Kaip „Brexit“ veikia pirkėjus: daugiausia bus taupoma kavinių ir pramogų sąskaita

Publikuota: 2019-03-19
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Neaiški situacija dėl „Brexit“ keičia žmonių elgseną: 80% Jungtinės Karalystės gyventojų labiausiai nerimauja dėl maisto produktų kainų. Tačiau prireikus susiveržti diržus, pirkėjai ketina taupyti toli gražu ne maisto prekių sąskaita, o tyrėjai jau fiksuoja pirmuosius prieškrizinės elgsenos požymius.

Pirmiausia, kur bus ieškoma galimybių sumažinti savo išlaidas yra vadinamosios nebūtinosios išlaidos – kelionės, pramogos, o labiausiai turėtų mažėti perkančių maistą ir gėrimus ne namuose, rodo „Kantar TNS“ atlikta analizė Jungtinės Karalystės (JK) rinkoje.

„Panašu, kad pirmiausia recesijos požymius pajustų kavinės, restoranai, kavos namai – net 60% apklaustųjų sako, kad taupydami pirmiausia mažintų savo išlaidas valgyti ir gerti ne namuose. Pusė apklaustųjų – mažintų išlaidas atostogų ir pramogų sąskaita (atitinkamai 50 ir 49%). Tuo tarpu tik penktadalis (apie 22%) mažintų savo išlaidas maisto prekėms. Todėl mažmeninė prekyba nebūtinai ekonomikos lėtėjimo pasekmes pajustų skaudžiausiai“, – tyrimo duomenis analizuoja Skaistė Varnienė, „Kantar TNS“ rinkos tyrimų vadovė.

Kai kurie iš šių požymių, „Kantar“ duomenimis, jau pastebimi nuo pernai pabaigos: JK fiksuojamas mažėjimas vartojamo ne namie maisto ir gėrimų. Taip pat pastebimas panašus pirkėjų elgesys kaip prieš 2008–tuosius.

„Būtent situacijos neapibrėžtumas labiausiai lemia pirkėjų nuotaiką ir veiksmus. Juos jau žinome iš 2008 m. krizės. Visų pirma, nustoja daugėti besirenkančiųjų sveiką maistą, o tuo pačiu – stiprėja užkandžiavimo ir maisto iš namų lauknešėlių tendencija – visa tai rodo, kad pirkėjai ima nerimauti“, – išplatintame prenešime cituojama p. Varnienė.

nuotrauka::1

Tyrimo duomenimis, daugiau nei kas trečias JK gyventojas svarsto arba jau pradėjo kaupti kai kurių produktų atsargas.

JK pirkėjams didelį nerimą kelia vadinamasis išstojimo be susitarimo scenarijus – 62,5% apklaustųjų išreiškė dėl to susirūpinimą.

Kaip matosi iš „Kantar Consulting“ ir „Kantar Wordpanel“ analizės, maždaug trečdalis viso JK maisto atkeliauja reglamentuojami ES teisės. O net 62% viso šviežio maisto JK yra importuojama ir didžiąja dalimi – iš ES.

„Akivaizdu, kad prekybos sektoriaus niekas nebaugina labiau nei apytuščių lentynų perspektyva su iškabintais užrašais apie tiekimo sutrikimus. Itin jautrus yra šviežių vaisių ir daržovių segmentas, jų stygių vartotojai iškart pajustų išstojimo be susitarimo atveju, nes dauguma yra importuojami“, – analizę komentuoja p. Varnienė.

Ieško sprendimų

Prekybininkai nelaukdami galutinės sprendimo baigties, jau ėmėsi tam tikrų būdų siekdami sumažinti „Brexit“ poveikį savo verslui ir vartotojams.

„Pirmiausia, nemaža dalis užsipirko įvairių produktų, kurių ilgas saugojimo laikas. Daugiau imta investuoti į vietinius prekės ženklus ir sezoninės mitybos propagavimą, kuri taip pat kažkiek keičia vartojimo įpročius skatindama rinktis labiau vietinę, sezoninę produkciją“, – prekybos centrų veiksmus vardina „Kantar TNS“ ekspertė.

Kitos priemonės, kurių, kaip pažymima analizėje, imasi prekybos centrai – kai kurie importiniai produktai yra tyliai išimami iš prekybos arba keičiami analogais, taip pat testuojama, kurios vaisių ir daržovių rūšys geriau išsilaiko. Kartu mažėja ir prekybininkų išrankumas tiekėjų produktams dėl išvaizdos ar formos.

Gyventojams nuogąstaujant dėl maisto prekių kainų, pačius prekybininkus labiausiai neramina svaro sterlingo keitimo kursas, taip pat kintančios importo sąlygos, patikrinimai ir procedūros, taip pat bendras saugumas – baiminasi galimų riaušių, protestų ar pan.

Tyrimo duomenimis, didieji prekybos tinklai jau meta pajėgas valiutos rizikai valdyti per valiutų rizikos sandorius, taip pat kaupdami grynųjų atsargas arba užsitikrindami tiesioginį finansavimą. Importo pokyčiams atremti metamos papildomos investicijos į logistiką, perkami laikini konteineriai prekėms sandėliuoti, samdomas naujas personalas pasienio procedūroms, investuojama į įrangą ir elektroniką. Taip pat parduotuvės rengia atsarginį planą tiems atvejams, kai nepavyktų arba būtų per brangu tęsti partnerystę su esamais tiekėjais.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Inspired UM“ išlaiko lyderystę, ryškiausią šuolį skaičiuoja „BPN Lietuva“ Premium 1

Metai žiniasklaidos planavimo agentūroms buvo dosnūs konkursų ir darbų, tačiau pokyčių TOP 10 – nedaug, nes...

Rinkodara
05:45
„Zalando“ statys logistikos centrą prie Roterdamo

Sparčiai auganti elektroninės prekybos bendrovė „Zalando“ Nyderlandų verslo parke Bleisveike pradeda statyti...

Prekyba
2019.08.18
„Elektromarkt“: internetinės prekybos apimtys auga kartais 4

Kartu su augančiu vartotojų praleidžiamu laiku internete, į viršų stiebiasi ir e. prekybos pardavimai.

Prekyba
2019.08.18
Į fizines parduotuves klientus prisikviečia priemonėmis, kurių neturi e. parduotuvės

E. komercijos rinkoje konkurencijai intensyvėjant, jų kovą laimi pirkėjai, kurie gali rinktis iš pasaulinio...

Gazelė
2019.08.18
Egipte prognozuojamas modernios prekybos spurtas

Egipto būtiniausių kasdienių greito vartojimo prekių sektoriuje dominuoja maži, tradiciniai bakalėjos...

Prekyba
2019.08.17
Vokietijoje IKEA pasiūlė grąžinti naudotus baldus

Švedijos baldų gamintoja IKEA Vokietijoje pradėjo pilotinį tvarumo projektą „Zweite Chance“ („Antrasis...

Prekyba
2019.08.16
JK prognozuoja įspūdingą patogaus apsipirkimo rinkos augimą

Per ateinančius penkerius metus JK patogaus apsipirkimo (angl. convenience) rinka padidės 6,9 mlrd. GBP (7,5...

Prekyba
2019.08.16
„Lietuvos energija“ kūrybos partneriui skirs 1,2 mln. Eur 8

Energetikos įmonių grupė „Lietuvos energija“, ruošdamasi esminių savo strategijos LE 2030 projektų...

Rinkodara
2019.08.16
Investicijos į naujus verslus stumtelėjo „Icor“ į nuostolius Premium 8

Viena stambiausių verslo grupių Lietuvoje „Icor“ pernai dirbo nuostolingai, rodo Registrų centrui pateikta...

Statyba ir NT
2019.08.16
Smulkiųjų kelias pas kaimynus nei ilgas, nei brangus – užtenka išversti e. parduotuvę Premium 2

Smulkiųjų eksporto žvalgybos prasideda nuo Latvijos. Dauguma numatančiųjų vėliau pardavimo kanalus auginti,...

Gazelė
2019.08.16
TV3 ir LNK grupių rodikliai – į priešingas puses Premium 10

Didžiosioms komercinėms TV grupėms 2018 m. buvo skirtingi: TV3 augino ir pardavimus, ir pelną, o LNK šie...

Rinkodara
2019.08.16
Prekybos tinklų algų medianos: „Lidl“ ir „Norfa“ jos išlieka didžiausios 21

Tarp didžiausių prekybos tinklų vidutinio darbo užmokesčio mediana išsiskiria mažmeninės prekybos tinklas...

Prekyba
2019.08.16
„Sanitex“ logistikos įmonė BLS keičia požiūrį į taupymo priemones Premium 4

„Baltic Logistic Solutions“, „Sanitex“ grupei priklausanti logistikos įmonė, skaičiuoja, kad personalo kaitos...

Plėtros pamokos: netolimų rinkų skirtumai e. prekyboje stebina ir po dešimtmečio 1

Europa yra viena iš geriausių vietų e. komercijos verslui – tarptautinė prekyba praėjusiais metais augo 13%,...

Gazelė
2019.08.15
Kodėl klientai prieštarauja?

Visi mes įsigydami daiktą ar pirkdami paslaugą daugiau ar mažiau, labiau sąmoningai ar mažiau sąmoningai...

Pardavimai
2019.08.15
Z karta gyvena ir miega su socialiniais tinklais 8

Bent vienu socialiniu tinklu per paskutinius 3 mėnesius Lietuvoje naudojosi 77% gyventojų, o Z kartoje –...

Rinkodara
2019.08.15
„Iki“ palieka komunikacijos vadovė B. Čaikauskaitė 8

Bendrovės „Palink“ valdomą mažmeninės prekybos tinklą „Iki“ palieka komunikacijos vadovė Berta Čaikauskaitė. 

Prekyba
2019.08.14
„Amazon“ rengiasi nupirkti dalį stambaus Indijos prekybos tinklo

JAV elektroninės komercijos ir technologijų bendrovė „Amazon“ ir Indijos antras didžiausias prekybininkas...

Prekyba
2019.08.14
„Tele2“ už suvaldytą krizę „Stevie Awards“ apdovanojimuose pelnė bronzą 2

Telekomunikacijų bendrovė „Tele2“ pasauliniuose verslo apdovanojimuose „Stevie Awards“ pelnė bronzos...

Rinkodara
2019.08.14
Liepą Vilniuje nepritarta 5 NT projektams: tarp jų – „Lidl“ ir „McDonald’s“  Premium 15

Liepą Vilniaus miesto savivaldybė prieš išduodant statybos leidimus paprašė pakoreguoti 5-is nekilnojamojo...

Statyba ir NT
2019.08.14

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau