Per karantiną pardavimus „Kekava“ išlaikė, ruošiasi kainų karams

Vis dėlto Andrius Pranckevičius, bendrovės valdybos pirmininkas, prognozuoja, kad įtempta situacija paukštininkystės sektoriuje išsilaikys dar mažiausiai pusmetį.
Blogiausio scenarijaus dar nebuvo
„Pirmosiomis karantino savaitėmis, kai visoje Europoje, išskyrus Skandinaviją, užsidarė HORECA rinka, ruošėmės blogiausiam gamybos į sandėlį scenarijui, ieškojome net papildomų šaldymo paslaugų tiekėjų. Tačiau to neprireikė. Per visas 10 karantino savaičių visą mūsų įmonėse pagamintą produkciją sugebėjome parduoti“, – bendrovės išplatintame pranešime sako A. Pranckevičius.
Anot jo, pirmosiomis karantino savaitėmis maisto produktų pardavimus augino žmonių atsargumas – pirkėjai skubėjo apsirūpinti maisto rezervais. Tiesa, pastarosiomis savaitėmis Baltijos šalyse stebimas atvirkštinis procesas – šviežių gaminių pardavimai mažėja, nes žmonės vartoja sukauptas maisto atsargas. Tačiau po truputį pradėjo atsigauti kavinių ir restoranų sektorius, kur pardavimai daugelyje valstybių buvo nukritę iki nulio.
„Balandį trims savaitėms buvome sustabdę viešojo maitinimo įstaigoms skirtos produkcijos liniją, tačiau gegužę ją vėl paleidome. Pastarosiomis savaitėmis mūsų įmonių HORECA rinkai gaminamos produkcijos užsakymų apimtys išaugo iki maždaug 30% buvusių apimčių. Jau sulaukiame signalų, kad netrukus bus atnaujinti užsakymai iš kai kurių Vokietijos žemių, kurios taip pat lengvina karantino sąlygas kavinėms ir restoranams. Tikėtina, kad šis procesas nesustos ir HORECA gaminamos produkcijos apimtys stabilizuosis“, – pažymi A. Pranckevičius.
Prognozuoja ilgus kainų karus
Kaip pasakoja A. Pranckevičius, Europa pastaraisiais mėnesiais susiduria su daugelio maisto produktų kategorijų – pirmiausia, pieno, mėsos, miltų, kruopų – perprodukcija, kurią lemia ir sumažėjusios eksporto apimtys, ir užsidariusi viešojo maitinimo sektoriaus rinka.
„Kol gamintojų sandėliuose sukauptos atsargos „neišsivaikščios“, tol įtampa rinkoje nenuslūgs ir vyks kainų karas. Šiuo metu didžiausi Europoje rinkos dalyviai – Lenkijos paukštienos gamintojai – yra sukaupę didelį produkcijos perteklių ir siūlo tokias žemas kainas, kokių nesame matę“, – pasakoja „Putnu fabrika Kekava“ valdybos pirmininkas.
Pasak jo, šį spaudimą iš prekybos partnerių jau jaučia ir Baltijos šalių gamintojai.
Latvijos įmonių registro metinės apžvalgos 2019 m. duomenys rodo, jog 2017-2018 finansiniais metais „Putnu Fabrika Kekava“ pasiekė 69,313 mln. Eur apyvartą – 11,7% didesnę nei prieš metus.