2025-03-31 13:31

V. Benkunskas siūlo grąžinti pusvalandžio trukmės Vilniaus viešojo transporto bilietą

Vilniaus meras Valdas Benkunskas siūlo grąžinti pusvalandžio trukmės viešojo transporto bilietą.

Atnaujinta Valdo Benkunsko komentaru apie tai, jog 30 min trukmės bilietas išliks iki 2027 m. 

Sostinės taryba kovo pradžioje peržiūrėjo viešojo transporto bilietų kainodarą ir juos pabrangino, o pusvalandžio trukmės bilietų atsisakė.

„Bus grąžintas 30 minučių bilietas. Tas įprotis, kuris yra susiformavęs per keliolika metų turint du skirtingo laiko bilietus, jis bus tęsiamas toliau“, – pirmadienį žurnalistams sakė sostinės vadovas.

Šį savo siūlymą jis planuoja teikti per artimiausią Vilniaus miesto savivaldybės tarybos posėdį kitą savaitę.

Anot V. Benkunsko, 30 minučių viešojo transporto bilieto kaina siektų eurą. Šiuo metu šis bilietas kainuoja 65 centus, taigi kaina išaugtų 35 centais.

Toks pats brangimas jau anksčiau suplanuotas ir valandos trukmės bilietui – nuo 90 centų dabar iki 1,25 euro nuo liepos.

V. Benkunskas informavo, kad pusvalandžio bilietai grąžinami laikinai – iki 2027 metų.

Dėl viešojo transporto kainodaros pokyčių prie savivaldybės surengtos kelios protesto akcijos, dar viena planuojama balandžio pradžioje.

Pasak mero, visi kiti priimti sprendimai, susiję su transporto kainodara, autobusų ir troleibusų parko atnaujinimu, maršrutų peržiūra, liks galioti.

Pagal naują kainodarą, nuo liepos vienos dienos bilietas kainuos 7,5 Eur, trijų dienų – 13,5 Eur, mėnesio – 38 Eur, trijų mėnesių – 110 Eur, metinis bilietas – 405 Eur. Tai yra nuo keliasdešimties centų iki maždaug šimto eurų brangiau negu dabar.

Be to, „Statyk ir važiuok“ aikštelės tarifas kils iki 1,25 euro, atsiras nauji šeimos, renginių ar oro uosto, įvairių dydžių grupių bilietai, bus suvienodinta pradinukams ir senjorams virš 80 metų taikoma lengvatinė metinio bilieto kaina, ji sieks 10 eurų.

„Toliau skatiname vilniečius viešojo transporto keleivius įsigyti nuolatinius bilietus. Ilgalaikių bilietų kainodara yra palankesnė, ji išlieka. Norime, kad žmonės turėtų tą įprotį, pamažu formuotų savo įgūdžius turėti ilgalaikius bilietus. Tokia praktika yra visuose Europos miestuose“, – tvirtino V. Benkunskas.

Kaip BNS anksčiau komentavo savivaldybė, padidinus viešojo transporto kainas papildomai numatoma surinkti apie 15 mln. eurų, jie būtų skirti visuomeninio transporto kokybei gerinti.

Sostinės savivaldybės duomenimis, praėjusiais metais iš bilietų gauta apie 34 mln. Eur pajamų, dotacijos iš miesto biudžeto siekė 84 mln. Eur.

Meras pabrėžė, kad ir pabranginus viešojo transporto bilietus, jie nepadengs visų šiai paslaugai skiriamų išlaidų.

„Jeigu sistema būtų visiškai perkelta ant gyventojų (pečių – BNS), kaina būtų visai kita, negu mes dabar šnekame. Surinktos lėšos bus nukreiptos sistemai išlaikyti, kaip buvo iki šiol“, – sakė jis.

V. Benkunsko teigimu, minėtas bilietų kainų didinimas neturėtų viešojo transporto keleivių persodinti į privačius automobilius ar taksi.

„Nežinau, ar taksi galima už eurą toli nuvažiuoti? Visos studijos rodo, kad gyventojai renkasi arba nesirenka viešojo transporto dėl daugelio faktorių, kaina, taip ji egzistuoja, bet ji eina po to, kai yra užtikrinama kokybė, intensyvumas, patogumas ir panašūs dalykai“, – sakė jis.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB BNS sutikimo draudžiama.

52795
130817
52791