2024-04-16 19:36

Ministras: Klaipėdos, Zarasų aplinkkelius būtų galima tiesti PPP būdu

Marius Skuodis, susisiekimo ministras. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Marius Skuodis, susisiekimo ministras. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Lietuvoje trūkstant lėšų keliams, bent keturi dideli jų tiesimo ar rekonstrukcijos projektai galėtų būti įgyvendinti viešojo ir privataus sektoriaus partnerytės (angl. „public private partnership“, PPP) būdu, sako Marius Skuodis, susisiekimo ministras.

„Matau keturis objektus, kur būtų taip daroma – Klaipėdos ir Zarasų aplinkkeliai, kelio Kaunas–Prienai dvi atkarpos, kurios yra projektuojamos, Kaune taip pat yra darbų nuo „Megos“ važiuojant iki Marijampolės – yra labai didelės spūstys“, – antradienį Seimo „valstiečių“ frakcijoje teigė M. Skuodis. 

„Via Lietuva“ (buvusi Lietuvos automobilių kelių direkcija – BNS) turi padaryti darbus, kad būtų galimybė juos įgyvendinti PPP būdu. Sprendimai dėl to, ar judėti į priekį, ar ne, turėtų būti priimti vėliau“, – pridūrė ministras.  

Pasak jo, „Via Lietuva“ turi atlikti skaičiavimus ir įvertinti finansinius srautus. 

M. Skuodžio teigimu, apie PPP galvojama dėl lėšų stygiaus. Ministras mano, kad, pavyzdžiui, Zarasų aplinkkelio statybos išlaidas būtų galima padengti laikinai apmokestinus sunkųjį transportą.   

„Tai yra palankus objektas, nukreipus sunkiasvores transporto priemones, jeigu reikia dar ir papildomai jas apmokestinti ir tokiu būdu susirinkti lėšas, kad už tą aplinkkelį kompensacijas susirinktume. Vėliau tą mokestį būtų galima ir nuimti. O kol jis būtų, jeigu kas norės pro kitur važiuoti, yra alternatyvos“, – kalbėjo M. Skuodis. 

PPP būdu 2015 m. nutiestas Palangos aplinkkelis. Tokiu būdu norėta rekonstruoti ir kelią Vilnius–Utena, tačiau, pasigedęs aiškaus finansavimo modelio, Seimas 2015 m. tam nepritarė.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB BNS sutikimo draudžiama.

52795
130817
52791