Sunkiojo transporto elektrifikacija: jau ne tendencija, o standartas

Reklama publikuota: 2022-08-23
„Scania Lietuva“ generalinis direktorius Darius Snieška. Nuotr. Ryčio Galadausko.
svg svg
„Scania Lietuva“ generalinis direktorius Darius Snieška. Nuotr. Ryčio Galadausko.

Darius Snieška, UAB „Scania Lietuva“ regiono vadovas, podkaste pirmiausia primena, kad garsaus Švedijos transporto priemonių gamintojo „Scania“ ištakos siekia 1891 m. Prisiminęs šios kompanijos istorijos vingius jis akcentuoja, kad dabar koncentruojamasi tik į sunkiojo ir keleivinio transporto gamybą.

podcast::EKK4SUp7

D. Snieška neabejoja, kad atsinaujinanti energija – elektra, vandenilis, biodujos ir kt. – ateities sunkvežimių „degalai“. Pavyzdžiui, „Scania“ neseniai pristatė naują elektrifikuotų sunkvežimių gamą su talpesnėmis baterijomis, todėl automobiliai gali vienu įkrovimu nuvažiuoti žymiai toliau.

„Elektrifikacija pirmauja ne tik lengvajame, bet ir sunkiajame, keleivių pervežimo transporte. Tai ne tendencija, o, galima sakyti, – standartas, – konstatuoja „Scania Lietuva“ vadovas. – Tai diktuoja tiek rinkos paklausa, tiek gana stiprus politinis bei tvarumo  motyvas. Ir, be abejo, technologijų tobulėjimas bei jų gausa.“

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Anot jo, dabar tik laiko klausimas, kada elektromobilis visiškai konkuruos su vidaus degimo variklį turinčiu automobiliu ir nuvažiuojamu atstumu, ir „degalų“ papildymo greičiu.

D. Snieška podkaste taip pat dalinasi mintimis apie Europos sunkiojo transporto, varomo elektra, gamintojų stiprią pažangą konkuruojant su amerikiečių „Tesla“, elektrinio keleivinio transporto – troleibusų ir elektrinių autobusų perspektyvas, o taip pat susijungusių automobilių (angl. Connected Vehicles) dabartį ir ateitį bei „bendraujančių“ automobilių naudą gamintojams ir transporto bendrovėms.

Pokalbyje taip pat analizuojamos transporto priemonių autonominio vairavimo perspektyvos ir įtaka eismo saugumui. Beje, pirmasis bandomasis autonominio vairavimo „Scania“ automobilis buvo su vidaus degimo varikliu, o kuriami dabar – varomi tik elektra. „Elektrifikacija ir transporto autonomiškumas eina koja kojon, – teigia „Scania Lietuva“ vadovas. – Autonominis automobilio vairavimas, kai nereikės vairuotojų, – ne utopija, bet realus vidutinės perspektyvos klausimas, o ilgalaikėje perspektyvoje tai gali tapti standartu kai kuriems transporto segmentams“.

Scania“ specialistai šiuo metu dirba su ketvirtu ir penktu autonominio vairavimo lygiais, kai vairuotojas kabinoje jau nebūtinas ar net nereikia ir pačios kabinos, o sprendimus, kur sukti ir važiuoti, priima pats automobilis. Tokie „Scania“ automobiliai jau dirba uždarose teritorijose, pavyzdžiui, sunkvežimiai karjeruose, autobusai studentų miesteliuose.

Kokia „Scania“ inovacija labiausia džiugina D. Sniešką ir kas pirmą kartą Baltijos šalyse pristatyta Estijos klientui, kokioje srityje siekia lyderiauti „Scania Lietuva“, kokią naujovę šalyje bus galima pavairuoti spalį, kokia elektrinių sunkvežimių ateitis Lietuvoje artimiausiais metais bei daug kitos informacijos sužinosite klausydami podkastą.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Rašyti komentarą 0
Demonstracinė mobilių robotų erdvė Vilniuje: nuo supažindinimo su robotikos sistemomis iki konkrečių problemų sprendimo Verslo tribūna

Robotizacijos plėtrą Lietuvos verslo įmonėse stabdanti pagrindinė priežastis – žinių apie automatizacijos...

Logistika 2023
2022.09.15
Sunkiojo transporto elektrifikacija: jau ne tendencija, o standartas Verslo tribūna

Darius Snieška, UAB „Scania Lietuva“ regiono vadovas, podkaste pirmiausia primena, kad garsaus Švedijos...

Logistika 2023
2022.08.23
Sunkiojo transporto ekspertai ragina susitelkti: metas ruoštis elektrifikacijai Verslo tribūna 2

Nei pasaulyje, nei mūsų regione nėra didelių ginčų, kaip transporto sektoriuje mažinti oro taršą ir siekti...

Logistika 2023
2022.08.09
O. Švitra – apie „cargoGO“ vidinę kultūrą: renginių neribojame, vadovams keliu tik tris sąlygas Verslo tribūna

„Kiekvienas departamento ar skyriaus vadovas turi įmonės korteles ir gali organizuoti komandos formavimo...

Logistika 2023
2022.07.12
Ekonominio ir saugesnio vairavimo sistema mažina sąnaudas ir didina vairuotojų motyvaciją Verslo tribūna

Logistikos įmonių grupės cargoGO specialistai svariai prisidėjo prie transporto telematikos bei valdymo...

Logistika 2023
2022.06.16
Robotai ir automatizacija: ką apie juos turėtų žinoti verslas Verslo tribūna

Automatizacija ir robotų diegimas iš verslo reikalauja ne tik finansinių investicijų, bet ir atidžiai...

Logistika 2023
2022.06.02
„R&R Technology“: vasarą verslą pakviesime įsitikinti mobiliųjų robotų galimybėmis Verslo tribūna 1

Paulius Rakauskas, mobiliosios robotikos srityje inovacijas kuriančios įmonės „R&R Technology“ atstovas,...

Logistika 2023
2022.05.26
cargoGO patirtis: kaip augant 5 kartus pritraukti, išlaikyti ir auginti darbuotojus Verslo tribūna

Kaip išsiskirti iš kitų darbdavių ir darbuotojams pasiūlyti būtent tai, kas labiausia atlieptų jų poreikius...

Logistika 2023
2022.05.05
Komercinio transporto ir logistikos sektorius. „Scania Lietuva“ Įžvalgos Verslo tribūna

Pokalbis su Dariumi Snieška, „SCANIA Lietuva“ Regiono vadovu – apie transporto industriją: geopolitinę...

Logistika 2023
2022.04.29
„Scania Lietuva“ vadovas: susitvarkykime savo kieme ir tarša sumažės Verslo tribūna

Lietuva Vakarų Europoje save pozicionuoja kaip šalis, kurioje puikiai išvystytas tolimųjų pervežimų...

Logistika 2023
2022.04.07

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku