„Maserati Bora“ – 8 dešimtmečio drąsa ir laikui nepavaldžios tradicijos

Reklama publikuota: 2022-03-18
svg svg

Praėjusių metų pabaigoje „Maserati Vilnius“ atstovybėje pristatytas „Maserati MC20“ žymi labai svarbų etapą gamintojo istorijoje. Tai yra pirmasis „Maserati“ modelis su klasikine superautomobilių komponuote – varikliu per vidurį – po daugiau nei 20 metų pertraukos. Tačiau tokio tipo automobilių gamyba „Maserati“ istorijoje gerokai prasidėjo anksčiau, o ir modelio pavadinimas buvo kiek roman-tiškesnis.

Kiek daugiau nei prieš 50 metų, Ženevos automobilių parodoje „Maserati“ pristatė revoliucingą modelį Bora“. Tuo metu muzikos scenoje visame pasaulyje karaliavo glamūrinis rokas, o automobilių dizaineriai buvo apsėsti futuristiškumo ir drąsių formų. 

Itališko dizaino ikona 

„Maserati Bora“ dizainas buvo patikėtas vienam geriausių italų virutuozų – Giorgetto Giugiaro. Jo užduotis skambėjo paprastai, bet tikrai nebuvo paprasta. „Maserati“ norėjo pasitelkti jau kelintus metus „Grand Prix“ lenktynėse (tuometinis „Formulės-1“ atitikmuo) pasiteisinusią konstrukciją, kai variklis automobilyje montuojamas tarp vairuotojo ir galinės ašies. 

Tokios formulės ir šiandien laikosi visi superautomobilių gamintojai. Per vidurį sumontuotas variklis suteikia tobulą automobilio svorio pasiskirstymą ir leidžia preciziškai jį valdyti. Tačiau čia paprastoji užduoties dalis ir baigiasi, nes tokia konstrukcija yra labai nepraktiška. Tuo tarpu „Maserati“ norėjo, kad „Bora“ modelis būtų patogus važinėti kasdien, spinduliuotų itališka prabanga ir demonstruotų sportiškumą. 

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Jei 8 dešimtmetis būtų forma 

Rezultatas – itin elegantiškas pleišto formos kupe. Ši forma buvo pasirinkta dėl savo tobulos aerodinamikos. Įspūdį dar labiau sustiprino į viršų atsiveriantys pagrindiniai žibintai. Po jais – diskretiškos siauros grotelės su specialiu kvadratu, kurio viduryje buvo „Maserati“ logotipas. 

Viduje „Maserati Bora“, net ir žvelgiant iš šių dienų perspektyvos, buvo labai minimalistiškas. Pavyzdžiui, sėdynių konstrukcija buvo vientisa, jos buvo sportinio tipo, o futuristiškumo joms suteikė specialus siuvinėjimas. Be jokios abejonės salone buvo panaudota kokybiškiausia itališka oda. Svarbu pabrėžti, kad centrinė figūra salone – galia ir elegancija. Būtent dėl šios priežasties prietaisų skydelio centre buvo alyvos ir variklio temperatūros rodmenys, krovimo stiprumas ir kiti sportinių automobilių vairuotojams svarbūs parametrai. Tuo tarpu radijas buvo paslėptas kairėje vairo pusėje. 

„Maserati“ gausmas 

Žinoma, muzikos čia ir nereikėjo, nes visiškai už vairuotojo nugaros savo galią demonstravo 4,7 litro V8 su 310 AG. Variklis buvo jungiamas specialiu rėmu prie viso automobilio monokoko. Be tokio tipo konstrukcijos šiandien neįsivaizduojamas joks superautomobilis ar „Formulės 1“ bolidas. Po kelių metų gamybos pasirodė modelis su tuo pačiu, bet kiek didesnio darbinio tūrio varikliu. Jis leido „Maserati Bora“ pasiekti maksimalų 280 km/val. greitį. 

Daugiau apie „Maserati Bora“. 

embedgallery::https://foto.vz.lt/embed/1369?placement=

Jei skaitėte įdėmiai, prisimenate, kad vienas iš tikslų buvo sukurti ne tik itin galingą sportinį automobilį, bet ir tokį, kurį būtų galima naudoti kiekvieną dieną. Dažniausiai superautomobiliai dėl savo konstrukcijos būna itin nepraktiški: maža bagažinė priekyje, sudėtingas įlipimas į žemą automobilį, prastas matomumas ir triukšmas salone. 

Komfortas be kompromisų 

Pirmiausiai, „Maserati Bora“ turėjo specialią hidraulinę sistemą, kuri prieš įlipant vairuotojui patraukdavo vairą ir pedalus. Todėl šie į žemą automobilį galėjo įlipti ir išlipti elegantiškai ir neatrodyti taip lyg speleologai lipantys iš urvo. Taip pat, automobilis turėjo dvigubą stiklą, kuris skyrė vairuotoją ir variklio skyrių. Taip į saloną prasiskverbdavo tik solidžiausios V8 natos, palikdamos mechaninį triukšmą už nugaros.

„Bora“ modelyje pirmąkart „Maserati“ istorijoje buvo sumontuota visiškai nepriklausoma pakaba, kuri leido kiekvienam ratui prie kelio nelygumų. Taip pat papildomo komforto suteikė teleskopiniai amortizatoriai, kurie buvo ganėtinai unikalus sprendimas, kai absoliuti dauguma automobilių turėjo linginę pakabą. 

Iki 1978 metų „Maserati“ pagamino 564 „Bora“ modelius, todėl jie ir šiandien yra ypatingai vertinami entuziastų ir kolekcionierių. Automobilis taip pat įtvirtino tradiciją, kurios „Masertati“ laikosi iki šiol – vadinti savo modelius vėjų vardais. Šiandien užėję į „Maserati Vilnius“ saloną rasite „Ghibli“ ir „Levante“ modelius, kurie pavadinti stiprių vėjų vardais. Registruotis bandomiesiems važiavimams galite paspaudę šią nuorodą. O jeigu labai pasiseks – pamatysite supersportinį „Maserati MC20“, kurio šiandien nebūtų, jei ne „Maserati Bora“ vizionieriškumas ir dėmesys elegancijai.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Rašyti komentarą 0
„Maserati Vilnius“ tapo menininkės Agnės Kišonaitės parodos „Įsikūnijimas“ mecenatais Verslo tribūna

Kovo 26 dieną Trakų Vokės dvare Agnė Kišonaitė atidarė savo tapybos ir meno instaliacijų parodą...

Naujasis „Maserati Grecale“ ryškiai pakeis gamintojo istoriją Verslo tribūna

Modena, 2022 m. kovo 22 d., – „Maserati“ pristato savo naujausią SUV modelį – „Grecale“. Jame tobulai tobulai...

„Maserati“ papasakojo, kada visi jų modeliai bus elektriniai: sieks tapti segmento lyderiais Verslo tribūna

Modena, kovo 17 d., – Kompanija skelbia apie savo planą „Maserati Folgore“, pagal kurį planuoja išplėsti savo...

„Maserati Bora“ – 8 dešimtmečio drąsa ir laikui nepavaldžios tradicijos Verslo tribūna

Praėjusių metų pabaigoje „Maserati Vilnius“ atstovybėje pristatytas „Maserati MC20“ žymi labai svarbų etapą...

„Maserati MC20“ – vienintelis naujas superautomobilis Lietuvoje Verslo tribūna 2

Egzotiška išvaizda, už kelių šimtų metrų girdimas agresyvus gausmas ir lenktynių trasos verta dinamika.

„Maserati“ grįžta į lenktynes su kibirkštėle Verslo tribūna

Po ilgos pertraukos „Maserati“ grįžta į didįjį automobilių sportą ir taps pirmuoju Italijos gamintoju...

Pirmasis „Maserati Ghibli“ – naujos dizaino kalbos ir brutalaus sportiškumo mišinys Verslo tribūna

2013 metais pasirodęs „Maserati Ghibli“ gerokai atnaujino visą gamintojo gamą. Vėliau jis tapo pirmuoju...

Trys nauji „Maserati“ stiliai Verslo tribūna 1

Net jei ir nesate automobilių entuziastas, vis tiek išgirdę „Maserati“ pavadinimą pagalvojate apie stipriai...

Svarbiausia „Maserati“ premjera Lietuvoje – naujos eros MC20 modelis Verslo tribūna

„Maserati MC20“ – naujausias ir vienas įspūdingiausių gamintojo modelių. Jis žymi visiškai naują ir drąsią...

„Maserati“ vairavimo akademija – kvapą gniaužianti patirtis Verslo tribūna

Nuo pat „Maserati“ įsikūrimo prieš daugiau nei šimtmetį tikslas buvo toks pat – į rafinuotus ir prabangius...

„Maserati Levante Hybrid“: hibridinė ateitis pagal italus Verslo tribūna 4

„Maserati“ istorija prasideda nuo to, kai gamintojas nusprendė lenktynių trasoms skirtus variklius montuoti į...

Kai bendros vertybės įkvepia kurti – įspūdingiausi „Maserati“ partneriai Verslo tribūna

Jau daugiau nei šimtmetį „Maserati“ kurdami ikoniškus automobilius vadovaujasi inovacijomis, dizainu ir...

Naujos eros kibirkštis, vedanti „Maserati“ pirmyn Verslo tribūna

Prieš keletą metų rinkoje pasirodę hibridiniai automobiliai buvo puikūs degalų sąnaudų prasme. Kuriant juos...

„Maserati MC20“: abejingų nepaliekantis, prestižinius įvertinimus skinantis superautomobilis Verslo tribūna

Pristatytas tik rudenį – bet jau spėjęs pavergti viso pasaulio išskirtinių automobilių gerbėjų širdis: su...

„Maserati Fuoriserie“: automobiliai pagal asmenybę Verslo tribūna

Sakoma, kad geriausiai tinka tie kostiumai, kurie buvo pasiūti pagal individualų užsakymą. Ši taisyklė...

Hibridinis automobilis pagal „Maserati“ – naujasis „Levante Hybrid“ Verslo tribūna

Sakoma – žaibas dukart į tą pačią vietą netrenkia. Tačiau tai tik posakis, nes pernai pristatę elektrifikuotą...

Vadyba
2021.04.26

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku