Ministras: Klaipėdos, Zarasų aplinkkelius būtų galima tiesti PPP būdu

„Matau keturis objektus, kur būtų taip daroma – Klaipėdos ir Zarasų aplinkkeliai, kelio Kaunas–Prienai dvi atkarpos, kurios yra projektuojamos, Kaune taip pat yra darbų nuo „Megos“ važiuojant iki Marijampolės – yra labai didelės spūstys“, – antradienį Seimo „valstiečių“ frakcijoje teigė M. Skuodis.
„Via Lietuva“ (buvusi Lietuvos automobilių kelių direkcija – BNS) turi padaryti darbus, kad būtų galimybė juos įgyvendinti PPP būdu. Sprendimai dėl to, ar judėti į priekį, ar ne, turėtų būti priimti vėliau“, – pridūrė ministras.
Pasak jo, „Via Lietuva“ turi atlikti skaičiavimus ir įvertinti finansinius srautus.
M. Skuodžio teigimu, apie PPP galvojama dėl lėšų stygiaus. Ministras mano, kad, pavyzdžiui, Zarasų aplinkkelio statybos išlaidas būtų galima padengti laikinai apmokestinus sunkųjį transportą.
„Tai yra palankus objektas, nukreipus sunkiasvores transporto priemones, jeigu reikia dar ir papildomai jas apmokestinti ir tokiu būdu susirinkti lėšas, kad už tą aplinkkelį kompensacijas susirinktume. Vėliau tą mokestį būtų galima ir nuimti. O kol jis būtų, jeigu kas norės pro kitur važiuoti, yra alternatyvos“, – kalbėjo M. Skuodis.
PPP būdu 2015 m. nutiestas Palangos aplinkkelis. Tokiu būdu norėta rekonstruoti ir kelią Vilnius–Utena, tačiau, pasigedęs aiškaus finansavimo modelio, Seimas 2015 m. tam nepritarė.