Mano verslas
Mano verslas
Mano verslas
Mano verslas
Mano verslas
2024-11-18 05:45

Netradicinės renginių vietos – uždirbti įmonei gali ir kiemas, ir angaras

Įdomios erdvės nuoma, priklausomai nuo dydžio, infrastruktūros ir kitų veiksnių, gali kainuoti nuo 1.000 iki 20.000 Eur

Kazlų Rūdoje įgyvendinta operos solisto Liudo Mikalausko idėja - koncertų erdvė „Slow arena“. Bendrovės nuotr.
Kazlų Rūdoje įgyvendinta operos solisto Liudo Mikalausko idėja - koncertų erdvė „Slow arena“. Bendrovės nuotr.
Renginių organizatoriai vieningi – Lietuvoje labai trūksta patrauklių vietų, o labiausiai ieškoma netradicinių, dar nenaudotų erdvių. Ir tai viena iš galimybių užsidirbti iš turimų patalpų įmonėms, kurios turi biurą, kiemą ar idėją, kaip galima turimus plotus pritaikyti konferencijoms ar verslo vakarienėms.

Netradicinė vieta – viena geriausių reklamų bet kokiam renginiui. Tuo spėjo įsitikinti ne tik renginių organizatoriai, bet ir, pavyzdžiui, Kazlų Rūdos savivaldybė, įgyvendinusi operos solisto Liudo Mikalausko idėją ir jau ketvirtus metus tiesiog laukuose iš šiaudų ritinių sukurianti koncertų erdvę „Slow arena“. Netradicinėje vietoje rengiamiems gyvos muzikos koncertams daugiau reklamos nė nereikia.

„Netradicinė erdvė, veikla – vienas pagrindinių klientų prašymų. Ir tai pasiūlyti yra gana didelis iššūkis, nes naujų vietų per pastaruosius penkerius metus praktiškai neatsirado nė vienos“, – sako Vilma Balčiūnienė, renginių organizavimo UAB „Agency up“ vadovė.

Vilma Balčiūnienė, renginių organizavimo agentūros „Agency UP“ vadovė. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Vilma Balčiūnienė, renginių organizavimo agentūros „Agency up“ vadovė. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Pasak jos, dažnai vietas reikia rasti patiems. Pavyzdžiui, agentūra buvo įrengusi restoraną tiesiog rugių lauke.

„Pradžioje įtikinti klientus, kad tai gera idėja, sekėsi sunkiai. Tada jiems surengėme savo gimtadienį – saulėlydis rugių lauke, aplink šokinėja stirnos. Paskui jau verslo klientai vienas po kito patys norėjo ten daryti savo renginius. Dabar šio restorano jau nebedarome, bet iki dabar skambina žmonės ir teiraujasi gal dar yra“, – pasakoja V. Balčiūnienė.

Netradicinė vieta – netradicinės ir išlaidos

Pasak jos, kone visi labiausiai įsimintini jos rengti renginiai buvo organizuoti neįprastose ir paprastai tam nenaudojamose vietose. Tai ir „Lietuvos geležinkelių“ organizuotas kelių dienų renginys, kai buvo galima apsilankyti remontui uždarytame Kauno geležinkelio tunelyje, ir „Rail Balticos“ renginys iš Talino į Kauną 12 valandų važiavusiame traukinyje, ir UAB Klaipėdos konteinerių terminalo krovos aikštelėje surengtas įmonės gimtadienio minėjimas.

„Tik svarbu suprasti, kad tokiose erdvėse renginiai ne tik įsimintini, bet ir gerokai brangesni, nes dažniausiai juos reikia specialiai apipavidalinti, įrengti tualetus, kitą reikiamą infrastruktūrą, kuri renginiams skirtose vietose jau yra“, – atkreipia dėmesį organizatorė.

Nepaisant to, klientai tokių vietų trokšta ir agentūra nuolat ieško naujų erdvių. Pavyzdžiui, kurį laiką renginiams buvo naudojamos Vilniaus „Audėjo“ baldų kombinato patalpos, kai ten buvo sustabdyta verslo veikla ir dar neprasidėjusi rekonstrukcija.

Renginys Klaipėdos konteinerių terminale. Bendrovės nuotr.
Renginys Klaipėdos konteinerių terminale. Bendrovės nuotr.

Ji atkreipia dėmesį, kad naujų erdvių poreikį puikiai išnaudoja įmonės ir taip gauna papildomų pajamų.

Savo erdves su atgabentu tikru lėktuvu renginiams nuomoja „Avia Solution“, neseniai tam nuomoti dideles nenaudojamas industrines erdves Vilniuje pradėjo „Lietuvos geležinkeliai“.

„Jie turėjo erdves, kurias galėjo kam nors nuomoti, bet trys renginiai per mėnesį duoda daugiau pajamų nei mėnesio nuoma kokiai, tarkime, automobilių remonto įmonei. Netradicinės vietos gerokai brangesnės nei viešbučių konferencijų salės ir kaina gali siekti ir 10.000, ir 15.000 Eur“, – sako „Agency up“ vadovė.

Kai kurios įmonės, pastebėjusios, kad galima uždirbti iš šios šalutinės veiklos, net specialiai dalį erdvių pritaiko renginiams, kuriems reikia išskirtinės aplinkos.

Vienas pavyzdžių – „Porche“ Vilniuje šalia serviso įrengė patalpas, kur už stiklinės sienos matomos „Porche“ remonto dirbtuvės. Kitas pavyzdys – nuomojamų sandėliukų kompleksą sostinėje įkūrusi bendrovė viršutinį aukštą iškart įrengė taip, kad jis tiktų ir renginiams.

Rinka atsilieka nuo poreikio

„Klientų lūkestis dėl naujų vietų yra didesnis, nei rinka spėja jų pasiūlyti, o tos, kurios pasiūlomos, labai greitai būna ilgam rezervuojamos“, – įvairesnių erdvių deficitu skundžiasi ir Aurimas Kamantauskas, renginių paslaugų grupės „Rekūrai LT“ vadovas ir tinklalaidės „Kamantinėjimai“ autorius.

Aurimas Kamantauskas, UAB „Rekūrai“ direktorius. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Aurimas Kamantauskas, UAB „Rekūrai LT“ direktorius. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Kaip šių metų itin geidžiamą vietą jis įvardina MO muziejaus pasiūlytas patalpas jų meno saugykloje, įrengtoje betono fabrike. Nors jų nuoma kainuoja kone 20.000 Eur, patalpos įkandamos ne kiekvienam klientui, šios erdvės sulaukė nemenko dėmesio.

Pasak A. Kamantausko, kiekvienais metais atsiranda kelios naujos vietos, kurios iš dalies iškart pritaikytos renginiams, tačiau iš esmės tai situacijos nekeičia.

„Kiekvienais metais vis atsiranda naujų vietų, kurios yra geidžiamos, graibstomos ir visi nori būti pirmieji toje pačioje vietoje. Bet praeina metai ir reikia ko nors naujo“, – sako renginių organizatorius.

Vietų trūkumą „Rekūrai LT“ kompensuoja pasitelkdami fantaziją ir tiesiog transformuodami tam tikras erdves, dažnai pritaikytas visai kitokio pobūdžio renginiams.

„Pavyzdžiui, Dainų slėnyje, kur visi eina koncertų ir dainų, padarėme automobilių pristatymą. Smėlio arenoje, kur visi eina sportuoti, galima surengti iškilmingą vakarienę ar meno renginį. Jei klientas turi pinigų, galime išleisti vandenį iš baseino ir ten surengti teminį vakarą“, – pasakoja A. Kamantauskas.

„Rekūrai LT“ renginys. Bendrovės nuotr.
„Rekūrai LT“ renginys. Bendrovės nuotr.

Nors pasitelkus fantaziją išeitį galima rasti beveik visada, visgi bet kokios naujos vietos, pasak „Rekūrai LT“ vadovo, visada laukiamos.

„Žmonės kartais nepagalvoja, kad jų turima erdvė gali tikti renginiams. Gal tai tiesiog itin išvaizdus takas prie upelio, kur užtektų atvežti pavėsinių ir stalų, gal ūkininkas turi angarą ar lauką ir idėją, kaip jį apipavidalinti. Erdvių tikrai turime, tik ne visada pagalvojame, kad jas galime įdarbinti“, – sako renginių organizatorius.

Pasak jo, netradicinės erdvės nuoma, priklausomai nuo dydžio, infrastruktūros, kitų veiksnių, gali kainuoti nuo 1.000 iki 20.000 Eur ir apsukresni verslai tai jau išnaudoja. Kaip pavyzdį jis nurodo „Dūmų fabriką“, kur alaus fabrikas įrengė puikią konferencijoms, parodoms ir kitiems renginiams tinkamą erdvę.

Pridėtinė vertė – teminiai užsiėmimai

Lina Nosevič, renginių vietų nuomos platformos „Placer.lt“ įkūrėja, pasakoja, kad dažniausiai įmonės ieško erdvės, kur galėtų tilpti 50–100 žmonių, o pageidaujama kaina siekia iki kelių tūkstančių eurų.

„Žinoma, yra ir daugiau svarbių veiksnių. Pavyzdžiui, kad būtų galima patogiai statyti automobilius. Įmonės dažniausiai nori erdvių mieste. Vilniečiams ir Trakai jau yra toli, nes skaičiuoja, kad ryte per kamščius reiks ten važiuoti, o vakare – grįžti ir taip bus prarasta daug laiko“, – pasakoja L. Nosevič.

Lina Nosevič, renginių vietų nuomos platformos „Placer.lt“ įkūrėja. Bendrovės nuotr.
Lina Nosevič, renginių vietų nuomos platformos „Placer.lt“ įkūrėja. Bendrovės nuotr.

Pasak jos, kaimo sodybų ir dvarų mada jau praėjo ir tokiomis erdvėmis sužavėti galima retą renginio organizatorių.

Išimtis, jei galima pasiūlyti papildomų veiklų, kurios irgi yra traukos objektas. Pavyzdžiui, „Placer.lt“ platformoje gana populiari viena basakojystę propaguojančio asmens kaimo turizmo sodyba, kur po įmonės renginio galima dar susipažinti su savininko propaguojamu gyvenimo būdu.

Taip pat populiarus Pilaitės malūnas, kur po renginio galima pasimokyti kepti duoną.

„Populiarios ir meno galerijos, kur renginys gali pasibaigti meno degustacija, ar šokių studijos erdvės, kur po oficialiosios dalies galima pasimokyti šokti, fotografų studijos“, – tęsia L. Nosevič.

Pašnekovė pasakoja, jog vis daugiau įmonių atranda, kad stilingai įrengtas biuras gali būti papildomas pajamų šaltinis. Vilniuje jau kurį laiką savo darbo erdvę sėkmingai nedideliems renginiams nuomoja vienas architektų biuras, dabar su „Placer.lt“ specialistais tokią galimybę svarsto ir viena teisinių paslaugų įmonė.

„Placer.lt“ siūloma renginių erdvė kluone. Bendrovės nuotr.
„Placer.lt“ siūloma renginių erdvė kluone. Bendrovės nuotr.

„Iš tikrųjų yra labai įvairių renginių, įvairių poreikių, tad savo klientą randa ir patalpas nusprendęs nuomoti Rykantų paštas, ir ūkininko angaras su ūkininko technika“, – pasakoja „Placer.lt“ įkūrėja.

Pasak jos, dažnai bendrovės turi tinkamas patalpas, tačiau nenori jų nuomoti dėl baimės, kad renginių metu jos gali nukentėti. Be to, „Placer.lt“ yra ne viena vieta, kurioje galioja tam tikri apribojimai, pavyzdžiui, negalima vartoti alkoholio.

„Turime renginių vietų, kurios yra apriboto naudojimo. Rinktis juk gali ne tik klientai. Ploto savininkai taip pat gali nuspręsti, kurį renginį nori įsileisti, o kurio ne“, – drąsina L. Nosevič.

Kad gerų vietų trūksta, o jų paieškos gana intensyvios, rodo ir „Placer.lt“ prekių ženklą valdančios MB „Laba diena“ pajamos, nuo 24.000 Eur 2020 m. augusios iki 69.500 Eur 2023 m. Tiesa, geriausi finansiniai rodikliai pasiekti pirmaisiais veiklos metais, 2019-aisiais, kai pajamos siekė 125.600 Eur.

52795
130817
52791