2025-02-15 11:15

Kinijos BYD pristatė „Dievo akį“ – naują savivaldę sistemą, kurią žadama diegti ir į pigiausius modelius

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr.
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr.
Didžiausias Kinijos elektromobilių gamintojas BYD šią savaitę pristatė naują pusiau autonominio vairavimo sistemą, kurią planuoja įdiegti į visus savo modelius, įskaitant pačius pigiausius.

Naujoji BYD pagalbinė vairavimo sistema, kurios tiesioginis vertimas iš kinų kalbos yra „Dievo akis“ (lot. translit. tian shen zhi yan), vairuotojams suteiks tam tikras galimybes, kurios būdingos tik brangiems elektromobiliams, nurodo „Financial Times“.

Tarp tokių yra funkcijos, kaip automobilio parkavimas išmanaus telefono pagalba arba autonominis kitų automobilių lenkimas.

Įvairias pagalbines autonominio vairavimo funkcijas tiekia daugybė automobilių gamintojų, tačiau didžiausias BYD plano išskirtinumas yra tai, jog tokia sistema bus pritaikyta visuose, net ir pačiuose pigiausiuose šio gamintojo modeliuose.

„Pradedame erą, kurioje autonominis vairavimas bus skirtas visiems“, – pirmadienį tiesiogiai transliuotame renginyje iš BYD būstinės Šendžene kalbėjo Wangas Chuanfu, bendrovės įkūrėjas ir generalinis direktorius. Pigiausiu iš tokių modelių bus iki 10.000 Eur kainuojantis „Seagull“ elektrinis biudžetinis hečbekas.

Biudžetinis elektromobilis „BYD Seagull“. Gamintojo nuotr.

BYD tapo didžiausiu elektromobilių gamintoju Kinijoje – didžiausioje pasaulio automobilių rinkoje – siūlydama platų konkurencingai įkainotų elektromobilių asortimentą, gaminamą, naudojant itin vertikaliai integruotą tiekimo grandinę. Tačiau lėta bendrovės pažanga plėtojant savavaldžio vairavimo galimybes iki šiol buvo laikoma vienu didžiausių jos trūkumų, nurodo „Financial Times“.

Paruošė tris lygmenis

Kinijos gamintojas nurodo, kad BYD naudojama pažangi pagalbinė vairavimo sistema (angl. ADAS, advanced driver-assistance system), turės tris lygmenis.

„Dievo akis C“, kuri bus diegiama BYD prekės ženklo automobiliuose, valdys „DiPilot 100“ kompiuterinė sistema. Šiame pakete naudojama techninė įranga apima 12 kamerų, penkis milimetrinių bangų radarus ir 12 ultragarsinių radarų.

Trys kameros yra priekinio vaizdo, penkios – panoraminės, keturios – erdvinio vaizdo. Penki milimetrinių bangų radarų įrenginiai užtikrina 360 laipsnių aprėptį, o priekinio radaro aptikimo nuotolis siekia iki 300 m.

BYD automobilių salonas Belgijoje. Gamintojo nuotr.

Daugiau pajėgumų turinti „Dievo akis B“, bus įdiegta į BYD priklausančio gamintojo „Denza“ elektromobilius, ją valdys „DiPilot 300“ sistema. Galingiausia „Dievo akis A“ bus montuojama į brangiausius BYD grupės automobilius „Yangwang“. Sistema turės tris lidarus – lazerinius lokatorius, nustatančius objekto nuotolį, greitį ir kitiems parametrus.

Kaip nurodo „Business Insider“, sausio viduryje Šendžene vykusiame renginyje W. Chuanfu teigė, kad BYD bendrovė investuos 100 mlrd. CNY (daugiau nei 13 mlrd. Eur) į išmaniųjų automobilių funkcijas.

„Pirma plano pusė yra elektrifikacija, o antroji – intelektas“, – tuomet sakė verslininkas.

Tarp tuomet planuotų funkcijų planuojamas ir vairavimas autopilotu – ši funkcija, panaši į „Tesla“ autopiloto funkciją, tam tikrais atvejais leis vairuotojams nuimti rankas nuo vairo ir kojas nuo pedalų.

Šiemet BYD elektromobiliais bus pradėta prekiauti ir Lietuvoje - šį Kinijos koncerną oficialiai atstovaus britų mažmeninės prekybos automobiliais milžinas „Inchcape Motors“. Nuo 2024-ųjų pavasario Lietuvoje oficialiai siūlomi ir kito kinų gamintojo – „Great Wall Motors“ automobiliai.

52795
130817
52791