Apsipirkti į kaimynines šalis vyksta mažiau: Šveicarijos frankas teikia vilčių

Publikuota: 2018-01-14
Arndo Wiegmanno („Reuters“) nuotr.
Arndo Wiegmanno („Reuters“) nuotr.

Šveicarijos mažmeninei prekybai 2018-ieji turėtų būti atsigavimo metai, nes šalies ekonomika jau iš dalies įveikė problemas, kurias buvo sukėlęs euro atžvilgiu pabrangęs frankas.

Šveicarijos Centriniam bankui atsisakius franko pigumo palaikymo politikos, kurios buvo laikomasi iki 2015 m., Šveicarijos frankas smarkiai pabrango ir sukėlė rimtų problemų šalies ekonomikai. Prekybininkams tai buvo didelis iššūkis, nes čia pat, už sienos, daugelis prekių kainavo iki 50% pigiau.

Daugybė šveicarų pastaraisiais metais apsipirkti vykdavo į kaimynines šalis: Vokietiją, Prancūziją, Italiją, kur analogiški produktai kainuoja pigiau. Tačiau franko ir euro santykiui švelnėjant tikimasi, kad tokių kelionių bus mažiau. Šveicarijos banko „Credit Suisse“ ekonomistai prognozuoja, kad 2018 m. Šveicarijos mažmeninė prekyba augs 0,3%, rašo „Reuters“.

Banko duomenimis, mažmenininkų apyvartos 2017 m. ūgtelėjo 0,1%, ir tai yra pirmas šio rodiklio kreivės kilimas į viršų per pastaruosius trejus metus.

Svarbu paminėti, kad Šveicarijos mažmeninės prekybos rinka yra santykinai maža, sudaranti apie 90 mlrd. Šveicarijos frankų (92 mlrd. USD) per metus, o ypatingai svarbią dalį joje sudaro prabangos prekių segmentas.

„Iš esmės galime kalbėti apie stabilumą, atsigavimo pradžią, tačiau ne visi prekybininkai pritars šiems teiginiams. Vis dar yra probleminių sričių, drabužių ir asmens priežiūros segmentų atstovai dar negali pasidžiaugti tokiais gerais rezultatais kaip maisto pardavėjai“, – „Reuters“ komentuoja Sascha Juckeris, Šveicarijos banko „Credit Suisse“ ekonomistas.

Konsultacinės bendrovės „Fuhrer & Holz“ atliktos apklausos duomenimis, pačių prekybininkų lūkesčiai šiuo metu taip pat yra geresni nei pernai, 60% respondentų tikisi, kad apyvartos 2018 m. augs.

Šveicarijos mažmeninės prekybos tinklas „Coop“ – vienas iš dviejų didžiausių prekybininkų šalyje – praėjusią savaitę paskelbė, kad grynieji pardavimai paaugo nuo 17,2 mlrd. frankų 2016 m. iki 17,4 mlrd. frankų 2017 m. Beje, „Coop“ kartu su partneriais priklauso dalis Lietuvoje veikiančio „Iki“ tinklo akcijų.

Skaičiuojama, kad 2017 m. šveicarai užsienyje apsipirko rečiau nei 2016 m., kai išlaidos už sienos siekė 11 mlrd. Šveicarijos frankų, teigia bankas „Credit Suisse“. Viliamasi, kad teigiamos įtakos šalies ekonomikai darys ir auganti e. prekyba, nes vis daugiau šveicarų naudojasi „Zalando“ ir „Amazon“ paslaugomis.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Prancūzijos prekybos tinklui gresia baudos už erzelį sukėlusias nuolaidas  

Prancūzijos prekybos tinklui „Intermarche“ gresia baudos – rinkos prievaizdai nustatė, kad mažmenininkas...

Vilniuje gausėja turistų – padėjo ir Kalėdų eglutė

Nepaisant oro uosto rekonstrukcijos, turistų skaičius Vilniuje pernai didėjo. Sostinėje 2017-aisiais metais...

PC „Selfridges“ atrakcija klientams – bokso salė

Prekybos centrų ikona laikomas Londono Oksfordo gatvėje įsikūręs „Selfridges“ bendrosiose erdvėse įrengė...

„Gucci“ savininkės pelnas šovė į aukštumas

Prancūzijos prabangos prekių grupei „Kering“ 2017 m. buvo labai sėkmingi: pardavimo pajamos augo 25%, o...

Vėl sukrutėjo vaistinių tinklų pardavimas Premium 1

Pernai taip ir neįvykęs „Eurovaistinių“ pardavimas gali nesukliudyti savininkus pakeisti kitiems dviem...

Rinkos
2018.02.23
Ilgiausiai Lietuvoje užsibūna turistai iš Izraelio

Lietuvoje pernai apsilankė ir bent vieną naktį praleido 1,55 mln. turistų iš užsienio – 4,3% daugiau nei 2016...

Aplinkosaugininkų verdiktas: ir „Žaliojo taško“ nariams teks susimokėti milijonus Premium 8

Bėdos dėl „Metrail“ nesibaigia. Šiandien Vilniaus aplinkosaugininkai priėmė sprendimą, kad taršos mokestį už...

H&M ir „Zaros“ varžovas „Uniqlo“ artėja prie Lietuvos Premium 10

Pagal pardavimus trečias pasaulyje japonų drabužių prekės ženklas „Uniqlo“ iki 2020 m. ketina pasivyti...

Makalius: 2018 m. plėsimės į užsienį, akys krypsta į Aziją Premium 3

Rimvydo Širvinsko-Makaliaus vadovaujamai kelionių agentūrai UAB „Traveldeals LT“ su kaupu pasiteisino...

Kaziuko mugė: dalyvio mokestis atsiperka pirmąją dieną 3

Pirmąjį kovo savaitgalį 2–4 d. Vilniaus senamiestyje vyks 415-oji Kaziuko mugė, tuo pat metu ji rengiama ir...

„Roshen“ neslepia prekiaujanti Padniestrėje, moldavai piktinasi 2

Viačeslavas Moskalevskis, „Roshen“ vadovas, patvirtina, kad korporacija prekiauja su separatistinės...

Pramonė
2018.02.22
„Lidl“ formuoja parduotuvės Pilaitėje komandą 15

Prekybinėse patalpose Vilniuje, Pilaitės mikrorajone, kuriose trejus metus veikė, bet pakankamos grąžos...

Sąskaitų finansuotoja save finansuoja per obligacijas – pritraukė dar 2 mln. Eur 1

Didžiausia Lietuvoje smulkaus ir vidutinio verslo nebankinio finansavimo įmonė „SME Finance“, kuriai iš esmės...

Rinkos
2018.02.22
„EBay“ perviliojo „Twitter“ viceprezidentą, pažers naujų funkcijų Premium 2

Elektroninės prekybos bendrovė „eBay“ 2018 m. rengiasi pasiūlyti dvi naujoves: dirbtinio intelekto...

H&M planas įtikino investuotojus: akcijų vertė kyla

Praėjus savaitei nuo Švedijos drabužių mažmeninės prekybos grupės „Hennes & Mauritz“ (H&M) investuotojams...

VPH Karoliniškėse pastatė A+ energinės klasės parduotuvę 4

Į Vilniaus Karoliniškių mikrorajone esančią parduotuvę nekilnojamojo turto (NT) plėtros bendrovė VPH...

Statyba ir NT
2018.02.21
„Maximai“ lenkų „Stokrotkos“ įsigijimas užtruks ilgiau 1

Mažmeninės prekybos įmones Lietuvoje, Latvijoje, Estijoje, Lenkijoje ir Bulgarijoje valdanti bendrovė „Maxima...

Rinkos
2018.02.21
Plėtra išaugino „Gulbelės“ apyvartą

Mažmeninės prekybos tinklo „Gulbelė“ pardavimo pajamos 2017 m. augo 5% ir pasiekė 30,1 mln. Eur. Daugiausia...

Didmenininkų apyvarta perkopė 20 mlrd. Eur, lyderiai išlieka tie patys Premium

Visų didmenininkų, neskaitant prekiaujančių automobiliais ir motociklais, apyvarta 2017 m. pasiekė 20,45...

„Itakos“ įsiveržimas: ne tik aštresnė konkurencija, bet ir galimybės Premium

Lietuvos turizmo rinkoje veiklą oficialiai pradeda nauja žaidėja – daugiau nei 28 metų patirtį turizmo...

Verslo žinių pasiūlymai

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

„Verslo žinių“ akademija

„Verslo žinių“ akademija

Išsamūs praktiniai mokymai ne didesnėse nei 14 dalyvių grupėse

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau