Stambios prekybos mokestį siūlo keisti progresiniu pelno mokesčiu 

Publikuota: 2019-12-06
Algirdas Bartkus, Vilniaus universiteto docentas. Žygimanto Gedvilos (15min) nuotr.
Algirdas Bartkus, Vilniaus universiteto docentas. Žygimanto Gedvilos (15min) nuotr.

Apyvartos mokestis padės biudžetui surinkti papildomas pajamas į biudžetą, tačiau tiktai vartotojų, pardavėjų ir tiekėjų sąskaita. Jeigu nuspręsta apmokestinti pelningesnes įmones, daug tinkamesnis, su gerokai mažesniais trūkumais, variantas būtų progresinis pelno mokestis, teigiama Algirdo Bartkaus, Vilniaus universiteto docento pasirašytoje ekspertizėje dėl stambios prekybos mokesčio.

Apyvartos mokestis veikia kaip iškraipytas specifinis progresinis PVM mokestis, kuris taikomas išimtinai mažmeninės prekybos sektoriui. Vietoj jo siūlomas progresinis pelno mokestis nediskriminuotų sektorių, neiškraipytų konkurencijos, jo naštą pakelti vartotojams ant pečių būtų daug sunkiau, teigiama dokumente.

„Apyvartos apmokestinimas ignoruoja įmonės pelną. Todėl įmonėms su aukšta apyvarta ir žemu apyvartos pelningumu, t.y. tokioms įmonėms, kuriose antkainiai yra žemi ir kuriose apsilanko labai didelis pirkėjų skaičius arba kurios parduoda aukštos vertės prekes su nedideliais antkainiais, padėtis gali stipriai komplikuotis. Tam, kad toliau tęsti konkurenciją kainomis, jos bus priverstos didinti kainas, taigi praras instrumentą, kuriuo operuoja“, – pažymi A. Bartkus.

Anot jo, lyginant didelę apyvartą ir aukštą bei žemą pelningumus turinčias įmones, apyvartos mokestis bus naudingesnis aukštesnio pelningumo įmonei, taigi veiks kaip konkurenciją iškraipantis veiksnys. Šis mokestis taip pat būtų kliūtis į Lietuvą ateiti žemų kainų tinklams.

Taip pat pažymima, kad apyvartos mokestis apsunkina konkurenciją kainomis ir priverčia mažesnio pelningumo pardavėjus, pardavinėjančius prekes su mažesniais antkainiais didinti kainas kai didesnio pelningumo pardavėjai, pardavinėjantys prekes su aukštesniais antkainiais tokio didelio spaudimo nejaus.

Valdžia norėtų didinti gyventojų pajamas, skatinti vartojimą, tačiau tokiais įstatymais kaip tik komplikuoja tų įmonių, kurios turi žemus antkainius ir kurios yra aukštesnio vartojimo garantas, veiklą.

Labai žemo apyvartos pelningumo įmonėse, apyvartos apmokestinimas mažina paskatas didinti apyvartą, t.y. plėstis. Įmonės, kurių apyvartos pelningumas yra žemesnis maždaug 0,85%, nebus suinteresuotos išlaikyti tų pačių kainų ir sąnaudų, ir paraleliai didinti apyvartą. Joms papildomas apyvartos didinimas atneš nuostolius, ne pelną. Taigi, tam tikrais atvejais apsimokės parduoti mažiau, o ne daugiau, akcentuoja išvadų rengėjai.

„Kalbant apie biudžeto pajamas, reikia nepamiršti, kad apyvartos mokestis sumažins pelną ir dėl to surenkama pelno mokesčio suma bus mažesnė, todėl tai ne tik biudžeto pajamos, bet ir praradimai (nors ir mažesni)“, – rašoma dokumente.

Penktadienį Seimo Biudžeto ir finansų komitetas (BFK) planavo svarstyti Stambios prekybos mokesčio įstatymo projektą, tačiau svarstymas neįvyko. Klausimas nukeltas kitai savaitei.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Atkalbinėta nuo verslo regione, galvoja nebent, ką dar nauja sukurti Premium

Smulkus prekybos ar paslaugų verslas regione gali būti augantis ir ne tik regioninis. Ypač jeigu viskas...

Gazelė
2020.01.22
„MV Group“ turi naują rinkodaros vadovę 

„MV Group“ turi naują rinkodaros vadovę – praėjusią savaitę šias pareigas pradėjo eiti Ieva Matulaitienė,...

Rinkodara
2020.01.22
„Pildyk“ simboliškai atnaujino prekės ženklą

Telekomunikacijų bendrovei „Tele2“ priklausanti išankstinio mokėjimo paslauga „Pildyk“ atnaujino savo prekės...

Rinkodara
2020.01.22
Komunikacijos tonas „Grigeo“ atveju kitoks nei per Alytaus gaisrą Premium 2

Apie „Grigeo Klaipėdos“ taršos skandalą per pirmąją savaitę pasirodė vidutiniškai po 191 straipsnį ir...

Rinkodara
2020.01.22
„Volkswagen“ atstovai: 2021 m. 40% pardavimų Lietuvoje sudarys elektromobiliai 2

„Audi“ ir „Volkswagen“ praneša apie prekybos rekordą Baltijos šalyse: Lietuva išlieka didžiausia rinka,...

Automobiliai
2020.01.22
Didmeninė prekyba sutelkta nepajudinamų milžinų rankose Premium

Maisto produktų, gėrimų ir tabako nespecializuotos didmeninės prekybos sektoriuje penkios įmonės, kurių...

Prekyba
2020.01.22
Autorių teisių gynėjai reikalauja stabdyti „Payseros“ paslaugų teikimą „Filmai.in“ 4

Autorių teisių gynimo asociacijos kreipėsi į Lietuvos banko priežiūros tarnybą, LRTK ir Kultūros ministeriją...

Rinkodara
2020.01.21
„General Financing“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Finansines paslaugas teikianti bendrovė „General Financing“ pasirinko naujus partnerius savo komunikacijai –...

Rinkodara
2020.01.21
Gėrimų gamintojai nuogąstauja dėl didėjančio šešėlio 

Mažas stipriųjų alkoholinių gėrimų realizacijos augimas ir padidėjusios pajamos rodo, jog Lietuvos gyventojai...

Prekyba
2020.01.21
Teisme sprendžia ginčą dėl „Arimex“ prekių ženklo „Studentų maistas“ Premium 2

Riešutais ir džiovintais vaisiais prekiaujanti UAB „Arimex“ kreipėsi į Vilniaus apygardos teismą dėl...

Rinkodara
2020.01.21
Efektyvų rinkodaros būdą išnaudoja dar ne visi – paprasčiausiai drovisi Premium

Kuo dažniau įmonės vadovas cituojamas spaudoje ar dalyvauja renginiuose, tuo daugiau vartotojų sužino apie...

Gazelė
2020.01.20
Teismas mėnesiui nušalino Panevėžio merą R. Račkauską nuo pareigų

Panevėžio apylinkės teismas pirmadienį mėnesiui nuo pareigų nušalino Panevėžio miesto merą Rytį Račkauską,...

Rinkodara
2020.01.20
Lietuvos paštas pasirinko naujus socialinės žiniasklaidos partnerius

Lietuvos paštas pasirinko naujus socialinės medijos komunikacijos partnerius – sutartis pasirašyta su...

Rinkodara
2020.01.20
„Koops“ konsolidavo tinklo administravimą ir didmeninę veiklą  Premium

Nusprendus didmeninę, prekybinę ir logistinę veiklą sutelkti vienoje įmonėje nuo šių metų pradžios...

Prekyba
2020.01.20
Vis daugiau prekių ženklų palieka „Amazon“, bet ši strategija rizikinga  Premium

Švedijos baldų gamybos ir prekybos milžinei IKEA pasitraukus iš „Amazon“ platformos svarstoma, kuris prekės...

Prekyba
2020.01.19
IKEA valdytoja dividendams skirs 7 mln. Eur

Prekybos centrą IKEA Vilniuje valdančios bendrovės „Felit“ pajamos praėjusiais finansiniais metais išaugo...

Prekyba
2020.01.19
Vilnius reklamai užsienyje išleis beveik 100.000 eurų

Vilnius naujai reklamos kampanijai Jungtinėje Karalystėje ir Vokietijoje skirs beveik 97.000 eurų (su PVM).

Paslaugos
2020.01.18
„Lidl“ atidarė parduotuvę Trakų Vokėje 

Plėtrą Lietuvoje tęsiantis prekybos tinklas „Lidl“ metus pradėjo atidarydamas naują parduotuvę.

Prekyba
2020.01.18
Išdalinti Lietuvos komunikacijos projektų apdovanojimai „PR Lapės“

Komunikacijos projektų apdovanojimuose „PR Lapės“ buvo įteiktos septynios nominacijos, o nugalėtojų gretose –...

Rinkodara
2020.01.18
Maitinimo paslaugų bendrovė „Pontem“ keičia pavadinimą Premium 2

UAB „Pontem“ valdybos sprendimu nuo 2020 m. sausio 29 d. keičia bendrovės pavadinimą į UAB „Handelshus“.

Prekyba
2020.01.17

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau