Po 200 mln. USD įsigijimo, koją į Europą įkels JAV pavėžėjimo paslaugų milžinė „Lyft“

Apie tai praneša cnbc.com.
Abi sujungtos bendrovės per metus aptarnaus daugiau kaip 50 mln. vartotojų.
2009 m. įsteigtos kaip „myTaxi“, „Free Now“ pavėžėjimo paslaugų platformos pagrindinė būstinė yra Vokietijos mieste Hamburge. Nuo 2019 m. įmonė bendrai priklauso Vokietijos automobilių pramonės milžinėms BMW ir „Mercedes-Benz“.
Programėlė veikia daugiau kaip 150 miestų devyniose šalyse, įskaitant Airiją, Jungtinę Karalystę, Vokietiją, Prancūziją, Lenkiją. Be tradicinių taksi ir pavėžėjimo paslaugų, „Free Now“ taip pat siūlo kitas judumo galimybes, įskaitant e. motorolerius ir e. dviračius.
Davidas Risheris, „Lyft“ generalinis direktorius, CNBC sakė, kad bendrovė tik dabar žengia į Europą, nes pamatė galimybę čia plėstis. Šiaurės Amerikoje kompanija dabar daugiausiai konkuruoja tobulindama paslaugas esamuose miestuose.
2024 m. „Lyft“ buvo itin pozityvūs – bendrovė fiksavo pirmus pelningus metus, jos pajamos siekė 1,6 mlrd. USD (+27 % metinis augimas), pelnas – 22,8 mln. USD, kai 2023 m. patirtas 340,3 mln. USD metinį nuostolis.
Artimiausia vietinė „Lyft“ konkurentė „Uber“ Europoje turi didelę persvarą, nes pirmą kartą veiklą Jungtinėje Karalystėje pradėjo dar 2012 m. Nuo to laiko ji susidūrė su įvairiomis reguliavimo problemomis skirtingose šalyse, o kai kur, kaip Lietuvoje, buvo išstumta konkurentų.
Europos pavėžėjimo rinka yra gana koncentruota – čia paslaugas siūlo jau minėta JAV kompanija „Uber“, estiškasis „Bolt“, smulkesnės platformos, kaip Izraelio verslininkų valdomas „Gett“ ar Ispanijoje įkurtas „Cabify“ ir kiti.
Stipriai veiklą Europoje išplėtę „Bolt“ kovo mėnesį paskelbė apie pirmąjį istorijoje savo įsigijimą – nusipirko Danijos bendrovę „Viggo“. „Viggo“ valdė kiek daugiau nei 300 elektromobilių ir turėjo 500 vairuotojų. Sandorio suma neatskleidžiama