2023-ieji automobilių prenumeratos rinkoje: kokius modelius klientai rinkosi dažniausiai?
„MyBee“ autoparkui automobilių modelius renkame pagal tai, kas tuo metu yra populiariausia naujų transporto priemonių pirkėjų tarpe. Turime nuolat matuoti rinkos pulsą ir būti žingsniu priekyje, kad savo klientams pasiūlytume geidžiamiausius modelius“, – sako „MyBee“ plėtros vadovas.
Lietuvos keliais rieda jau per 1000 „MyBee“ automobilių. Ilgalaikės automobilių nuomos paslauga tampa aktuali vis platesniam ratui privačių ir verslo klientų, todėl tarp siūlomų modelių galima rasti pačių įvairiausių – nuo prabangaus „Porsche Panamera GTS“, iki praktiško šeimos automobilio „Nissan Qashqai“.
Verslo ir privačių klientų poreikiai skiriasi
G. Petraška pastebi, jog natūralu, kad verslo ir privačių klientų poreikiai skiriasi. Verslo klientai vis mažiau dėmesio kreipia į tai, kokios konkrečiai markės automobilis. Jiems svarbiausia kainos ir kokybės santykis, jie renkasi automobilius darbui – todėl tai dažniausiai yra patikimos ekonominės klasės transporto priemonės su mažesnio litražo, tačiau efektyviais varikliais, pavyzdžiui, per daugybę metu patikimo modelio vardą užsitarnavusi „Toyota Corolla“ ar „Volkswagen Golf“ bei „Škoda Kamiq“.

Pašnekovas taip pat išskiria komercinius automobilius. Jų tarpe populiariausi tokie erdvūs krovininiai autobusiukai kaip „Renault Master“ ir patogūs aštuonių vietų keleiviniai mikroautobusai, pavyzdžiui, „Mercedes-Benz Vito“.
Privatūs klientai daug dažniau kreipiasi žinodami, kokio konkretaus modelio automobilio nori, o kokio tikrai nesirinktų. Jie mažiau dėmesio skiria kainai ir teikia pirmenybę individualių ar šeimos poreikių patenkinimui – atkreipia dėmesį į transporto priemonės dydį, vietų skaičių keleiviams bei automobilio pravažumą tiek mieste, tiek užmiestyje.
„Privatiems klientams svarbu automobilio komplektacijos lygis, kad transporto priemonė būtų pakankamai komfortiška, saugi bei išvaizdi. Todėl „MyBee“ parke „plikų“ automobilių neturime. Juos renkame apgalvotai, vertiname kokios komplektacijos norėtų klientas, jei planuotų tokį automobilį įsigyti. Bene visi mūsų automobiliai turi parkavimo sistemą, galinę kamerą, pilną saugumo paketą, šildomą vairą ir sėdynes“, – pasakoja G. Petraška.
Jis priduria, kad tuo pačiu klientai rinkdamiesi automobilį prenumeratai jaučiasi daug laisviau ir drąsiau išbandyti prabangesnius ar jiems mažiau pažįstamus automobilių modelius ir naujas funkcijas, nes žino, jog nepatikus galės jį pasikeisti į kitą.
Populiariausias pozicijas užima miesto visureigiai
Anot „MyBee“ plėtros vadovo, tiek Lietuvoje, tiek kitose Baltijos šalyse visų laikų populiariausias prenumeruojamų automobilių tarpe yra „BMV X1“. Šis automobilis mėgstamas dėl savo universalumo – tai praktiškas, saugus, bet tuo pačiu komfortiškas ir stilingas modelis.
„Matome tendenciją, kad populiarūs išlieka miesto visureigiai, lyderio pozicijų neužleidžia ir „Volkswagen“, „Toyota“, „Kia“ bei „Škoda“ markių automobiliai“, – sako G. Petraška.
Tarp daugiausiai prenumeruojamų „MyBee“ automobilių taip pat yra „Toyota RAV4“ modelis, kuris ypač patrauklus rinkai dėl savo pakelto SUV tipo kėbulo, ekonomiškų, hibridinių variklių, ir komfortiškos važiuoklės. Klientai dažnai renkasi kompaktiškus, netaršius ir ekonomiškus variklius turinčius miesto visureigius, pavyzdžiui, „Volkswagen T-Cross“, „Kia Sportage“, „Škoda Kamiq“.
Bendras bruožas, vienijantis didžiąją dalį populiariausių prenumeruojamų automobilių, tai SUV kėbulo tipas, kuris suteikia didesnį pravažumą ir yra puikiai tinkamas tiek mieste, tiek užmiestyje.
„Pirkėjai mėgsta paaukštintus automobilių kėbulus, nes juose sėdima aukščiau, todėl užtikrinamas geresnis matomumas vairuojant. SUV paprasčiau įveikia kasdienes kliūtis: duobes neasfaltuotame kelyje prie sodybos ar šaligatvio bortus, ant kurių reikia užvažiuoti parkuojant transporto priemonę.
Didesnė prošvaisa praverčia ir prasidėjus gausiomis liūtims: tokie automobiliai leidžia ramiau važiuoti per dideles balas. O pasirinkus automobilį su 4 varomais ratais, galima lengviau įveikti slidžias įkalnes, pažliugusias kelio vietas ar kitas kliūtis kelyje“, – G. Petraška vardija priežastis, dėl kurių klientai pamilo SUV kėbulo tipo automobilius.
Elektromobilių paklausa auga
„MyBee“ plėtros vadovo teigimu, įmonė mato ir vis didesnį klientų susidomėjimą elektromobilių prenumerata. Todėl šiuo metu savo klientams siūlo kelis skirtingus modelius – „Volkswagen ID.4 Electric“, „Cupra Born“. O vos prieš pusė metų įmonė Lietuvoje pristatė „Tesla Model 3“ ir „Tesla Y“, kurie iškart tapo populiariausiu prenumeruojamu elektromobiliu tiek verslo, tiek privačių klientų tarpe.
„Tesla Model 3“ automobiliai pasižymi moderniomis technologijomis ir unikaliu dizainu, taip pat suteikia aukščiausio lygio komfortą ir užtikrina saugumą kelyje. Šių elektromobilių nuvažiuojamas atstumas siekia daugiau nei 500 km, todėl su jais daug paprasčiau planuoti ilgesnes keliones, pavyzdžiui, vienu pakrovimu galima iš sostinės nuvykti į Klaipėdą, kas klientams ypač svarbu renkantis elektromobilį.
„Nors elektromobiliai kol kas sudaro mažesnę dalį mūsų autoparko, jų paklausa auga kartu su gerėjančia įkrovimo infrastruktūra bei tobulėjančiomis baterijomis. Todėl nuolat žvalgomės, kaip galėtume praplėsti elektra varomų transporto priemonių asortimentą, ir greitu metu klientams pasiūlysime dar daugiau elektromobilių prenumeratai“, – sako G. Petraška.