„Maserati Bora“ – 8 dešimtmečio drąsa ir laikui nepavaldžios tradicijos

Praėjusių metų pabaigoje Maserati Vilnius atstovybėje pristatytas Maserati MC20 žymi labai svarbų etapą gamintojo istorijoje. Tai yra pirmasis Maserati modelis su klasikine superautomobilių komponuote varikliu per vidurį po daugiau nei 20 metų pertraukos. Tačiau tokio tipo automobilių gamyba Maserati istorijoje gerokai prasidėjo anksčiau, o ir modelio pavadinimas buvo kiek roman-tiškesnis.
Kiek daugiau nei prieš 50 metų, Ženevos automobilių parodoje Maserati pristatė revoliucingą modelį Bora. Tuo metu muzikos scenoje visame pasaulyje karaliavo glamūrinis rokas, o automobilių dizaineriai buvo apsėsti futuristiškumo ir drąsių formų.
Itališko dizaino ikona
Maserati Bora dizainas buvo patikėtas vienam geriausių italų virutuozų Giorgetto Giugiaro. Jo užduotis skambėjo paprastai, bet tikrai nebuvo paprasta. Maserati norėjo pasitelkti jau kelintus metus Grand Prix lenktynėse (tuometinis Formulės-1 atitikmuo) pasiteisinusią konstrukciją, kai variklis automobilyje montuojamas tarp vairuotojo ir galinės ašies.
Tokios formulės ir šiandien laikosi visi superautomobilių gamintojai. Per vidurį sumontuotas variklis suteikia tobulą automobilio svorio pasiskirstymą ir leidžia preciziškai jį valdyti. Tačiau čia paprastoji užduoties dalis ir baigiasi, nes tokia konstrukcija yra labai nepraktiška. Tuo tarpu Maserati norėjo, kad Bora modelis būtų patogus važinėti kasdien, spinduliuotų itališka prabanga ir demonstruotų sportiškumą.
Jei 8 dešimtmetis būtų forma
Rezultatas itin elegantiškas pleišto formos kupe. Ši forma buvo pasirinkta dėl savo tobulos aerodinamikos. Įspūdį dar labiau sustiprino į viršų atsiveriantys pagrindiniai žibintai. Po jais diskretiškos siauros grotelės su specialiu kvadratu, kurio viduryje buvo Maserati logotipas.
Viduje Maserati Bora, net ir žvelgiant iš šių dienų perspektyvos, buvo labai minimalistiškas. Pavyzdžiui, sėdynių konstrukcija buvo vientisa, jos buvo sportinio tipo, o futuristiškumo joms suteikė specialus siuvinėjimas. Be jokios abejonės salone buvo panaudota kokybiškiausia itališka oda. Svarbu pabrėžti, kad centrinė figūra salone galia ir elegancija. Būtent dėl šios priežasties prietaisų skydelio centre buvo alyvos ir variklio temperatūros rodmenys, krovimo stiprumas ir kiti sportinių automobilių vairuotojams svarbūs parametrai. Tuo tarpu radijas buvo paslėptas kairėje vairo pusėje.
Maserati gausmas
Žinoma, muzikos čia ir nereikėjo, nes visiškai už vairuotojo nugaros savo galią demonstravo 4,7 litro V8 su 310 AG. Variklis buvo jungiamas specialiu rėmu prie viso automobilio monokoko. Be tokio tipo konstrukcijos šiandien neįsivaizduojamas joks superautomobilis ar Formulės 1 bolidas. Po kelių metų gamybos pasirodė modelis su tuo pačiu, bet kiek didesnio darbinio tūrio varikliu. Jis leido Maserati Bora pasiekti maksimalų 280 km/val. greitį.
Daugiau apie Maserati Bora.
embedgallery::https://foto.vz.lt/embed/1369?placement=
Jei skaitėte įdėmiai, prisimenate, kad vienas iš tikslų buvo sukurti ne tik itin galingą sportinį automobilį, bet ir tokį, kurį būtų galima naudoti kiekvieną dieną. Dažniausiai superautomobiliai dėl savo konstrukcijos būna itin nepraktiški: maža bagažinė priekyje, sudėtingas įlipimas į žemą automobilį, prastas matomumas ir triukšmas salone.
Komfortas be kompromisų
Pirmiausiai, Maserati Bora turėjo specialią hidraulinę sistemą, kuri prieš įlipant vairuotojui patraukdavo vairą ir pedalus. Todėl šie į žemą automobilį galėjo įlipti ir išlipti elegantiškai ir neatrodyti taip lyg speleologai lipantys iš urvo. Taip pat, automobilis turėjo dvigubą stiklą, kuris skyrė vairuotoją ir variklio skyrių. Taip į saloną prasiskverbdavo tik solidžiausios V8 natos, palikdamos mechaninį triukšmą už nugaros.
Bora modelyje pirmąkart Maserati istorijoje buvo sumontuota visiškai nepriklausoma pakaba, kuri leido kiekvienam ratui prie kelio nelygumų. Taip pat papildomo komforto suteikė teleskopiniai amortizatoriai, kurie buvo ganėtinai unikalus sprendimas, kai absoliuti dauguma automobilių turėjo linginę pakabą.
Iki 1978 metų Maserati pagamino 564 Bora modelius, todėl jie ir šiandien yra ypatingai vertinami entuziastų ir kolekcionierių. Automobilis taip pat įtvirtino tradiciją, kurios Masertati laikosi iki šiol vadinti savo modelius vėjų vardais. Šiandien užėję į Maserati Vilnius saloną rasite Ghibli ir Levante modelius, kurie pavadinti stiprių vėjų vardais. Registruotis bandomiesiems važiavimams galite paspaudę šią nuorodą. O jeigu labai pasiseks pamatysite supersportinį Maserati MC20, kurio šiandien nebūtų, jei ne Maserati Bora vizionieriškumas ir dėmesys elegancijai.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti