2025-03-04 05:45

Išsemiamos Kinijos subsidijos brangins traukinius į Europą

Chine Nouvelle / SIPA / „Scanpix“ nuotr.
Chine Nouvelle / SIPA / „Scanpix“ nuotr.
Geležinkelis vertinamas kaip subalansuotas kainos ir greičio sprendimas, gabenant prekes tarp Kinijos ir Europos, tačiau jo perspektyvą riboja tiek sankcijos, tiek tikėtinas subsidijų geležinkeliams mažinimas. VŽ turimais duomenimis, į Lietuvą gabenamų krovinių logistikai traukinių jungties per Malaševičės terminalą reikšmė yra ribota.

Pekinui siekiant susidoroti su keliomis galimomis ekonominėmis krizėmis, Kiniją su Europa jungiančių geležinkelių įkainiai gali gerokai pabrangti. Apie tai rašantis britų logistikos naujienų portalas „The Loadstar“ skelbia, kad Kinijos vyriausybė, kaip manoma, ruošiasi greičiau nei tikėtasi sumažinti savo ilgametes subsidijas geležinkeliams, kuriuos buvo siekiama įtvirtinti kaip visavertę alternatyvą greitam, tačiau brangiam oro transportui aviacijai ir pigiai, tačiau lėtai laivybai.

Skaičiuojama, kad normaliomis sąlygomis jūromis Kinijos kroviniai Vakarų Europą, plaukiant aplink Afriką, pasiekia maždaug per 40 dienų. Tuo metu geležinkeliu tranzito trukmė siekia  iki 14 dienų. Oro transportas krovinius nugabenti į Europą leidžia per maždaug 3–5 dienas.

52795
130817
52791