R. Kižienė: matome geras perspektyvas įsigijimams

Raimonda Kižienė, „Euroapothecos“, kuriai priklauso ir „Eurovaistinė“, generalinė direktorė ir valdybos pirmininkė, sako, kad 2018 m. „Euroapotheca“ grupei buvo strateginių pokyčių metai – verslas išaugo dvigubai, prie tinklo prisijungė per du šimtus naujų vaistinių ir daugiau nei aštuoni šimtai naujų darbuotojų.
„Iš labiau vietinio tinklo tapome tikru tarptautiniu vaistinių tinklu. Pernai pradėjome ne tik veikti Švedijos rinkoje, bet ir įvykdėme įsigyto „Apoteksgruppen“ vaistinių tinklo konsolidavimą iš franšizės tinklo į centralizuotai veikiantį tinklą“, – teigia p. Kižienė.
Pasak jos, grupė stiprino pozicijas visose Baltijos šalyse ir ypač Estijoje, kur įsigijo bei integravo vaistinių tinklą „Ülikooli Apteek“. Strateginiai sprendimai lėmė dvigubai išaugusį „Euroapotheca“ verslo mastą – jis tapo didžiausiu vaistinių tinklu Šiaurės Europos regione ir priartėjo prie didžiausių Europos vaistinių tinklų dešimtuko.
„Matome didelį potencialą augti Švedijoje, Latvijoje, Estijoje, Lenkijoje, išlaikyti esamas pozicijas Lietuvoje, taip matome geras perspektyvas naujiems įsigijimams ir partnerystėms“, – teigia p. Kižienė.
Kitas ne mažiau svarbus prioritetas grupėje – senų ir naujų verslų ir verslo sistemų integracija ir sinergijos grupės mastu, didesnės vertės ir geresnės pasiūlos sukūrimas visose šalyse, kuriose veikiama.
„Nors vaistinių versle matome geras plėtros galimybes, tačiau taip pat matome ir kasmet didėjančius iššūkius – šalyse, kuriose plėtojame verslą, sinergiją grupės mastu stabdo skirtinga vietinė verslo reguliavimo aplinka, reguliavimas kasmet didėja ir tampa vis sunkiau prognozuojamas“, – komentuoja p. Kižienė.
Kita vertus, naujų galimybių verslo augimui suteikia besikeičiantys žmonių įpročiai – pastebima, kad tiek Baltijos šalyse, tiek Švedijoje ir Lenkijoje klientai daugiau rūpinasi savo sveikata, sveika gyvensena, mityba bei išvaizda, grožio estetika, daugiau dėmesio skiria tiek sunkių lėtinių ligų, tiek smulkių susirgimų prevencijai.
Toliau bus siekiama didinti prekybos internetu skvarbą – 2018 m. ir jau kelerius metus kasmet Lietuvoje internetu parduodamų prekių apyvarta sparčiai auga, todėl prekybos internetu plėtrai Lietuvoje ir kitose mūsų rinkose artimiausiais metais bus skiriamas ypatingas dėmesys.
„Eurovaistinės“ pardavimo pajamos 2018 m. sudarė 251,5 mln. Eur ir buvo 5% didesnė nei 2017 m., kai šis skaičius sudarė 239,4 mln. Eur.
2018 m. „Euroapotheca“ grupės apyvarta siekė 682,9 mln. Eur, t. y. 86% daugiau nei 2017 m., kai apyvarta siekė 367,2 mln. Eur. Įskaitant franšizės pagrindu veikiančių įmonių apyvartą, „Euroapotheca“ apyvarta siekė 738,4 mln. Eur, t. y. 98% daugiau nei 2017 m., kai apyvarta siekė 373 mln. Eur.
2018 m. grupės grynasis pelnas buvo 17,8 mln. Eur, t. y. 1,3 mln. mažesnis nei 2017 m., kai grupės grynasis pelnas buvo 19,1 mln. Eur. Pelno sumažėjimą lėmė investicijų sąnaudos plėtrai.