Jei norite toliau klausytis „Verslo žinių“ tinklalaidžių, prašome tapti VŽ premium nariu.
RUBRIKOS NAUJAUSI
2025-11-24 08:53
2025-11-20 12:24
2025-11-19 17:29
2025-11-18 12:13
Komentuoti ir vertinti gali tik prisijungę skaitytojai
VISI KOMENTARAI
"Energetikos viceministrė trečiadienį taip pat teigė, kad laivas-saugykla leidžia Lietuvai apsirūpinti dujomis konkurencingomis kainomis", - prasom deti faktus ant stalo, o ne pezeti i ora. Jeigu leidzia apsirupinti geromis kainomis, tai ar buvo uzsipirkta vasara, kai kainos buvo zemos, ar buvo uzpildytos saugyklos? Jau turbut beveik menuo, kai is visu lygintuvu visa Lietuva gasdinama milziniskomis energijos kainomis.
Mes neturime saugyklų.
Būtent
Pasiskaityk - būtent tą ir skelbia, kad "Laivas saugykla"! Jau šiuo metu Lietuva nepakelia kainos už Independencą. Tam pasiėmė paskolą iki 2044-ųjų, kad susimokėt už šiandieną. Pridedam paskolas 5metam už kylančias dujų kainas. Kokio konkurencingumo bus Lietuvos dujos ateinančius dešimtmečius? Be to situacija kardinaliai pasikeitė: atsirado pasiūla mažuose skystų dujų pervežimuose. Būtent jų daugiausiai ir gauna Independencas, net įskaičiuojant privalomas 170.000 dydžio sutartis. Visi aplinkui Baltijos krantus turi tik mažus terminalus: suomiai, švedai, latviai statos. Ir tik rusai Kaliningrade pastatė Independenco dydžio, bet jį naudoja transportavimui, nes laikyt neapsimoka. Taigi susumavus: 1 - turime ypatingai brangią infrastruktūrą, kurios kaina nepakeliama be dešimtmečių paskolų; 2 - situacija krovinių rinkoje kardinaliai pasikeitus, ypač Baltijos regione.; 3 - turime nematytą kainų augimą, kurio priežastis, kad reikia dujų pirkimus daryt per Independencą. Lietuva - drąsi šalis ir derėtų įvardinti tiesiai: sprendimas yra grynai politinis ir nieko bendro su ekonomika.
Lietuva nepakelia kainos? tipo 400 mln.€ per 10 metų nepakeliama, ir reikia išdėstyti per 25? baikit juokus. O šiaip sprendimas dėl mokėjimų atidėjimo tikrai buvo politinis. Ir tik neskieskite apie nematytą dujų kainų augimą, tiems kas senai kūrena dujom dabartinis 40% šuolis dėl globalių procesų jaudina daug mažiau nei vienašališkas gazo kainos kėlimas dvigubai (100%) 2007-2008 arba 75% 2009-2012.
Rusai turi savo dujas. Mažais laivais Lietuva parduoda. Mažais laivais vien įsigijimo kaina yra didesnė. Transportavimo kaina per dujų kiekį irgi. Independence saugomas dujų kiekis yra mizernas, t.y. skirta perpilti iš atplukdžiusio laivo dujas, kad greičiau jį paleisti, ir mažiau mokėti už transportavimą, bet ne laikyti nuo vasaros iki žiemos.
Jei kalbėtume argumentais atrodytų kitaip: baikit juokus ne argumentas. Kad Klaipėdos Nafta paėmė paskolą iki 2044, siekiant sumažinti dabartinę kainą - faktas. Patark jiems nejuokauti jei 700 mln. taip pigu. Matuodamas argumentus įžvelgi globalius procesus dabar (dujų kainos tik pradėjo kilti - 40 -60% pirminė indikacija), bet globalių procesų 2008 neįžvelgi - ten Gazo problemos? O kaip globali naftos kaina 140$ / už statinę? 2008 lyginant su dabartine 100$? Tad kai turėsi argumentų o ne politinius sulyginimus, tada galėsi rašyt vertinimą. Kol kas kaip minėjau - Lietuva drąsi šalis, tad reikėtų įvardint - sprendimas politinis. Pamatavom viską faktais ir matome, kad turime priimti politinį sprendimą.
pupuliuk, nepūskite žandų savo indikacijom, ne jūs man nurodinėsite kada galiu ką turėt ar rašyt. Ir kiaulių kartu neganėm, prašom nesitujinti.
Panasu, kad naudojasi duju saugykla Latvijoje, ten yra labai didele. Vakar is Kreivio siaip ne taip ispese sia "konfidencialia" informacija.
Taip, kai latviai leidžia naudotis ir parduoda vietą.
Gerbiami tautiečiai,tokiu rimtu ir opiu klausimu aiškina moteriškė,isigilinkite kaip ji aiškina...tai Lietuvos gėdą,kad turime tokią atsiprašant valdžią.
Mužikas yra mužikas, man čia boba neaiškins kaip gyvent, ane ? Su kaimynu padarom dar vieną butelį ir einam bobom kumščiu paaiškinti, kas šeimininkas namuose. Lietuvos gėda, atsiprašant, tokie kaip tamsta, bet ne moterys valdžioje
Pritariu, bent jau pavadinima galėsime pasikeisti į "Dependence" tam, kad apart biednumo dar pataptume ir teisingais!
Reikia rašyt "kad aparta biednumo dar patapčiau ir teisingu". Klabėk už save, naudok vienaskaitą, ar esi eilinis "maršistas" kalbantis "tautos vardu" ? Suprantu, kad tavo smegenys neišneša, kad kažkokia Lietuva putkai ragus įstatė, bet pratinkis, tai tik pradžia
Na tamstos lygio psichoneurologams ragus statistiškai dažniausiai įstato nebent žmonos ir poto telieka dergtis vz komentarų skiltyse, savo vidinius velnius putkos asmenyje gainiot...
Tai per 10 m. uz laiva bus sumoketa apie 900 mln. $$$, kai jo verte 270 mln. $$$ Neblogas sandoris, tik ne Lietuvai :))))
neskieskite, nuoma 10-čiai metų buvo 430 mln.
O tai manai moka tik už patį laivą? Algos, draudimai, remontai, energijos kaštai, palūkanos ir t.t. ir t.t. jau neegzistuoja?
Nuoma 70 mln. metam, kas per 10 m. yra 700 mln. (su operavimo islaidom). Pridek dar ispirkima. Taip kad pats neskiesk.
Skelbta, kad už SGD laivo nuomą "Klaipėdos nafta" per metus moka 68,9 mln. JAV dolerių (dabartiniu kursu – apie 56 mln. eurų), o per dešimt metų sumokės 689 mln. dolerių (apie 560 mln. eurų). Nusipirkus jį už 160 mln. eurų, bendros išlaidos vien už patį laivą pasiektų 850 mln. eurų. Skaityti daugiau: https://kauno.diena.lt/naujienos/verslas/ekonomika/sgd-terminalas-tampa-vis-sunkesniu-akmeniu-po-vartotoju-kaklu-1006722
jo jo jo. Simtais milijonu kainuoja tie remontai ir 30 zmoniu igula islaikyt.
aha, čia valiutos kurso įtaka, nes sutartis $. Skaičiuojant eurais, pastaraisiais metais už laivo nuomą moka 55-51,6 mln.€, tai per 10 metų būtų sumokėta ~500-600 mln.€. Vertinant 2011 paskolos palūkanomis, nieko nuostabaus. https://www.kn.lt/musu-veikla/sgd-terminalai/klaipedos-sgd-terminalas/159
tai per 10 su išpirkimu USD doleriais skaičiuojant sumokesim netgi daugiau, nei 900 mln $$$, kai laivo kaina apie 300 mln.$$$. Sakyciau neblogas biznis LIetuvai :)))
o jei dar zimbabvės doleriais paskaičiuoti, tai išvis ;-))) galima ne gąsdinti, o pasidžiaugti, kad sutartis USD, o jis EUR atžvilgiu pakritęs.
Koks skirtumas kokia valiuta skaičiuot? Per 10 m. sumokėsim 3x laivo kaina.
bet gi pas mus jau tas iprasta. Dabar uz stadiona sumokesim per 20 m. 5x kaina kaip minimum.
Cia lyg pirktum busta issimoketinai 10ciai metu uz kokius sakykim 100K ir rinkos kainom pvz. atiduotum per 10m. 150K su palukanom, o sutarti pasirasytum, kad atiduodi 300K, nes kas savaite gausi bonusa valytoja ir busto draudima :)))
30 :D Jei dirba 30 vienu metu, tai 90 viso vien tiesioginio personalo, tada dar visa struktūra. Personalas - ne Antanas, kur nei angliškai, nei skiria veržliaraktį nuo plaktuko, o aukšto lygio inžinieriai, greičiausiai atvažiavę į Lietuvą iš vakarų dirbti. Kaip manai, kiek kainuoja turto draudimas ir civilinės atsakomybės draudimas per metus? Dar nesąmoningą išvadą darai, kai manai, kad prailginus nuomos laikotarpį, mokestis liko toks pat.
muhuhahaha :D iki 2020 m. Hoegh LNG Klaipėda buvo operatorius ir susizerdavo visas pajamas. Jie turejo tada apie 30 darbuotoju. Is rekvizitu buvo galima paskaiciuot vidutine alga (pagal sodros imokas), kas buvo apie gal 12K eur. Kas yra kazkur 4M per metus :)))) Kas dabar operatorius nzn., nes matau, pasikeite kazkaip.
Ar tikras, kad nesamdyta buvo kitų subtiekėjų? :)
Opertlating costs FSRU laivu yra max. 40K per day. Čia yra jau padkaičiuota. Pasigooglink. Kokie dar subtiekejai. Nenusisnekek.
Ok. Galim eit per kitą puse. Laivo kaina 300M, kuris per 10M sugeneruoja 900M. Jei neimant palukanu (kurios tikrai nebus dideles operuojant tokiom sumom ir esant draudimam), tai ką ką gaunam? 300M + 150M max operating costs = 450 ROE 20% !!!! Įwpudinga sakyčiau prie tokiu sumu, kai kapitala gali atmust per 5 m. :))))
Tu net nežinai, kas įeina į operating costs... Pvz., apsaugos samdymas tavo manymu yra operating cost, ar ne? Draudimas turto ir draudimas civilinės atsakomybės? Skaičus trauki iš subinės. Palūkanos nebus didelės :D Dar viena prielaida iš subinės. Paskolos kada imtos?
Su durnium nepasigincysi, o ir laiko nelabai tam turiu. Sekmes toliau fantazijose gyventl
Gal galit paaiskint, kodel tos duju kainos pas mus kyla jeigu: Pagal dar 2014 m. pasirašytą ir vėliau pakoreguotą sutartį su "Equinor" Lietuva įsipareigojo 10 metų pirkti minimalų Klaipėdos terminalo veiklai būtiną SGD kiekį – keturis didelius laivus per metus. UAB "Ignitis" norvegiškas dujas perka pagal iš anksto sutartimi nustatytą kainą, o jas Lietuvos vartotojams parduoda pagal vidutinę rinkos kainą. Skaityti daugiau: https://kauno.diena.lt/naujienos/verslas/ekonomika/sgd-terminalas-tampa-vis-sunkesniu-akmeniu-po-vartotoju-kaklu-1006722
aha, čia valiutos kurso įtaka, nes sutartis $. Skaičiuojant eurais, pastaraisiais metais už laivo nuomą moka 55-51,6 mln.€, tai per 10 metų būtų sumokėta ~500-600 mln.€. Vertinant 2011 paskolos palūkanomis, nieko nuostabaus. https://www.kn.lt/musu-veikla/sgd-terminalai/klaipedos-sgd-terminalas/159 -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- ar suvoki, kokias nesamones rasai ? Operatig costs SGD terminalo max 40K per dieną, kas yra 15M USD per year. Kas per 10m butu apie 150M. 300M+150M=450M, o mes sumokesim virs 900M jauti skirtuma ???
pupuliuk, kai mūsų valiutos nesutampa, laikotarpiai šokčioja nuo 10 metų iki per dieną (gal pamatavote), o kaštų pobūdis nuo laivo nuomos prie operating costs, aš jau nebespėju sekti, ačių, kaip rašė viena apsišvietusi agurkicho ministrė ;-)
Operating costs yra tik dalis patiriamų kaštų.
Nu nu. Tai pasakok, kokie dar kastai yra. Nusidevejimas ? :D
linkiu sėkmės bandyti pataikyti į judantį taikinį, kurio tikslas kaip skardžiaus - viską išsiaiškinti, nors dar nepradėjęs jau žino ką nori įrodyti ;-) pirmas požymis - visur mojuoti $, o ne eurais kaip eurozonos valstybei būtų logiška. Čia auditorius? greičiau kolhozo politrukas.
Išsiversk į eurus. Sulygink kursus ir nurašyk į sanaudas dar kelis mikijonus del pasikeitusio kurso. Bet palyginus su 900M tai bus kapeikos.
Sunku pripažinti, kad juodai nusišneki, ane ? :)
Sunku pripažinti, kad net nežinai kokie kaštai įeina. Kaip manai, finansavimo kaštai, draudimas ir pan., eina į veiklos kaštus ar ne?
Aišku, kad veiklos sąnaudos yra draudimas. Palukanos yra finansine ir investicines sąnaudos. Bet kokiu atveju, skičiuojant EBITDA butu kosmine, kaip tokiam projektui.
pupuliuk, ar tik nebūsite dar vienas blondinas su įžvalgom kurios apsiriboja ad hominem ;-)
Draudimas nėra veiklos sąnaudos.
Draudimas yra veikos sąnaudos. Atsiversk veralo apskaitos standartus ir pasiskaity, kas yra veiklos sąnaudos.
Ar esi rankose laikes finansine atskaitomybe su isplestiniais balansais ir PNA ? Tai vat pasiimk isplesstine PNA ir susirask draudimo sanaudas ir pamatysi, kad draudimo sanaudos yra VEIKLOS sanaudos.
Paskaičiuokim kurmiai. Lietuva šiais metais sunaudos apie 23000000 (23 mln.) MW dujų. Viceministrė sako, kad Independence esant, mokam 12 Eur mažiau nuo 1 MW, tai sutaupom 276000000 (276 mln.) Eur per metus. Aišku, gal viceministrė pagražina. Bet kuriuo atveju tas laivas atsiperka, nes Gazprom nebegali mus reguliuoti kainos. Todėl ir niršta kai kurie veikėjai. Be to reikia pirkt laivą kuo greičiau, nes brangstant žaliavoms ir darbo jėgai, tokio tipo laivai tikrai nepigs.
Sunku pasakyti, kiek pigiau dujas gauname. Sąžininga būtų imti tą kainų skirtumą, koks buvo kai nebuvo net prošvaisčių terminalo, t.y. dujas pirkome treti brangiausiai ES, ir kai pastatėme terminalą ir buvo tarp top5 mažiausiai mokančių už dujas. Kažkur 40% kainos sumažėjimas berods buvo. O faktiškai situacija tokia, kad bet kurią akimirką dujų galėtume neturėti, jų kiekis galėtų būt ribojamas, ypač šalčių metu, ar iš viso "sugesti", kaip drūžba. Kaip įvertinti šiuos kaštus?
Solidi loginė abdukcija. Naudojant jūsų metodą, analogiškai galima būtų teigti, jog jeigu viceministrės motina savo laiku būtu paklausiusi viceministrės močiutės ir būtų neprasidėjusi su viceministrės tėvu, tai egzistuoja gana didelė tikimybė, jog svarbiose viceministro pareigose šiandien dirbtų asmuo su šiek tiek didesniu smegenų turiu...
Tokia tikimybė yra, vertinti sunku, nes smegenų tūris tiesiogiai nekoreliuoja su protingumu. Čia nebent norite pasakyti, kad būtų ne viciministrė, o viceministras. Taip kad tik apsijuokėt bandydamas subtiliai ad hominem parašyti.
Metafora, bet pavienių individų asmeninis kognityvinis ribotumas niekaip nesusijęs su straipsnio tema, todėl siūlau nebesiplėsti...
Berniukai, o kas gali paneigti, kad dujų kaina specialiai buvo aukšta ir niekas nieko nedarė, kad būtų pateisinta šita afera?