„Norfa“: prekes lentynose nulemia pirkėjo pasirinkimas

Stipriu savos gamybos asortimentu pasigirti galinti Norfos įmonių grupė iš viso pati pasigamina nuo 20% iki kone 100% kai kurių maisto prekių kategorijų parduodamo kiekio. Moderni gamyba leidžia ne tik pasiūlyti gerą kainą, bet ir užtikrinti šviežumą. Visgi, savų prekių įmonių grupė išskirtinai neproteguoja. Vietą lentynoje visoms prekėms užsitarnauti leidžia tik pirkėjo pasirinkimas.
Šilalėje, šalia jau daugiau nei dvidešimt metų veikiančios Norfos įmonių grupei priklausančios senosios skerdyklos dar šiemet pradės kilti moderni nauja skerdykla. Įgyvendinus projektą, išpjaustomos šviežios mėsos kiekiai turėtų padidėti nuo dabartinių 180 tonų iki 400-500 tonų per mėnesį. Tuo pačiu plėsis ir viso bendrovės Rivona mėsos padalinio gaminių asortimentas.
Nemažai modernizuojančių investicijų pernai sulaukė ir Rivonos pieninė: įrengta nauja grietinės, jogurtų pilstymo mašina, taip pat nauji sūrių vakuumavimo, varškės šaldymo įrenginiai ir kt. Bendrovė jau žvalgosi įrangos ir konservuotų produktų linijos atnaujinimui. Šie ir dar daugiau įmonės pagamintų įvairių maisto gaminių kasdien keliauja tiesiai į Norfos parduotuves, taip užtikrinant pirkėjams patrauklų asortimentą.
Viena tendencija šviežumas
Nuosava gamyba leidžia išpildyti du svarbius kriterijus pasiūlyti gerą, konkurencingą kainą ir užtikrinti šviežumą. Ypač tuos produktus, kurių galiojimo terminas yra trumpas, galime pateikti itin greitai. Šiandien atėjo užsakymas pienui, šiandien ir išpilstome. Šviežia mėsa iš skerdyklos taip pat operatyviai vežama į visas parduotuves kasdien, net ir sekmadieniais, pasakoja Dainius Dundulis, UAB Rivona generalinis direktorius ir UAB Norfos mažmena valdybos pirmininkas.
Pasak D. Dundulio, tuo metu, kai bakalėjos prekių pardavimai išlieka stabilūs, būtent šviežių produktų, t. y. vaisių, daržovių bei šaldytuvuose laikomų produktų, tokių kaip šviežia mėsa ar pieno gaminiai, vartojimas nuolat auga. Grupės rankose sutelkta tiekimo grandinė tą šviežumą ir gaminių kokybę leidžia kontroliuoti patiems. Kai matai tą produkcijos kelią nuo A iki Z, gali būti užtikrintas tuo, ką siūlai. Jei iškiltų kokia problema, mes žinotume kur ir kaip sutvarkyti, kad tai nepasikartotų, sako D. Dundulis.
Šiuo metu nuosavos gamybos įvairūs pieno gaminiai sudaro apie pusę viso Norfos parduotuvėse parduodamo tokių gaminių kiekio. Savi mėsos gaminiai, be šviežios mėsos, sudaro apie 30%, duonos apie 20%, konditerijos gaminiai svyruoja apie 30-40% tos kategorijos prekių pardavimų. O štai parduodami kulinarijos gaminiai ir šviežia mėsa yra beveik visu 100% Norfos įmonių grupės paruošta, išskyrus atskirus atvejus, pavyzdžiui, kai vykdomos labai konkrečios mėsos akcijos ir nuosava gamyba negali padengti laikinai padidėjusio vienos prekės kiekio.
Renkasi pirkėjas
Gera kaina taip pat labai svarbus privalumas, leidžiantis sėkmingiau konkuruoti. Rivonos gaminiai neretai gali būti pasiūlyti už mažesnę kainą, nei atsieitų panašūs didžiųjų gamintojų produktai.
Su savo gaminiais galime konkuruoti ne tik su kitais prekybos tinklais, bet, natūralu, tenka pakonkuruoti ir su kitais tiekėjais. Bet mūsų produktai turi tas pačias lygias teises ir sąlygas, kaip ir visi kiti. Vadybininkai nejungia žalios šviesos išskirtinai mūsų produkcijai, nes tokiu atveju pirkėjas nebūtinai būtų patenkintas. O pirkėjas ir yra pirmoje vietoje, sprendžia būtent jis, sako D. Dundulis.
Pasak vadovo, visos prekės savo vietą lentynose pelno pagal pirkėjų pasirinkimą. Jei klientai neperka, reiškia, tokiai prekės vietos prekyboje neturėtų būti, o jei perka tada nepriklausomai nuo to, savas tai produktas, ar kitų tiekėjų, jo atsargų neturėtų pritrūkti.
Asortimentas yra formuojamas pagal pirkimų istoriją, o ir dėl naujų prekių įvedimo Norfos parduotuvėse sprendžia pirkėjai. Norint įvesti naują prekę, jos sėkmė visada išbandoma vienoje konkrečioje Norfos parduotuvėje. Ir nors kiekvienas tiekėjas įsivaizduoja, kad jo produktas bus parduotas, pasak pagrindinio Norfos įmonių grupės, akcininko, pirkėjų dėmesio sulaukia toli gražu ne visos prekės. Mes nesprendžiame už pirkėją. Kartais tiekėjai pasako, kad mes iš jų mažai nuperkame. Bet ne mes, o pirkėjas mažai perka. Mūsų darbas, kad pirkėjas rastų tas prekes, kurių jis nori rasti, sako D. Dundulis.
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti