2024-11-06 05:45

„Bolt“ Lietuvoje vadovas A. Pacevičius: apie 20% pavėžėjų šiuo metu yra užsieniečiai

Pokyčiai „atfiltruos“ žmones, kurie tikrai nori užsiimti ta veikla

Andrius Pacevičius, „Bolt“ pavėžėjimo paslaugų vadovas Baltijos šalyse. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Andrius Pacevičius, „Bolt“ pavėžėjimo paslaugų vadovas Baltijos šalyse. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Dešimtmetį Lietuvoje mininti mobilumo paslaugų bendrovė „Bolt Services LT“ dabartiniu savo prioritetu laiko kokybės gerinimą ir dėl reguliavimo iš sektoriaus galimai pasitrauksiančių vairuotojų trūkumo kompensavimą, VŽ podkaste dėsto Andrius Pacevičius, įmonės vadovas. Naująjį Seimą, kuriame realu tikėtis daugiau už darbuotojų teises pasisakančių politikų, jis pasitinka su vienu pagrindiniu lūkesčiu – kad dialogas būtų konstruktyvus.

Nuo 2025 m. sausio įsigalioja Kelių transporto kodekso pokyčiai – visi Lietuvoje dirbantys pavėžėjai privalo turėti Europos Sąjungos, NATO valstybių arba Ukrainos išduotą vairuotojo pažymėjimą. Tuo metu 2026 m. sausį įsigalios reikalavimai tokią ir panašią veiklą vykdantiems asmenims klientus aptarnauti lietuvių kalba. „Bolt services LT“ vadovas skaičiuoja, kad apie 20% pavėžėjų šiuo metu yra užsieniečiai.

„Tas iš tikro labai daug ką apspręs ir „atfiltruos“ žmones, kurie tikrai nori užsiimti ta veikla. Mes dabar padedame jiems konvertuotis. Taip ir su kalbos įstatymu – bus dar vienas barjeras. Taip, gal truputėlį taps sunkiau užsiimti ta veikla, kai kurie žmonės atkris, kai kurie išeis į kitas veiklas. Svarbiausia, kad neišeitų į šešėlines veiklas, nes šiuo metu pavėžėjimas yra 100% skaidrus“, – sakė pašnekovas.

Bendrovė ir toliau laikosi pozicijos, kad lietuvių kalbos bendravimui su klientais reikia minimaliai, užtektų žinoti apie 200 žodžių, o likusią dalį pilnai pakeičia technologijos, leidžiančios išversti tiek tekstinius, tiek garsinius pokalbius.

A. Pacevičiaus teigimu, saugumo klausimus, anksčiau kildavusius dėl nederamo kai kurių „Bolt“ pavėžėjų elgesio, bendrovė jau išsprendė.  

„Statistiškai rimtesni incidentai vidutiniškai sudaro apie 0,000017%  nuo visų kelionių. Tai mes pastebime, kontroliuojame, įvedėme daug naujų technologinių sprendimų, kurie padeda tais klausimais. Sakykim, čia jau vėliavą galime įsmeigti ir sakyti, kad tai – jau praeitis“, – kalbėjo pašnekovas.

Dėl pavėžėjimo platformų darbuotojų statuso įvairiose Europos šalyse kyla ir teisinių ginčų – vairuotojai nori būti prilyginti darbuotojams ir gauti daugiau garantijų, o platformos primena, kad šie yra partneriai, dirbantys pagal individualias sutartis. Seimo rinkimuose triumfavo socialdemokratai, o viena pagrindinių asmenybių daugiamandačiame sąraše buvo Lietuvos profesinių sąjungų konfederacijos pirmininkė Inga Ruginienė, ne kartą atvirai pasisakiusi už didesnes garantijas platformų darbuotojams. 

Visgi A. Pacevičius pažymi, kad per „Bolt“ veiklos Lietuvoje metus teko bendrauti su įvairiomis valdžiomis, ir dialogas visuomet buvo konstruktyvus.

 

52795
130817
52791