„Lietuvos geležinkeliai“ ieško „Rail Baltica“ plėtros plano rengėjų

„Lietuvos geležinkeliai“ pirmadienį paskelbė tris šių projektų paruošiamųjų darbų konkursus, jiems paraiškų laukia iki liepos 5 dienos.
Laimėtojai turės nustatyti optimalią jau nutiestos ir beveik 400 mln. Eur kainavusios „Rail Baltica“ linijos nuo sienos su Lenkija iki Kauno modernizavimo trasą, numatyti alternatyvas, atlikti tyrimus.
370 mln. Eur kainavęs ruožas nuo sienos su Lenkija iki Kauno atidarytas 2015-ųjų pabaigoje, tačiau geležinkelis neatitinka dabartinių „Rail Baltica“ parametrų – juo traukiniai turi važiuoti 249 kilometrų per valandą greičiu, o dabar juo galima išvystyti tik 120 kilometrų greitį.
Plano rengėjai turės nuspręsti, ar tiesinti vėžę, ar statyti naują liniją.
Be to, turės būti parengtas ir Kauno geležinkelio mazgo plėtros planas bei geležinkelio priežiūros depų plėtros koncepcija su alternatyvomis, numatytos tam reikalingos teritorijos.
Darbų preliminari vertė neskelbiama.
„Rail Baltica“ nuo 2026 metų turėtų sujungti Taliną, Pernu, Rygą, Panevėžį, Kauną, Vilnių ir Varšuvą.