Geras kinas tik į gera: „Kino pavasario“ naujienos
Festivalį atidarys britų režisieriaus Jonathano Glazerio filmas „Interesų zona“ (The Zone of Interest), Kanuose apdovanotas Didžiuoju prizu ir nominuotas penkiems „Oskarams“. Pasak Dovilės Grigaliūnaitės, festivalio programos ir pirkimų vadovės, gana neįprastas sprendimas pradėti festivalį nuo dramos apie Holokaustą, nes dažniausiai atidarymui pasirenkami lengvesni filmai.

„Bet šis filmas yra toks stiprus ir aktualus, kad negalėjome atidaryti festivalio jokiu kitu. Jį svarbu pažiūrėti būtent dabar – kad netaptume tiesiog šalia esančio blogio stebėtojais, nepamirštume, atjaustume“, – KP pranešime cituojama D. Grigaliūnaitė.
Šiemet festivalio, kurį palaiko didieji partneriai „ERGO“ ir „Telia Play“, programoje – daugiau nei 100 filmų. Itin daug jų įvertinti Kanų, Venecijos ir kituose tarptautiniuose kino festivaliuose, apdovanoti „Auksiniais gaubliais“, „BAFTA“ bei nominuoti „Oskarams“.
Įvertinti žiūrovų ir profesionalų
Pasak KP organizatorių, vienas tituluočiausių festivalio filmų – Kanų „Auksine palmės šakele“ įvertinta, du „Auksinius gaublius“ pelniusi ir penkiems „Oskarams“ nominuota režisierės Justine Triet drama „Kryčio anatomija“ (Anatomy of a Fall) iki pat filmo pabaigos išlaiko intrigą: ar šiemet geriausia Europos aktore pripažintos Sandros Hüller vaidinama vokietė rašytoja Sandra yra kalta dėl savo vyro mirties.

„Britų kino gerbėjai turi pagrindo švęsti: gimė dvi naujos žvaigždės“, – taip apie Kanuose „Ypatingojo žvilgsnio“ apdovanojimą pelniusį debiutinį režisierės Molly Manning Walker filmą „How to Have Sex“ rašė britų dienraštis „The Guardian“. Tos dvi žvaigždės – režisierė ir pagrindinį vaidmenį atlikusi aktorė Mia McKenna-Bruce, ką tik įvertinta BAFTA apdovanojimuose, sukūrusios filmą apie paauglės seksualinę patirtį.
„Oskarui“ nominuota, Venecijos kino festivalyje „Sidabriniu liūtu“ apdovanota italų kino meistro Matteo Garrone drama „Aš čia kapitonas“ (Io Capitano) pasakoja dviejų Senegalo paauglių homerišką odisėją iš Dakaro į Italiją.

Tikromis istorijomis paremtas, milžinišką ažiotažą Lenkijoje sukėlęs kino meistrės Agnieszkos Holland filmas „Žalia siena“ (Green Border) kelia žmogiškumo klausimą vadinamojoje „žalioje sienoje“, skiriančioje Baltarusiją ir Lenkiją, kur pabėgėliai iš Artimųjų Rytų ir Afrikos patenka į geopolitinius pančius.
Už filmą „Drive My Car“„Oskaru“ įvertintas japonų režisierius Ryusuke Hamaguchi savo naujoje dramoje „Blogis (ne)egzistuoja“ (Evil Does Not Exist) kartu su kompozitore Eiko Ishibashi užfiksavo žmonių sąveiką gamtoje ir sukūrė audiovizualinį kūrinį, kuriame svarbų vaidmenį atlieka muzika.
Specialiosios programos
Šiais metais KP be tradicinių programų pristato ir kelias specialiąsias. Programa „Dreskodas“ susipažindins su ryškiais kino kostiumų kūrėjais: Edith Head, kūrusia Audrey Hepburn kostiumus filme „Sabrina“ (1954), Jacques’u Fonteray, be kurio futuristinių kostiumų neįsivaizduojamas mokslinės fantastikos filmas „Barbarela“ (1968), Sandy Powell, muzikiniame filme „Auksinė praraja“ (1998) derinusia glam ir pankiškas įtakas, bei Milena Canonero, kurios kurti drabužiai pelnė trečiąjį „Oskarą“ kostiuminei dramai „Marija Antuanetė“ (2006).

„Vidurnakčio klyksmų“ programa žada „stingdantį siaubą ir erotiką, vyno ir kraujo skonį“. Pasak jos sudarytojų, siaubo meistras Davidas Cronenbergas supažindins su subkultūra, kurios nariai jaučia seksualinį pasitenkinimą stebėdami avarijas ir patys tapdami jų aukomis.
Japonijos naujosios bangos vedlys Nagisa Oshima atvers boso ir tarnaitės seksualinių žaidimų kambario duris. Andy Warholo mėgstamas režisierius Paulas Morrissey pakvies į savitą Frankenšteino istorijos interpretaciją 3D formatu.
Lietuvių kinas
Pasak KP rengėjų, vienas iš festivalio tikslų – palaikyti Lietuvos kino kūrėjus, todėl lietuviškų filmų programa užima ypatingą vietą. Šiemet daug dėmesio skiriama ir režisieriams, ir kitiems kūrėjams bei prodiuseriams – festivalis parodys didžiuosiuose pasaulio festivaliuose pristatytus bendros produkcijos su Lietuva filmus.

VERSLO TRIBŪNA
Lietuviškoje programoje numatytos penkios ilgametražės ir septynios trumpo metro premjeros: režisierių DK Welchman ir Hugh Welchman „Kaimiečiai“ (The Peasants), Artūro Jevdokimovo „Kalėdų eglutės gyvenimas ir mirtis“ (Life and Death of a Christmas Tree), Eimanto Belicko „Karta.EU“ (Generation.EU), Ilzes Kungos „Mano laisvė“ (My Freedom), Daviso Simanio „Marijos tyla“ (Maria's Silence), Igno Meilūno „Kanopos ir pačiūžos“, Luko Kacinausko „Laimingų kitų!“, Ievos Šakalytės „SPA“, Martyno Norvaišo „Aš pirkau“, Birutės Kapustinskaitės „Nominantai“, Mato Vildžiaus „4°C“ ir Eglės Davidavičės „Ta, kuri žino“.
Uvertiūra – Operos ir baleto teatre
Sykiu vŽ primena, jog festivalio uvertiūra jau tradiciškai vyks Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre (LNOBT), kur kovo 2–3 d. bus parodyti šeši „ypatingi filmai“ – Charlie Chaplino „Aukso karštligė“ su Šv. Kristoforo kameriniu orkestru, naktinis nebyliojo filmo „Häxan“ (1922) seansas su elektroninės muzikos atlikėjo Manfredo garso takeliu bei keturios išankstinės premjeros – japonų režisieriaus Hirokazu Kore-eda filmas „Monstras“ (Monster), Justine Triet drama „Kryčio anatomija“, Neo Sora režisuotas kompozitoriaus Ryuichi Sakamoto paskutinis pasirodymas – koncertinis filmas „Ryuichi Sakamoto | OPUSAS“ (Ryuichi Sakamoto | Opus) bei Ryusuke Hamaguchi „Blogis (ne)egzistuoja“.
„Kino pavasario“ bilietus mažiausia kaina bus galima įsigyti artėjantį savaitgalį, vasario 29–kovo 1 d. kino teatrų kasose ir internetu.
Festivalio programa skelbiama čia.