2021-07-22 11:30

D. Nedzinskui leista rekonstruoti Trakų autobusų stotį

Darius Nedzinskas, UAB „Trastas“ akcininkas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Darius Nedzinskas, UAB „Trastas“ akcininkas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Po beveik penkerius metus trukusių teismų su Trakų savivaldybe, istorinio nacionalinio parko direkcija ir prokurorais dėl miesto autobusų stoties rekonstrukcijos verslininko Dariaus Nedzinsko bendrovė „Trastas“ gavo leidimą statybai ir jas planuoja pradėti šių metų pabaigoje.

„Nėra jokių teisinių kliūčių, galima pradėti statyti kad ir šiandien. Tačiau šiandien nepradėsiu, realistiškai statybos darbai galėtų būti pradėti šių metų pabaigoje ar kitų metų pradžioje“, – BNS teigė D. Nedzinskas.

Ano jo, pirminis rekonstrukcijos projektas liko toks pat – nugriauti 1987 m. statytus autobusų stoties pastatus ir vietoj jų pastatyti naują stotį su 2.000 kv. m ploto „Rimi“ parduotuve. Tačiau per penkerius teismų metus planuojamos investicijos išaugo nuo 3 mln. iki 4,5 mln. Eur. 

„Statybinių medžiagų kainos padidėjo, o projektas toks, koks buvo prieš penkis metus, toks ir liko“, – aiškino D. Nedzinskas.

Trakų savivaldybės atstovė BNS patvirtino, kad birželio 8 d. „Trastas“, „Trakų autobusai“, savivaldybė bei Trakų istorinio nacionalinio parko direkcija pasirašė taikos sutartį, o birželio 16 dieną D. Nedzinsko bendrovei išduotas statybos leidimas rekonstruoti stotį.

„Trastas“ pagal leidimą statybos darbus gali pradėti bet kada, tai yra nuo statybos leidimo išdavimo datos. Savivaldybė neturi teisinių ginčų su „Trastu“ dėl Trakų autobusų stoties rekonstrukcijos“, – teigė savivaldybės ryšių su visuomene specialistė Sigita Nemeikaitė-Ivaniutina.  

Gegužės pradžioje Vilniaus apygardos administracinis teismas įpareigojo savivaldybę iš naujo išnagrinėti „Trasto“ prašymą išduoti statybos leidimą autobusų stoties rekonstrukcijai, įrengiant joje parduotuvę. 

Bylinėjimąsi dėl stoties rekonstrukcijos dar 2016 m. inicijavo Trakų istorinio nacionalinio parko direktorius Gintaras Abaravičius.

Pagal šių metų sausį Apeliacinio teismo patvirtintą „Trasto“, „Trakų autobusų“ ir prokurorų taikos sutartį prokurorai atsisakė ieškinio, o abi šalys įsipareigojo nereikšti daugiau jokių pretenzijų viena kitai dėl mainų sutarties ar kitų finansinių reikalavimų. 

LVAT šiemet sausį prokurorų prašymu taip pat galutinai nutraukė bylą dėl įvairių institucijų sprendimų, susijusių su autobusų stoties rekonstrukcija. 

2019 metais Vilniaus apygardos teismas sutartį buvo pripažinęs negaliojančia, nes „Trakų autobusai“ turėjo skelbti viešą stoties rekonstrukcijos konkursą. Teismas tuomet pritaikė restituciją – „Trastas“ turėjo grąžinti įsigytą žemės sklypą, o „Trakų autobusai“ – „Trastui“ perduotą dalį pastato.

Mainų sutartimi „Trakų autobusai“ perdavė „Trastui“ beveik pusę autobusų stoties pastato mainais į šalia esantį „Trasto“ žemės sklypą. Pasak prokurorų, tai nebuvo vien turto mainai – „Trastas“ įsipareigojo investuoti į stoties atnaujinimą, už tai gaudamas leidimą statyti, įskaitant ir parduotuvę, iš kurios gaus pajamų.

52795
130817
52791