2019-09-13 15:27

Rudens kino ekranuose: stebėtojai

 Kadras iš Tomo Vengrio debiutinio filmo „Gimtinė“.
Kadras iš Tomo Vengrio debiutinio filmo „Gimtinė“.
Rudeninis kino premjerų bei festivalių maratonas ir kovos dėl žiūrovų dėmesio prasidėjo. Visus kino kultūros įvykius suklasifikuoti nelengva, tačiau šiokia tokia hierarchijos vis dėlto yra.

Kino teatruose pradėtas rodyti išeivijos režisieriaus Tomo Vengrio debiutinis filmas „Gimtinė“ yra tas sėkmingas atvejis, kai asmeninės patirtys tampa žaliava kūrybai, inspiracijomis, bet netampa visa užgožiančiu filmo dėmeniu.

Su viltimi, kad bus gerai

Be pagrindinės herojės monologe pačioje filmo pradžioje įvardytos paklydusios tapatybės motyvo, „Gimtinės“ režisierius siūlo ir kitų – ne mažiau įdomių ir lietuviškame kine netyrinėtų iš pirmųjų atkurtosios Nepriklausomybės metų kasdienybės. Beje, puikiai susisiejančių su minėta tapatybės tema – nežinau, ar vertėtų ginčytis dėl to, kad nekilnojamasis turtas (NT) tapo viena kone metafizinių posovietinio žmogaus gėrio išraiškų. (Dar Michailas Bulgakovas rašė: „Maskviečiai geri žmonės, tik butų klausimas juos sugadino.“)

52795
130817
52791