VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS
2022-10-26 09:00

Patobulintas apsikeitimo klientų duomenimis sprendimas – informacija atnaujinama akimirksniu

„Swedbank“ Privačių klientų tarnybos vadovas Pavel Ladziato.
„Swedbank“ Privačių klientų tarnybos vadovas Pavel Ladziato.
Dideles klientų duomenų bazes valdančios viešojo ar privataus sektoriaus įmonės neretai susiduria su iššūkiu turėti aktualią informaciją apie savo klientus, kad galėtų sklandžiai su jais komunikuoti ir išvengti nesusipratimų. Reaguodamas į tokį rinkos poreikį ir siekdamas būti pažangiu valstybės ir verslo partneriu Registrų centras sukūrė įrankį, kuris leidžia turėti aktualius ir tikslius duomenis apie klientus.

Verslui ar viešajam sektoriui aktualūs jų klientų fizinių asmenų duomenys kaupiami Registrų centro tvarkomame Gyventojų registre. Duomenų apie klientus, pavyzdžiui, jų mirties faktai, asmenvardžių, deklaruotos gyvenamosios vietos ar asmens tapatybės dokumento pasikeitimai, yra itin aktualus įstaigoms, dirbančioms su mažmeniniais klientais, su kuriais reguliariai komunikuojama.

Tokių duomenų tikslumas yra būtinas norint išvengti nesusipratimų, taip pat tam, kad svarbi įstaigų ar įmonių informacija laiku pasiektų klientus.

Pirmasis tokį poreikį Registrų centrui išsakęs bankas „Swedbank“ jau kurį laiką sėkmingai naudojasi įrankiu, leidžiančiu kiekvieną dieną turėti aktualią informaciją apie daugiau kaip 2 mln. banko klientų.

„Džiaugiamės pirmieji finansų sektoriuje kartu su Registrų centru įgyvendinę šį sprendimą, kuris leidžia aktualią klientų duomenų informaciją atnaujinti automatiškai. Tai visų pirma taupo klientų laiką, nes jiems nebereikia papildomai pateikti informacijos interneto banke ar to daryti atvykus fiziškai į banko padalinį. Be to, taip užtikrinama duomenų pateikiamų kokybė ir patikimumas, kurie yra svarbūs kasdienėje banko veikloje“, – sako „Swedbank“ Privačių klientų tarnybos vadovas Pavel Ladziato.

Duomenų aktualumas – kokybės garantas

Kiekvienas paslaugos teikėjas siekia savo klientams teikti kokybiškas paslaugas ir operatyviai reaguoti į besikeičiančius klientų poreikius. Siekiant įgyvendinti šiuos tikslus organizacijos viduje būtini ne tik nepriekaištingai sustyguoti procesai ar juos įgyvendinanti profesionalų komanda, bet ir duomenys, kurių pagalba galima geriausiai pažini savo klientus.

Valstybinės reikšmės registrus bei informacines sistemas prižiūrintis ir jose esančius duomenis tvarkantis Registrų centras, reaguodamas į kilusį poreikį, sukūrė šiuolaikišką ir patogų sprendimą, leidžiantį operatyviai reaguoti į klientų, fizinių asmenų, duomenų pokyčius ir tokiu būdu turėti naujausią informaciją apie juos – Gyventojų registro duomenų stebėsena.

Registrų centro Pardavimų skyriaus vadovas Darius Mickevičius.
Registrų centro Pardavimų skyriaus vadovas Darius Mickevičius.

 „Teikdamas registruose ir informacinėse sistemose sukauptus duomenis Registrų centras visuomet siekia įsiklausyti į klientų, šiuo atveju – duomenų gavėjų, poreikius ir kaip įmanoma geriau atliepti jų lūkesčius. Reaguodami į „Swedbank“ išreikštą poreikį sukūrėme sprendimą, leidžiantį pagal įmonės ar organizacijos Registrų centrui pateiktą klientų sąrašą sekti kiekvieno iš jų duomenų Gyventojų registre pasikeitimus ir reguliariai teikti naujausią informaciją. Tokiu būdu bankas ar kita organizacija gali sekti savo klientų duomenų pokyčius ir turėdamas aktualią informaciją užtikrinti sklandų klientų informavimą bei paslaugų teikimą“, – kalba Registrų centro Pardavimų skyriaus vadovas Darius Mickevičius.

Anot jo, duomenų gavėjai iki tol savo klientų duomenis paprastai atsinaujindavo tam tikru reguliarumu teikdami prašymus apie konkrečius asmenis. Tai, pasak D. Mickevičiaus, neužtikrina duomenų aktualumo ir pasitaikydavo atvejų, kai svarbi įstaigų ar įmonių informacija būdavo išsiunčiama jau mirusiems asmenims arba laiškai siunčiami deklaruotos gyvenamosios vietos adresu, kuris gali būti pasikeitęs.

Gyventojų registro duomenų stebėsenos įrankis leidžia stebėti Gyventojų registre kaupiamus duomenis apie savo klientus fizinius asmenis: asmens kodą, vardą ir pavardę, asmens dokumento (paso ar tapatybės kortelės) informaciją, įregistruojamus mirties faktus, deklaruotos gyvenamosios vietos adresą, šeiminę padėtį, vaikų skaičių, nuotrauką, informaciją apie leidimus gyvento Lietuvoje.

Paprastai visi šie duomenys įstaigų ir organizacijų veikloje naudojami asmens identifikavimui, siuntų ar laiškų pristatymui, kadangi registruotos siuntos asmenims siunčiamos pagal jų nurodytą deklaruotos gyvenamosios vietos adresą.

D. Mickevičiaus teigimu, naujasis Registrų centro sukurtas įrankis gali būti aktualus visiems privataus ar viešojo sektoriaus ūkio subjektams, turintiems dideles klientų bazes ir norintiems užtikrinti tinkamą duomenų higieną, pavyzdžiui, finansų įstaigoms, komunalines paslaugas teikiančioms įmonėms, telekomunikacijų paslaugų ar draudimo kompanijoms.

Pageidaujantys sužinoti daugiau apie duomenų pokyčio stebėsenos įrankį gali kreiptis adresu [email protected] ir Registrų centro specialistai suteiks visą reikalingą pagalbą.

Gyventojų registro duomenys teikiami laikantis Bendrojo duomenų apsaugos reglamento, Lietuvos Respublikos gyventojų registro duomenų teikimą reglamentuojančių ir kitų teisės aktų reikalavimų.

52795
130817
52791