„Mitnija“ ir Lietuvos oro uostai nutraukė 25 mln. Eur vertės sutartį

Artimiausiu metu planuojama skelbti naujo rangovo konkursą. Lietuvos oro uostai sutartį su juo tikisi pasirašyti iki šių metų pabaigos.
Julius Gendvilis, „Mitnijos“ generalinis direktorius, teigia, kad sprendimas dėl pasitraukimo iš Vilniaus oro uosto išvykimo terminalo statybų priimtas dėl jau keturis mėnesius sustabdytų darbų.
„Daugiau nei keturis mėnesius trukusi pauzė per daug kainuoja: be darbo laikėme projektui dedikuotą komandą, negavome numatytų pajamų ir pelno, negalėjome įsipareigoti naujiems klientams. Dabartinė situacija mums yra per daug rizikinga, ypač šiuo metu, kai pasaulis vis dar gyvena pasaulinės pandemijos sukeltoje ekonominėje ir socialinėje įtampoje“, – pranešime cituojamas J. Gendvilis.
Audrius Valatkevičius, bendrovės komunikacijos atstovas, VŽ priduria, kad Lietuvos oro uostai negalėjo tiksliai informuoti dėl finansavimo užtikrinimo.
„Projektas neturėjo finansavimo, statybos buvo sustabdytos keturis mėnesius, ir po to šalys susitarė, kad nutrauks sutartį, nes mums ta situacija netiko, oro uostas negalėjo pasakyti, kada bus finansavimas užtikrintas. Mes turime savo darbų, planų“, – sako jis.
Ar dalyvaus planuojamame skelbti naujame konkurse, bendrovė dar nežino.
„Kai bus paskelbtas konkursas, tuomet žiūrėsime. Neaišku, kokie bus mūsų planai, galbūt tiesiog neturėsime resursų, nes turime derybas su dar daug klientų tiek Lietuvoje, tiek užsienyje. Jei tas konkursas bus rudenį ar vasarą, žiūrėsime pagal situaciją. Dabar nežinome, nei kada bus konkursas, nei kokiomis sąlygomis“, – teigia A. Valatkevičius.
Marius Gelžinis, Lietuvos oro uostų generalinis direktorius, sako, kad sunkumus dėl statybų finansavimo nulėmė pandemija.
„Bendrovei „Mitnija“ sustabdžius dalyvavimą projekte, esame pasirengę tęsti pasiruošimo darbus ir nedelsiant skelbti naujo rangovo paiešką“, – sako M. Gelžinis.
Jo teigimu, šiuo metu yra užtikrintas dalinis projekto finansavimas iš Šiaurės investicijų banko (NIB). Taip pat iš Susisiekimo ministerijos laukiama sprendimo dėl likusio finansavimo.
Ministerija žada finansavimą
Marius Skuodis, susisiekimo ministras, komentare VŽ teigia apgailestaujantis dėl susidariusios situacijos, nes naujo keleivių terminalo statyba yra tarp Vyriausybės artimiausio laikotarpio prioritetinių darbų.
Jis tikina, kad finansavimas terminalo statybai bus užtikrintas.
„Šiuo metu Vyriausybė pradėjo investicijų derinimą su Europos Komisija – apie 28 mln. Eur abiem objektams. Neabejojame, kad finansavimas Vilniaus oro uosto terminalo statybai bus užtikrintas, tam dedame daug pastangų“, – komentare nurodo ministras.
M. Skuodis teigia Lietuvos oro uostų vadovybei keliantis tikslą, kad ši situacija turėtų kuo mažesnę įtaką projekto įgyvendinimo terminams.
„Tikiuosi, kad Vilniaus oro uostas neužtruks su naujo tarptautinio statybų rangovo pirkimo paskelbimu ir tikimės patikimo rangovo, kuris laiku įgyvendins ir užbaigs Vilniaus oro uosto naujo keleivių terminalo statybą“, – teigia jis.
Iki 2.400 keleivių per valandą
Naujas A++ energinio naudingumo, pagal tvarių pastatų standartą BREAAM plėtojamas keleivių išvykimo terminalas bus statomas šiaurinėje oro uosto dalyje, tarp naujojo VIP terminalo su konferencijų centru ir senojo terminalo.
Numatoma, kad pastačius objektą, bendras Vilniaus oro uosto terminalų plotas išaugs trečdaliu, o keleivių pralaidumas – daugiau nei dvigubai, nuo dabar esančių 900 iki 2.400 keleivių per valandą.
Pirmajame terminalo aukšte veiks keleivių registracijos ir viešosios erdvės, kavinės, aviakompanijų biurai. Antrajame aukšte ketinama įrengti saugumo patikros zoną ir išvykimo vartus Šengeno šalių keleiviams.
Pastate taip pat bus įrengtos techninės erdvės – bagažo patikros ir rūšiavimo, inžinerinių sistemų patalpos. Su dabartiniu keleivių terminalu naujasis bus sujungtas galerija.