„Novaturo“ pelnas 2019 m. mažėjo 57%

Kaip teigiama įmonės išplatintame pranešime, rezultatus paveikė praėjusiais metais kelionių organizavimo sektoriuje Baltijos šalyse suaktyvėjusi konkurencija ir dėl besikeičiančių oro sezonų kintantys klientų keliavimo įpročiai.
„Džiaugiuosi galėdama pasakyti, kad iššūkių kupinus 2019-uosius užbaigėme finansiškai solidžiu paskutiniu metų ketvirčiu“, – bendrovės pranešime cituojama Audronė Keinytė, „Novaturo“ grupės generalinė direktorė ir valdybos pirmininkė.
Ji priduria, kad nepaisant to, kad atostogų paketai tebėra pagrindinė bendrovės veikla ir populiariausias pasirinkimas daugumai žmonių Baltijos šalyse, įpročiai keičiasi, kaip ir siūlomi kelionių produktai.
Bendrovės apyvarta per paskutinį 2019 m. metų ketvirtį siekė 40,3 mln. Eur (3,6% mažiau nei atitinkamu laikotarpiu 2018 m.), aptarnautų klientų skaičius – 56.000 ir buvo 10,3% mažesnis, palyginus su paskutiniu 2018 m. ketvirčiu.
Pelnas prieš palūkanas, mokesčius, nusidėvėjimą ir amortizaciją (EBITDA) pasiekė 1,4 mln. Eur (2018 m. siekė 0,5 mln. Eur), konsoliduotas grynasis pelnas – 1 mln. Eur (tuo pat metu užpernai bendrovė veikė nuostolingai).
Metinės „Novaturo“ grupės pajamos sudarė 179,9 mln. Eur, 1,2% mažiau, nei 2018 m. Metinis EBITDA rodiklis siekė 4,4 mln. Eur ir buvo 44,2% mažesnis nei 2018 m. Konsoliduotas grynasis pelnas pernai sudarė 2,3 mln. Eur – 57% mažiau nei 2018 m.
Veiklos sąnaudos 2019 m. mažėjo 3,5% ir siekė 18 mln. Eur.
[infogram id="48ec510e-c8fd-4593-b072-32321377bf21" prefix="kXh" format="interactive" title="Paslaugos: Novaturo rezultatai"]
„Novaturo“ grupės paslaugomis per praėjusius metus pasinaudojo 294.000 žmonių ir nuo 2018 m. sumažėjo 3,9%. Šis mažėjimas daugiausia susijęs su Lietuvos ir Estijos rinkomis. Grupė užfiksavo teigiamą pardavimų augimo tempą Latvijoje, kur klientų skaičius didėjo 6%.
Kintantys poreikiai
„Novaturo“ grupė pastebi, kad vis daugiau keliautojų renkasi ne tik atostogas paplūdimyje, bet ir pažintines keliones. Pažintinės išvykos lėktuvais padidėjo 31,7%, o autobusais – 11,8%. Pažintinės kelionės siūlomos keliautojams iš visų Baltijos šalių rinkų ir populiarėja kaip savaitgalio išvykos.
Pagrindinis bendrovės produktas, atsižvelgiant į pardavimo pajamas ir pelną, išlieka atostogų paketai. Kiti produktai (kai pasirenkamas tik skrydžio bilietas ar tik viešbutis) turėjo nedidelę įtaką finansams. Pagrindiniu pardavimo kanalu išlieka kelionių agentūros (72,7% pardavimų).
Turkija ir toliau išlieka populiariausiu pasirinkimu tarp Baltijos šalių klientų kaip vasaros atostogų vieta. Paskui ją rikiuojasi Graikija, Bulgarija ir Ispanija. Dažniausias žiemos pasirinkimas buvo Egiptas, po jo – Kanarų salos. Slidinėjimo atostogos ir egzotiškos tolimų kelionių kryptys pernai toliau populiarėjo.