2025-02-27 05:45

Vandenilinio transporto dykynėje kursis lietuviškos oazėlės, bet didesnių užmojų teks gerokai palaukti

Vandeniliu varomas „Toyota Mirai“. Lino Butkaus (VŽ) nuotr.
Vandeniliu varomas „Toyota Mirai“. Lino Butkaus (VŽ) nuotr.
Lietuvoje kitais metais turėtų atsirasti iškart dvi viešos vandenilio stotelės, vandenilines gelmes netolimajame užsienyje išbando ir keletas Lietuvoje veikiančių bendrovių. Šių nepopuliarių degalų Europoje žadama gaminti vis daugiau, tačiau be subsidijų vandeniliniam transportui apsieiti nepavyks, o modelių pasirinkimas ir populiarumas vis dar yra ypač menkas.

Nepopuliariausias iš energijos šaltinių automobiliams – vandenilis – galiausiai įkels koją į Lietuvą. Vilniaus šilumos tinklams (VŠT) paskelbus, kad Savanorių prospekte iš atsinaujinančių išteklių gamins vandenilį Vilniaus viešojo transporto autobusams, kiek nustelbta liko žinia, kad šio vandenilio atliks ir bet kurioms kitoms transporto priemonėms.

VŠT viešą vandenilio stotelę ketina įrengti 2026 m. antrojoje pusėje, o Klaipėdos jūrų uosto direkcija, gavusi finansavimą net dviem stotelėms įrengti, pirmąją ketina atidaryti kiek anksčiau nei VŠT – 2026 m. pirmąjį ketvirtį. 

52795
130817
52791