2020-04-30 17:50

Pinigus už neįvykusias keliones siūlo leisti grąžinti per 3 mėnesius

Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Seimas ketvirtadienį po svarstymo pritarė Civilinio kodekso pataisai, numatančiai, kad karantino, karo ar kitokios ekstremalios padėties atveju turistams pinigai už neįvykusias keliones turėtų būti grąžinami per 90 dienų.

Ar pataisa bus galutinai priimta, paaiškės kitą savaitę.

90 dienų terminas būtų skaičiuojamas nuo tos dienos, kai baigėsi esktremali padėtis.

Šiuo metu pinigai turistams už atšauktas keliones pagal Civilinį kodeksą turi būti grąžinti per 14 dienų. Tačiau kelionių organizatoriai teigia, kad dėl pandemijos per 14 dienų sugrąžinti pinigus turistams yra nerealu ir kad masiniai turistų reikalavimai grąžinti lėšas gali sukelti turizmo įmonių bankrotų bangą.

Kelionių organizatoriai aiškina dabar neturintįs iš ko grąžinti turistams pinigų, nes už keliones įmokėti pinigai jau yra pervesti viešbučiams, pervežėjams ir kitiems turizmo paslaugų teikėjams, kurie dabar patiria sunkumų ir pinigų grąžinti taip pat neskuba.

Dėl pandemijos sustojus kelionėms Lietuvos kelionių organizatoriai turistams turi grąžinti milijonines sumas.

VŽ rašė, kad Lietuvos valdžia metė gelbėjimosi ratą sunkioje finansinėje padėtyje atsidūrusioms kelionių firmoms ir leido kaip alternatyvą už koronaviruso sutrikdytas keliones turistams siūlyti tokios pat vertės kuponą, kurį žmonės galėtų panaudoti kelionėms įsigyti vėliau. Jei žmogus nieko neišsirinktų per metus laiko, atgautų už kelionę sumokėtus pinigus. Tokiu būdu kelionių organizatoriai gautų daugiau laiko grąžinti turistams pinigus. Kuponams galioja tokia pat draudiminė apsauga nuo organizatorių nemokumo, kaip ir kelionėms. Taigi jei kuponą vietoj pinigų turistui pasiūlęs organizatorius bankrutuotų, pinigus turistui privalėtų grąžinti kelionių organizatorių apdraudusi turizmo bendrovė.

Tačiau kuponas nėra privalomas, t.y., turistas turi teisę siūlomo kupono atsisakyti ir reikalauti grąžinti už kelionę sumokėtus pinigus.

VŽ rašė, kad į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą plūsta pinigų neatgaunančių turistų skundai.

Pagal galiojančią tvarką, jei vartotojui ir paslaugų teikėjui nepavyksta pinigų grąžinimo klausimo išspręsti geranoriškai, vartotojas gali kreiptis į VVTAT dėl ginčo sprendimo alternatyvia (ne teismo) tvarka. Tuomet tarnyba ne vėliau kaip per 90 dienų išnagrinėja skundą ir priima sprendimą – tenkinti vartotojo reikalavimą sigrąžinti pinigus, iš dalies tenkinti ar atmesti. Sprendimą yra privaloma vykdyti abiem ginčo šalims.

Skaičiuojama, kad bendra visų organizatorių įsipareigojimų turistams suma gali siekti 31 mln. Eur.

52795
130817
52791