebus įmanoma, kol Registrų centras nepašalins sutrikimų.
Kaltios pastato konstrukcijos
Registrų centro vadovas Saulius Urbanavičius, su e.sveikata kilo daugiausiai bėdų dėl jos „masto, apimties ir dydžio“.
„Šiai minutei dedame visas pastangas – tiek savo jėgomis, tiek pasitelkę išorinę pagalbą – kad kaip įmanoma greičiau e.sveikata pradėtų vėl veikti“, – kalbėjo jis.
Pasak S. Urbanavičiaus, Registrų centre sukaupti duomenys yra „saugūs ir neprarasti“.
Registrų centro vadovas aiškina, kad dėl stiprios liūties trūko nuotekų vamzdis, o per pastate esančius plyšius vanduo pateko į serverinę.
„Tai atsitiko dėl esminių mūsų pastato konstrukcijos pažeidimų. (...) Dar naktį buvo likviduojami padariniai, taip pat užkirstas kelias vandeniui papulti. Jei toliau ir lyja, tai vanduo nebepatenka ir nebepateks“, – sakė jis.
„Kodėl tas atsitiko, mes dabar tiek su draudimu, tiek su ekspertais aiškinsimės“, – pridūrė Registrų centro vadovas.
Jis taip pat pabrėžė, jog anksčiau pastato konstrukcijos pažeidimų nebuvo pastebėta.
„Patalpa yra pastato apačioje, žemesniuose aukštuose, įrengta daugiau negu prieš 10 metų, laikantis visų saugumo reikalavimų – tiek ir priešgaisrinių, tiek ir vandens patekimo – bet, supraskite, jei pažeistas pats betonas, konstrukcijos, tai kitos technologijos neapsaugo nuo (vandens – BNS) pateikimo“, – aiškino S. Urbanavičius.
Paklaustas, ar svarstoma keisti Registrų centro patalpas, S. Urbanavičius teigė, kad sprendimai bus priimti tada, kai „ekspertai pateiks išvadas“.