2017-06-10 21:38

Rankdarbių milžinę išpopuliarino mėgėjai, dabar atranda verslas

Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Lietuvos pardavėjai užsienio pirkėjus pasiekia per tokias tarptautines e. prekybos platformas kaip Ebay.com ar Amazon.com, kuriose galima prekiauti viskuo, kuo tik sugalvosi. Smulkieji atranda ir specializuotus prekybos kanalus, kuriais, net ir parduodantys nišinius produktus, vis tiek taikosi į milijoninę auditoriją.

Pavyzdžiui, į Etsy.com, kurią galima pavadinti rankdarbių „Ebay“, jau kurį laiką ateina veikiantys verslai, o ne mėgėjai, atsitiktinai pradėję užsidirbti iš hobio.

Etsy.com, kurioje 1,6 mln. pardavėjų susitinka su 26 mln. pirkėjų, Lietuvos gamintojai užsienio pirkėjus masina gintariniais papuošalais, lininėmis staltiesėmis, veltinio šlepetėmis, medžio drožiniais ir kitomis prekėmis. Tikslių duomenų, kiek pardavėjų iš Lietuvos prekiauja šioje platformoje, nėra, bet Aistė Kesminaitė-Jankauskienė, „Etsy konsultacijos“ įkūrėja, šioje platformoje turinti 3 parduotuves, suskaičiuoja bent 1.000 lietuviškų parduotuvių.

„Be to, ateina vis nauji verslai. Pavyzdžiui, prieš 4–5 m., kai lietuviai tik pradėjo atrasti šią platformą, daugiausiai savo parduotuves ten kūrė jaunos mamos, turinčios patinkančią veiklą ir supratusios, kad iš hobio gali šį tą uždirbti. O dabar, priešingai, prisijungia jau veikiantys verslai, kurie aiškiai supranta, kas yra jų klientas, kaip reikia parduoti ir ieško ne dalinių pajamų, – nurodo p. Kesminaitė-Jankauskienė. – Tam reikia kryptingo darbo, geros prekės, rinkodaros strategijos ir apskaičiuotos maržos, nes dažnai laiko sąnaudos tinkamai neįvertinamos.“

Dabar dažnas reiškinys, kad pirmiausia prekės ženklas sukuriamas feisbuke, o vėliau jis išauga iki rimtesnio verslo, atsispindi ir Etsy.com: nemaža dalis naujų bendruomenės narių – iš feisbuko krautuvėlių išaugęs verslas, ieškantis galimybių plėstis užsienyje. Ypač tai aktualu nišinių produktų gamintojams, kuriuos rinkos dydis dar labiau riboja.

„Be to, užsienyje vyrauja kitoks požiūris į rankų darbą. Lietuvoje taip pat jau atsiranda grupė žmonių, kuri jį vertina, supranta, kad patys tam neturi laiko, tačiau skiria pinigų įsigyti tokiems daiktams. Vis dėlto tokių vartotojų nėra daug ir į lietuviškus gaminius jie atsigręžė tik dabar“, – sako p. Kesminaitė-Jankauskienė.

Perskaityti taisykles

Tačiau dėl gana griežtų taisyklių Etsy.com išlieka smulkių, namudinių verslų, kūrėjų produkcijos, kurią pagamina iki keleto žmonių grandinė, parduotuvė. Etsy.com neįsileidžia perpardavinėtojų, jų parduotuvės anksčiau ar vėliau uždaromos. Vis dėlto pardavėjai gali būti ne tik gamintojai. Pavyzdžiui, gaminį gali pardavinėti ir dizaino autorius, tačiau būtina nurodyti ir gamintoją.

„Pagal taisykles visi žmonės, kurie prisideda prie produkto, turi būti nurodyti. Juolab kad pagrindinis dalykas, kuriuo Etsy.com skiriasi nuo kitų e. komercijos platformų, yra pardavėjo ir pirkėjo bendravimas, asmeninis ryšys su autoriumi. Pardavėjas Etsy.com susikuria savo parduotuvę su logotipu, nuotraukomis, vaizdo įrašais, pristato save ir savo veiklą“, – pasakoja p. Kesminaitė-Jankauskienė.

Todėl vienas iš p. Kesminaitės-Jankauskienės patarimų – išstudijuoti taisykles ir nerizikuoti, kad, joms nusižengus, parduotuvė gali būti uždaryta. Šioje platformoje galioja ir bendra e. prekybos taisyklė – tinkamai pristatyti savo prekes, skirti dėmesio prekių nuotraukoms, aprašymui, Etsy.com atveju, kur pardavėjas ne mažiau svarbus už prekę, – ir istorijai.

52795
130817
52791