Apsipirkti į kaimynines šalis vyksta mažiau: Šveicarijos frankas teikia vilčių

Publikuota: 2018-01-14
Arndo Wiegmanno („Reuters“) nuotr.
Arndo Wiegmanno („Reuters“) nuotr.

Šveicarijos mažmeninei prekybai 2018-ieji turėtų būti atsigavimo metai, nes šalies ekonomika jau iš dalies įveikė problemas, kurias buvo sukėlęs euro atžvilgiu pabrangęs frankas.

Šveicarijos Centriniam bankui atsisakius franko pigumo palaikymo politikos, kurios buvo laikomasi iki 2015 m., Šveicarijos frankas smarkiai pabrango ir sukėlė rimtų problemų šalies ekonomikai. Prekybininkams tai buvo didelis iššūkis, nes čia pat, už sienos, daugelis prekių kainavo iki 50% pigiau.

Daugybė šveicarų pastaraisiais metais apsipirkti vykdavo į kaimynines šalis: Vokietiją, Prancūziją, Italiją, kur analogiški produktai kainuoja pigiau. Tačiau franko ir euro santykiui švelnėjant tikimasi, kad tokių kelionių bus mažiau. Šveicarijos banko „Credit Suisse“ ekonomistai prognozuoja, kad 2018 m. Šveicarijos mažmeninė prekyba augs 0,3%, rašo „Reuters“.

Banko duomenimis, mažmenininkų apyvartos 2017 m. ūgtelėjo 0,1%, ir tai yra pirmas šio rodiklio kreivės kilimas į viršų per pastaruosius trejus metus.

Svarbu paminėti, kad Šveicarijos mažmeninės prekybos rinka yra santykinai maža, sudaranti apie 90 mlrd. Šveicarijos frankų (92 mlrd. USD) per metus, o ypatingai svarbią dalį joje sudaro prabangos prekių segmentas.

„Iš esmės galime kalbėti apie stabilumą, atsigavimo pradžią, tačiau ne visi prekybininkai pritars šiems teiginiams. Vis dar yra probleminių sričių, drabužių ir asmens priežiūros segmentų atstovai dar negali pasidžiaugti tokiais gerais rezultatais kaip maisto pardavėjai“, – „Reuters“ komentuoja Sascha Juckeris, Šveicarijos banko „Credit Suisse“ ekonomistas.

Konsultacinės bendrovės „Fuhrer & Holz“ atliktos apklausos duomenimis, pačių prekybininkų lūkesčiai šiuo metu taip pat yra geresni nei pernai, 60% respondentų tikisi, kad apyvartos 2018 m. augs.

Šveicarijos mažmeninės prekybos tinklas „Coop“ – vienas iš dviejų didžiausių prekybininkų šalyje – praėjusią savaitę paskelbė, kad grynieji pardavimai paaugo nuo 17,2 mlrd. frankų 2016 m. iki 17,4 mlrd. frankų 2017 m. Beje, „Coop“ kartu su partneriais priklauso dalis Lietuvoje veikiančio „Iki“ tinklo akcijų.

Skaičiuojama, kad 2017 m. šveicarai užsienyje apsipirko rečiau nei 2016 m., kai išlaidos už sienos siekė 11 mlrd. Šveicarijos frankų, teigia bankas „Credit Suisse“. Viliamasi, kad teigiamos įtakos šalies ekonomikai darys ir auganti e. prekyba, nes vis daugiau šveicarų naudojasi „Zalando“ ir „Amazon“ paslaugomis.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Kauno „Megos“ nuomininkų apyvarta ūgtelėjo 12%  Premium

Pirmąjį 2019 m. pusmetį prekybos centro (PC) „Mega“ parduotuvių pardavimai siekė 83 mln. Eur, kai 2018 m. tuo...

Prekyba
05:45
Vilniuje – nauja „Citroen“ atstovė  Premium

Vilniuje šią savaitę veiklą oficialiai pradeda nauja „Citroen“ atstovė – ja tapo iki šiol „Suzuki“ ir...

Automobiliai
2019.11.11
R. Mažulis perėmė „StrongPoint“ vairą  1

Prekybos technologijų bendrovės „StrongPoint“ vadovo Baltijos šalims pozicijoje Julių Stulpiną pakeitė...

Prekyba
2019.11.11
Medijos – ir streso, ir atsipalaidavimo šaltinis Premium

Šiandieniame technologijų pasaulyje medijomis naudojamės vis daugiau, o prekių ženklams tai atveria didesnių...

Rinkodara
2019.11.11
Keičiasi SBA rinkodaros ir verslo vystymo vadovai

SBA grupei, plečiant veiklą ir tęsiant plėtrą užsienio rinkose, vyksta pokyčiai grupės vadovybėje: verslo...

Rinkodara
2019.11.11
Spalį – 0,1% mėnesio infliacija

Lietuvoje spalį buvo 0,1% mėnesio infliacija. Vartojimo prekių ir paslaugų kainos šalyje didėja antrą mėnesį...

Prekyba
2019.11.11
Didieji prekybos tinklai drąsiai plečiasi ir atsinaujina Premium

Pagrindiniai mažmeninės prekybos tinklai šiais metais atnaujino dešimtis parduotuvių, išsiplėtė naujuose...

Prekyba
2019.11.11
Džentelmenų saloną, kur batai vadinami kitaip, kūrė su vartojimo kultūra Premium 1

Pasiryžti verslą pradėti nuo prekybos daiktais, kurie turi Didžiosios Britanijos karališkųjų rūmų įvertinimą...

Gazelė
2019.11.11
Slaptieji pirkėjai daugiausiai simpatijų skyrė „Senukams“

Slaptų pirkėjų tyrimas rodo, kad geriausiai klientus vadinamajame DIY (ang. do it yourself) segmente...

Prekyba
2019.11.10
„Social Media Fest 2019“: renka įtakingiausiuosius socialiniuose tinkluose

Socialinių tinklų atradimų festivalio „Social Media Fest 2019“ komisija įvertino Lietuvos influencerius,...

Rinkodara
2019.11.10
Mokslu grįstas apsipirkimo gidas: kaip neišleisti per daug 

Pasiklydę tarp lentynose sumaniai perdėliotų prekių, suvilioti akcijų, prisirinkę per daug ar ne to, ko iš...

Laisvalaikis
2019.11.09
Vienas iš darbų „NAPA Baltic 2019“ diskvalifikuojamas

Komisijos sprendimu vienas iš Estijos dizaino darbų, laimėjusių sidabrą „NAPA Baltic 2019“ apdovanojimuose,...

Rinkodara
2019.11.08
„Kesko Senukai“ planuose iki 2022 m. – 100 mln. Eur investicijos

„Kesko Senukai“, įgyvendindami per 100 mln. Eur investicijų planą, atidarė didžiausią tinklo parduotuvę...

Prekyba
2019.11.08
Kampanija „Lietuvos DNR“ pelnė tarptautinį apdovanojimą

Vyriausybės kanceliarijos Lietuvos įvaizdžio grupės inicijuota komunikacinė kampanija „Lietuvos DNR“...

Rinkodara
2019.11.08
„NAPA Baltic 2019“ – daugiausia laimėjimų Lietuvos dizaineriams

Kasmetiniuose Baltijos ir Šiaurės šalių pakuotės dizaino renginyje „NAPA Baltic 2019“ išrinkti geriausi...

Rinkodara
2019.11.07
„Google Play“ ir „Apple App Store“ žmonės per ketvirtį išleido 22 mlrd. USD Premium

Mobiliųjų paslaugų vartotojai visame pasaulyje trečiąjį šių metų ketvirtį „Google Play“ ir „Apple App Store“...

Paslaugos
2019.11.07
LRT teisininkė prisijungė prie advokatų profesinės bendrijos „AAA Law“

Nuo šių metų lapkričio autorių teisių, žiniasklaidos teisės ir darbo teisės ekspertė Daiva Apšegienė...

Rinkodara
2019.11.07
Registrų centras atnaujina savo prekės ženklą 28

Registrų centras Valstybiniam patentų biurui pateikė paraišką registruoti savo naują prekės ženklą, kurį kūrė...

Rinkodara
2019.11.07
Prekybinį plotą efektyviausiai panaudoja „Maxima“, našiausi darbuotojai – tinkle „Lidl“ Premium

Tiek pelno, tiek apyvartos požiūriu prekybos tinklas „Maxima“ efektyviausiai panaudoja turimą plotą.

Prekyba
2019.11.07
Analitikai esmingai keičia požiūrį į „Aprangos“ akcijas Premium

Pasaulio biržose trečiadienį išsilaikė teigiamas fonas. Baltijos biržoje rezultatų proveržiu rinką...

Rinkos
2019.11.06

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau