Sunkiojo transporto elektrifikacija: jau ne tendencija, o standartas

podcast::EKK4SUp7
D. Snieška neabejoja, kad atsinaujinanti energija – elektra, vandenilis, biodujos ir kt. – ateities sunkvežimių „degalai“. Pavyzdžiui, „Scania“ neseniai pristatė naują elektrifikuotų sunkvežimių gamą su talpesnėmis baterijomis, todėl automobiliai gali vienu įkrovimu nuvažiuoti žymiai toliau.
„Elektrifikacija pirmauja ne tik lengvajame, bet ir sunkiajame, keleivių pervežimo transporte. Tai ne tendencija, o, galima sakyti, – standartas, – konstatuoja „Scania Lietuva“ vadovas. – Tai diktuoja tiek rinkos paklausa, tiek gana stiprus politinis bei tvarumo motyvas. Ir, be abejo, technologijų tobulėjimas bei jų gausa.“
Anot jo, dabar tik laiko klausimas, kada elektromobilis visiškai konkuruos su vidaus degimo variklį turinčiu automobiliu ir nuvažiuojamu atstumu, ir „degalų“ papildymo greičiu.
D. Snieška podkaste taip pat dalinasi mintimis apie Europos sunkiojo transporto, varomo elektra, gamintojų stiprią pažangą konkuruojant su amerikiečių „Tesla“, elektrinio keleivinio transporto – troleibusų ir elektrinių autobusų perspektyvas, o taip pat susijungusių automobilių (angl. Connected Vehicles) dabartį ir ateitį bei „bendraujančių“ automobilių naudą gamintojams ir transporto bendrovėms.
Pokalbyje taip pat analizuojamos transporto priemonių autonominio vairavimo perspektyvos ir įtaka eismo saugumui. Beje, pirmasis bandomasis autonominio vairavimo „Scania“ automobilis buvo su vidaus degimo varikliu, o kuriami dabar – varomi tik elektra. „Elektrifikacija ir transporto autonomiškumas eina koja kojon, – teigia „Scania Lietuva“ vadovas. – Autonominis automobilio vairavimas, kai nereikės vairuotojų, – ne utopija, bet realus vidutinės perspektyvos klausimas, o ilgalaikėje perspektyvoje tai gali tapti standartu kai kuriems transporto segmentams“.
Scania“ specialistai šiuo metu dirba su ketvirtu ir penktu autonominio vairavimo lygiais, kai vairuotojas kabinoje jau nebūtinas ar net nereikia ir pačios kabinos, o sprendimus, kur sukti ir važiuoti, priima pats automobilis. Tokie „Scania“ automobiliai jau dirba uždarose teritorijose, pavyzdžiui, sunkvežimiai karjeruose, autobusai studentų miesteliuose.
Kokia „Scania“ inovacija labiausia džiugina D. Sniešką ir kas pirmą kartą Baltijos šalyse pristatyta Estijos klientui, kokioje srityje siekia lyderiauti „Scania Lietuva“, kokią naujovę šalyje bus galima pavairuoti spalį, kokia elektrinių sunkvežimių ateitis Lietuvoje artimiausiais metais bei daug kitos informacijos sužinosite klausydami podkastą.