Apsipirkti į kaimynines šalis vyksta mažiau: Šveicarijos frankas teikia vilčių

Publikuota: 2018-01-14
Arndo Wiegmanno („Reuters“) nuotr.
Arndo Wiegmanno („Reuters“) nuotr.

Šveicarijos mažmeninei prekybai 2018-ieji turėtų būti atsigavimo metai, nes šalies ekonomika jau iš dalies įveikė problemas, kurias buvo sukėlęs euro atžvilgiu pabrangęs frankas.

Šveicarijos Centriniam bankui atsisakius franko pigumo palaikymo politikos, kurios buvo laikomasi iki 2015 m., Šveicarijos frankas smarkiai pabrango ir sukėlė rimtų problemų šalies ekonomikai. Prekybininkams tai buvo didelis iššūkis, nes čia pat, už sienos, daugelis prekių kainavo iki 50% pigiau.

Daugybė šveicarų pastaraisiais metais apsipirkti vykdavo į kaimynines šalis: Vokietiją, Prancūziją, Italiją, kur analogiški produktai kainuoja pigiau. Tačiau franko ir euro santykiui švelnėjant tikimasi, kad tokių kelionių bus mažiau. Šveicarijos banko „Credit Suisse“ ekonomistai prognozuoja, kad 2018 m. Šveicarijos mažmeninė prekyba augs 0,3%, rašo „Reuters“.

Banko duomenimis, mažmenininkų apyvartos 2017 m. ūgtelėjo 0,1%, ir tai yra pirmas šio rodiklio kreivės kilimas į viršų per pastaruosius trejus metus.

Svarbu paminėti, kad Šveicarijos mažmeninės prekybos rinka yra santykinai maža, sudaranti apie 90 mlrd. Šveicarijos frankų (92 mlrd. USD) per metus, o ypatingai svarbią dalį joje sudaro prabangos prekių segmentas.

„Iš esmės galime kalbėti apie stabilumą, atsigavimo pradžią, tačiau ne visi prekybininkai pritars šiems teiginiams. Vis dar yra probleminių sričių, drabužių ir asmens priežiūros segmentų atstovai dar negali pasidžiaugti tokiais gerais rezultatais kaip maisto pardavėjai“, – „Reuters“ komentuoja Sascha Juckeris, Šveicarijos banko „Credit Suisse“ ekonomistas.

Konsultacinės bendrovės „Fuhrer & Holz“ atliktos apklausos duomenimis, pačių prekybininkų lūkesčiai šiuo metu taip pat yra geresni nei pernai, 60% respondentų tikisi, kad apyvartos 2018 m. augs.

Šveicarijos mažmeninės prekybos tinklas „Coop“ – vienas iš dviejų didžiausių prekybininkų šalyje – praėjusią savaitę paskelbė, kad grynieji pardavimai paaugo nuo 17,2 mlrd. frankų 2016 m. iki 17,4 mlrd. frankų 2017 m. Beje, „Coop“ kartu su partneriais priklauso dalis Lietuvoje veikiančio „Iki“ tinklo akcijų.

Skaičiuojama, kad 2017 m. šveicarai užsienyje apsipirko rečiau nei 2016 m., kai išlaidos už sienos siekė 11 mlrd. Šveicarijos frankų, teigia bankas „Credit Suisse“. Viliamasi, kad teigiamos įtakos šalies ekonomikai darys ir auganti e. prekyba, nes vis daugiau šveicarų naudojasi „Zalando“ ir „Amazon“ paslaugomis.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Prekyba: apyvartų augimas 2019 m. šiek tiek sulėtės, bet liks solidus Premium

Didelis iššūkis prekybos tinklams ir toliau bus jiems metami kaltinimai dėl kylančių kainų, nes 2019 m.

„Dalinuosi.lt“ keliasi į „Topo centro“ parduotuves 1

„Dalinuosi.lt" daiktų nuomos platforma pasipildė ir kai kuriomis „Topo centro“ prekėmis. Nuo šios savaitės...

Šiauliečiai, nutarę kosmetika prekiauti „rimčiau“, įsiprašė pasimokyti į „Amazon“ Premium 1

E. komercijoje yra aibė tiek pirkėjui, tiek pardavėjui procesus palengvinančių sprendimų, kuriuos būtų galima...

„Pigu“ naujus terminalus įrengė „Rimi“ parduotuvėse

Sparčiai besiplečianti elektroninė parduotuvė „Pigu“ pasiūlė naują prekių atsiėmimo būdą – „Pigu“ terminalus.

Lietuvių kuriamas sprendimas sutrumpins PVM susigrąžinimą iki kelių minučių Premium

Iš JAV ar Azijos į ES valstybes atvykę turistai čia išleidžia vis daugiau pinigų, tačiau kad galėtų...

„Maximai“ skirta bauda už vartotojų klaidinimą 1

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba skyrė 17.000 Eur baudą mažmeninės prekybos UAB „Maxima LT“.

Rinkodara
2018.12.14
Pašto sektoriaus pajamos III ketv. padidėjo 1,5%

Ryšių reguliavimo tarnybos (RRT) duomenimis, bendrosios pašto sektoriaus pajamos 2018 m. III ketvirtį sudarė...

Baltijos šalių vartojimas artėja prie ES vidurkio 7

Trijų Baltijos šalių vartojimas artėja prie Europos Sąjungos (ES) vidurkio, o daugiausiai regione išleidžia...

Verslas „Google“ paieškoje: nuo „Ali Express“ iki „Maximos“ ir „Lidl“ kainų lyginimo Premium

Populiariausios „Google“ paieškos verslo segmente rodo, kad lietuviai vis daugiau perka internete, kruopščiai...

Rinkodara
2018.12.14
Netikėta BDAR pasekmė – kokybiškesnė tiesioginė rinkodara Premium

Verslas baiminosi, kad, įsigaliojus Bendrajam duomenų apsaugos reglamentui (BDAR), tiesioginės rinkodaros...

Rinkodara
2018.12.14
„Pigu“ grupės nuostoliai praėjusiais metais išaugo 5 kartus 19

Baltijos šalių elektroninės prekybos bendrovė „Pigu“, lapkritį paskelbusi apie susijungimą su  Lenkijos e.

Buvęs „VP grupės“ narys G. Marcinkevičius žada plėsti verslą 5

Buvęs „VP grupės“ akcininkas verslininkas Gintaras Marcinkevičius ketina plėsti verslą, tačiau detalių kol...

Verslo aplinka
2018.12.13
Po Seimo pirmininko reklamos planuoja kartoti „Gyvulių ūkio“ leidimą 4

George'o Orwello „Gyvulių ūkis“ – žymiausias XX a. politinės satyros kūrinys, kasmet patenkantis į...

„Deeper“ pataria: nori išvengti kopijų – pasirūpink prekių ženklo apsauga Rėmėjo turinys 2

Daugeliui pasaulio žvejų pažįstama UAB „Deeper“ pirmąjį produktą – išmanųjį sonarą – pristatė vos 2012 m., o...

Vadyba
2018.12.13
Architektės darbą iškeitė į verslą „iš išskaičiavimo“: sprendimo nesigaili Premium 1

Kauno UAB „Ližė smaližė“ didžiąją dalį kepinių gamina be gliuteno – šis žingsnis nuo pat pradžių padėjo...

Agroverslas
2018.12.13
Registrų centras pradeda diskusijas su visuomene dėl duomenų atvėrimo 4

150 naujų atvirų duomenų rinkinių, brandesnis aktualios statistikos pateikimas ir prasidedančios nuolatinės...

Bankai: pirkimo bumas prasidėjo, e. prekybininkų įplaukos auga Premium 2

Metų pabaigoje labiausiai išauga įvairius dovanų kuponus ar paslaugas siūlančių e. parduotuvių apyvarta, tam...

„Amazon“ dairosi vietos fizinei parduotuvei Londone

JAV elektroninės komercijos milžinė „Amazon“ turi plėtros planų Europoje. Apie „Amazon“ ketinimus ateities...

Rinkos tendencijos nulėmė veiklos modernizavimą Rėmėjo turinys

UAB „Baltic Refrigeration Group“, mažmeninės ir didmeninės prekybos kondicionavimo sistemomis ir jų priedais...

Netradiciniai rinkodaros žingsniai kelia ir pardavimus, ir darbdavio įvaizdį Premium 1

Šmaikštus prekybininkės atsakas į prieš kelias savaites jaunuolių iškrėstą pokštą, kai Vilniaus IKEA...

Rinkodara
2018.12.12

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau